Maciek W2009-06-06, 10:39
Pewnej soboty mi sie nudziło i ogarnolem sobie hamuce 300mm do eg. Hamuje zaje..biście miazdzy cyce i wali 282mm na lopaty . Cały zestawik pasuje plug end play
Parówa2009-06-06, 10:54
z jakiej hondy zaciski i tarcze?
bzyq20012009-06-06, 10:59
pewnie CTR
SqtR byles o 1s szybszy hehe
Dejot2009-06-06, 11:30
Przeca ep3 ma 5x114 a tu widac only 4 srubki
rojass2009-06-06, 11:47
Napisz co z czego i za ile
Maciek W2009-06-06, 11:55
No to tak zaciski CTR EP3
Tarcze Ate Ep3 rozstaw 5x114,3 przewiercone na 4x114,3 nie pokrywaja sie sruby sa dwa rozstawy na tarczy
klocki ds performance
Układ hamulcowy wyaga minimum 16" felg
Baza2009-06-06, 12:04
Pięknie. A powiedz mi mniej więcej jak już temat tego typu to żeby nie wysyłać zapytań do Hondatanio czy Maćkaxxx to jaka cena takiego zestawu w używce? Jak z jażmami do zacisków?
Maciek W2009-06-06, 12:29
Cena zacisków to zalezy ja kupiłem za 500zł okazyjnie bo ciezko dostac same zaciski wiekszosc sprzedaje komplet ze zwrotnicami za 1000zł jazma pasuja klik klak na alegro widziałen 400zł za jeden zacisk paranoja
Baza2009-06-06, 14:45
Fajnie czyli morał taki że trzeba tylko pilnować żeby jak najtaniej kupić zaciski i jedziemy.
Maciek W2009-06-06, 14:47
No jacha hebel zajefajny na tor da rade
ARTX2009-06-06, 16:01
swap bardzo fajny tez nad tym myslalem ale.... są minusy... najmniejsza felga to '16
wiec na tor lipa bo koszty opon sa 2x drozsze niz w '15
drugi to, ze jak ktos uzykuje auto w zime to trezba zmieniac hamulce na zime...
Yarko2009-06-06, 16:33
drugi to, ze jak ktos uzykuje auto w zime to trezba zmieniac hamulce na zime...
dlaczego ?
!markos2009-06-06, 16:54
niektorzy uwazaja, ze nie da sie jezdzic w zimie na 16"
czy taki setup pasuje na zwrotnice/piaste z itr?
Maciek W2009-06-06, 18:15
Pewnie ze tak dawaj na spota markos w niedziele to obgadamy sprawe a na 16" opony nie sa drogie bo roznica iedzy 15" a 16" w cenie to róznica od 80 do 150zł np za yokohamy
ARTX2009-06-06, 20:04
wiec na tor lipa bo koszty opon sa 2x drozsze niz w '15
Maciek W2009-06-06, 20:28
Wiesz na tor to kazda opona jest droga ,ale jakos właścicieli EP3 to nie zniechęca Coś za coś
spoonPL2009-06-07, 14:10
Maciek, jak mozesz to wrzuc fotke z bliska-ile tam jest luzu miedzy zaciskiem, a felga.
Maciek W2009-06-08, 08:15
Luz ok 5mm miedzy zaciskiem a felga wiec ciezarek sie miesci
Dareko2009-06-08, 11:05
Pewnie ze tak dawaj na spota markos w niedziele to obgadamy sprawe a na 16" opony nie sa drogie bo roznica iedzy 15" a 16" w cenie to róznica od 80 do 150zł np za yokohamy
pokaz mi gdzie 195x45x16 tyle kosztuje
Dareko2009-06-08, 18:12
pokaz mi na przylkadzie parady
!markos2009-06-08, 19:37
w zasadzie nie jest to watek o oponach, ale kazdy z wymienionych przez ciebie rozmiarow opony jest za maly. wszystkie trzy.
