powoli przymierzam się do swapa na H22. Narazie zbieram info na temat tych dwóch silników H22a i H22a2. Na korzyść h22a przemawia wiadomo 15KM więcej no i jest to silnik JDM Z kolei H22a2 jest tańszy i łatwiej znaleźć w dobrym stanie. Jak myślicie opłaca się szukać H22A przecież to tylko lub aż 15KM i 5Nm różnicy? Będzie zauważalna ta różnica? Da się wogóle na naszym paliwie osiągnąć te 200KM z serii?
Jak już szukać to H22A ze skrzynią ze szperą M2B4.
Warto tylko dla szpery. To tak jak B16A vs. B16A2 - w naszych warunkach i tak nie bedzie roznicy.
nom i z tego co mi wiadomo m2b4 ma ciut krótsze przełożenie główne
czyli praktycznie H22a jest lepsze ze względu na skrzynie.
W takim razie nie będzie dużej różnicy jeżeli założę H22A2 i do tego poszukam skrzynie m2b4
No róźnica jakas tam jednak jest Ale nie jest jakas kosmiczna znowu, zreszta wydaje mi sie ze H22A latwiej znalezc niz H22A2, wszystkie JDM'y przyjezdzaja z anglii i jest tego troche na rynku. Z taką skrzynia juz troche gorzej, cena za taką to przewaznie 1500 zł, trzeba polowac bo szybko znikaja. Przelozenie glowne jest takie samo jak w EDM, za to 4 i 5 bieg jest dluzszy.

Pozdro!
Przełożenie główne jest inne 1,2,3,4 te same 5 inna ponadto m2b4 ma podwójnie synchronizowane dwa pierwsze biegi
tutaj dane wszystkich http://hondaprelude.pl/forum/viewtopic.php?t=4702
ponadto wszystkie skrzynie H i F serie pasują do siebie

A propo silnika H22A i H22A2 mają inne tłoki (inne CR) i inne mapy ECU H22A ma jeszcze czujnik spalania stukowego
H22A jest więcej taniej i wlepszym stanie bo są masowo ściągane z Angli a te zkolei z Japoni
Przełożenie główne jest inne 1,2,3,4 te same 5 inna ponadto m2b4 ma podwójnie synchronizowane dwa pierwsze biegi
tutaj dane wszystkich http://hondaprelude.pl/forum/viewtopic.php?t=4702
ponadto wszystkie skrzynie H i F serie pasują do siebie

A propo silnika H22A i H22A2 mają inne tłoki (inne CR) i inne mapy ECU H22A ma jeszcze czujnik spalania stukowego
H22A jest więcej taniej i wlepszym stanie bo są masowo ściągane z Angli a te zkolei z Japoni



Racja, mój błąd, zapominam ze edmy mialy M2F5, a porownywalem do M2F4 a to USDM.

Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Zaskoczyło mnie to podwojne synchronizowanie dwoch pierwszych biegow

Wałki są takie same?
wałki chyba tak za to kolektor wydechowy ma troche wieksza srednice
Wałki sa takie same kolektor wydechowy i ssacy takie same, h22a ruzni sie od h22a2 tym ze posiada czujnik spaania stukowego i tylko tym pozdro
h22a2 na kompresje 10.0 a h22a 10.6 - nie są takie same
Maciek W, na PTP mierzyli kol.wyd miał wieksze srednice poza tym tłoki napewno sa inne
Pamietaj ze w portkach kolektora wydechowego od h22a jest zwezka

[ Dodano: 2009-02-28, 16:39 ]
Warto tylko dla szpery. To tak jak B16A vs. B16A2 - w naszych warunkach i tak nie bedzie roznicy.



porównywałeś, że tak twierdzisz ?

ja porównałem i wiem jak sie zachowuje EG z B16A2 bez lsd i z lsd na dokładnie tym samym setupie zawieszeniowym i hamulcowym ;
i jest kolosalna różnica i nie wyobrażam sobie jazdy bez szpery

Ale chodzilo chyba o porownanie samych silnikow...
Ktulu chodziło o silniki nikt nie wspominał o szperze a szpera jest lepsza od zwykłej skrzyni tu przyznam racje.
wiec sie nie znam



hehe, i jezdzic nie umiesz
pardon