MODEL: 1999r Civic EJ9

SILNIK:
-swap B18C4
-tłoki Spoon Sports do B18C
-Korby ITR
-wałki ITR
-regulowane kółka AEM
-podwójne sprężynki Crower
-talerzyki Crower
-śruby do korb ARP
-szpilki głowicy ARP
-nowe uszczelniacze zaworowe
-wymienione na nowe wszystkie panewki (OEM)
-wymienione na nowe wszystkie możliwe uszczelki, uszczelniacze, paski jakie były w silniku (OEM)
-sprawdzone zawory i prowadnice
-olej: mineralny Mobil1 (700km docierania), Millers Oil XSS 10w40 (kolejne 500km), Motul 8100 5w40 (obecny)
-gruba chłodnica z VTI
-grube przewody W/N Vision
-świece NGK dedykowane do ITR
Plany: może regulator ciśnienia paliwa+większe wtryski

UKŁAD DOLOTOWY:
-kolektor ssący Skunk2 Pro
-Hondata heatshield
-przepustnica STR 68mm
-rura dolotowa z ITR
-stożek w customowej obudowie + nadmuch ze zderzaka

UKŁAD WYDECHOWY:
-kolektor ebay 2,5’ owinięty bandażem
-wydech z kwasówki 2,25 cala by Eltec na 2 tłumikach
Plany: lekka przeróbka końcowego tłumika, żeby nie stukał w łącznik stabilizatora

ELEKTRONIKA:
-OBD-1, Hondata S-100
-Strojenie by Doktor

UKŁAD NAPĘDOWY:
-Skrzynia S9B po przeglądzie, zalana magicznym mixem MTF'a
-lekkie koło zamachowe (<5 kg)
-sprzęgło organiczne Exedy stage 1.

ZAWIESZENIE/KOŁA:
-zawieszenie Koni Sport 1130
-rozpórka przednia górna OMP
-felgi 15" z Accorda z oponami 205/50/15 lato (195/50/15 zima)
-felgi z 1.8VTI do upalania

HAMULCE:
-zaciski z 1.8VTi zregenerowane
-tarcze gładkie Brembo-przód (282mm) i tył (260mm)
-klocki Ferodo DS Performance (przód) i ATE (tył),
-przewody w stalowym oplocie Goodridge
-płyn Ferodo

BODY KIT/OŚWIETLENIE:
-białe kierunkowskazy boczne
-zestaw biksenonowy 4300K
-przyciemnione szyby boczne i tylna
Plany: Dokładka przednia z EK9 albo jakas inna

WNĘTRZE:
-kierownica Sparco Monza
-gałka Skunk2
-siedzenia Recaro Speed
-zegary z poliftowego VTI
-zegar temperatury oleju
Plany: zrobi się shortshifter, przy okazji wymiany gumek od patyków skrzyni

CAR AUDIO:
-radio JVC KD-SH
-głośniki Hertz

INNE/DODATKI:
-pokrywa zaworów pomalowana na żółto z wycięciami na potrzeby regulacji kółek
-korek oleju ITR
-skarpetki Spoon Sports
-wszystkie płyny wymienione na Genuine Honda
-mocowanie akumulatora Skunk2

FOTKI: (jakieś badziewne z telefonu)







MOC:
Seria: 169KM
Obecnie: 193KM/178Nm

Auto jest 100% daily driver.
Na wiosne pewnie się wybiorę na jakiś tor, ale w tym setup'ie auto raczej nie będzie "torowe".
Plan na sezon 2010 lub 2011 (w zależności od budżetu) przewiduje, że auto:
a) zostanie daily (w takiej formie lub z innym silnikiem) + drugie auto na tor
b) dostanie klatkę, męski hebel i zawias, itd. + drugie auto na co dzień

PODZIĘKOWANIA:
-Ecu-Performance - za złożenie silnika
-SSGarage - za szybką pomoc z elektryką i nie tylko
-Grzesiowi i Cezaremu - za wiele godzin spędzonych przy aucie
-i tym o których zapomniałem
zalana magicznym mixem MTF'a



Mozna cos dokladniej?

Cichociemny
Zyzowa suka po przebudowie? Jaki CR na tych Spoon'owych tłokach?
będzie 200KM?


będzie 200KM?



Nie wiadomo. Jak bedzie 199 to zupelnie sie tym nie przejme.

To poczekaj - tłoki spoon sports są odprężające czy doprężające?
miło ze suczka powraca do żywych, bo już się za nią stęskniłem:)
To poczekaj - tłoki spoon sports są odprężające czy doprężające?