Maciek W2009-06-08, 21:16
Po znajomości sie kupuje po to sa fora a nie bezposredni od producenta
ARTX2009-06-08, 22:43
co wy uparliscie sie na te 195/55/15
jezdzilem na tym i jest gorzej niz na 195/50/15, opona jest wyzsza przez co bardziej sie kładzie, jest wieksza srednica kola przez co jakies tam "dziesiatki" sekundy tracimy na przyspieszeniu itp.
to, ze wsadzali ja do ITR o niczym nie swiadczy bo musieli tez zachowac jakis komfort i faktycznie pod tym wzgledem jest lepsza niz 195/50
Maciek W2009-06-08, 23:55
195/15/50 jest to fajna oponka ale gdy sie chce lepiej hamowac to w gre wchodza 16'' im wiecej mocy tym wiekszy hamulec to musi isc w parze bo inaczej to krzyrzyk na droge
spychu2009-06-09, 09:25
195/15/50 jest to fajna oponka ale gdy sie chce lepiej hamowac to w gre wchodza 16'' im wiecej mocy tym wiekszy hamulec to musi isc w parze bo inaczej to krzyrzyk na droge
Tu masz swieta racje chociaz nie zmienia to faktu, ze w lekkim aucie jakim jest civic 5/6 gen 282mm spokojnie wystarczaja do sprawnego wyhamowywania auta z duzych predkosci.
Poza tym jak ktos jezdzi autem caly rok to wkladanie do 5 czy 6 gena na zime 16" z niskim profilem to z deka nieporozumienie.
SqteR2009-06-09, 09:42
282mm spokojnie wystarczaja do sprawnego wyhamowywania auta z duzych prędkości.
na torze te hamulce po prostu się palą a i w mieście też można je łatwo zagotować.
!markos2009-06-09, 15:05
rozpedzic to sie pewnie rozpedzil, ale do kolejnego hamowania rozpedza sie minute, wiec hamulce zdaza sie schlodzic
kamo2009-06-09, 16:02
Mając D14 po maska to i nawet 242 jest dobre
YETI2009-06-09, 16:13
Mając D14 po maska to i nawet 242 jest dobre
mam podobną padakę do D14 (D15Z6) z hamulcami 242 i już teraz jest fatalnie. Jeżeli zagotowanie hamulców objawia się zmniejszeniem skoku pedału hamulca i zmniejszoną skutecznością to potrafię swoje załatwić na jednym dohamowaniu
spoonPL2009-06-09, 16:15
Oj, Panowie, nie przesadzajcie. To czy ktos ma 100KM, 200, czy 350, nie jest istotne przy hamowaniu. Liczy sie masa, ktora jest zblizona dla Civica D14, czy Civica B18.
A patrzac po ulicach to duzo ciezsze zycie maja heble w slabszych autach, bo te "mocne" rzadko jezdza szybko.
Gr00bY2009-06-09, 17:29
Prosze Cię Nie ma różnicy ile ma samochód koni? Jest istotne bo przy mniejszych średnicach hamulcy nie ma czegoś takiego jak pojemność cieplna. W słabszym samochodzie czas ktory potrzebujesz na rozpedzenie samochodu do kolejnego hamowanie jest znacznie dłuższy i stąd hamulce maja łatwiejsze życie.
spoonPL2009-06-09, 17:56
Mowisz o jezdzie po miescie czy po torze?
Bo ja mowie o jezdzie miejskiej-jesli tutaj co kilkanascie sekund hamujesz o 100km/h, to gratuluje finezji.
Na torze, wiadomo, ze wsadzasz ile wejdzie.
Gr00bY2009-06-09, 18:53
Tu nie chodzi o finezje, a o wieczorne wyjazdy gdzie czasami jeździ się grupą z miejscówki na miejscówke....
nitro202009-06-09, 19:53
Mowisz o jezdzie po miescie czy po torze?
Bo ja mowie o jezdzie miejskiej-jesli tutaj co kilkanascie sekund hamujesz o 100km/h, to gratuluje finezji.
Na torze, wiadomo, ze wsadzasz ile wejdzie.
