Do niedawna autkiem jezdzil NEVADA obecnie jestem nowym wlascicielem!!

MODEL: Civic ED6, czarny :hyhy:

SILNIK: 1,6 16V

SKRZYNIA: skrocony 3 i 4 bieg!

UKLAD DOLOTOWY: wkladka K&N + mega dolot zimnego powietrza w zderzaku

UKLAD WYDECHOWY: 2 Cale + Kolektor z D16A9 poszerzony

ZAWIESZENIE: Bilstein + jamex + rozporka przod gora

BODY KIT: dokladki pod zderzak przod i tyl od i-VT
maska z garbem + alu z i-VT

WNETRZE: deska rozdzielcza od CRX + zegary od i-VT,
kierownica OEM MOMO
Kanapa od ED7

Zapewniam ze to nie koniec modyfikacji sa juz kolejne plany

Fotki niebawem!
fajna maszyna... jak będą foty to będzie całkiem fajnie
Hehe fot byc nie musi i tak wiadomo ocb. Nevada włożył ogrom pracy. Fura konkret :hyhy:
Gratuluję dobrego zakupu. Z Nevadą nie udało mi się ustawić na światłach, to może z Tobą mi się uda :hyhy: Ogarniaj starty i oby ci masakrator dobrzę służył.
POZDRO!
Szumal, ups

Szybik, ok jeszcze troszke musze wykumac opanowanie autka i mozna zaczac akcje!
zdradz plany!!!!
zastanawiam sie nad calym ukladem wydechowym jakiegos HKS`a lub innej firmy , wiecie moze jak z dostepnosciom takich czesci do tego modelu??
na luzie. wydech HKSa kosztuje jakies $450 plus transport.
do ZC?
Pati, masz jakis link gdzie mozna obejrzec taki wydech i poczytac o nim???

Pit, ????
tak - to wydech bez kolektora - srodek i koncowy.
poszperaj na jdmcivic.com w dziale EF - tam maja foty HKSa. jest 2"
ZC = D16 DOHC w ameryce.
Pit, teraz kapuje
Pati, bede szperal



poki co teraz wyjezdzam wiec nie bede mial dostepu do sieci odezwe sie jak wroce
Jezeli chodzi w dedykowany komplet to bralbym ewentualnie to http://www.autocarparts.com/part/33/865/
Dogman, wiesz bede szperal i wybiore cos najbardziej odpowiedniego potencjal tego autka nie moze sie zmarnowac :hyhy:
w us nie bylo ZC. tam mieli D16A1 z integry 1g. ZC ściągali z japonii.
Pati ma racje
ZC - JDM - 135KM
D16A1 - USDM - 113KM
D16A9 - EDM - 125KM
wszystkie 3 to te same silniki a jaka różnica mocy
wiem bo mam 1g integre
ZC to raczej ogólna nazwa tej rodziny silników zapoczątkowanej przez ZC1 z CRX 1st gen. Po prostu wszelkiej maści 1.6 DOHC w różnych wariacjach mocy.
Termin ten jest jednak trochę nadużywany, zwłaszcza w USA.
ZC1 mial juz 130 koni i byl po D16A1
D16A9 ma 130 koni. D16Z5 ma 125.
w stanach wszystko jest nazywane ZC. nawet D16Z6... u nich to jest sohc ZC
wiem że mam racje
ZC1 mial juz 130 koni i byl po D16A1


Zaryzykowałbym stwierdzenie "równolegle". Niby faktycznie Integra 1gen. ale też przecież CRX był już w roku '85...
nie wiem jak w japonii wyszla integra 1g mogla byc wczesniej.
ale 'równolegle' jest równie dobre
w planach jest oczywiscie zalozenie przepustnicy, spolerowanie kolektora dolotowego, lekkie kolo tez czeka na montarz ale czy oprocz tego i poki co nie wliczajac turbo macie jakies propozycje ktore moga zwiekszyc jeszcze atrakcyjnosc tego autka??? zwiekszyc jego osiagi??
atrakcyjnosc auta pewnie by zwiekszyl jakis body kit
kolektor dolotowy rozwiert na maxa z robic i potem polerowac, wałki i kółka, cos z kompem, lekko podbic kompresje i to by było na tyle własciwie.
hehe... wałki i kółka... hehe :niepewny:
są wałki i kółka do D16 misiu
yes, where?
gdzieś są :rotfl: bo widzauem.
jedyne kółka rozrządu miał HKS ale juz daaawno nie robi, oraz jakiś czas temu thezcr.com robilo zakupy grupowe i jakis warsztat im to robił custom.
wałki do DOHC robił Mugen ( ) a inni robią napawane lub regrindy. wiesz jaka jest tego trwałość?
jakies jeszcze pytania?
jg dynamics, czy jakoś tak robią wszystko do ZC
no i jeszcze wałki crespo z argentyny, ale różne opinie o nich słyszałem

