Witam

Tematow na forum jest pare ale zaden nie dal rady rozwiazac mojego problemu...
po swapie z d16z2 na d16z5 faluja mi caly czas obroty w zakresie 800 - 1800obr.

Na poczatku myslalem ze to krokowy, wiec go wyczyscilem - nic nie dalo
pozniej wyczyscilem przepustnice - dalej nic
nastepnie wymienilem obydwa elementy ze starego silnika - dalej to samo
probowalem roznych ustawien podcisnien - dalej nic

moze ma ktos jakis pomysl na to?

dodam ze silnik poza tym sprawuje sie dobrze, narazie jezdze na kompie z z2 ale podobno nie ma to roznicy.

tak to wyglada: http://www.wrzuta.pl/film/mlA98zCbst/falowanie
Problem wolnych obrotow szeroko opisany zostal tutaj:

http://www.ef-honda.com/ben/Badidle.php
mielem podobny problem i zakonczyl sie podciagnieciem linki gazu i ustalo
Odpowietrzenie chłodnicy, czyszczenie przepustnicy, reset komputera na zimnym silniku.
brak paliwa na jałowym ?
moze wezyk od kurde nie wiem podbijacza obrotow sysiadl, moze ten mechanizm sie popsul....bo ja tak samo mam ale na zimnym tylko pozniej jest ok...
narazie doszedlem do wniosku ze brakuje mi jednego elementu z przepustnicy...
tzn. mam wersje przepustnicy z "tym czyms" zewnetrznym, normalnie znajduje sie to obok silnika krokowego po prawej stroni - nie wiem jak to sie nazywa....

kolejne problemy to szarpanie jak sie jedzie, czuc ze silnik chce sie rozpedzac ale sie dlawi ale mysle ze wiekszosc tych problemow spowodowana jest podcisnieniami - kupie "to cos" i sie zobaczy co dalej.

jak rozwiaze problem to napisze

ps moze ktos wie jak nazywa sie to cos??

* zdjecia zapozyczone z honda-crx.info - za pomoc nieswiadomej osobie bardzo dziekuje.
podbijacza obrotow


Podbijacz wolnych obrotów tak jak napisał Długaśny
a jak sie to nazywa po angielsku? moze ma jakis skrot - szukam tego podbijacza w schematach el. i nie moge znalesc
schematach el.


Elektrycznych? To raczej nie znajdziesz bo to z prądem nie ma nic wspólnego.
jak widac na foto do tego dochodzi wtyczka, wiec musi to byc na schemacie elektrycznym, taka sam wtyczka idzie do tego gdy to jest przy przepustnicy.
W wiazce z z2 nie ma czegos takiego i bede musial doprowadzic przewody do kompa lub gdzies indziej.
Sory, mój błąd, źle spojrzałem na foto, myślalem o czym innym.
to napisz o czym myslales, moze to tez ma wplyw na zachowanie mojego silnika i bym to sprawdzil
zmnieniałeś rozrząd ? może źle ustawiony ?
Rozrzadu jeszcze nie zmienialem. Ale go sprawdzalem i wszystko jest ok.

dzisiaj powinna przyjsc paczka z orginalana wiazka z z5 i kompem do z5 - zmienie i zobacze co sie bedzie dzialo.
Podbijacz obrotów, na tym zdjęciu to ta część na końcu strzałki, z czerwonym kapturkiem.
aha - z tego co zuwazylem to to akurat dziala, jak bawie sie podcisnieniami to widac ze sie przesowa. Poza tym aktualnie mam zalozona przepustnice ze starego silnika a tam wszystko dzialalo.

[ Dodano: 2008-02-28, 18:25 ]
Jeśli moge doczepic się do tematu...mam problem z falujacymi obrotami i prychaniem..nic nie zmieniałam w silniku,chciała bym wyczyścić krokowy,może ktos z Was to już robił? więc prosiła bym o wskazówki.A może to nie krokowy? ...
Jest tak: na zimnym silniku , po włączeniu faluja obroty na pozimoe (tak jak u kolegi) 800-1800 + silne drgania. Gdy silnik się rozgrzeje pozostaja tylko drgania silnika,prychanie z rury bez falowania obrotów... Gdy silnik jest bardziej rozgrzany(dłużej uzywany) potrafi wydawac dziwne dźwieki towarzyszące drganią,podobne w przypadku właczenia klimy. Prosze o pomoc
moze czas na remont spr olej paski lapy silnika plyn w chlodnicy
olej,płyn w chlodnicy wymieniony,rozrzad niet,samochod ma 150.000 przebiegu,jak ją kupilam miała 134.000 i tak samo bylo... pasek od alternatora zauwarzyłam że jest przetarty troche... może to byc przyczyna?
Nie