MODEL: EK4 Rallye , 1998

SILNIK: b16a2 kompressor eaton M62

UKLAD DOLOTOWY: IC + stozek + blow OFF

UKLAD WYDECHOWY: kolektor DC Sport, pelny przelot 2,5 cala , koncowy Mtech OEM look

ELEKTRONIKA: OBD1 z Crome

UKLAD NAPĘDOWY: szprzeglo spiek + szpera z ITR

ZAWIESZENIE: Gwint KW V1, felgi oz superturismo gt i gumy BFGoodrich GeForce 205/50/r16, seryjna przednia rozporka

PLANY : rozporki + X-bar , pomalowac felgi

UKLAD HAMULCOWY: 282 EBC + zaciski 2-tloczkowe

BODY-KIT: czarne klosze lamp z przodu,

PLANY : tylna dokladka oraz progi, tylne swiatła poliftowe, zderzaki poliftowe

ŚRODEK: repliki BRIDE

CAR-AUDIO: 6 seryjnych głosników + Clarion




jaki kompresor? zakuwasz?
na poczatek nie zakuwam . Bedzie na sofcie 0,5 -0,6 bara. Kompressor Eaton M45.
Pozniej kupie wiekszy jakbym zakuwal .

pozdrawiam
potrzebujesz minimum m62. m45 z gory spisz na straty, to nie ma zadnego sensu, stracisz tylko niepotrzebnie czas na dlubaniny.
potrzebujesz minimum m62. m45 z gory spisz na straty, to nie ma zadnego sensu, stracisz tylko niepotrzebnie czas na dlubaniny.



ale nie dmuchne nim na 240, 250 kucy ?? z dwulitrowki kompressor wiec myslalem ze da rade... tymbardziej ze eaton m62 byl montowany w 2.3 litra i dawal tylko 20 km wiecej...
wsumie mam wszystko juz gotowe pod niego .. tzn. przejsciowki do rurki z IC itd. Zostal tylko uchwyt do bloku silnika....
moim zdaniem to za maly kompresor. jackson dawal m45 do d serii. wszystkie zestawy do b mialy m62 i mysle, ze nizej nie ma sensu sie dlubac.
sluchaj markos a jak do d serii dawali m 45 to z jakim rezultatem?
a co ja encyklopedia online jestem?

carlose jezdzi d seria na m62 i raczej nie narzeka. kompresor nie jest maly, ale nie meczy sie, nie grzeje powietrza i zupelnie bez wysilku laduje 0.6 bar.
nie. ale niewiele ci brakuje duzo wiesz wiec pytam zeby nie bładzic
moim zdaniem to za maly kompresor. jackson dawal m45 do d serii. wszystkie zestawy do b mialy m62 i mysle, ze nizej nie ma sensu sie dlubac.



no nic.. bede probowal bo juz kupilem ....
patrzac po tej tabelce to powinien dac rade...

Eaton Roots-type Superchargers Application Guide

1997-2001
Acura Integra Type R
1.8L I4 B18C5
M45 JR

1997-up
Honda Prelude
2.2L I4 H22A
M45 JR

a tu stronka:
http://www.thehighspeedlab.com/catalogsc004.html
m45 do h22 i b18? do tych silnikow jackson (to JR w nawiasach) dawal kompresory m62. wyzej juz napisalem do czego szlo m45.

ps.
eaton to nie roots. zajebista strona, naprawde

ps.
eaton to nie roots. zajebista strona, naprawde


A czy przypadkiem kompresory m62,m45 i inne produkcji Eaton nie bazują (są kopią czy też odwzorowaniem) na sprężarkach Rootsa??
nie. ani przypadkiem, ani celowo.
http://www.eaton.com/Eato...rgers/index.htm
to wtedy już nie wiem o co kaman
Zawsze myślałem, że Eton robi kompresory typu Roots.
dziwne, ze sam eaton tak pisze, no ale niech bedzie, ze to jakiestam rodzaj rootsa.

eaton to taki nie do konca tradycyjny roots. zwykle rozgranicza sie jedne od drugich, w koncu ich dzialanie nieco sie rozni. wspolne sa tylko 2 rotory zamkniete w ciasno pasowanej obudowie, ale juz sama budowa rotorow i to w jaki sposob rotory przeciskaja powietrze sa inne.
O proszę, znane auto. Nowa miotła nowe porządki Mogę swoją kierę zaoferować, lepsza od obecnej 4-ramiennej będę z uwagą śledził temat
MODEL: EK4 Rallye , 1998

po czym tak sadzisz??

wymieniasz zderzak przod i tyl?
powodzenia w planach...tylko nie wiem czy dobrym wyjsciem jest kompresor...z softa tujbo masz na 0.4 bara ok 260km...
MODEL: EK4 Rallye , 1998

po czym tak sadzisz??

wymieniasz zderzak przod i tyl?
powodzenia w planach...tylko nie wiem czy dobrym wyjsciem jest kompresor...z softa tujbo masz na 0.4 bara ok 260km...



seryjny zawias Eibach, mial wydech Remus, seryjnie zalozone felgi OZ, bialy kolor....
ps. niektorzy pisza ze byly tylko z 1997 roku... ale patrzylem na szwajcarskiej stronce i pisali ze przedlift 96>


dlaczego kompressor ??
hmmm... troche inna praca... ciagnie z samego dolu i nie ma tzw. turbo dziury...
pozatym nie musze sie martwic zatarciem jak w turbinie.... poniewaz ma wlasny olej do smarowania i wymienia sie go normalnie jak w skrzyni co jakis czas... mniej klopotow ze strojeniem ... itp itp

pozdrawiam
gratuluje fury ziooom
pozatym nie musze sie martwic zatarciem jak w turbinie.... poniewaz ma wlasny olej do smarowania i wymienia sie go normalnie jak w skrzyni co jakis czas... mniej klopotow ze strojeniem ... itp itp

blah blah blah... nie zapomnij o uszczelniaczach, ktore moga byc padniete i ktorych wymiana wiaze sie z grubsza robota. nie zapominaj tez o wymianie lacznika i lozysk jesli bedzie na nich jakikolwiek luz. a skad wziales, ze mniej klopotow ze strojeniem to juz w ogole nie mam pojecia

aha.. a ten olej to wiesz jaki? bo w polsce nikt tego nie sprzedaje.. jak w mercedesie spytasz o wymiane oleju, albo jakiejkolwiek czesci kompresora, to zrobia:
poza tym jest na drzwiach naklejka NH-538 ... czyli Frost White
blah blah blah... nie zapomnij o uszczelniaczach, ktore moga byc padniete i ktorych wymiana wiaze sie z grubsza robota. nie zapominaj tez o wymianie lacznika i lozysk jesli bedzie na nich jakikolwiek luz. a skad wziales, ze mniej klopotow ze strojeniem to juz w ogole nie mam pojecia



nie ma co rozkminiac.... gdybym mial wiecej hajsu... to bym zakul wszystko.. zalozyl dobre turbo i dmuchal ile wlezie... Narazie zaczynam od zabawy w kompressor. jestem ciekaw co z tego wyjdzie... zobaczymy jak trudno bedzie ogarnac temat.

Ps. dzieki carlosowi za rady dotyczace montazu itp !!!
no no pisz na bierzaco co i jak

pytam bo nie wiem czy to ten czy nie ten....

http://i412.photobucket.c.../C2455932_4.jpg

jezeli ten to gdzie seryjny bialy jak to jest srebrny...chyba ze to bialy
Narazie zaczynam od zabawy w kompressor.

spoko - ale zacznij od m62, a to m45 sprzedaj. tak bedzie najrozsadniej

jezeli ten to gdzie seryjny bialy jak to jest srebrny...chyba ze to bialy


On jest biały !!!!
Długi proszę
no i po moich watpliowsciach
Rallye Edition były produkowane tylko w roku 1997, niższy zawias, wydech Remus, felgi OZ, i tylko w białym kolorze, nie zapominajmy o tym że powinieneś mieć tabliczkę w środku auta z numerem egzemplarza bo było ich tylko 200 sztuk i tylko na Szwaicarię, z tego co pamiętam to powinna być centralnie przed pasarzerem

A w dowodzie masz 1998 bo to data pierwszej rejestracji a nie data produkcji samochodu

Fajnie że ktoś to w końcu kupił od Bartka
dokładnie OLO to samo mialem napisac
nie słuchajcie jakis bredni w necie, ze od 96r itp. only 97r i reszta tak jak napisales
jak jest 98r to albo modelowo jest to 97r a pierwsza rejestracja 98r moze byc
Rallye Edition były produkowane tylko w roku 1997, niższy zawias, wydech Remus, felgi OZ, i tylko w białym kolorze, nie zapominajmy o tym że powinieneś mieć tabliczkę w środku auta z numerem egzemplarza bo było ich tylko 200 sztuk i tylko na Szwaicarię, z tego co pamiętam to powinna być centralnie przed pasarzerem



hmmm , wszystko sie zgadza oprocz tabliczki ... nie widze zeby jakas taka byla przed pasazerem....

montujesz bov, a nie dv? powodzenia z jazda na polotwartej przepustnicy
Jak śpiewał Krzysztof....