Moja jazda miejska czesto tak wyglada, co prawda nie jezdze na codzien honda, a autem wyposazonym w prawie 90 mocanrnych koni wiec czas rozpedzenia jest spory, ale zdarza sie kilka hamowan pod rzad ze 100 km/h. Mowisz, jakbys nie wiedzial jak sie po Warszawie od swiatel do swiatel jezdzi, jak sie komus spieszy ?
Jednak chyba troche zeszlismy z tematu, to zeby na niego wrocic, mam inne pytanie na forum jeden z kolegow dopasowal sobie zwrotnice z RSXa do 4-tloczkowe zacisku brembo z ITR-a 06 bodajze. Cienko ogarniam tematy zwiazane z ta czesia auta. Orientuje sie ktos czy jest jakas mozliwosc uzywajac gratow z RSX-a obsadzic te zaciski w 6genie ??
gaseb2009-06-09, 20:51
nitro sprawdz czy brembo z DC5 jest plug&play do zwrotnicy z EP. jesli zacisk z EP3 pasuje p&p do zwrotnicy 6gen vti (tak jak u Macka) to takie brembo podejda bez problemu
SqteR2009-06-09, 20:54
jakos uzywam na torze 282mm z zaciskami legenda dwutłoczkowymi i spisuja sie znakomicie, a nie mowiac o jakims paleniu czy gotowaniu
nie wiem pojakim torze jezdzisz - ale niewmowisz mi ze 282 bez problemu nadaja sie na tor w poznaniu.
jesli chodzi o miasto to chyba jest normalne ze nie mowie o grzaniu sie klockow jezdzac z predkoscia 60 km albo stojac w korku, lecz o tego typu eventach o ktorych mowil grooby.
wiec nie mow mi kto mi takich glupot naopowiadal gdyz moim mocodajnym d13b2 potrafilem zmeczyc te hamulce w miescie
[ Dodano: 2009-06-09, 20:54 ]
ARTX2009-06-09, 21:01
nie wiem pojakim torze jezdzisz - ale niewmowisz mi ze 282 bez problemu nadaja sie na tor w poznaniu.
tor kielce, tak dadza rade i na poznaniu jak bedzie dobry klocek i tarcza.
jezdze po odcinku lesnym toru kielce gdzie sa dwa zakrety jeden po drugim gdzie hamowania sa z ok 190km/h i daja rade.
moze miales cos zjeb*** ze nie dawaly rady... ja jestem bardzo zadowolony ze swojego setupu hamulcowego.... tylko tak jak mowie kupie dobry klocek i tarcze i na poznaniu nie mam sie o co martwic...
[ Dodano: 2009-06-09, 21:04 ]
MajloBHW2009-06-09, 21:43
ja sprawdzalem kiedys 282 brembo oro i ds preformance. 9 razy na alejach z 180, 160 do 0 i nie widzialem zeby cos tam sie gotowalo. ale powiem wam ze w accordzie 2.4 sa tarcze 300 chyba. i auto hamuje beznadziejnie!!!! poprostu chyba waga robi swoje
wielki2009-06-09, 22:41
Arvid tez nic nie wspominał o hamulcach po Poznaniu
ale tak jak wyżej waga robi swoje
ARTX2009-06-09, 22:44
dokładnie tak jak piszecie i dlatego kpl. nie zrozumialem tej wypowiedzi...
Gr00bY2009-06-09, 22:54
Nie wspominał, ale chodzą słuchy, że tarcze się delikatnie zżarły i klocki jak wyjął to rozpadły
SqteR2009-06-09, 23:22
nie mialej niczego zje**banego nowa tarcza,nowe klocki, przewody w oplocie. Moze tarczae i klocki nie byly z gornej polki (tarcze tymczasowo jakies zamienniki, klocki ebc green), ale w miescie skutecznie je doprowadzalem do palenia sie klockow (slabe odprowadzanie ciepla ) i jest to fakt a nie jakas wydumka.
