Krótki przewodnik o stabilizatorach w Civicach (dla opornych)

4gen:
W stabilizator przedni i tylny wyposażane były wersje 1,6 (ED7, ED9) i one są jedynym źródłem fabryznych stabilizatorów.
Przód: można przekładać z mocniejszej wersji do słabszej, pasuje sztuka w sztuke. Warto jednak wcześniej czy przedni wahacz ma miejsce na mocowanie stabilizatora (99% że jest)
Tył: można przekładać z mocniejszej wersji do słabszych, natomiast poza samym stabilizatorem potrzebne będą oczywiście gumy i obejmy mocujące, blaszki trzymające do nadwozia, wahacze poprzeczne (o ile nie mają miejsca do mocowania łączników, a jesli fabrycznie nie było stabilizatora, na 99% nie mają). Tu pocieszenie bo wahacz poprzeczny dolny pasuje od civica 5g. Uwaga: roczniki 89-91 maja tyne dolne mocowanie amortyzatora na widełki, 88 ma na oczko.

5gen:
Stabilizator przedni był w wersjach 1,6 (hb, sedan, coupe). Tylny był w wersjach VTi (EG6, EG9, EG2 - delSol VTi) oraz w EG5 (d16z6 / d16a9, hb). Źródłem fabrycznych stabilizatorów do 5gen (poza wyżej wymienionymi) jest Integra 3g (94-01) oraz Civic 5d/kombi - tzw. angol).
Przód: Fabrycznie stabilizator przedni występuje w 3 grubościach: najcieńsze są w civicu, średnia grubość (24mm)w Integrze TypeR, najgrubszy (26mm) w Angliku VTi. Przekładać można dowolnie pod warunkiem, że razem z łącznikami i gumami oraz obejmami stabilizatora. ITR i Anglik VTi mają takie same łączniki.
Tył: Fabrycznie występuje w 2 grubościach: 13mm (seryjny z 5gen) oraz 22/23mm (ITR). Pasują wymiennie (w komplecie z łącznikami oraz gumami i obejmami), ale przy montażu stabilizatora 22mm zalecane jest dodanie wzmocnenia tylnych sanek, typu ASR.

6gen:
Fabrycznie stabilizator przedni występował w wersjach EK3, EK4 oraz EJ9 99-00. (nadwozia coupe do sprawdzenia). Tylny był w EK4 i EK9
Przód: jesli fabrycznie nie posiadasz stabilizatora, pasuje ten z EJ9 po liftingu lub EK3, ale warto sprawdzić czy wahacze dolne posiadają miejsca na mocowanie stabilizatora. Na 99% ich nie mają więc dochodzi jeszcze ich wymiana. Jesli chcesz coś mocniejszego, pasuje ten z EK4, ale tylko i wyłącznie w komplecie z dolnymi wahaczami z EK4 - nie pasuje do wahaczy z EJ9 - nawet tych z miejscem na stabilizator. Oczywiście odpowiednie łączniki, gumy i obejmy są konieczne.
Tył: tu wybór jest znikomy. Albo ten z EK4 (na szczęście większość dolnych wahaczy ma miejse na jego zamocowanie) wraz z łącznikami, gumami oraz obejmami, plus do tego blachy mocujące do nadwozia. Jeśli stabilizator z EK9 (praktycznie nie do dostania), to montujemy jak z EK4 plus wzmocnienie sanek. Ostatnia opcja to kupno zestawu ASR + stabilizator z ITR (DC2).

Miedzy generacjami stabilizatory nie są wymienne.
itr ma przedni stabilizator 24mm

oraz chyba przezajebiscie nudzi ci sie w pracy
nie przeczę

po setnym durnym pytaniu czy z 1,3 do 1,5 pasuje albo czy z 5g podpasuje do 6g czy też przedni da sie założyć na tył wymiękłem...
Pati, dobra robota...

P.S. najlepiej przyklej ten temat...
Wahacze EJ9 99-00 i EK4 są identyczne, sprawdzałem z wahaczami ARTX'a.
Z tego co pamietam to stabilizator na tył do 5 gen wystepował w wersjach 13mm i 14mm
pomijalna różnica
Jest jeszcze stabilizator z Del Sola VTi, chyba 15 mm.
taki maly dodatek do 4gen stabilizatory oba byly jeszcze w ED4.
Jeśli chodzi o 6g coupe: w EJ6 nie ma żadnego, w EJ8 (EX/iSR) jest tylko przedni 22mm, a w EM1 (Si) jest przedni 26mm i tylni 13mm.
EM1 (Si) jest przedni 26mm i tylni 13mm.


przednie tez wystepuja 24mm a tylne nie 13mm tylko 16mm jak w EK4
tylko 16mm jak w EK4



15mm - nawet masz takie oznaczenie na gumach pod staba...

