MODEL: Civic 1992, EH2 (wersja Kanada), 3D 5gen

SILNIK: blok D15B8, głowica D15B2
Plany: swap na D15B, czyli pure JDM SOHC VTEC 130HP

MOC:
seria D15B8 : 70KM@4500rpm 83Nm@3000rpm
zmierzone: 80HP@5475 110Nm@4950
obecnie po wymianie kolektora ssącego i wydechu jeszcze nie mierzone
Plany: chciałbym 100HP na obecnym silniczku

UKLAD DOLOTOWY: kolektor od d16z6 + dolot zimnego powietrza ze zderzaka
Plany: może stożek K&N

UKLAD WYDECHOWY: kolektor XS Power 4-1 + wydech przelotowy 50mm i końcowy tłumik Ultera

ELEKTRONIKA: centralny zamek i immobiliser, mapy paliwa d15b7, shift light na 6900, odcięcie 7500, procedura startowa na 4500

UKLAD NAPĘDOWY: seria, czyli zajedługa skrzynia od d15b8
Plany: krótsza skrzynia od d13b2, d15b2 lub d16z6 ewentualnie 2 i 3 bieg z CRXa do tego lekkie koło zamachowe, może pasowe i lepsiejsze sprzęgło siakieś

ZAWIESZENIE: amortyzatory Kayaba, sprężyny Cobra Suspension -30mm + alusie 15', oraz wymienione wszystkie zużyte tuleje, sworznie i wahacze górne tylnie
Plany: Może jakiś gwint kiedyś

FELGI: jakieś noname 15 cali + czarne Muteki
Plany: może jakieś czarne Roty lub OZty

OPONY: przód i tył: BFGoodrich G-Force Profiler 195/50R15
Plany: zmiana ogumienia tylko jeśli znajde jakieś kozackie felgi w innym rozmiarze ale raczej nie sądze

UKLAD HAMULCOWY: seria
Plany: przydałby się swap hamulców z EG6

BODY-KIT: nowy czarny lakier, brak listew i bocznych kierunków, powrót seryjnego zderzaka na przód + dokładka od vti, tylnie klapa wersja USA i tylnie światła też świecą całą dolną powierzchnią, amberki made by Vision

ŚRODEK: seria z cup holderem :mrgreen: + przednie fotele od Integry (szkoda że nie ITRa)
Plany: jesli już to tylko jakieś czerwone/czarne kubełki + zielone Takaty

CAR-AUDIO: Pioneer DEH-1600R + głośniki Helix Blue 6x9'
Plany: może kiedyś

INNE: obrotościomierz z shift lightem na środkowej konsoli, zaciski pod kolor nadwozia, czarne Muteki na felgach i troche stickerów :evil:

PLANY: może lusterka Spoona + tylnia lotka Spoona
no i oczywiście swap silnika

Pierwsze fotki zaraz po kupnie:




Fotki jeszcze na starym tjuningowym zderzaku ale już na nowych springach:



Bardziej aktualne fotki:






Filmik ze startu w Piotrkowie. Nic specjalnego ale mój pierwszy start na ćwiartke.
http://youtube.com/watch?v=UZ1zZwerFp4

Wykresik z hamowni.
+10KM w stosunku do serii na samej głowicy i mapach paliwa od b7 to chyba nieźle.
No i maksymalne moc przesunęła się z 4500 do 5500 rpm.



Obecnie po wymianie kolektora ssącego zlikwidował się ten dołek przy 2,5K, co mnie bardzo cieszy i dupohamowania mówi, że góra też lepiej, mam cichą nadzieje na 100HP.
Wkrótce test na hamowni to się okaże czy moje odczucia są prawdziwe.