Grubciu, gdzie sie zgubiles?
Seria ma 10.0:1. Glowica nie byla mocno planowana, zawory seryjne, wiec podejrzewam, ze jest koło 10.4-10.5:1.



Tutaj. Seria 10:1 - planujesz głowice więc schodzisz o jakieś tam 0.1-0.2cr. I co? Tłoki spoon'a doprężają o 0.2CR?
Glowica ledwie liznieta, a o ile kojarze tloki doprezaja o jakies 0.3CR...
Napisze do nich, zeby sie upewnic.
afair tloki spoona to wywazony do 0.1g komplet z jdm itr, czyli P73-00, wiec na moje oko to tam jest teraz powyzej 11.3:1
pamietaj ze C4 ma mniejsze komory spalania...
to juz z glowica gsr/c4
Faktycznie, zapomnialem o innej glowicy.
No mówiłem od razu, że mi się coś nie zgadza
zboczeńcy
Roznica w CR miedzy tlokami Spoon Sports, a P73-00 jest minimalna. Nawet mniej niz 0.3. Potwierdzone u zrodla.

[ Dodano: 2009-11-28, 19:33 ]
dużo droższe tłoki Spoona od oem zestawu? to +0,25 OS?
Kto stroił i czemu tak mało??
tomac mial wiecej momentu
tak szczerze mowiąc to brakuje jakiś 15KM..
Strasznie dziwnie tyle modów a wynik średni...Więcej Momentu miałem po samym dolocie i wydechu w moim C4...Choć chyba nie ma co porównywać Mineralnej do VTG...
Zjechać głowicę pare setek i z powrotem na hamownie Czyli ten tłok jaki daje CR dokładnie?
nie no 200 to powinno tam byc..
Może te walki to nie ITR'owe bo jakoś tak wszystko wcześnie na ryj spada od 7000rpm
ogolnie to na itrowych walkach sa juz spadki momentu powyzej 6.5-7krpm.. przynajmniej w seryjnym c6..
No ale poczekaj. U mnie na seryjnych wałka spada dopiero powyżej 7500rpm. To ITR'owe są łagodniejsze? Coś tu jest nie tak.
dużo droższe tłoki Spoona od oem zestawu? to +0,25 OS?



Nominal.
Tloki jakies 1500zl+oplaty. Nie wiem ile OEM, ale podejrzewam, ze wychodzi podobnie.

Podobno Hamownia która daje najbardziej rzeczywiste wyniki w Warszawie...Jestem Ciekaw czy wyjdzie jakaś różnica przy pomiarze na Mineralnej
wszystko wcześnie na ryj spada od 7000rpm


ano właśnie, nie wygląda to zdrowo. Sprawdzałeś luz zaworowy przed strojeniem?

Ponoc w VTG zawsze wychodzi malo.


nie chce Cie dobijać ale słyszałem odwrotnie
spróbuj się zhamować na totalnie seryjnym dolocie dla porównania jak masz możliwość.
moze auto po prostu słabo zestrojone? Ale i tak jest nie źle
moze auto po prostu słabo zestrojone? Ale i tak jest nie źle



znajac Dominika- nie ma takiej opcji ...
spróbuj się zhamować na totalnie seryjnym dolocie dla porównania jak masz możliwość.


skoro powietrze jest ciągnięte przez seryjną rurę ze stożkiem, to obojętnie w jakim by kształcie nie była obudowa - ona tylko odgradza. Jedyną opcją jest to, że ma hardcore'owo za małą objętość, ale wtedy musiałaby praktycznie dotykać filtru
Fajnie ze MCWS odzyla
Maciek, czekam na telefon..
Fajnie ze MCWS odzyla
Maciek, czekam na telefon..


Maciek, Maćku... co się stało
hmm... to u mnie w 1.6 na bardzo podobnym setupie wypluło 200km bez ruszania kółek...
moze auto po prostu słabo zestrojone?


Bez zartow...
ALe seryjnym ITRowym stożkiem czy jakimś stożkiem? Pisałem o tym, dlatego ze u mnie np. był krótszy od serii stożek aftermarekt (ale większa średnica ) i chyba miał zadyszkę sporą na Vtecu. Hamowane było 2 razy, do Vteca było tak samo na serii jak i z wydumką, na Vtecu różnica z 7-8koni na + dla serii.Fakt że nie był osłonięty dolot (tylko nawiew mam zrobiony), ale różnica kolosalna! DLatego warto wziąć tą serię ze sobą i zobaczyć czy taka wydumka cokowliek daje. Może się okazać że nawiew na seryjną puchę z seryjnym filtrem będzie znacznie lepszy. (Nie wiem jaki masz ten stożek).
Nie co sie koniować. Wszyscy chyba pomineli ten tragiczny kolektor wydechowy vel. czajnis cziken co w spadku się ostał po zyzolinie. Dać na chwilę jakiegoś DC albo JDM ITR i powinno urosnąć co nie co
Nie co sie koniować. Wszyscy chyba pomineli ten tragiczny kolektor wydechowy vel. czajnis cziken co w spadku się ostał po zyzolinie. Dać na chwilę jakiegoś DC albo JDM ITR i powinno urosnąć co nie co



