Jestem właśnie na etapie kupna gwintu do CRX`a - coś z myślą tylko o torze, bo z takim przeznaczeniem powstaje auto. Może mnie ktoś nakierować co wybrać?

Z własnych doświadczeń wiem, że Tein i K-Sport odpada. D2, H&R, Skunks, PIC?

D2 to ponoć brat bliźniak K-Sporta.
H&R jest łatwo dostępny parę kilometrów za zachodnią granicą.
Jakieś doświadczenia ze Skunksem?
PIC, co to wogóle jest?
Może coś innego?
Tein na tor bedzie drogi
PiC Select bedzie niezły
D2 odpada
Skunk taki sobie
Skunk ten podstawowy podobno mega twardy jest w przeciwieństwie do Teina....
Jak dobrze widzę to jest PiC Apex - 89HDAAPX, a to jest PiC Select 89HDASLT.

Różnica to jest to tylko? To jest prędkość odbicia tak?
"8 levels of rebound adjustable damping to suit a variety of road and track conditions."

Różnica w cenie 350 dolków, warto?
apex nie ma regulacji twardosci w przeciwieństwie do selecta.
ja dorzucam jeszcze jedną opcję stricte torową KW Inox Line wariant według upodobań
regulacja tlumienia, tak ogolnie rzecz ujmujac

przesiadlem sie z regulowanego na nieregulowany - uwazam, ze nie warto doplacac

wez sobie 10/6-8, a jak chcesz hardkor to 12/8

jesli nie spieszy ci sie jakos mocno z zakupem, to poczekaj na mnie, przejedziesz sie i ocenisz czy ci to pasuje, mysle, ze nie bedzie jakiegos wielkiego problemu z ocena jak to moze dzialac przy lzejszej budzie
Mega spinki nie mam, a bardzo nie chce wyrzucić pieniędzy w błoto, albo później kombinować ze sprzedażą czy zamianą, także jak będzie możliwość bardzo chętnie skorzystam
Jestem właśnie na etapie kupna gwintu do CRX`a - coś z myślą tylko o torze, bo z takim przeznaczeniem powstaje auto.....
..............


Napisz jaki zakres cenowy wchodzi w grę.
Bo tak na prawde to te zawiasy to są zawiasy tuningowe i z prawdziwym zawiasem torowym to nie maja nic wspólnego. Ewentualnie jakis customowy Tein lub H&R by sie załapał.
Jezeli nie za bardzo wiesz jak sie ustawia zawias w torowym samochodzie to albo kup przyzwoicie ustawiony z fabryki typu Mugen N1, Spoon N1, ewentualnie JDM Ohlins - wiem, ze Ohlins jest europejski ale występują gotowe zestawy które były/ są oferowane w Japonii Ohlinsa, dedykowane do róznych modeli Hond. Nie maja miliona regulacji jak customowe Ohlinsy ale sa fajnie ustawione wyjsciowo.
Drugim rozwiazaniem jest customowy np Ohlins. Oferta firmy zawiera tez czas na dostrojenie zawiasu na torze na testach - Cena okolo 20k pln jak sie kiedyś dowiadywałem.
Możesz zerknąć tez na Motona i wyższe modele Koni.
Acha, z tych modeli "torowych" za rozsądną cene czyli okolo 10-13k pln jest jeszcze buddyclub P1. Kiedyś czytałem opinie gościa, że bardziej mu sie podobało to niż Spoon N1 i Mugen N1 ale to był tylko jeden gość. Nic wiecej nigdy nie udało mi sie na ten temat dowiedzieć. Wiem jedynie, że konfigurują go pod Twoje oczekiwania ale ile trzeba czekac, jak bardzo pomagaja i oczywiscie cena to informacje które są nie do zdobycia. Może jakby podzwonić do Anglii i pomęczyć to by sie udało ale mnie sie odechciało.
A tak zupełnie poważnie to jak sie przymierzałem do zakupu ( jak był jeszcze kurs w miarę dobry) to wygrywał u mnie właśnie ten JDM Ohlins. Wtedy był za jakies 8kpln do kupienia. W zasadzie to ten Ohlins był na równi z Mugenem N1. Spoon N1 ten na amorku Showa jest ciut gorszy od tych dwóch - ostatnio chyba nawet zmienili amorki w zestawach N1 na innej firmy ale nie jestem tego w 100% pewien.
JEzeli w ogóle nie wchodzi w grę wydanie 10k pln na zawias to PIC podobno jest fajny. Masz tam jakiś wybór itd. Na pewno olej wynalazki jak D2 czy K150 . Skunka tez raczej bym ominął. Podzwoń do bilsteina lub H&R w PL i zobacz za ile Ci cos zaoferuja i czy masz wpływ na wybór sprężyny itp.
JEzeli w ogóle nie wchodzi w grę wydanie 10k pln na zawias to PIC podobno jest fajny. Masz tam jakiś wybór itd. Na pewno olej wynalazki jak D2 czy K150