..."parostatkiem w piękny rejs...."
montujesz bov, a nie dv? powodzenia z jazda na polotwartej przepustnicy



dlaczego jazda na polotwartej przepustnicy... ??
DV przeciez ma takie samo zadanie jak BOV ?? czy sie myle ??

druga sprawa jest taka.. ze po to wlasnie jest forum zeby pomoc
I jak ktos np. mniej kuma baze odnosnie doladowan B serii.. poniewaz jest to pierwszy moj projekt tego typu... (wczesniej swapowalem tylko z D na H-serie...ps. dzieki Romiemu za wskazowki, bo zawsze doradzil przez telefon )
to mozna doradzic a nie i zyczyc powodzenia....


pozdrawiam i bede wdzieczny za wskazowki
DV przeciez ma takie samo zadanie jak BOV ?? czy sie myle ??


DV puszcza recyrkulację w układ, BOV na kompresorze będzie Ci psykał allthetime, aż dostaniesz zlasowania mózgu
aż dostaniesz zlasowania mózgu



heh dobrze wiedziec.....

czyli kupic DV.. daje rade boschowksi ??
zalezy ile chcesz ładować. Dla spokojności brałbym jakiś upgrade'owany Forge do 1.8T
zalezy ile chcesz ładować. Dla spokojności brałbym jakiś upgrade'owany Forge do 1.8T



narazie bedzie spokojnie... 0,5 -0,6 bara....
masz jakis namiar gdzie moge dostac owego ??

pozdrofka i wielkie dzieki za info !!

masz jakis namiar gdzie moge dostac owego ??



http://www.re5pect.pl/ind...od_desc=&page=1

W polowie strony cos jest.
maly update:

a wiec wymienilem pare pierdolek jak drazki kierwonicze, itp... zeby sie lepiej prowadzilo.
Zalalem Olejek CASTROL EDGE SPORT RS 10W60 i jestem zadowolony. :thumbsup:
Wydech 2,25 cala na jednym tlumiku przelotowym + koncowka na wprost zalozona (byla drift style)
Zegary Autogauge SM zostaly tez zainstalowane i klima wyrzucona.
Stare ALusy OZ Racing 15 cali zostaly zamienione na OZ Racing 16 cali. Teraz pozostalo je pomalowac na bialo lub zloto..... nie moge sie zdecydowac...






a tak sobie dzialaja: http://www.youtube.com/watch?v=QqvVnVTz_WA

teraz musze kupic OBD1 p28 lub p30 + przejsciowka. Pozniej zalozenie kompresora z reszta gratow i strojenie
IMO zostaw kolor na felgach , tytanowy będzie ok.

na kompresor się jush nie mogę doczekać
złoty to tylko przy feldze z rantem chrom jak dla mnie...
race dobrze gada.... kompresssor dawaj
Ja bym pomalował na biało i przy okazji gril też
Ja bym pomalował na biało i przy okazji gril też



no ... grill obowiazkowo zmieniam na OEM bialy

[ Dodano: 2009-05-28, 15:20 ]
Piekna sztuka Sam bym chcial taka , moze kiedys ..
patrząc na ten kompresor, zastanawiam się, jak on tam wejdzie??
patrząc na ten kompresor, zastanawiam się, jak on tam wejdzie??



klimatyzacje wyciagnalem i teraz juz nie bedzie problemu z miejscem
zreszta foty montazu wrzuce .
nie zawadzi o kolektor??
nie zawadzi o kolektor??



dluzsze ramie pod kompresor i za kolektorem bedzie zamocowany.
W innym wypadku by zachaczal.
no i jak prace idą??
prace ida dobrze.. tzn mialem postoj jakies 2 miechy i nic sie nie dzialo... mialem troche innych wydatkow... poltora tygodnia temu zabralem sie skladanie i narazie jest nie najgorzej... poskladane jest wsio + wstepne strojenie ( tutaj wielkie dzieki za pomoc i cierpliwosc dla Przema, za doradzanie itp )

narazie jest problem z wtryskami... mam zalozone 330cc z forda probe 2,2 turbo.... i jednak nie daja rade...widac to na vtecu... ponizej nawet wyrabiaja...

jutro bede mial z nissana s14 , 370cc wysokoohmowki

i jeszcze mam mieszane uczucia co do DV Boscha... bo wydaje sie, jakby nie wyrabial i nie nadazal wyrzucic powietrza....

jutro postaram sie zrobic jakies foty i wrzucic...

pozdrowka
ale już jeździ, wirówkę słychać jak diabli
jezdzi , myslisz zwykły VI gen , ale jak odpali , ruszy jest taki swisto-ryk że hej a bez zderzaka wyglądała na niezłego agresora
a bez zderzaka wyglądała na niezłego agresora

kazde aut bez zderzaka tak wygląda
To zarzuć no jakimś filmikiem jak to chodzi na kompresorku.
jak wystroi
jak wystroi



dokladnie , bo narazie tylko do 5 tys dociagam... poniewaz wtryski cos nie daja rade... czekam na paczunie z wtryskami z Nissana s14....


ale foty dzisiaj jakies porobie i postaram sie wrzucic
maly update z fotkami....

-narazie jest to troche prowizorka....
-musze troche zmienic rure od IC do kolektora... poniewaz dotyka lekko lapy silnika
(dlatego kawalek kartonu pod spodem ) i moze sie wkoncu przeciac...
-zmienic niektore obejmy... zabraklo mi lacznikow... i musialem kupic jakies na miejscu w Feuwercie.... Jacky Sporty... sa lipne na maxa... a te z US, sa z gumy wzmacnianej i bardzo dobrze trzymaja... wiec z 3 sztuki musze domowic...
-zderzak zostal dociety pod IC ... ale boczki chce troche zaslepic... zeby nie bylo takich dziur po bokach...
- nastepny mod to na pewno bedzie wydech ... jakis kolektor wydechowy z outletem 2,5 cala
-wtryski doszly i jutro moze uda sie dostroic juz wszystko...
- w srodku straszny mam burdel... ale zanim nie wystroje to tak pozostanie, bo bezsensu ciagle wyciagac kabel od AFR'a itp...
- ahh i grill musze zmienic


na bogato. AG all the way, szachownica na grillu..

plus za zapał i inwencję twórczą. daj znać jak wyniki po strojeniu.
AG all the way,



sa to wersje Peak... i moim zdaniem daja rade... zreszta wystarczy zapytac ziomkow z MKH ... bo duzo osob je uzywa i nie narzekaja... smoke wersje owszem ... kupa...
AG jeszcze bede ladniej rozlozone... bo wcale mi sie to nie podoba jak sie rzucaja tak w oczy..


stylingiem sie lepiej nie zajmuj
doszły mnie słuchy ze świszczy jak cholera musze obadać na żywo!
Świetny wózek - nie dość że limitowana edycja to jeszcze będzie super latać , muszę obadać na żywo , powodzenia
ehhhhh mistrz, też miałem taki plan ale niesttey na razie fundusze na to nie pozwalaja

Powodzenia
walsnie jak mozesz napisz ile Cie wyszlo moze byc PW
czekamy na wykresik
no wczoraj mialem wielce stroic bo wtryski odebralem ....
ale jak sie okazalo to sa chyba 2 wersje listw z wtryskami do nissana S14....
generalnie kolo mi przyslal te wtryski ktore mozna tylko zalozyc wraz z listwa (tzw. side feed).... nie mozna ich wyciagnac

no i druga sprawa jest kolanek i lacznikow.... poniewaz mam zestaw z US 2,5 cala i zabraklo mi jednak kolanek gumowych ...
A u nas sa tylko o srednicy 77mm kolanka.... wiec trzeba znowu kombinowac...
skrecilem mocniej obejmy i niby zlapalo ... ale jednak przy wiekszym cisnieniu je zrzuca....

a wiec mam nadzieje ze w nastepnym tygdoniu ogarne...