Wkrótce swap na takie małe cacko:


o kodzie:


i do tego JDMowe ECU:



PS. Nie bijcie za malowanie.
Mojej ładniejszej połówce się podoba i musi tak zostać.
furka bedzie fajna, widzialem takie malowanie w Eclipse 1g, nawet podobne kolory i tam to jeszcze jakos wygladało ale w Civiku :oczami: nie daj sie, jakby sie lasce podobały lampy lexus-look to bys chyba nie założył co :]
działaj działaj :hyhy:
To musisz pokazać inne malowanie, takie które sie spodoba jej i w rzeczywistwości będzie jakoś normalnie wyglądało Plany są ok Jak najbardziej. Ale z tym malowaniem to naprawde weź coś pomyśl
No malowanie spierdolone po całości, oby te plany pokryły z rzeczywistością.
Oj wiele pracy Cię czeka :]

Jakbym ja miał się słuchać baby jeśli chodzi o samochody to bym nigdy nie jeździł EG4
Dlaczego kupiłeś tak "stjiuningowanego" osobnika?
Plany są git, ale mam wrażenie że nic nie wybroni cię z tego, jak by to nazwać, fantazyjnego malowania. :oczami:
Pozdrawiam,
dajesz rade z tym d15JDM naprawde warto..dobrze ze tego shoguna z przodu wywaliles..plany jak najbardziej na plus..powodzenia..juz niedlugo silnik Pure JDM :hyhy:
Dlaczego kupiłeś tak "stjiuningowanego" osobnika?
Plany są git, ale mam wrażenie że nic nie wybroni cię z tego, jak by to nazwać, fantazyjnego malowania.
Pozdrawiam,


Bo tanio kupiłem i więcej kasy nie miałem, a nie chciałem 1,3 czy 1,5 na dwupunkcie.
Póki co kolory zostają, wole kase na przemalowanie włożyć w HP, więc jak wkończą się "tanie" przeróbki, to myśle że wtedy będzie malowanie.
I na żywo to malowanie, aż tak strasznie to nie wygląda.

no, faktycznie, malowanie jest przetragiczne :wstyd:
silnik wypas! powodzenia przy swapie

p.s. porozmawiaj z dziewczyną/żoną na temat odwsiowienia tego :wstyd: wspomóż się jakimiś przykładami bo jajko cierpi z takim wyglądem :niepewny:
na temat malowania sie nie wypowiadam, bo powieliłbym wypowiedź kolegów
Co do Swapa to...Silnik miał być dla mnie...Oby służył długo i bezawaryjnie.
jak by dac zielona felge z czarnym rantem to nie bedzie tragedii :wstyd: no i oczywiscie nizej go troche
jak by dac zielona felge z czarnym rantem to nie bedzie tragedii :wstyd: no i oczywiscie nizej go troche



Hehe, tak samo sobie pomyslalem. Gdyby zadbac o odpowiednie dodatki to moze to malowanie jeszcze by sie jakos wybronilo
..Ekard..hamowani narazie nie bedzie :wstyd: szkoda kasy ja wiem ze to zapier i to mi wytarcza a jakies cyferki na papierze mnie nie rajcuja wczoraj odebralem kompa od Furiosa i kurna mac jest jeszcze szybciej i elastyczniej :rotfl: teraz ogarne skrzynie hybrydowa i narazie stop z modami...


..silnik masz naprawde przedni..pogrzebiesz w ukladach,kompie i bedzie jeszcze lepiej :oczami: widze ze grono Pure JDM engines sie powieksza przyjdzie czas ze bedziemy miec wlasny topic :]

ps tylko prosze polmaluj te pokrywe jakos normalnie a nie takie to obdrapane

...i zacznij jesc rice :oczami:
..Ekard..hamowani narazie nie bedzie szkoda kasy ja wiem ze to zapier i to mi wytarcza a jakies cyferki na papierze mnie nie rajcuja wczoraj odebralem kompa od Furiosa i kurna mac jest jeszcze szybciej i elastyczniej teraz ogarne skrzynie hybrydowa i narazie stop z modami...


To na jakim kompie do tej pory jej pory jeździłeś?

To na jakim kompie do tej pory jej pory jeździłeś?




...komp byl OK tylko ze teraz mam przesuniete odcinki,zalaczanie vteca,zdjete vmax i procedura startowa doszla
Jakiś czas temu pijany kierowca skasował mi przód i że wkońcu Hania odstała w kolejce do blacharza, tak więc będzie wyklepane lekko zagięte błotniki, nowy pas przedni + nowe reflektory, a do tego na deser Visionki :]
Przy okazji zrobiony porządek będzie pęcherzykami na tylnich nadkolach i zapadła decyzja że jednak cała Hania, idzie do malowania na czarno. Oryginalnie lakier był ciemny grafit więc myśle że nie będzie jej źle w czerni.