no i nasz nieśmiertelny profesor Świątek :hyhy:
Elmer znalazł sklep z profi gratami do D series ale za cholerę nie pamiętam nazwy. Zdaje się mieli tam i kółka.
no to Pati pierwszy raz nie ma racji. Odbieramy mu wszystkie pochwały? :hyhy: :hyhy: :hyhy:
http://jgenginedynamics.com/
Profi sklepik :hyhy:
no dobra. a czytal ktos co tam napisali? wałki to regrindy jak u świątka i trzeba wysłać swoje. tak samo ma webcamshaft i pewnie masa innych firm, z tą hiszpańsko/argentyńską włącznie.
kółka rozrządu nie pasują do D16A9 tylko do ZC. idąc tym tropem to sobie można podszlifować kółka z Bserii i tez beda dobre.
dziękuję za uwagę.
no i Pati znowu nas pozamiatał...

sie znalazł cwaniak z Warszawy- wpierdol mu!
poszedłem chyba jedyną sensowną drogą jeśli chodzi o D16A9...
Ja wlasnie w wawie siedze...robcie zrzute w 3miescie to go znajde :hyhy:
tak jak Pati mówi, lekkie NA (do 150 koni) wyżej turbo
ew. kompresor JRSC
i co z fotami?

Ciastosz miło Cie widziec na innym forum niż zwykle
to jest to auto...

A mnie sie wydaje ze d16z5 mozna ładnie podkrecic w N/A i bede starał sie to udowodnic. Kolektor wg mnie to ciezka sprawa zrobic cos z seria, niby jak wypolerowac ta puszke zbiorcza... A jego wykonanie i spasowanie z glową woła o pomste do nieba :znudzony:
A moze zastanowić sie nad czymś takim??

http://cgi.ebay.com/ebaym...1QQcmdZViewItem

BTW a co Pati powiesz o tym :hyhy:

http://www.crespocams.com...%22+Series+DOHC
kolektor Skunksa nie bedzie pasowac bo jest do SOHC. jeslki juz kolektor dolotowy to od jgenginedynamics.com

a wałki: Very strong top end HP. Must use increased compression pistons (12:1 minimum), race prepped head porting, bigger injectors, throttle body, and header. Must use valve spring Pt. No. ACH-16. Radical idle. Must use Engine Management System. RPM range 3,000-9,000. a o jeździe po ulicy można już tylko pomarzyć
Nevada, chyba jednak bedzie trzeba zrobic takjak proponowales -->> lekkie kolo zalozyc + przepustnice oraz kolektor dolotowy spolerowac no i wtedy pomyslec na turbo, to spora kaska ale jednak autko bedzie mialo niezlego kopa (obecnie tez ma niezlego kopa ) :hyhy: a co do turbo to mozecie mnie tez troszeczke oswiecic gdyz nigdy nie myslalem nad taka instalacja, jaka firma, co do turbo trzeba by zminic oraz +/- koszta

Pati, ja tam walkow u swiatka robic nie bede bo znam przyklad z zycia ze koles dal mu do zrobienia walki i zaplacil kupe kasy a w rezultacie efekt koncowy byl bardzo kiepski!! Dogman, napewno kojazy sytuacje jaka mam na mysli :wstyd:
na soft turbo dobrej jakości trzeba być przygotowanym na wydatek ok. 8000zł
potem tylko +3500zł korby/tłoki i trzeba się mocno trzymać kierownicy :przestraszony:
7500 u Maćka Grabowskiego - wstawiasz fure i wyjeżdżasz po tygodniu gotowcem. fajnie robi na dobrych turbinach. wychodzi spoko.
N/A is the best :wstyd:
ale nie Dseria
fotki juz sa , sorki ze tak pozno :













potrzebujesz jakies taborety fajne ogarnąć.
Pati, jesli masz na mysli fotele to pod koniec miesiaca odbieram je od Nevady bo zalegaja poki co u niego!!!!
przepraszam..D seria tez jest dobra do N/A..przykład? Majlo....
ale B seria jest lepsza przyklad wielki
hm.............ja nie mowie czy bedzie N/A choc tak pewnie zostanie ale poki co auto jest wporzadku a jego osiagi naprawde zadowalajace!!!!
bo z5 daje rade
ale vtec to vtec Nevada juz wie :hyhy:
Franek, z tego co widzialem i slyszalem V TEC nie raz od tego auta dostal lanie oczywiscie kiedy w posiadaniu byl NEVADA wiec chyba jednak vtec`a nie koniecznie trzeba sie bac!
Bo VTEC-i były seryjne a Nevadowóz jest mocno zgrzebany.
Zresztą na 1/4 mili chyba dostawał baty
Wiseguy, jak bylo na 1/4 mili tego nie wiem, tylko tyle ze minimalnie przegral z CMQ!!!
były Nevadowóz jest mocno zgrzebany.