pozdrowka
Użyj profi obejm skręcanych na klucz o szerokości około 2-3cm... niestety takie skręcane na "śrubokręt krzyżak" mogą nie dać rady
Użyj profi obejm skręcanych na klucz o szerokości około 2-3cm



no wlasnie zakupilem sobie obejmy GBS takie :


mysle ze musza dac rade
Ważniejsze od samej obejmy jest odpowiednie przygotowanie rury. Cienkie opaski na klucz 7mkę bez problemu obskoczą 0,5bara. W sedanie dawały rade barowi.
Cienkie opaski na klucz 7mkę



powiem ci Fawor ze wlasnie takie mialem zalozone... i lipa... ale podejrzewam ze byla to rowniez wina kolanek... poniewaz byly z silokonu na rure 77mm a ja ja zacisnalem na 63mm... (tylko 2 takowe mam , bo zabraklo silikonowych na 63mm) niby siedza i nie przepuszczaja powietrza bo sprawdzalem...

podpialem narazie czujnik boosta miedzy IC a przepustnice i widze ze podczas sciagniecie nogi z gazu , np. przy 6-7 tys obr.... nagle cisnienie podskakuje do 0,9 bara... bo DV Boscha nie daje rade odrazu wszystkiego wyrzucic gdy przepustnica jest zamknieta.... no i zauwazylem, ze wlasnie w tym momencie kolanko spada...

dobra sprawa gdyby rury mialy taki maly garb na koncu, wtedy na 200% kolanko by nie zjechalo...

pozdr
dobra sprawa gdyby rury mialy taki maly garb na koncu



no to wsio juz zlozone do kupy i jezdzi !!

nie spadaja juz zadne kolanka itp... kupilem nowe gumowe zbrojone, zmodzilem rurki troche i jest git teraz.

Eaton M45 niestety dmucha w B serii tylko 0,3 bara .... w D serii pewnie by dmuchalo 0,4-0,5 ....

Ale i tak mi sie podoba , auto teraz w kazdym zakresie obrotow przyspiesza...
Moment sie bardzo poprawil ... mozna by powiedziec ze dol ma teraz taki jak gora w stock B16.

Za jakis czas kupuje Eatona m62 i wtedy powinno dmuchac 0,5 bara.
W nastepna sobote jade na hamownie obadac kucyki, wiec wykres zapodam.

Generalnie jestem zadowolony

Dla przykladu, zrobilem kumpla Focusa ST (modzony, IC, strojony itp, wykres na 270 koni) . Probowalismy pare razy , no i do 170km/h jestem zawsze jakies 3-4 dlugosci przed nim ... pozniej juz mnie zaczyna powoli doganiac. Jak na 0,3 bara, to mysle ze wynik jest jak najbardziej do zaakceptowania

WIELKIE PODZIEKOWANIA DLA PRZEMY !!! ZA WSZELKIE WSKAZOWKI I RADY !!! BARDZO MI POMOGL !!
Gratuluje Ziom zeby zawsze bylo do przodu
to nie lepiej zmienic kolo pasowe aby było wyzsze doladowanie? i z tego co widac na fotach to masz m65 a nie m45, a m65 ma taka sama wydajnosc jak m62
wieksze kolo pasowe nie moge dac... kompressor mialby za duze obroty.... i tak juz przy odcince ma o 1000obr za duzo....

z tego co ja sie orientuje i sprawdzalem to mam M45
to przy 0,3 jest tam okolo 200-210hp a pisales ze wtryski 330ccm nie wyrabialy, a przy takiej mocy bez problemu powinny wyrobic, jestes pewny ze wskaznik doładowania pokazuje prawdziwe wartosci?
wtryski 330cc nie wyrabialy

nie byla to jednak wina wtryskow...
Teraz i tak mam juz zalozone 370cc z Nissana...
Wskaznik doladowania powinien byc ok ... podpiety jest za przepustnica...
Zreszta podczas strojenia, bylo rowniez widac ze nie dmucha wiecej ...

[ Dodano: 2009-10-10, 12:56 ]
a jak sprawdzasz obroty kompresora??
Przema mi sprawdzil ... chyba jakas stronka z przelozeniami kompressora jest. Dodatkowo oczywiscie potrzebna bedzie srednica kol pasowych. Ale jezeli chodzi o dokladniejsze info to niech on sie najlepiej wypowie
mysle ze spokojnie mozna zalozyc wieksze kolo i lyczyc na te 0.5bara.
mysle ze spokojnie mozna zalozyc wieksze kolo i lyczyc na te 0.5bara.



jezeli mowa o kole od kompressora, to mniejsze trzeba bedzie zalozyc, zeby wiecej dmuchal.
ps. mam kompressor napedzany kolem pasowym od klimy.
załóż kolo od c4, a jak mało będzie to od crv.
no wlasnie mysle na kolem od crv jak cos , nie wiem ile jest wieksze ale bede mierzyc
zobacymy co bedzie sie wtedy dzialo
ps. mam kompressor napedzany kolem pasowym od klimy.


nie widzialem jak jest w EK4 ale to to najmniejsze z kola pasowego?
http://allegro.pl/item756...olo_pasowe.html
jesli tak to nie ma sie co dziwic ze malo dmucha
pamietajmy tez ze m45 nie jest do 0.5-0.6bara mozna oczywsiecie mniejsze kolko wstawic ale wtedy kompresor bedzie mial wieksze obroty a co za tym idzie zacznie sie grzac, ja wstawilbym m62 dmuchanie na 0.5 to jest polowa tego co moze ten kompresor, byl przeciez montowany w ponad 2litrach.
ale pamiętajmy tez ze mamy tu IC.
pamietamy ale ciagle malo...
Przemek jest guru od kompresorów U mnie m62 dmucha 0,6 a przy odcince nawet skacze pod 0,7 w d16z6 więc kombinuj
Przemek jest guru od kompresorów

no przyznaje ze koles ma pojecie i naprawde ogarnia temat.

Zobaczymy... dam moze troche wieksze kolo .. choc jest ryzyko... jak bedzie m62 to nie bedzie problemow
jakie ryzyko??
jakie ryzyko??



takie ze sie przegrzeje kompressor i cos pi*rdolnie
chyba przesadzasz, co moze pie*dolnac??
Melonik, w kompresorze są tylko łożyska i 2 tryby w nim ciężko coś zepsuć
zepsuc bardzo latwo, przy montazu. sam z siebie to raczej malo prawdopodobne, a wrecz niemozliwe. moze sie przegrzac, albo wyrzygac olej przez uszczelniacze. siebie nie zepsuje, ale silnik z wtryskiem oleju do komory spalania moze miec niemile przezycia...
łożyska i 2 tryby w nim ciężko coś zepsuć



no niby tak....

ale tak jak napisal Markos... jest mozliwosc ze dostanie sie olej do komory spalania jak puszcza uszczelniacze....

no nic... zobaczymy jaki bedzie wykres... potem sproboje dac troche wieksze kolo...
olej od razu sie nie dostanie bo w ic zostanie , ale takie obroty w m45 to ciut za wiele
bo kompresor to m45 na 100 milionów procent , wiem co mówię i dlatego pompuje ile pompuje
jakis taki filmik , zeby bylo widac jak to jedzie wogule....

Filmik kiepskiej jakosci... niestety ciezko bylo z trakcja... i tylko do 140km/h

ale zawsze cos

http://www.youtube.com/watch?v=WdHntxZZm5A

ps. kontrolka to ABS
bardzo ladnie jak na softa softa
a laczego abs sie swieci?
gratuluje teraz tylko wykres obstawiam 192km
no jak na 0,3 bara to nawet nawet

jest jakiś wykres? bo nie nie znalazlem nigdzie
no jak na 0,3 bara to nawet nawet


sie zobaczy w sobote na hamowni



[ Dodano: 2009-10-13, 20:44 ]
wporządku...
[ Dodano: 2009-10-17, 13:00 ]
nie ma szalu

powiedział bym, że wsadzenie tego kompresora było bez sensu patrząc na ten wynik
powiedział bym, że wsadzenie tego kompresora było bez sensu patrząc na ten wynik



mowisz ?? to moze inaczej zapytam ... jaki koszt NA zeby uzyskac taka moc i moment ??
bo wydaje mi sie ze wiecej niz zalozenie kompressora....