ARTX po co zaklada sie jakies big brake kity wielotloczkowe zaciski itd itp do jajek - skoro wedlug ciebie tak skutecznie tarcze 282 tak skutecznie daja sobie rade nawet w takich warunkach jak katowanie hebli na torze?
spoonPL2009-06-09, 23:57
ARTX po co zaklada sie jakies big brake kity wielotloczkowe zaciski itd itp do jajek - skoro wedlug ciebie tak skutecznie tarcze 282 tak skutecznie daja sobie rade nawet w takich warunkach jak katowanie hebli na torze?
1. Bo zawsze moze byc lepiej...
2. Bo ktos ma duzy budzet...
3. Nie wszystko co, niektorzy robia w autach ma sens...
ARTX2009-06-10, 00:15
nie mialej niczego zje**banego nowa tarcza,nowe klocki, przewody w oplocie. Moze tarczae i klocki nie byly z gornej polki (tarcze tymczasowo jakies zamienniki, klocki ebc green), ale w miescie skutecznie je doprowadzalem do palenia sie klockow (slabe odprowadzanie ciepla ) i jest to fakt a nie jakas wydumka.
hahaha to wszystko jasne... ale co Ty porownujesz... jakies chu**** zamienniki tarcze, klocki green ktore sa tak beznadziejme, ze gorsza jest juz tylko chyba kashijama czy jak to sie tam pisze
Stavros2009-06-10, 08:54
ja miałem w ek4 282mm z preludy, tarcze MG. Nie udało mi się ich zagotować. Po torze nie upalałem ale lekkiego życia nie miały. Miałem jedno mocno awaryjne hamowanie z ok 190 i zero problemów. Obok jechało bmw e60 hamowaliśmy obok siebie, ja zatrzyłem się sporo wcześniej.....
SqteR2009-06-10, 09:03
jasne ze daly rade i to bez problemu. Tutaj chodzi o wielokrotne hamowania z duzej predkosci z duza czestotliwoscia.
Ale jak to ARTX stwierdzil - to napewno przez najh****sze klocki jaki sa wedlug niego (EBC) oraz tarcze zamienniki (brembo) u mnie sie tak mocno grzały
Koniec w tym temacie bo nie o to w n.m chodzi.
tarcze z ep3 to dobry pomysl na wzmocnienie swoich hamulcy za nieduże pieniądze nie dość ze większa średnica to co bardzo ważne większa grubość tarczy.
Zapewnw taki zestaw znajdzie też się u mnie o ile nie uda dostać się zacisków z dc5.
ARTX2009-06-10, 09:30
jakby 282mm nie dawalo rady to by nie wsadzali do ITR i EK9 ktore bardziej byly przygotowywane pod katem toru...
do ep3 wsadzili 300mm bo jest to juz ciezsze auto, ale mysle, ze mozemy zakonczyc bo juz wszystko zostalo napisane
nitro202009-06-10, 09:54
No nie do końca , Sqter zaciski z DC5 pewnie tanie nie będą, do tego musisz dokupić tarcze i klocki podlicz ile to wychodzi. Dodam tylko, że za okolice 2,5 koła można ogarnąć willwooda 12 calowego..... i masz plug & play nowiutki zestaw.
!markos2009-06-10, 10:05
Dodam tylko, że za okolice 2,5 koła można ogarnąć willwooda 12 calowego..... i masz plug & play nowiutki zestaw.
ktory wygina sie podczas docierania silnika - vide romi.. z reszta zdaje sie, ze nie tylko on pogial te najtansze wilwoody? nie ma tanich i dobrych bbk.. za dobre aftermarketowe zaciski z tarczami trzeba dac 4kpln.
rudzinski2009-06-10, 10:29
nie wiem jak jest z 12" wilwoodem ale u mnie 11" tez jakos super latwo nie ma a nic sie nie gnie, tarcze mi nawet odrobine nie bija i wszystko jest jak najbardziej SI.
dodatkowo z racji tego, ze zaciski i klocki sa takie same wpadlem na pomysl, ze dorobie sobie nowe mocowania zaciskow, dokupie tarcze 12,75" (musze sie jeszcze upewnic czy na 100% bedzie pasowala, czy nie bedzie potrzebne 12") i na lato bede mial setup ~330mm i na zime ~280mm
a tak przy okazji... ma ktos pomysl jak zrobic 300mm na tyl?