To juz jest trzeci czajnis cziken z rzedu. Szkoda kasy na jakis DC, ktory przy polskich drogach i tak bedzie pognieciony za 1000km.
Pierdolicie hipolicie - trzeba nauczyć się jeździć, a nie atakować każdy krawężnik na jak terenową Toyotą Na pewno ktoś ma takiego nie założonego kolektora i za flaszkę by udostępnił na hamowanie. Przynajmniej ja bym udostępnił
u mnie w itr na stożku o polowe mniejszym niż seria i tym chińskim kolektorze wyszło 200KM wiec wydaje mi się ze winy trzeba szukać gdzie indziej.
ALe seryjnym ITRowym stożkiem czy jakimś stożkiem? Pisałem o tym, dlatego ze u mnie np. był krótszy od serii stożek aftermarekt (ale większa średnica ) i chyba miał zadyszkę sporą na Vtecu. Hamowane było 2 razy, do Vteca było tak samo na serii jak i z wydumką, na Vtecu różnica z 7-8koni na + dla serii.Fakt że nie był osłonięty dolot (tylko nawiew mam zrobiony), ale różnica kolosalna! DLatego warto wziąć tą serię ze sobą i zobaczyć czy taka wydumka cokowliek daje. Może się okazać że nawiew na seryjną puchę z seryjnym filtrem będzie znacznie lepszy. (Nie wiem jaki masz ten stożek).



Ten moj obecny to jakis aftermarket.
Nie jest duzy, bo przewody klimy troche bruzdza.
Ma jakies 20cm wysokosci, srednica 10->15cm. Tak pi razy oko.
Ty - a komprechę mierzyłeś?
Ty - a komprechę mierzyłeś?



niet
A zmierz - może tam czegoś zbrakło. Widziałbym tu więcej niuta przy tym CR. Jakieś 15-16+ powinno wypluć na geigerze. Ileż to roboty Może pierścionki się jeszcze nie zżarły albo owalizacja nie ta. Zmierz - coś nam to powie
A zmierz - może tam czegoś zbrakło. Widziałbym tu więcej niuta przy tym CR. Jakieś 15-16+ powinno wypluć na geigerze. Ileż to roboty Może pierścionki się jeszcze nie zżarły albo owalizacja nie ta. Zmierz - coś nam to powie



Zmierzone:
15,8 - 15,7 - 15,8 - 15,9
Moze zmierzysz AFR? Bedzie wiadomo jak z mieszanka.
no blagam.. przeciez samochod dopiero co wystrojony, to forumowi szpenie ocenia prace dominika i stwierdza, ze afr moznaby poprawic?
Nikogo nie oceniam, nawet nie wiedziałem kto stroił auto. Szukam przyczyny, takiego a nie innego wyniku z hamowni.
Morze



Pit, Jastrzebia?
Przeoczylem
wracam po kilku dniach na forum a tu taka niespodzianka
szacuneczek 190 pękło
brawo spoonPL
Grooby czym różni się dokładna kopia DC albo ITR JDM SPEC kolektora od czajnis cziken poza użytymi materiałami. Porównywałem były swój z DC i jedyna minimalna różnica była grubość ścianek. Szczególnie że zywotnośc koletorów 4-1 2,5" do b18 spoon już poruszył, nie mamy zbyt równych dróg.
a moze jakis onboard jak zapina te B18 ?
u mnie zywotnosc kolektora 4-1 przekroczyla 20000km i zapewne nadal jezdzilbym z nim bez uszkodzen. albo sie jezdzi z glowa, albo ma sie w dupie spod samochodu. mozna tak i tak, jak kto woli.
u mnie zywotnosc


Mialem sie nie wypowiadac , ale ty fajansie wiesz wszystko najlepiej masz najlepsze auto , najlepsze turbo , wiesz wszystko w kwestii kompresora , ze chlopaki w chałupie zrobili i jezdzi ( a twoj stoi( samochod) bo watpie , ze co innego , i zawsze mosisz gebe odezwac bo cos nie tak) a twoj pażdiez stoi ktorys rok w grazu i bedzie pewnie jeszcze dlugo stal, bo jak cos sie wysralo to kazales temat zamknac to (close snout) i zal dupe sciska .