pozatym oczywiste ze w D serii lepiej by sie sprawowal ...
wydaje mi się, że gaseb pisząc:

no ok ... ale silnik H22a jednak byl ciezszy , nizej wisial i bylo wiecej rzezby...
miałem na myśli to co napisałem czyli wg mnie bezsens całej operacji. tyle dłubania, tyle roboczo godzin a wystarczyło sprzedać swój silnik i zamienić go B18C6. wynik byłby bardzo zbliżony a o wiele mniej roboty.
Pytanie teraz brzmi dlaczego SC w D16 jak u Carlose'a generuje 260KM a tu tylko 200KM. Coś tu jest dupy
miałem na myśli to co napisałem czyli wg mnie bezsens całej operacji. tyle dłubania, tyle roboczo godzin a wystarczyło sprzedać swój silnik i zamienić go B18C6. wynik byłby bardzo zbliżony a o wiele mniej roboty.
_________________


tak ale jak kierownik zadowolony to dobrze. Ale z tym m45 to fakt za malo jak na b serie JR czyli m62 pompie 0,5 na b serii wiec wydaje mi sie ino to bez sensu wiem ze ich jest mniej na rynku ale wartalo by poczekac i byl bys bardziej zadowolony

[ Dodano: 2009-10-17, 14:10 ]
jamal co miałeś z polskiego?
jamal co miałeś z polskiego?


ooo ktos lewą nogą wstał

Melonik jaki jest plan na nowy motor?

jamal, zrób apdejta w swoim temacie bo samochód był bardzo ciekawy, a przez tyle czasu na pewno doszło jeszcze multum smaczków
Gr00bY, dziwne pytanie... bo to m45 a carlose ma inny kompresor chyba m62 jak u mnie i Przemka...

jamal, masz rację w d serii pompują więcej a co do czekania na kompresor to czemu czekać? w tej chwili są 2 m62 na allegro wystarczy poszukać
auto i tak daje rade I dźwięk powala, a jak bedzie wiekszy kompressor to bedzie jeszcze lepiej
ooo ktos lewą nogą wstał

wręcz przeciwnie ale przyznasz, że słabo się czyta coś takiego?
w sumie przyrost ponad 40KM i 50Nm jest super wynikiem przy kosztach roboty
auto zapierdala, a ze wykres poki co szału nie robi to mniej wazne. Na docelowym doładowaniu bedzie wyrywac z butów!
to akurat bardzo względne jest. są szybsze wolnossące hondy.
Melonik jaki jest plan na nowy motor?


mysle nad H22a + Eaton M62

przy 0,6 bara powinien miec pod 300 koni... choc h22a ma jeszcze wieksze zapotrzebowanie na powietrze... wiec pewnie bedzie jakies 0,5 dmuchal ...

czyzbym juz na samym poczatku nie pisal, ze m45 jest z dupy za male do tego silnika?
m62 będzie znów ciut za mały jak dla h22 znów wpakujesz sie w marne z przyrosty , do h22 to nawet sie nie zastanawiaj tylko kup m90 , nawet na allegro był mp90 za chyba 1600zł
czyzbym juz na samym poczatku nie pisal, ze m45 jest z dupy za male do tego silnika?



no przyznaje racje , myslalem ze jednak pociagnie wiecej ...
poniewaz w najnowszych merolach 230 kompressor, nie uzywaja juz m62 tylko m45.... wiec myslalem ze bedzie podobnie dmuchal ..

myśle że dramatyzujesz, spokojnie można dmuchać 0.5 bara.
z czego w co to 0.5 bara chcesz dmuchac?

bo wiesz.. to tak jak z duza i mala sprezarka...

czyzbym juz na samym poczatku nie pisal, ze m45 jest z dupy za male do tego silnika?



no przyznaje racje , myslalem ze jednak pociagnie wiecej ...
poniewaz w najnowszych merolach 230 kompressor, nie uzywaja juz m62 tylko m45.... wiec myslalem ze bedzie podobnie dmuchal ..

no to nic... bede kombinowal .... bo mocy mi nie wystarcza
no tak, a jak temperatura jest w dolocie ?

jak masz skrzynie zeszperowaną to 260 koni w ośce dobrze chodzi. tak w sam raz na miasto. serio.
260km to bedzie jakos pod 300Nm? troszke bardzo sporo chyba ze sie myle, bo jak wiadomo Nm sie jezdzi..
Melonik pchaj m45 kupuj m62 0.4 i bedzie gitara, rob wydech, kolektor, zmien ssacy bedzie Pan zadowolony
Patrzcie to Ford oszukał fizykę bo jakoś w nowym RSie jest więcej niż 260KM i ma to sens
troche nie ten stopien zaawansowania napedu i zawieszenia.. moim zdaniem doladowane 250-260 koni to bardzo dobra ilosc do miasta..
każda ilość będzie dobra do miasta, podstawa to wiedzieć jak się ten sprzęt obsługuje. jak ktoś tylko wciska pedał w podłoge to i 130KM na sliskim będzie potworem szukającym trakcji
no tak, a jak temperatura jest w dolocie ?



ok 20-30 stopni mi IAT pokazywalo.


ps. jak zaloze skrzynke ze szpera to mysle ze 260 koni idzie ogarnac

co myslicie bedzie lepsze ?

- kupic dluzsza skrzynia ze szpera z B18c4
- kupic szpere quaife , ktora jest agresywaniejsza i bede mial krotsze przelozenia....

mysle ze pod dmuchana b16a2 lepiej bedzie dluga skrzynie miec... ale moge sie mylic...
Lepiej mieć dłuższa, ale nie pod taką moc. Jakbyś poszedł w 250+ to raczej C4, ale teraz nie ma to sensu.
dawno nic sie nie dzialo w temacie... a jakies tam male postepy sa

Doszla nowa graciarnia...

Zeby lepiej oddychalo:

Eaton M62


i zeby twardo siedzialo



Mam nadzieje ze uda sie uzyskac 250 kucy i ok 300NM ... choc ciezko bedzie...
ciężko nieciężko, ciekawy czy seryjny silnik to wytrzyma.
jak na turbo wytrzymuje, to czemu z kompresora mialby nie wytrzymac. obawiam sie tylko, ze te 300Nm to wartosc troche z kosmosu.
półośki i przeguby dostana w pupe
no ja wiem ze ciezko by bylo 300NM uzyskac... ale patrzac np. na Carlosa D serie ktora ma 250 NM na eatonie .. to wydaje sie ze B seria moglaby miec pod te 300 momentu...
Chcialbym uzyskac 250 koni... ale obstawiam ze bedzie jakies 230 ... No chyba ze zapodam jeszcze dol od B20 ....
Nie ma szans na 300nm, bo nawet u Wojtreka bylo mniej. D z reguly przy tej samej mocy co z B ma wiekszy moment.
D z reguly przy tej samej mocy co z B ma wiekszy moment



no wsumie szlo zauwazyc... bo u mnie na 0,3 bara wyszlo ok 200koni i 200 momentu... a patrzac na D serie... to moment zawsze wyzszy

pewnie przy 250 kucach bedzie jakies 250-260NM max...
Nie ma szans na 300nm, bo nawet u Wojtreka bylo mniej. D z reguly przy tej samej mocy co z B ma wiekszy moment.


Ja bym raczej powiedział, że B przy tym samym momencie, co D, ma z reguły większą moc
True
Chcialbym uzyskac 250 koni... ale obstawiam ze bedzie jakies 230 ... No chyba ze zapodam jeszcze dol od B20 ....



Mało obstawiasz... tyle to w D mógłbym mieć z tego kompresora bez problemu, gdyby tylko seryjny silnik wytrzymał... podobno wytrzymuje ale wolę nie sprawdzać zawsze możesz stoczyć kółko i pompować trochę więcej
ale patrzac np. na Carlosa D serie ktora ma 250 NM na eatonie



Hahaha ta piękna sprawa
bonczek, a z czego się śmiejesz bo nie rozumiem?
No chyba ze zapodam jeszcze dol od B20 ....




Doly od b20 coraz tansze, z checia zobacze jak sie bedzie sprawowac, bo nie powiem pomysl ciekawy.
Bez urazy dla właścicieli, włożonej w to wszystko w pracy etc. ble, ble.

Ale śmieszy mnie kiedy auto trzyma max parametry przez 300-600 obrotów, albo przez 5 miesięcy bo później co chwila coś pada, albo kiedy sukcesywnie w sporym tempie opada "wykres". Tylko dlatego mnie to śmieszy.

Np cały czas nie mogłem ogarnąć czemu Carlose zrobił to całe auto a jeździł na wydechu który wyglądał jak układanka z kapsli Tazo (może ktoś jeszcze pamięta ).