5gen:
Stabilizator przedni był w wersjach 1,6 (hb, sedan, coupe).



Ej2 też ma stabilizator z przodu
Co do 4g i tylnego stabilizatora z ED7 do słabszych wersji jest jeszcze jeden problem, nie ma gwintów w podłodze (przynajmniej w EC8) i trzeba wiercić w bagażniku otwory i wkładać dłuugie śruby na wylot + nakrętki od góry.

Tutaj tutorial dla opornych autorstwa Ryby:

http://civic4g.pl/phpBB3/...php?f=9&t=12720

No i jakby kogoś interesowało, średnica tylnego z ED7 to 13mm.

5gen:
Stabilizator przedni był w wersjach 1,6 (hb, sedan, coupe). Tylny był w wersjach VTi (EG6, EG9, EG2 - delSol VTi) oraz w EG5 (d16z6 / d16a9, hb).


tylny był także w EJ1 (d16z9, made in Canada z6)
edit: nie zawsze
w 4 genie przedni stabilizator posiada też ED6
w 5 genie przedniego stabilizatora nie ma w eg3 i eg8,
w eg4 i ej2 jest przedni stabilizator 18mm,
przy sohc vtec w każdej budzie z przodu jest 21 mm, a z tyłu mają 13mm
wersja vti ma jeszcze grubszy przód 22mm, tył też grubszy bo 15mm.
dodatkowo vti posiada dolną rozpórkę na sankach(pasuje również z 5d/aero)
to jeszcze jedno info:
w Vgen coupe (ej1) usdm z przodu jest stabilizator 21mm a z tylu 14mm.
Na przod pasowal 26mm z mb6 oczywiscie z mocowaniami do podlogi (roznia sie tylko otworami w gumkach) i trzeba bylo wymienic laczniki z wahaczami bo seryjnie byly lamane a teraz sa proste.
w eg4 i ej2 jest przedni stabilizator 18mm,


w nie kazdym.
z tego co wiem w wielu Ej2 nie ma staba z porzodu, poprostu czasami jest a czasami nie...u mnie w Ej2 jest i nikt go nie zakladał wczesniej na 100%.
w eg4 i ej2 jest przedni stabilizator 18mm,


w żadnym eg4 nie było fabrycznie stabilizatora
Czy seryjny stabi z eg6 podejdzie pod te wahacze w eh2?

http://www.meganracingper...57.html?image=0
z jakiego powodu mialby nie podejsc?
z jakiego powodu mialby nie podejsc?



Np. z braku miejsca montażowego gum, albo mógłby się okazać za krótki/długi...

Teraz już wiem, że będzie pasował.
nie ma zadnej gumy na styku lacznik stabilizatora - wahacz.
Chodziło mi o punkt połączenia stabilizatora z podwoziem.
punkt laczenia stabilizatora z podwoziem nie ma nic wspolnego z rodzajem wahacza jaki stosujesz.
Trochę się nie rozumiemy.

eh2 nie ma seryjnie stabilizatorów. Przednie dolne wahacze nie miały miejsca na stabi więc założyłem od eg6 i dodałem ori stabilizator.

Nie spojrzałem jednak na tył czy jest miejsca (w tej budzie) na przypięcie gum stabilizatora do podwozia, a wahacze były już wymienione wcześniej nie przeze mnie.

Podsumowując:

Oryginalny tylny stabilizator z eg5/eg6 wejdzie w punkty mocowań w wahaczach oraz ma miejsca na przypięcie do podłogi.

Teraz chyba bardziej sprecyzowałem
ale pytasz sie czy stwierdzasz?
miales zamiar napisac, ze to buda przyjmie stabilizator, a nie, ze stabilizator ma miejsce do montazu na budzie. tyle, ze napisalo ci sie odwrotnie.

w budzie zawsze jest miejsce. w wahaczach moze go nie byc.
miales zamiar napisac, ze to buda przyjmie stabilizator, a nie, ze stabilizator ma miejsce do montazu na budzie. tyle, ze napisalo ci sie odwrotnie.



Jedno myślałem a napisałem na opak