Gr00bY2009-06-10, 10:32
Do większych tarcz potrzebne sa jak dobrze pamietam nowe bębny. 11" jest mocowany na 6 śrub a wszystkie 12" i więcej na większą ilość śrub...
Pati2009-06-10, 10:38
większy zestaw wilwooda ma większy zacisk - 6cio tłoczkowy. tam w koncu klocek nie jest wielkosci fistaszka.
rudzinski2009-06-10, 11:05
11" jest mocowany na 6 śrub a wszystkie 12" i więcej na większą ilość śrub...
wiem, ze roznica byla wlasnie z tymi srubami. wieczorem w wolnej chwili sobie to obcenie ale wiem, ze zacisk w dynalitach jest taki sam
Gr00bY2009-06-10, 11:06
No wcale nie Pati. Przeglądałem PDFy na stronie wilwooda i do 12" i minimalnie wiekszych idzie ten sam zacisk.
bzyq20012009-06-10, 11:09
a co do brembo z dc5 to czytalem, ze nie sa P&P do zwrotnic z ep3
Pati2009-06-10, 11:10
4ro tłoczkowy zacisk jest taki sam niezależnie od wielkości. 6cio tłoczkowy ma wiekszy klocek.
!markos2009-06-10, 11:28
6 tloczkowy to juz nie dynalite i nie ma takiej samej ceny. tarcza zapewne tez nieco inna..
!markos2009-06-10, 12:26
olo na nic nigdy nie narzekal. jak nie dzialalo mu apexi, to tez wszystko bylo git
nie wiem co ma do tego czyje to jest auto i czy jest miejsce na kompromisy, czy nie. na dotarciu chyba nie mialo wiecej niz 300 koni?
nitro202009-06-10, 12:28
olo na nic nigdy nie narzekal. jak nie dzialalo mu apexi to tez wszystko bylo git
Nie no czasami narzeka, że go już du.. boli .
Olo do tablicy, mów jak Ci się hebel sprawuje w cvc ;p.
rudzinski2009-06-11, 00:45
dalej nikt nie ma pomyslu na ~300mm do tylu?
!markos2009-06-11, 00:48
przeciez tyl prawie nie hamuje.. po co taka srednica? fastbrakes ma rozne zestawy na tyl.
rudzinski2009-06-11, 00:49
nie ukrywam, ze jest to poprostu kaprys
JAKO2009-06-11, 08:13
tgauto.pl tam masz zestawy na tył
Gr00bY2009-06-11, 14:21
Daj 260 i otry klocek + regulowanego tiltone = wszystko co potrzeba do szczęścia.
rudzinski2009-06-11, 18:03
Daj 260 i otry klocek
260mm mam od 4lat, kolcek to jakis ferodo (nie pamietam dokladnie)
Gr00bY2009-06-11, 23:47
DS2500/DS3000 powinien znacznie poprawić balans.
Maciek W2009-06-12, 01:54
Powiem tak ja zmieniłem tarcze z 282 na 300 poniewaz pogiolem tarcze (tarcza OEM i klocek OEM) i jest nie prawda ze raptowne hamowanie ze 150 lub 180 do 50 nie pognie tarcz 282 ja sie o tym przekonalem i paru znajomych.Wiec nie mowcie ze one wystarczaja bo nie wystarczaja tyle z mojej strony
!markos2009-06-14, 17:18
rozwazam opcje przejscia z 282, na 300mm. teraz konkretnie: mam juz brembo oro, planowany klocek to ds performance. czy jest sens przesiadac sie z mniejszej oro + dsp na wieksza "jakas" + dsp? nie chce przechodzic na inna srednice dla samego faktu posiadania wiekszej tarczy, chcialbym, zeby poszla za tym wyrazna poprawa wydajnosci calego ukladu.. 282 oro, czy 300 "cos"?