A tu dwie fotki jak to wyglądało po walnięciu przez tego pijanego kierowce.



Dobrze że dokładka ocalała.
No fotkach widać też rozpórke od VTi założoną jakieś 2 dni przed zdarzeniem, a o której zapomniałem napisać.
Ehs dobrze że lajtowo i nic się nie stało :]
No i chwałą Ci za decyzję :padam: Napewno nie będziesz załował, a i nie pojawi sie osoba która zarzuci Ci ze masz wiejski lakier. Życze powodzenia
Mam pytanko, a nie chce zakładać nowego topicu to wrzuce tutaj.

W garażu leży wydech 50mm, cały przelot tylko z końcowym jakimś Ulterem, całkiem gabarytami podobny do OEMowej puchy więc myśle że zagłośny nie będzie.
Teraz pytanie czy 50mm nie będzie za mało, czy nie lepsze byłoby 55mm?
Póki co silnik to d15b8 tak na oko 90-100HP więc do tego to by się nadawał, ale wkrótce swap na d15b czyli jakieś 30HP napewno więcej, a marzyło by mi się 150HP na nowym silniczku wyciągnąć.
Więc czy 50mm nie będzie za mało?
Uważam że lepszy jest wydech 50 który masz niż 55 którego nie masz. Seryjnie w vtecu jest 50 z tą różnicą że seryjne wydechy mają masę zwężek a custom nie . Hm a ten który leży to co to jest??

Pod te 150KM to przydało by się 55 :]
Seryjnie w Vtecu to chodzi o b16 tak?
Jeśli 50mm siedzi w vti i wystarcza dla 160HP to myśle że jednak ten nie będzie taki zły do mnie.

Co do wydechu to kupiłem używke razem z kolektorem 4-1 ale dwu częsciowym.
Wydech to jedna długa rura, czyli za kolektorem będzie tylko ten końcowy Ulter.
ja smigam na calym przelocie SS 50 mm i jest wysmienicie :hyhy:

ps..kiedy tem swap :zdegustowany: ?
Ok, to w takim razie wkładam ten 50mm.

A co do swapa to jeszcze brakuje mi kilku pierdół. Mam nadzieje się wyrobić do konca lipca ale znając życie to pewnie będzie to już sierpień.
Mały update, tak teraz wygląda po malowaniu i na Visionkach.



Bravo, Bravo! Wyszedłeś :hyhy: na ludzi.
Wyglada o wiele lepiej :] Pomysl o nowych seryjnych lampach na tył bo te jakies takie staree
No wymieniłbym na OEM red-white ale nie moge nigdzie znaleźć USDMowych, które świeciły by tak jak obecne czyli po całości.

Jak ktoś wie gdzie takowe mógłbym znaleźć to śmiało walcie. Przeszukałem cały ebay i nic, maja tylko do wersji 2/4 drzwiowych. Do HB ani jednej sztuki, a nie chceclearów czy innych lexów.
no prosze ale sie zmienila
wczesniej sie nie wypowiadalem ale dopiero teraz wyglada jak samochod brawo!!!
:przestraszony: teraz to jest Honda
na allegro są takie za 390 zł komplet :zdegustowany:
na allegro są takie za 390 zł komplet :zdegustowany:


Zapodaj linka bo jakoś nie widze.

Chodzi mi o takie tylko do HB.


Tutaj u marcina_gcw tylko chce USDM coby świeciły po całości tak jak teraz mi świecą.