Dlatego też w związku z poprzednim bardzo mnie cieszy, że teraz Carlose`a autko jest super ogarniane i wyjedzie na prawdę cukierek
Doly od b20 coraz tansze, z checia zobacze jak sie bedzie sprawowac, bo nie powiem pomysl ciekawy.



no wlasnie cena juz nie jest taka zabojcza, wiec moze zapodam na nastepny sezon.


btw. Narazie mam zalozona z powrotem kompletnie serie... no orginalnym kompie i wtryskach. Generalnie jak na B16 to auto za duzo mi pali...
Wymienilem sie jakis czas temu z kumplem: map sensorem , czujnikiem IAT i sonda. Nic to nie dalo ... dalej pali mi 12 litrow przy spokojnej jezdzie po miescie. A najciekawsze jest to ze jak ostatnio jechalem autostrada caly czas ok 180km/h i butowalem auto przez 60km + 40km spokojnej jazdy, to tez spalil mi 12l ... nie kumam.....
Ostatnia rzecz jaka jeszcze moze nawalac to chyba tylko silniczek krokowy...
Ale moze on byc odpowiedzialny za spalanie ??
Ależ prosze Cię A lambda? To przez nią rośnie spalanie...
Ależ prosze Cię A lambda? To przez nią rośnie spalanie...



no sonde lambde tez wymienilem ... zreszta juz 3 sztuki sprawdzilem ...

ps. Gr00by nie bij
Oryginalne używane z wtyczką? Czy nowa uniwersalna? Jeżeli tak to jaka.
hmmmm... nawet nie pamietam ... dwie napewno orginalne z wtyczka i jedna byla nie orginalna jak dobrze pamietam. A jakiej firmy .. nie pamietam. Ta nei orginalna byla NTK. Checka mi rowniez nie wyrzuca nigdzie....
Ps. dziwne jest tak jak mowie, ze podczas palowania spalil podobnie jak przy powolnej jezdzie...
Melon musisz zapierdalać, zeby palił w normie
Coś masz na rzeczy bo po zmienie czujników Klema miał zalane świece;p
Ale była nowa sonda? Czy używana?
Ale była nowa sonda? Czy używana?



zawsze uzywki od kumpli... ale im palily wozidla w normie ..

[ Dodano: 2009-12-07, 12:00 ]
Zmierz sondę miernikiem, moze nie byc calkowicie padnieta tylko zamulona.

zawsze możesz stoczyć kółko i pompować trochę więcej



ale mysle ze chyba nie ma co wiecej niz 0,6 dmuchac.... wiecej to juz bojno na seryjnych gratach ... no i map sensor trzeba by bylo kupic, bo seria do 0,7bara dziala.


Nowa NTK daje rade. Liczy się montaż - nie lutować tylko użyć złączek dołączonych w komplecie
Ja rok temu do D16Y8 kupiłem dedykowaną NGK/NTK z kablem i wtyczką, wtedy zapłaciłem ok 200zł a uniwersalna była w rejonie 150.
Jakis maly update:

-przygotowanie lapy pod kompressor jest w trakcie
-kupilem wieksze kolo pasowe od Hondy CRV (chcialbym dmuchac ok 0,6 - 0,7 bara)
-czekam na rury i kolanka 2,5 cala + nowy koncowy
-wczoraj mi doszedl kolektor DC Sport 4-1 , uzywka wiec nie swieci sie jak psu jaja... ale nie o to w tym chodzi zreszta i tak bedzie owiniety termobandazem




Po wystrojeniu wszystkiego chcialbym uzyskac 250-260 kucy ...


ps. jak myslicie, bede potrzebowal wydajniejszej pompy paliwa ?
a miales jakies watpliwosci? bez wtryskow 440, albo wiekszych tez raczej nie pojedzie.
bez wtryskow 440, albo wiekszych tez raczej nie pojedzie.



mam nadzieje ze te moje 370cc + regulator cisnienia paliwa wyrobia...
Jak nie to bede pchal wieksze...
to juz szukaj wiekszych.
większe wtryski i pompka, bez tego ani rusz
no to zaczynam szukac....
to juz szukaj wiekszych.


Poo?

Powiedzmy ~250 w 2.0L bezpiecznie. A więc 230-250 w 1.6 ze sporym zapasem.



no niby tak ... choc wiekszosc poleca przy takim doladowaniu w B16 dac minimum 400cc ...
wiec juz swoje sprzedalem i dzis zamawiam 460cc z RX-7 ...
Poo?

poooo toooo, zeby nie musialy pracowac powyzej 80%dc.
jakis maly update

dzisiaj zakonczylismy spawanie wyfuka

duzo bardziej mi sie podoba niz stary ala Mugen stajl...

odbyl sie rowniez przejazd testowy na wydechu 2,5 cala + DC 4-1 Header ... Na niskich obrotach jest naprawde cicho, dopiero jak sie przykreci to ladnie gada, takze spelnil moje oczekiwania
Wydaje mi sie ze auto stracilo troche na mocy... Choc nie bylo warunkow zeby dobrze sprawdzic...
Zreszta robie setup pod Kompressor, wiec wszystko jest tak jak ma byc

teraz czas montowac M62 + KW V1 i mozna smigac

foty:





Gdzie robiłeś wydech ? W Krakowie ? Jeśli tak to u kogo ?
Wydech spawany przez Klemę z MKH Też będę miał taki
Mam KW V1 i powiem Ci że coś mi sie w tym zawiasie nie podoba, tak jakby sprężyny były za miękkie, dlaczego nie wiem, może u Ciebie będzie lepiej, wydeszek fajnie pospawany
ślicznie
Sliczny wydeszek, powiem Ci, że ja miałem te same odczucia po zmianie wydechu , tzn u mnie tak naprawde wymienili tylko tłumik końcowy z Megan Racing N1 czyli tzw mugen stajl na tłumik mtecha bardzo podobny do twojego (o ile to nie taki sam) i mam naprawdę wrażenie, że się delikatnie zmuliło, ale nawet jeśli to chyba warto, nie drze tak papy i można tym jakoś w miare normalnie się przemieszczać .
wydaje się wam miałem taki sporawy upgrade... darł jape co chyba przekładało sie nam na psychikę i niby auto było wolniejsze a tak naprawdę to zero zmian
wydaje się wam miałem taki sporawy upgrade... darł jape co chyba przekładało sie nam na psychikę i niby auto było wolniejsze a tak naprawdę to zero zmian



w tym wypadku sie na pewno nie wydaje... przy wlaczeniu vtec'a nie ma juz wbijania w fotel... tylko jest takie plynne przejscie... wydaje mi sie, ze jest to glownie sprawka nowego kolektora 4-1... choc odprezenie wydechu pewnie tez swoje robi...
Jakie oponki masz teraz założone? To są BFGoodrich profiler?
Jakie oponki masz teraz założone? To są BFGoodrich profiler?



BFGoodrich G - FORCE PROFILER

jestem z nich bardzo zadowolony... przedewszystkim na mokrym zajebiscie kleja...
Mialem wczesniej Toyo T1R i duzo gorzej sie jezdzilo na mokrym. A na suchym podobnie.

[ Dodano: 2010-03-11, 15:17 ]
Wyglądają cacy
osobiście nie zamieniłbym ori Recaro na podróby BRIDE, no ale to Twoje auto
osobiście

mi sie nie podobaly zolte fotele w bialym aucie... pozatym nie naleze do osob ktore co tydzien fotele czyszcza... a zolty jasny kolor jest ciezki jest w utrzymaniu...

bardziej mnie przekonuje jednak: "function over fashion"

wiec jak sie nie beda spisywac to zapodam inne
czy ja dobrze widze, ze ten fotel ma siedzisko tak samo dlugie jak plecy? da sie w tym operowac pedalami, czy poduszki siegaja do pol lydki? czy to plecy sa tak krotkie..?
da sie w tym operowac pedalami



sie okaze...
źle nie wyglądają ale do jakości wykonania recaro chyba troche im brakuje co?

widziałem , siedziałem w nich wczoraj , są okej ....
do jakości wykonania recaro chyba troche im brakuje co?



jezeli chodzi o jakosc to ciezko porownac...
Recaro byl z calkiem innego materialu... i byl to pelny fotel.
Musialbym zmacac jakis kubel Recaro na zywo...
Zreszta cena mowi swoje.. wiadomo ze recaro to recaro..
Te fotele sa na pewno mniej wygodne... ale za to bardziej sie w nie wpada i beda na pewno lepiej trzymac w zakrecie... Jest mi to na reke... bo wsumie uzywam to auto hobbystycznie..
A jaka waga takiego fotela?
A jaka waga takiego fotela?