podepnę się do tematu

dlaczego odradzacie?
Jeżeli ma to być zawias za 10k, to chyba najlepszym rozwiazaniem będzie jednak HP Sporting. Znam kilka osób, które jeździ np. w górach i bardzo, bardzo chwalą. Do tego np holenderski Intrax. Z zawieszeń bardziej dostepnych cenowo, to oczywiscie KW napewno zrobi robotę.

Najwazniejsze pytanie: dlaczego gwint?

Myśle, ze dobrze ustawiony amor bilsteina b6 czy b8 z zerkopolu z dobrą sprężyną zrobi lepszą robotę niz np. KW. Nie bedzie uniwersalny, ale np. na Poznaniu czy Kielcach bedzie nie do pokonania.

PZDR

Bodek
Jeżeli ma to być zawias za 10k

raczej nie.. mowa o picu, czyli ~900$.
Bilstein przód 2x400pln ( detalu), tył 2x400pln (też detal). Czyli 1600pln. Zrobienie w zerokopolu ok 600pln. To daje 2200pln. Do tego np. sprężyna H&R albo Eibach ok 600pln. Co daje jakies 2800pln, napewno da rade poszukac taniej.

PZDR

Bodek
Myśle, ze dobrze ustawiony amor bilsteina b6 czy b8 z zerkopolu z dobrą sprężyną zrobi lepszą robotę niz np. KW. Nie bedzie uniwersalny, ale np. na Poznaniu czy Kielcach bedzie nie do pokonania.



x2

Uważam, że za te pieniądze nie da się kupić nic lepszego niż Bilstein + twarda sprężyna. Twarda w sensie raczej H&R w opcji tor (do jednego auta H&R robi koło 4-5 różnych twardości i wysokości sprężyn).
tez moge sie pod tym podpisac. bilstein jest bardzo spoko i pelny serwis na miejscu, co jak sie okazuje - nie jest bez znaczenia...
Plusem jest to, że oprócz serwisu <krypto-reklama-mode-on> każdy amor z bila mogę mieć w tydzień-półtora <krypto-reklama-mode-off>.
GrOOby, dodaj jeszcze, że w lepszej cenie niż ja podałem

PZDR

Bodek
To jest oczywiste
Górny zakres to ta 4, robie sobie CRX`a do latania na tym co mamy w polszy dostępne, więc się nie rozpędzajmy

Tyle, że mowiąć zakres 4 to nie znaczy, że koniecznie muszę tyle wydać, zawsze zostanie więcej na coś innego.
No to kup B8 + sprężynki H&Ra. Ja do swojego rexa właśnie taki zestaw wkładam. Do tego grube stabilizatory i drugi zestaw na szutry z seryjną sprężyną i B6tką.
Dobra, to podzielcie sie jeszcze uwagami odnosnie twardosci sprezyn
Kivik, wiem ze pytalem o to setki razy, ale wiesz jakie masz? Jak sie nie zatarly napisy to powinno cos byc.

Teraz krotkie ogarnianie.
Wg katalogu Teina sprezyny w zawiasie racingowym do itr to 24kg przog i 16 tyl. Mega twardo raczej.
Zawiasy uliczne maja przod 8 - 10 a tyl 4 - 6. Superstreet ma 8 / 4 - tu od razu moja uwaga, ze tyl jest mega za miekki i nie wiem skad mieli taki glupi pomysl. Np taki eibach czy K&w robi na ulice zestawy 8 / 6 i to wydaje sie rozsadne.

Kolejna uwaga - sprezyny racingowe roznia sie od drogowych, ilosc zwojow i tak dalej, ale przede wszystkim skok sprezyny i jej dlugosc. Wazna uwaga, ze na sprezynie wyscigowej jest tak maly skok, ze na ulice to tylko dla szalencow.