Obecnie: 193KM/178Nm



Dobre cyfry
Mialem sie nie wypowiadac

to byl dobry pomysl.
to byl dobry pomysl


Noo ty tez czami powtrzymaj sie od << WYŚLIJ >> i bedzie ok
co do auta bo o tym chyba mowa , mysle , ze nie jeden by chcial taka motorownie i samochod, a ze cos nie jest tak , to pewnie wlasciciel zadba zeby bylo ok
bez przesady, że od razu coś nie jest tak. W sumie to kompresja jest coś jak B18C6, wałki to samo, kolektor to chyba kopia B18C6, wiec jedyna różnica do B18C6 z istotnych rzeczy to inny kolektor wydechowy, przepustnica i strojenie. Więc myślę, że nie ma powodów do niepokoju. Na pewno coś jeszcze się wykrzesa bawiąc się dolotem, zwłaszcza na koncu rpm... Ta przepustnica gdzie ma te 68mm?? A głowica była obrabiana?
i bedzie ok

jest ok. to byla normalna informacja na temat uzytkowania takiego kolektora, poniewaz takowy wlasnie posiadalem i nie udalo mi sie go uszkodzic, wiec powiem grzecznie:
driver - zanim zaczniesz wycieczki osobiste zastanow sie przed wyslaniem posta...
u mnie zywotnosc kolektora 4-1 przekroczyla 20000km i zapewne nadal jezdzilbym z nim bez uszkodzen. albo sie jezdzi z glowa, albo ma sie w dupie spod samochodu. mozna tak i tak, jak kto woli.



Staram sie jezdzic z glowa, ale czasem to nie wystarczy.
Przed chwila wrocilem z GM i na gornym poziomie, na 3 garby na 2 przytarlem (mimo powolnego przejezdzania przez nie pod katem).
b seria
i prawie 200hp, b. fajny wynik
czego chciec wiecej na codzien ...ew jeszcze s80
Ta przepustnica gdzie ma te 68mm?? A głowica była obrabiana?



Na wlocie. Na wylocie jest ciut mniej. Takie amerykanskie oszustwo.

Glowica seria. Wyczyszczona, pomiezona, zabielona.
Auto stalo przez dlugi czas i juz mialem dosyc, a obrobka by zabrala kolejne cenne dni.

[ Dodano: 2009-12-02, 23:28 ]
na 3 garby na 2 przytarlem



hmm to musisz te dwa przejechac jak ten trzeci
wiec powiem grzecznie:


Razy 2
W sumie to kompresja jest coś jak B18C6, wałki to samo, kolektor to chyba kopia B18C6, wiec jedyna różnica do B18C6 z istotnych rzeczy to inny kolektor wydechowy, przepustnica i strojenie.


no właśnie ziom, a taki wystrojony setup powinien ogarnąć moim zdaniem lekko 210KM. Ryś stroił przecież ostatnio C4 Dyla - wszystko co w setupie spoon'a, ale bez ITRowego rozrządu. Na zaniżającej hamowni Energy wyszło 201KM. Tutaj ewidentnie jest coś z niewydalaniem na górze - gdyby niuty nie poleciały na szyje wynik przewidywany przeze mnie pojawiłby się bez problemu.
Ja bym dla porównania założył parówkę, wyregulował zawory na setke więcej niż seria i jeszcze raz na dyno.
Dlatego ja bym zaczął od hamowania na totalnie seryjnym dolocie, bo już nie raz na własnej skórze się przekonałem jak homemade zabiera sporo
Korzystajac dzis z kawalka wolnej drogi i faktu, ze mialem pod reka aparat skrecilem krotkiego onboarda.
Na zimowkach i z delikatna zmiana biegow (bo mi skrzyni szkoda ), ale lepszy taki, niz zaden.

http://www.youtube.com/watch?v=uw3tPt4_6sU
zapomniłeś dodać, że z pełnym bakiem
ale długa skrzynia, przydałaby się krótsza Jak byś chciał to zapraszam. Ale całkiem fajnie się dokręca.
skrzynia jak pod 500 kunia
a matki z dziecmi przechodzace w srodku dnia przez ulice?!?!?!? olaboga!! mogles kogos zabic!!! 50 wolno!!!!!!!!!!!!!
zapomniłeś dodać, że z pełnym bakiem



Ach, wiedzialem ze o czyms zapomnialem. Plus lewarek, pelnowymiarowy zapas, saperka i troche gratow w bagazniku.