IMO cięższy niż recaro z ITR'a ....
A jaka waga takiego fotela?



kurcze nawet nie zwrocilem uwagi... bedzie podobnie.... choc Bride ma po bokach oparcia te wzmocnienia metalowe... wiec pewnie troche wiecej wazy..
znaczy sie, ze ponad 14kg? to masakra jakas jak na laminat z paroma blaszkami z boku..
nie wiem ile... czy wiecej czy mniej
jedynie co pozostalo, to sprawdzic wage...
nie no bez przesady az tak ciezki to byc nie moze. z tego co pamietam to ten gosc co robil zakup grupowy wpominal cos o 6kg. no chyba ze mowil o innych (nie chce mi sie tego szukac)
Długie siedzisko to jest dopiero tutaj:



Sory Melon za OT, ale nie mogłem
czy ja dobrze widze, ze ten fotel ma siedzisko tak samo dlugie jak plecy? da sie w tym operowac pedalami, czy poduszki siegaja do pol lydki?



Nie, źle widzisz .

a pasy jakie do tego siedziska ?
a pasy jakie do tego siedziska ?



myslalem nad Willansami ... bo Mietki ma na sprzedaz... ale on ma krotkie do harness bara..
wiec bede cos innego kombinowal ...
sparco lub sabelta mozna nowego z homologacja drogową kupic w dobrych cenach
2".. takie.. prawie jak szelki..
2".. takie.. prawie jak szelki..



a o co pijesz tym razem markosku ?
mysle nad tymi pasami:



cena spoko a wygladaja dosc pozadnie
troche nie-lans 3" szelek jest na alledrogo, rozejrzyj sie, mozna wyrwac solidnie wygladajace pasy za rozsadny hajs

wszystko zależny od masy, dobranego fotela itd..., używam i nie latam jak szmata po aucie i nie czuje spadku lansu i performancu
pasy tylko 3"
wyjaśnij czemu

to co dobre dla mnie nie znaczy ze musi byc dobre dla Ciebie wtedy tak ...zgoda
bo nieporównywalnie lepiej trzymają i lepiej leża na ramionach, mi waskie nie sprawdzily sie kompletnie, tak samo, nie ma porownania miedzy 6p a 4p...
pasy tylko 3"



przy naszych gabarytach tak, dla normalnego śmiertelnika 2'' stykną , IMO należy dobierać wedle uznania...
A nie mieliście wrażenia że dwa cale po godzinie latania po torze upijają was w: cyc w stronę szyi/ramion? Bo dla mnie 2" nie sprawdziły się w ogóle.
Ty masz sterczace cycki, pewnie dlatego Cie uwieraja
Moim zdaniem to nie zależy od gabarytów kierownika, ja jestem gabarytów 12 letniego chłopca i w 3" calowych było mi o niebo wygodniej. Po prostu większą powierzchnią dociskaja do fotela!
i jak z waga foteli ?
no spoko ;] ale mi się jeździ wygodnie, a może dlatego ze czasami używam tego


Na długich całodziennych pojezdzawkach i punktowanych zabawach to to owszem tylko 3cale , tu sie zgodzę, ale na przejechaniu odcinka np. superoesu kieleckiego to nawet majtki nie zaczną mi się wrzynać w ...

Arv a co do dzwonów ... nawet 3calowe narobią szkód jak będą za luźno zapięte, a jak będzie wszystko odpowiednio sztywno to i 2cal da radę ... wiem, bo na własnej dupie odczułem w sensie dzwoniłem , wniosek ... lepszy każdy pas od stocka... a jaki kolega wybierze to juz jego wola
grafix, też mam takie do mycia naczyń - choć przy domywaniu talerzy płaskich po gołąbkach z sosem pomidorowym jest średnio,
trza wcześniej zamoczyć
Grafix, ja też dzwoniłem... w 3calowych I nic mi nie zrobiły. A nakładki fakt, na pewno pomogą jak już ma być 2calowy.
mały OT zrobię są może nakładki na pasy 3'' ?!
są race
dzisiaj wkoncu udalo sie wystroic auto...
zalozylem wieksze kolo pasowe od CRV i dmucha 0,55 bara... dupohamownia mowi mi ze 230-240 kunia... zreszta wszystko sie okaze w kwietniu jak pojade na hamownie.

teraz bede modzil kolo pasowe z B16 zeby bylo jeszcze wieksze niz to z B20.
(Chcialbym zeby dmuchalo 0,65 - 0,7 bara)

czeka mnie teraz zakup szerszych opon... obecne nie daja rade... brak trakcji na pierwszych trzech biegach.. no i szpera by sie przydala

a.... zapomnialbym, hample tez musze zmienic na 282 bo obecne to porazka ...

ps. podziekowania dla Przemy ktory strojenia ogarnia profi !!
robi robote ,ogarnij hamulce ,szpere i opony i będzie kot kojot
To ja też się powtórzę, zrób hamulce melon (zmywarkę zostaw na później haha) bo średnio to wczoraj wyglądało
Tak poza tym, to pięknie się napędza, gwiżdże, sapie. Ahh, zapomniałbym dodać, fotele zadziwiająco dobrze zrobione!

pzdr
Darek
(zmywarkę zostaw na później haha)



po jakiego zes sie wczoraj chwalil mojej , ze kupiles zmywarke
mam juz posprzatane...

zaciski juz bede mial na dniach ... ale zastanawiam sie nad zciskami z Accorda Type R ... bo sa dwutloczkowe. Nie wiem czy robi to az taka roznice w hamowaniu... najlepiej zeby sie ktos wypowiedzial w tej kwesti....

gratuluje, ze autko jeżdzi.
Nie wydaje ci się, ze 0.6 bara i wyżej to ciut za dużo jak na seryjne bebechy?
Dobry hamulec czyli tarcza + klocki + płyn + oplot i seria z EK4 tez daje rade U mnie w EG9 ABS potrafi zadziałać nawet jak hebluje z 160km/h i działa do zatrzymania.

Jakie EGT masz przy tym cisnieniu?
Nie wydaje ci się, ze 0.6 bara i wyżej to ciut za dużo jak na seryjne bebechy?



mysle ze 0,6 bara jeszcze da rade ...

Jakie EGT masz przy tym cisnieniu?



EGT nie przekracza 780 stopni , takze wystrojone bardzo dobrze.

a najlepsza to jest temperatura dolotu.... wacha sie miedzu 21 - 28 stopni

zaciski juz bede mial na dniach ... ale zastanawiam sie nad zciskami z Accorda Type R ... bo sa dwutloczkowe. Nie wiem czy robi to az taka roznice w hamowaniu... najlepiej zeby sie ktos wypowiedzial w tej kwesti....




Ada$ i Cairo mają takie zaciski ....


po jakiego zes sie wczoraj chwalił mojej , ze kupiles zmywarke



dlatego ja swojej na spoty nie targam

EGT nie przekracza 780 stopni , takze wystrojone bardzo dobrze.



A gdzie masz umiejscowioną sondę EGT?
A gdzie masz umiejscowioną sondę EGT?



czujnik EGT ma umiejscowiony zaraz za pierwszym cylindrem ... slyszalem plotki ze powinno sie zakladac za czwartym ... ale jak patrze po roznych fotach to wiekszosc montuje zaraz za pierwszym...

tak jak ci mówiłem ty masz iat przed przepustnica , i dlatego nie oszukuje tak jak ten montowany w kolektorze w od0/obd1

A gdzie masz umiejscowioną sondę EGT?



czujnik EGT ma umiejscowiony zaraz za pierwszym cylindrem ... slyszalem plotki ze powinno sie zakladac za czwartym ... ale jak patrze po roznych fotach to wiekszosc montuje zaraz za pierwszym...


no własnie, dopytuje, bo ja mam zamontowany przy sondzie lambda. I to podobno tez jest dobre miejsce. Temperatura jest uśredniona, bo na poszczególnych cylindrach moze być niestabilna, oraz po przez zmiejszenie objętości 4 w 2 w 1 wzrasta cisnienie oraz temperatura wiec odczyt jest ok.
Przeciwnicy mówią, że na tak długim odcinku spaliny juz studzą się i odczyt temp jest zaniżony. Mi EGT nie przekracza 700, przy 0,4bara z JRSC ale temp w dolocie ok 50 stopni
bo ja mam zamontowany przy sondzie lambda.



IMO kicha... za daleko..