Nastepna - Zawias ktory na ulicy wydaje sie mega betonem i o ja Cie krece, moze sie okazac na torze sporo za miekki
ztcw sprezyny na tor nie roznia sie od drogowych niczym poza twardoscia. to ta sama sprezyna, tylko twardsza (inaczej zwinieta, z grubszego drutu etc), stad jej mniejszy skok, bo do wiekszego ugiecia potrzeba duzo wiekszej sily. jakby ja zgniesc na jakiejs prasie, to skok bedzie miala taki sam (chyba, ze jest np. z duzo grubszego drutu).

mi na ulice pasuje 10/8, choc tyl moglby byc troche bardziej kulturalny, ale.. ogromny wplyw na prace zawieszenia maja tez amortyzatory!
Czyli Skunk wkładając 10/6 nie robi aż takie głupoty, czytaj różnicy zbyt miękkiego tyłu?
raczej nie.. choc amerykanie roznie robia. czasem na tor daja twardsze sprezyny na tyl, czego ja np. zupelnie nie rozumiem.. japonia - odwrotnie. mowa oczywiscie o naszych starych hondach, nie wiem jak jest w innych samochodach, nigdy tego nie sprawdzalem.
Nastepna - Zawias ktory na ulicy wydaje sie mega betonem i o ja Cie krece, moze sie okazac na torze sporo za miekki



Dokładnie. Jeżeli więc mówimy o zawiasie na tor to nie mówmy o gwintach typu tein ss, pic, ksport czy inne wynalazki ze sprężynami miękkimi w stylu 10/6. Spójrz jak wygląda porównanie na przykładzie Prelude:

Stock Spring Rate
150-200 F, 120-150 R
Range is depending on model (Base, SS, SH) and taking into account they are progressive springs.

Lowering or Sport Springs

Eibach Pro Kit
Estimated 15% Stiffer than stock yeilds: 173-230 F, 138-173 R
Lowers the car: 1.5" all around

H&R Sport Springs
Estimated 25% Stiffer than stock yeilds: 188-250 F, 150-188 R
Lowers the car: 1.4" all around

Tanabe Super H
Estimated 30% Stiffer than stock yeilds: 195-260 F, 156-195 R
Lowers the car: 1" all around

RS-R Down Springs
From a thread: 279 F, 212 R
Lowers the car: ?

Neuspeed Sport
From a thread: 240 F, 225R
Lowers the car: ?

Neuspeed Race
From a thread: 400 F, 345R
Lowers the car: ?

Tein S Tech Springs
Advertised on website: 240 (4.3) F, 207 (3.7) R
Lowers the car: 1.5" F, 1.3" R

Coil Over Systems

Ground Control
Springs, Adjustable Perches and Top Mounts Only (no damper included)
Standard Spring Rates: 380 F, 250 R
Can be custom ordered with any spring rate.

Tein Basic
Advertised on website: 448 (8) F, 224 (4) R
No damper adjustability

Tein SS (Super Street)
Advertised on website: 448 (8) F, 224 (4) R
16 way damper adjustablity

Tein Type Flex
Advertised on website: 560 (10) F, 336 (6) R
16 way damper adjustablity

Tein Type HA
Advertised on website: 671 (12) F, 448 (8) R
16 way damper adjustablity

JIC FLTA2
From a thread: 560 (10) F, 392 (7) R
xx way damper adjustablity

Skunk2 coilovers
From this thread: 400 F, 500 R
springs and perches only (no damper included)



Jak widać różnica między race spring, a sport spring jest kolosalna. Jeżeli więc ten Twój rex Bonczku ma jeździć tylko na torach, pojeżdzawkach po równym asfalcie to trzeba poszukać zestawu ze sprężynami na tor. Przykładowo H&R jak pisałem już wcześniej robi 3 typy sprężyn w tym oznaczone jako race. Tylko, że one dla Ciebie za mało obniżają, ale to już niestety nie ma nic wspólnego ze sportem tylko z wyglądem - przód drop o 2.25", tył 2" Np. w GC można sobie zamówić dowolną twardość. Zresztą jest to temat na tyle nie zbadany, że póki przykładowy Stig nie wsiadłby na poznań w rexa po kolei z 10 kompletami sprężyn w różnych twardościach to z całą pewnością nie da się powiedzieć te bedą lepsze bo odpowiednio twarde.
Dobra czyli zdecyduje się na bilki z jakimś springiem, albo na PiC`a - może ktoś podrzucić jakiś przelicznik, w jaki sposób są podawane te twardości springów i jak powinno się to dobierać?