Gr00bY2009-06-14, 17:50
Zepsuj to co masz. Pamietaj, że cieżko jest znaleźć coś w normalnej cenie/dostepnosci/jakosci z tarcz do ep3.
Dareko2009-06-14, 22:10
a 282 oro plus ds nie spelnia oczekiwan?
!markos2009-06-15, 00:45
nawet nie zdazylem ich zalozyc.
zostaje 282, bo dowiedzialem sie, ze zalozenie 300mm na piaste z itr to nie takie hop siup jak mogloby sie wydawac...
Pit2009-06-15, 08:09
to podziel się z nami tym nie hop siupem
!markos2009-06-15, 12:20
tarcza nie wchodzi na piaste.
nitro202009-06-15, 13:07
tarcza nie wchodzi na piaste.
Trzeba roztoczyć ?
!markos2009-06-15, 13:16
albo sciac piaste, albo roztoczyc tarcze. nie chce tego robic dla samej swiadomosci posiadania wow-300-milimetrow-hamulca.
ARTX2009-06-15, 16:32
282mm ORO + DS 2500 daja rade lepiej niz te wasze 300mm
rudzinski2009-06-15, 19:23
kivik2009-06-15, 22:16
weź i kup AP Racing 295mm, wchodzą pod 15",
zacisk jest dużo sztywniejszy niż seryjny (a to polowa sukcesu) i bedziesz miał prawie 300mm.
Jak Ci sie nie spodobają to je od Ciebie odkupię
Gr00bY2009-06-15, 22:26
Jakiej grubości tam jest tarcza? 2 częściowa oczywiście?
ARTX2009-06-16, 00:03
weź i kup AP Racing 295mm, wchodzą pod 15"
Max ale cena troche teges....
Arv2009-06-16, 18:50
sprawdziles?
ja sprawdziłem w CRX
tarcza nie ORO, tylko EBC gładka 282 i w końcu zajebisty klocek DS2500 (dzięki Grooby!) i wytrzymały 4 kółka na lap rejsie bez zająknięcia. Klocki masakrują w porównaniu do redstafów, które mi się rozwarstwiły na Poznaniu. Z ORO podejżewam nie do zajebania nawet na Poznaniu w lekkiej Hondzie
Gr00bY2009-06-16, 18:52
Ciesze, żeś zadowolony, "a nie mówiłem"? Na poznan to DS3000 proponuje. DS2500 to klocek bardzo dobry na trackdaye, ale na ciruit racing polecają już mocniejsze. Do lekkiej jak Twoja tarcze 282mm może wystarczyć, ale do VTI czy ITR mogą mieć cięższe życie... Swoją drogą dziwie się, że te Twoje tarcze EBC tak dobrze się trzymają. Moje przy lepszym klocku szlag je trafił w moment
Arv2009-06-16, 19:03
weź jeszcze pod uwagę, że moje przeżyły POznań!! Nie ma bicia, nie ma pęknięć Tylko poorana trochę jest, ale hamuje dalej jak trzeba.
EG niewiele cięższe jest od CRXa jeśli podobnie przygotowane, więc nie powinno być problemu. A ITR to już inna masa, tam faktycznie może nie wystarczyć .
Gr00bY2009-06-16, 23:16
No nie można, ale mówimy tu o klockach pokroju DS Performance czy DS2500. OEMowe tarcze są je w stanie znieść, a EBC już nie W każdym razie Arvidos ogladaj regularnie tarcze czy nie zaczynają pękać
eg_max2009-06-20, 14:46
A czy zaciski od s2000 zpasują do 5gena tak jak od ep3??? Jesli ktoś chciałby pozostac przy rozstawie 4x100 musi szukac zwrotnic od eg6 lub eg9 czy tak????
gaseb2009-06-20, 18:46
ja mam zwrotnice z ek4 i zacisk z ep3 podchodzi. sprawdzalem rozstaw otworow mocujących i sa identyczne.