JRSC z chlodzeniem wodnym ??
maly update:
dokladka doszla na przod... chyba nie bede jej malowal ... podoba mi sie w czarnym kolorze...
Jeszcze pomaluje progi i dojdzie dokladka na tyl. Jezeli chodzi o grill to jeszcze rozkminiam ... tak samo nie moge sie zdecydowac na kolor felg... bialy lub czarny...
Pod koniec sezonu znikna jeszcze listwy na zderzakach.

foty w lipnym miejscu... ale zawsze cos




pozdr
dokładka siadła -na żywo lepiej wygląda niż na tym "foto" .... listwe bym na czarno malnąl przy okazji
gril będzie pryskany?
gril będzie pryskany?



na pewno nie caly... chyba ramke na okolo zrobie w bialym kolorze... srodek czarny
no raczej o to mi chodziło... sam będziesz pryskał?
sam bede pryskal.. podaje numer lakieru i koles mi da w sprayu.
mój brat zrobił tak samo i wyszedł mu matowy kolor teraz żałuje że nie udał się z tym do lakiernika, ale kto wie może u ciebie tak nie będzie.
w sobote bylem sie hamowac i oto wynik:




ps. na wykresie jest wynik stary (doladowanie 0,3bara na eatonie m45) i nowy (na eatonie M62 0,5 bara)

Jestem zadowolony z wyniku... choc myslalem ze bedzie ciut lepiej...
Najbardziej mi sie Moment podoba... bardzo szybko uzyskuje wysokie wartosci... Juz przy 3500rpm mam w zapasie 200NM.
Za miesiac wpadnie mniejsze kolo zamachowe na kompressor. Bede musial wtedy niestety zrezygnowac ze sprzegla elektromagnetycznego...
Docelowo ma dmuchac 0,7 bara.

Jeszcze w tym miesiacu zakladam szpere z ITR, zeby juz tak nie walczyc z trakcja....
Myslalem nad szpera plytkowa Kaaz, bo mialem okazje kupic uzywke... ale wkoncu wybor padl na OEM z ITR.
Chce rowniez zamontowac jeszcze jeden zawor Blow Off. Bedzie on mial obieg zwrotny, wiec wycisze troche auto...
mój brat zrobił tak samo i wyszedł mu matowy kolor teraz żałuje że nie udał się z tym do lakiernika, ale kto wie może u ciebie tak nie będzie.



Kolor akrylowy się błyszczy i nie potrzebuje bezbarwnego - ten biały zapewne nie jest ani perłą ani metaliciem.

Jeżeli twój brat malował perle/metalik i nie dał klaru to nic dziwnego, że otrzymał matową powłokę.

--------------------------------


Co do samochodu to fajnie się prezentuje, ja bym jak najszybciej usunął listewki ze zderzaków. B seria na kompresorze to szczyt moich marzeń. Przed obejrzeniem wykresu też spodziewałem się większych wartości.
Melonik, u mnie już 2 blow off są Teraz kompresor chodzi bardziej basowo niż miauczy i przy hamowaniu biegami nie syczy tak - jestem prze zadowolony A co do wyniku to na razie słabo... czekam na drugi z mniejszym kółkiem
mialem spytac PO CO, ale skoro kompresorowy guru montuje 2 zawory.. to pewnie tak ma byc. przypuszczam, ze 1 nie daje rady obsluzyc tak ogromnego cisnienia.. aha - co maja zawory do dzwieku wydawanego przez kompresor? przeciez pracuja tylko jak zamyka sie przepustnice.

ladnie widac, ze jednak kompresor to rozwiazanie nieco kulawe w porownaniu do softa na jakiejs fajnej sprezarce. ile ma b16 +0.5bar z turbo? jakies 250-260 koni, right?

ladnie widac, ze jednak kompresor to rozwiazanie nieco kulawe w porownaniu do softa na jakiejs fajnej sprezarce. ile ma b16 +0.5bar z turbo? jakies 250-260 koni, right?



so?

To ze turbo na tym samym doladowaniu bedzie miec wiecej KM jest raczej oczywiste, ale nazywanie go kulawym jest juz pewnym naduzyciem. Moc nie jest najwazniejsza
Gdyby to auto mialo jezdzic tylko na wprost zapewne byloby tutaj turbo.

Mysle ze nie ma sensu zaczynac po raz kolejny rozmow turbo vs kompresor, ktora i tak niczego nie zmieni ;]
so?

so zaznaczam jedynie, ze jest dosc wyrazna roznica (w mocy maksymalnej, bo charakterystyka jest jak widac inna) miedzy tym samym doladowaniem z kompresora i z turbo. to wszystko. widzisz w moim poscie jakis przekaz podprogowy?
mialem spytac PO CO, ale skoro kompresorowy guru montuje 2 zawory.. to pewnie tak ma byc. przypuszczam, ze 1 nie daje rady obsluzyc tak ogromnego cisnienia..



nie chodzi tutaj o kompressorowego guru

2 zawory dlatego, ze jeden bedzie dzialal jako DV. Czyli robimy obieg zwrotny poprowadzony przed kompressor. A drugi zawor dziala jaka zwykly blow off.
Co za tym idzie... nie mamy tzw. parowozu... poniewaz przy zamknieciu przepustnicy calosc powietrza nie zostaje wyrzucane na zewnatrz, robiac przy tym halas. Tylko cyrkuluje wewnatrz...

Calkiem ladny wynik..ale fakt malo km, lipa jak bedziesz musial wywalic sprzegielko, zacznie sie duze spalanie
lipa jak bedziesz musial wywalic sprzegielko, zacznie sie duze spalanie

dlugi nie wracajmy juz do tego tematu... wystarczy w technicznym
wiem co to jest diverter, ale nie widze sensu stosowania 2 zaworow. 1 diverter i po temacie. po co mu bov do towarzystwa?



domyslam sie ze wiesz co to diverter.
2 zawory dlatego, zeby miec blow off... czyli tzw pssssttt.
A drugi zwrotny zawor nie slychac tak.

Choc 2 zawory przy kompressorze lepiej sie spisuja... jeden naprawde nie wyrabia..
Pozatym jak 2 zalozysz to wyciszasz szum powietrza...
dziwne, ze przy takim doladowaniu nie wyrabia ci sie 1 zawor. moze trzeba go wymienic na cos lepszego? silniki z turbo laduja wieksze masy powietrza pod wiekszym cisnieniem i pojedyncze zawory doskonale daja rade.
no tak , ale jak odpuszczasz to turbina przestaje generowac cisnienie, wiec blow off wypusci nadmiar i jest cisza.
a kompressor caly czas dmucha ... w tym jest najwiekszy problem.
Kupilem niedawno zawor ktory naprawde duzo powietrza przepuszcza... cos jak TIAL.

PROPERFECT v2




Uwazam ze dobrze sobie radzi. Ale chce zalozyc drugi zawor DV.
Obecny ustawic jak w turbo. Czyli ze jak zamkne przepustnice, to wyrzuci chwilowy nadmiar powietrza i sie zamknie. (zaloze twardsza sprezynke i powinno tak dzialac)
A dalsze cisnienie generowane przez kompressor bedzie latalo wewnatrz, bo zawor DV bedzie otwarty...
Strasznie juz mnie wqrwia ciagle syczenie przy odpuszczonym gazie, dlatego chce to ogarnac...
Taki jest dźwięk na 2 zaworach http://www.youtube.com/watch?v=mR98M5MrUoc
I dla porównania na 1 http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: 2010-04-19, 16:10 ]
Taki jest dźwięk na 2 zaworach http://www.youtube.com/watch?v=mR98M5MrUoc
I dla porównania na 1 http://www.youtube.com/wa...feature=related



nie widze roznicy
Taki jest dźwięk na 2 zaworach http://www.youtube.com/watch?v=mR98M5MrUoc
I dla porównania na 1 http://www.youtube.com/wa...feature=related



Nie wiem, czy to wina kiepskiej jakosci filmu nr 1, ale ja nie widze roznicy. Nie wiem nawet czy nr 2 nie jest glosniejszy...
Taki jest dźwięk na 2 zaworach http://www.youtube.com/watch?v=mR98M5MrUoc
I dla porównania na 1 http://www.youtube.com/wa...feature=related




musialbym uslyszec na zywo... albo moze jakis filmik z zewnatrz by sie przydal.
Patrzac z punktu logicznego... to oczywiste ze musi byc ciszej przy 2 zaworach...
ale co jest ciszej? bo chyba nie wyjacy pod obciazeniem kompresor...
ja też nie słyszę różnicy, ale domyślam się że chodzi tylko o dźwięk przy odpuszczaniu gazu..
ale co jest ciszej? bo chyba nie wyjacy pod obciazeniem kompresor...



mi Markos nie chodzi o wycie kompressora. Tylko tak jak Carlose pisze, jak odpuszczam gaz to caly czas syczy zawor blow off... i chce wyciszyc.