Gr00by poruszyłeś jeszcze sprawę obniżenia, że auto może być zbytnio posadzone i wachacz dolny poprzeczny ma pozycje odwrocona wzgledem osi mocowan wachacze L i P, patrząc z tyłu/przodu - jak to wpływa na prowadzenie?
ztcw sprezyny na tor nie roznia sie od drogowych niczym poza twardoscia. to ta sama sprezyna, tylko twardsza (inaczej zwinieta, z grubszego drutu etc), stad jej mniejszy skok, bo do wiekszego ugiecia potrzeba duzo wiekszej sily. jakby ja zgniesc na jakiejs prasie, to skok bedzie miala taki sam (chyba, ze jest np. z duzo grubszego drutu).


Ja tu sie wzorowalem na katalogu teina gdzie dla sprezyny o tej samej twardosci i srednicy byla roznica w skoku -
Road - 200mm free lenght, 14kgf/mm, skok 104mm
Race - 200mm free lenght, 14kgf/mm, skok 91mm
Ale masz racje, wiec z tego by wynikalo ze sprezyna rejsowa musi byc wiele grubsza?

raczej nie.. choc amerykanie roznie robia. czasem na tor daja twardsze sprezyny na tyl, czego ja np. zupelnie nie rozumiem.. japonia - odwrotnie. mowa oczywiscie o naszych starych hondach, nie wiem jak jest w innych samochodach, nigdy tego nie sprawdzalem.


Twardy tyl jest dobry w FWD - samochod sie ugina "na skos", czyli robiac mega twardy tyl niwelujesz podnoszenie sie przedniego wewnetrznego kola w zakrecie. W wiekszosci filmikow z starych superturystykow widac ze tyl jest praktycznie nieruchomy, jak na kolkach i ma prawie zerowy skok. Np accord jttc. Oczywiscie to tylko moja teoria, jednak poparta jakims doswiadczeniem, tzn po zmianie tylnych sprezyn na betony bylo lepiej z przodem
A Japonia? nie mam zielonego pojecia dlaczego to robia, w moim teinie nie robi to absolutnie roboty, brzydko pachnie i tnie opony. Zastanawiam sie czy zerkopolu ogarna ustawienie teina pod twardsza sprezyne Aaaaa, jest na tyle miekko, ze jak wsiadly dwie osoby (najtwardsze ustawienie amorka) to tez pocielo opony, co w skrocie oznacza obnizenie tylu o jakies 2-3cm. A wyjecie kola zapasowego i dupereli podnioslo tyl kolo 1cm. wtf!?>!?

Gr00bY, tak jak i ja tez wspomnialem
Tein Super racing przod 24kgf/mm, tyl 16kgf/mm
Tein Super street 8 / 4
Monoflex najtwardszy 10 / 6
Roznica mega kolosalna.
Wniosek? - potrzebne sa dwa zawiasy.

A teraz pytanie do publiki. Czy w zerkopolu ogarna seryjne amorki z integry to wyregulowania twardosci i wysokosci pod racingowa sprezyne?
Mam swoje stare na polce, przydaloby sie cos z tym zrobic..

Gr00by poruszyłeś jeszcze sprawę obniżenia, że auto może być zbytnio posadzone i wachacz dolny poprzeczny ma pozycje odwrocona wzgledem osi mocowan wachacze L i P, patrząc z tyłu/przodu - jak to wpływa na prowadzenie?


Przy mocnym obnizeniu masz dwa problemy - wachacz gorny wbija sie w kielich (tzn postawiony jest w gore) i trzeba skracac zwrotnice.
Drugi problem wachacz dolny zamiast tak (w lewym kole widok od tylu) "/" jest tak "\" (tzn zamiast w dol, jest w gore) wtedy musisz dorobic przedluzone swoznie zeby go wyprostowac co najmniej do tak "-"
Aaaa prowadzenie, w obydwu przypadkach bedzie ch*we

Moglem tez zle zrozumiec i gadac glupoty, pozdro

A Japonia? nie mam zielonego pojecia dlaczego to robia,.......


Bo jeszcze mieszają stabilizatorami i np szerszymi oponami z przodu, oraz kątami.
Oczywiście nadal tyczy sie to starszych modeli Hond.