ma wydech i dolot.
i skrzynie i.......
bez zrobionej skrzyni biegów tez dawało rade VTEC'om. Większej przepustnicy nie było jeszcze w aucie, ale powinna juz wkrotce byc.
to tylko swiadczy o tym ze to auto jest szybkie a w dobrych rekach bedzie jeszcze szybsze
własnie
poki co przepustnicy jeszcze nie ma, ale fakt autko sporo potrafi i bez kitu na ostatnim zlocie h3m kilku gosci do mnie "i-vt??" ---> no chyba niee ale wrazenie robi / ale juz smialo moge powiedziec ze nei boje sie wyzwan na swiatlach
z moich obserwacji wynika że ex. Civic był szybszy do 100km/h, (do 160 i-VT musiał gonić), miał duuużo lepszy dół i sredni zakres obrotów- porównuje do seryjnego i-VT

ale jak będzie jeździć lekko ruszone i-VT? :hyhy:
czy ktos bedzie jechal na "1/4" teraz do Pruszcza?? bo jest jakis zlot forda i mozna by sie posprawdzac!!! Jestem bardzo ciekaw jaki czas wywali w takim stanie jak stoi...???
To jest za tydzień

hm mozna sie zgrać :looka:
Walter, tak za tydzien w sobote , moze byc calkiem wesolo :hyhy:
Objechać pare fordziawek :hyhy:
napisałeś że hamowałeś auto- dawaj wykres
nie mam fotki narazie jak zrobie to od razu wklejam
wykres, wykres
A oto wykresik , auto schamowane na 4 biegu, czy ktos umie mi wytlumaczyc dlaczego od 3700 tys obr jest spadek momentu obrotowego??? Nevada czy to jest efekt tej "turbo dziury" to o czym Ci juz wspominalem????

Tak wyglądają wykresy D-serii, nic nie poradzisz na ten dołek, ten silnik tak ma.
elmer, kolo w GTSie wspominale ze kolektor wydechowy mogl by wyprostowac ten wykresik ale czy to prawda?? Ciezko wyczuc tak na oko! Ale powiem Ci ze podczas jazdy ja to ewidetnie czuje ze auto jedzie w momecie 3700 +/- lapie oddech i wtedy dosyaje konkretnego kopa!!! Teraz sie dowiedzialem ze licznik no troszke przeklamuje i powinienem startowac z 3700 wg obrotomierza a nie z 3 jak wczesniej robilem!!!
szczerze mówiąc myślałem że max. moment bedzie większy, ale jest go całkiem dużo już od 2000RPM, pewnie dlatego auto dość fajnie jeździ w całym zakresie obrotów...
nastepny wykres po zalozeniu kola zamachowego! zobaczymy jakie beda tego nastepstwa!
ooo, powyzej 7k rpm nie ma sensu kręcić, przynajmniej go nie przekręcisz

a tak pozatym to ładnie, od 2000 już spoko idzie
ale zgadzacie sie z tym ze startowac z 3700 rpm????????/
Dlaczego?
bo tak kolo w gtsie mowil wiec pytam??
Moim zdaniem będziesz palił laka. Start z 3000 rpm był optymalny w tym aucie.
tylko 3 tys ile to jest na obortku, bo on oklamuje, i na chamowni to wyszlo
Wiesz mi się wydaje że on przekłamuje tylko przy bardzo wysokich obrotach. Startuj z 3000 rpm i będzie dobrze.

A wykres masz modelowy, punkty mocy/momentu maks. idealnie jak w katalogu - mistrz.
ale np zobacz jak mam auto na biegu jalowym to obr powinny wynosci okolo 900/1 tys obr
a u mnie pokazuje obrotek 300 obr to dosc duze przeklamanie jadnak
to zamontuj dobre zegary albo obrotek (najlepiej z shiftlightem ) patrząc na wykres 3000 czy 3700 nie ma różnicy a na 3000 gum nie będziesz palił
pewny jesteś, że obrotek cały czas przekłamuje o stałą wartość ?
Zell, wlasnie nie jestem poewny tego, wiem ze na poczatku o tyle przeklamuje ale jak dalej to wyglada tego niestety nie wiem
Które Ty masz zegary założone, i-VT czy od 1.6-16?
zegary od i-VT
ja wg. ich wskazań ruszałem z 3000RPM i to był optymalny start
Nevada, skoro Ty tak startowales i bylo mega to ja chyba nie bede nic tu zmienial bo po co i tak zostawie !!
sprzedane mozna zamknac