Tak świecą moje:
uuuuuu jaki ładny samochód na drugim zdjęciu
Twoj projekt idzie w coraz lepszym kierunku
uuuuuu jaki ładny samochód na drugim zdjęciu
Twoj projekt idzie w coraz lepszym kierunku



No ten niebieski EG6 ładny.
Juz chyba nie musisz być ''JDM i wanna be'' :]
Jest kozacko !! Według mnie brakuje jakiegoś ładniejszego felunku. Ale jak patrze na to co było to poprostu bajka .
Gratuluje, brawo za męską decyzję :padam:

Pozdrawiam
to są te same światła tylko ty masz podprowadzoną wiązkę a marcin nie
czyli kupisz klosz odpwiedni to bedzie świecić bo to nie decyduje reflektor sam w sobie tylko wiązka którą mozna samemu zdrutowac i będzie tak świecic
tylko że marcin ma ciape ładniejsza te światła bo ma czerwoną obwódke .. ]

a na allegro było z 1,5 tyg temu .. widzę że teraz nie ma ale szukaj jak raz były to pewnie się pojawią znowu bo facet miał kilkanaście kompletów
Ładnie sobie poczynasz z Haneczka nie pierwszy to pisze ale w porownaniu z fotami jak bylo a jak wyglada teraz... gratuluje metamorfoza na ogromny +

keep up the good work i powodzeni ze swapem
No to przyszła pora pochwalić się wydechem. Przelot 50mm na końcowym Ulterze.
Jeszcze nie założony ale jutro zakładam.

Tutaj taka przymiarka do Hani.


Ta okropna końcówka będzie wymieniona na taką ładną okrągłą.



No i to z czego najbardziej się cieszę, czyli ładny kolektorek 4-1.




I tutaj będzie koniec mojej zabawy z tym silniczkiem.

Następny przystanek: krótka skrzynia lub od razu swap na d15b, a ten silniczek będzie do sprzedania, ale dopiero jak się okaże że ten d15b jest zdrowy, bo aktualny to jest w super stanie i szkoda by mi było zamieniać siekierke na kijek.
W końcu do tego wrzucić głowice z VTECiem i będzie ok. :evil:
bedzie głośno na jednym tłumiku. oj bedzie...
No i wydech już siedzi w aucie i nawet nie jest aż tak głośno.
Na razie mam tylko filmik zrobiony telefonem przez kumpla więc troche słaba jakość.
http://youtube.com/watch?v=2Oi2enAryuY

Subiektywna ocena jest taka, że troszke odetkało silniczek i jakby troszke lepiej wchodzi na obroty.

EDIT:







No i można też posłuchać. W rzeczywistości jest troszke głośniejszy niz co tu na filmie słychać.
http://youtube.com/watch?v=i_lqhXXkXb0

No i skończyłem modzić przy tym silniczku, teraz tylko jeszcze hamownia i obczaimy ile dało się rozmnożyc koników w tym seryjnie 70 konnym silniczku.

A później to już tylko przesiadka do d15b. :chytry:
Ty ziomie...Ty mi tu oczu nie mydl jakimis popierdulkami typu lakier,lampy itp itd tylko tego swapa rob natentychmiast

...no i graty za przelot..koncowy masz taka sama jak ja
no no wyszedłeś na ludzi
Nie no, ochydna zielona ropucha przerodzila sie w piekna krolewne Tak trzymaj chlopie, gratuluje podjecia slusznej decyzji!
Pięknie wygląda w tym nowym kolorze! Tylnie lampy faktycznie świecą ładnie ale z mojego punktu widzenia powinny być w normalnej seryjnej barwie + oświetlenie tak jak w tych obecnych. Gratuluje i czekamy na SWAP
Jak juz gdzie indziej pisałem.....jak najwłaściwszy kolor...:)
No tylne światła na razie zostają, w przyszłości jak będzie kasa to będe myślał czy zmieniać.

No i musze powiedzieć, że na nowym wydechu jest zajefajnie.
Na obroty wchodzi znacznie szybciej, tylko lżejszego koła i krótszej skrzyni brakuje mi do pełni szczęścia.
Stawałem wczoraj z zaprzyjaźnionym CRXem, z krórym ustawiałem się wcześniej i jest duża poprawa. Już mi tak szybko nie ucieka.
No i nieźle dawałem sobie też rade z Audi V6 2,6L 150KM.

A co do swapa to chciałbym jak najszybciej, ale nie moge pozwolić sobie póki co aby Hania stała w garażu przez dłużej, a boje się, że tak moze być, gdyby okazało się że d15b wymaga remontu.
Ale myśle że pod koniec wakacji silniczek już powinien wylądować w Hance.