Mam numerki na spręzynach, kiedyś je spisałem i nawet sprawdziłem ale juz nie pamietam... ,
zmobilizowałeś mnie i je odszukam....
chyba już wiem.
więc jeżeli druga cyfra to spring rate ( a chyba tak jest) to:
tył mam 120
przód 180 lub 190 N/mm ( nie widac dobrze na zdjęciu)
Czyli mam przód 18k lub 19k, tył 12k
Drugi problem wachacz dolny zamiast tak (w lewym kole widok od tylu) "/" jest tak "\" (tzn zamiast w dol, jest w gore) wtedy musisz dorobic przedluzone swoznie zeby go wyprostowac co najmniej do tak "-"
Aaaa prowadzenie, w obydwu przypadkach bedzie ch*we



Heh. Widzę, że rozumiemy to podobnie Nawet narysowałem w paincie Bonczkowi i wysyłałem mu na gadu z dnia to zagadnienie MFactory robiło takie sworznie tylko, że kosztują one 200$ za dwie sztuki...
spoon tez robi.. jeszcze drozsze sa
Można sprobować po polsku dobrać sworznie od jakiegoś innego auta
W moim przypadku dorabialismy sworznie z alu normalnie u tokarza, tylko to byla konstrukcja pod uniball.
No i wsytd sie przyznac, ale jedno kolo odeszlo podczas dlugiego dystansu
Ale potem problem zostal rozwiazany i dzialalo juz perfekcyjnie. Dodam, ze sworznie mialy tak z 6-7cm
Wow, wreszczie wiem po co są te sworznie kombinowane Buddy Club też je robi i J's racing

P.S. SAjfer, teraz to zachęciłeś do modzenia we własnym zakresie


BC 169$
http://www.speedfactoryra...products_id=211

[ Dodano: 2009-12-02, 23:38 ]
Jeszcze tak się zastanawiam, że montując taki sworzeń obniżamy przy okazji furę??

nie


imo obnizamy, bo przez montaz dluzszego sworznia zwrotnica idzie do gory w stosunku do wahacza/widelek. powyszy obrazek niczego nie wyjasnia.
wg mnie zwrotnica zostaje na miejscu a to dolny wachacz idzie do dołu i o to tu chodzi. gdyby zwrotnica szła do góry (obnizala auto) to ten zabieg byłby bez sensu.


obrazek nie byl w celu wyjasnienia, tylko pokazania o co tu wogole chodzi dla osob ktore ewentualnie nie wiedza.
zwrotnica nie ma nic do rzeczy, bo na niej auto nie stoi. Dolny wachacz idzie w dół a w związku z tym i cały amortyzator ze sprężyną. Poczytałem trochę posta Mfactory na h-t.com i sam producent przyznaje że fura idzie w dół. Ale jak się ma gwint wystarczy podkręcić go do góry. Lipa jest taka, że zwrotnica idąc do góry zwiększa ryzyko napierdalania wachacza górnego w budę przy mocnym obniżeniu
wg mnie zwrotnica zostaje na miejscu a to dolny wachacz idzie do dołu

fajnie, ale widelki, na ktorych opiera sie zawias mocowane sa wlasnie do wahacza, wiec jesli idzie on w dol w stosunku do zwrotnicy, to znaczy, ze samochod tez idzie w dol. sila rzeczy, wynika to z budowy zawiasu.
Lipa jest taka, że zwrotnica idąc do góry zwiększa ryzyko napierdalania wachacza górnego w budę przy mocnym obniżeniu

u mnie nie ma mega gleby a czasem potrafi walnąć na dobiciu mocnym.
.... Ale jak się ma gwint wystarczy podkręcić go do góry. Lipa jest taka, że zwrotnica idąc do góry zwiększa ryzyko napierdalania wachacza górnego w budę przy mocnym obniżeniu


Jak przywrócisz pierwotną wysokość na gwincie to nie zwieksza sie ryzyko napierdalania wahacza w bude - bedzie takie samo jak było

[ Dodano: 2009-12-04, 01:33 ]
Jak przywrócisz pierwotną wysokość na gwincie to nie zwieksza sie ryzyko napierdalania wahacza w bude - bedzie takie samo jak było

zgadza sie, tylko dolne wahacze beda nizej, gora zostaje niezmieniona.
ARV,
po co chcesz to w ogóle kupować do swojej fury?



A czy ja chcę to kupić? Nigdzie nie pisałem, że chcę to kupić. Zastanawiam się tylko co to tak naprawdę daje i czy wogóle warto to kupić. I jeśli to nic nie daje to po co np. Spoon czy J's racing to sprzedaje
kivic ja tego obrazka nie "zrobiłem". znalazłem go w necie, czyli wg ciebie ten schemat jest nieprawidłowy?

W moim przypadku dorabialismy sworznie z alu normalnie u tokarza, tylko to byla konstrukcja pod uniball.



Sajfer, nie wiesz czy ten tokarz ogarnalby tez dluzsze sworznie do ep3 ?
kivik takie cos podseslal, daje to poglad na umiejscowienie roll centre przy roznych typach zawieszen