Jezeli chodzi o wycie kompressora to mozna je wyciszyc jedynie specjalnymi tlumikami... ktore sie zaklada przed kompressorem.
Rowniez jakbym dolot przedluzyl to by wyciszylo, albo gdybym z seryjnej puszki z filtrem skorzystal
Na filmie tego nie słychać ale po przejściu na 2 zawory jest tak:
1. Jest 5 razy ciszej przy odpuszczaniu gazu, prawie że nie słychać syczącego powietrza przy hamowaniu biegami.
2. Blow off już nie psyka tak że uszy bolą tylko wydaje 3 razy cichszy dźwięk który bardziej przypomina sapanie niż PSSST!! Mi się to bardzo podoba - jest jak w turbo
3. Kompresor na zewnątrz już tak nie miauczy tylko chodzi bardziej basowo i jest cichszy. Występuje taki efekt jak oryginalnie w mercedesach przy pomocy tłumika szmerów w dolocie.
4. Po zatkaniu pierwszego blow offa i jeździe tylko na tym od recyrkulacji kompresor pracuje dużo głośniej, nawet na wolnych obrotach.
5. Teraz nawet podczas hamowania biegami mogę normalnie rozmawiać - dawniej się nie dało.
6. Na 1 filmie nie słyszycie różnicy bo jest tak cicho w aucie że kamera tak cicho nagrała dźwięk.
7. Nie budzę już sąsiada jak przyjeżdżam w nocy.



ps. na wykresie jest wynik stary (doladowanie 0,3bara na eatonie m45) i nowy (na eatonie M62 0,5 bara)



no melonik nie do końca to doładowanie to 0.5 bara , raczej 0.45 bara ;]
0.5 bara jest na chwile przed vtec , a po załączeniu na logach mam 0.45 bara

no ale myślę ze niedługo będzie lepiej
Bo to 5 setnych na pewno głowę urywa... Sory, że to powiem, ale dla mnie gra niewarta świeczki. Wyłożone dużo hajsu a przyrosty między kompresorami znikome. Coś tu chyba jest nie halo, skoro Wojtrek na Jacksonie był w stanie zrobić 270KM.
skoro Wojtrek na Jacksonie był w stanie zrobić 270KM.



przy jakim doladowaniu ?? bo chyba nie 0,5 bara...

popatrz na wyniki chlopakow z za oceanu:

B18c5 0,75bar JRSC - 265 kunia.....

http://hondata.com/dyno98sctyper.html


B16A 0,41 bar JRSC - 207 kunia....

http://hondata.com/dyno99b16207hpcivic.html

Wiec Wojtrek musial duzo dmuchac zeby uzyskac 270KM bez IC ......
Wojtrek dmuchal chyba 0,68b (w 5gen). W 6gen bylo wiecej+IC.
To jego wypowiedz z ckpl

z chlodzeniem i 0.8bara (bo przed chlodzeniem mialem 0.9, ale dolozenie chlodzenia powoduje spadek o ok. 0.1bara doladowania, bo powietrze jest bardziej geste) mialem ponad 260. ale bez chlodzenia i 0.9b mialem z tego co pamietam miedzy 230 a 240, ale dokladnie juz nie pamietam. w kazdym razie na wiecej niz 240 bez chlodzenia nie licz. przy 0.5-6b mialem 215 chyba.
mimo, ze kompresor ten sam, to jakos nie widze sensu porownywania przyrostow z jacksona i z instalki, ktora mamy tutaj (z normalnym intercoolerem)... malo tego - uwazam, ze efektywnosc jest po stronie takich dlubaninek, a nie jacksona, co nie zmienia faktu, ze moce nie sa szalowe ani z jednego, ani z drugiego.
efektywnosc jest po stronie takich dlubaninek


własnie o to mi chodzi. Po co robić takie wydumki skoro na jacksonie można osiągnąć prawie to samo. No ale whatever, nie musicie się ze mną zgadzać
skoro na jacksonie można osiągnąć prawie to samo



poka mi ladnie wsytrojonego JRSC ....
wszyscy narzekaja podczas strojenia...
Generalnie slaby pomysl miec doladowane auto bez IC.
A roznica temperatury jest zacna


ps. zapomnialem dodac ze rowniez cenowo wychodzi home made korzystniej...
Home made z założeniem i wystrojeniem wychodzi 2 razy taniej niż zakup samego zestawu JRSC - dziękuje dobranoc
Po co robić takie wydumki skoro na jacksonie można osiągnąć prawie to samo.

odwrotnie mnie chyba zrozumiales. chodzilo mi o to, ze takie rozwiazanie jak mamy tutaj jest efektywniejszej od jacksona. mamy normalny intercooler, mamy nizsze koszty, mamy jakas - sporo wyzsza od fabrycznej - moc.
Ta opinia nie jest podsumowaniem Twojej, tylko po prostu moją A co do kosztów: po prostu tak się trafiło, że Przema lubi robić za czapkę gruszek. W innym wypadku taki zestaw kosztowałby tyle samo co zwykły soft - a w tym porównaniu sam zauważyłeś, że wypada raczej blado.
ja sie tylko stroilem u Przemy a reszte sam skrobalem z kolega.
... zreszta jak sie spedzi troche czasu po forach i przy aucie, to samemu mozna motaz wszystkiego ogarnac


jak czas i pieniadz pozwoli to na nastepny rok chce zakuc silnik i dolozyc turbo.
Bardzo mnie ciekawi takie combo
Bo to 5 setnych na pewno głowę urywa... Sory, że to powiem, ale dla mnie gra niewarta świeczki. Wyłożone dużo hajsu a przyrosty między kompresorami znikome. .



przecież to jasne ze kompresor zabierając więcej mocy z silnik niż turbo będzie generował mniej mocy , ale gdyby o samą moc chodziło nikt nie budował by mocnych NA , gdzie koszta dochodzą do ceny zakucia i uturbienia a przyrosty małe , jazda na kompresorze ma swój urok , daj my na to np mercedes slr jego kompresor zabiera koło 60KM , wiec na turbo miałby 40km więcej , wiec czemu nie założyli turbo ;] , bo kompresor daje więcej frajdy z jazdy z racji braku laga
bo kompresor daje więcej frajdy z jazdy z racji braku laga



"Frajda" pojęcie względne.. dla niektórych właśnie lag jest tą frajdą
odwrotnie mnie chyba zrozumiales. chodzilo mi o to, ze takie rozwiazanie jak mamy tutaj jest efektywniejszej od jacksona. mamy normalny intercooler, mamy nizsze koszty, mamy jakas - sporo wyzsza od fabrycznej - moc.



ja strojąc jrsc b16 na blokach wodnych i strojąc melonika b16 ( obydwa ten sam boost) zauważyłem ze poza większa temp w dolocie , jrsc jakby bardziej kulał na niskich obrotach

tak pojecie względne dlatego każde rozwiązanie turobo/kompresor/NA ma swoich fanatyków i wrogów i to nigdy nie ulegnie zmianie
Markos, ogarnij się, błagam...

Zależy co kto lubi... moim zdaniem jak jeździć na wprost to turbo, jak mieć frajdę z zakrętów to kompresor. Mi się bardziej podoba kompresor z tego względu że ciągnie od samego dołu, do tego montaż wyszedł mnie taniej niż turbo a i żywotność całego zestawu jest większa i awaryjność mniejsza...

nie wiem dlaczego porównujesz to do NA. Tylko z racji charakterystyki? Ok, nic nowego nie odkryłes, że kompresor wyjdzie lepiej. A że zabiera moc na napęd? Ja Cię za to przepraszać nie będę - taka jego wada, która się uwidacznia w dalszym porównaniu z turbo, które może Tobie wydawać się z dupy, tak samo jak mi wydaje się porównanie z NA (choćby ze względu na dynamiczny stopień sprężania).
Z SLRem niepotrzebnie odpływasz..



nie porównuje kompresora z NA , po prostu źle cie zrozumiałem a potem ty mnie źle zrozumiałeś , przeczytałem ze napisałeś ze "gra nie warta świeczki" "przyrosty znikome" i myślałem ze chodzi ci o kompresor w stosunku do turbo , wiec w kontekście tego napisałem ze jakby każdemu chodziło o moc to nie robili by mocnych NA , ale już skumałem ze chodziło ci o porównanie do projektu wojtreka , który jak wiesz miał takie przełożenia na kompresorze że dmuchał 0.9 bara wiec nijak ma się to do projektu melonika

co do slr to tak naprawdę jest to jedyne autko z kompresorem które zna większość i w którym kompresor generuje duże doładowanie , na rynku tak naprawdę niema innych mocnych silników doładowanych kompresorami (jest audi ale pewnie mało kto go zna )
moim zdaniem jak jeździć na wprost to turbo, jak mieć frajdę z zakrętów to kompresor

a na moj gust to okrutnie demonizujecie kwestie laga. to jest zwyczajnie kwestia dostosowania mocy/turbo do zastosowania auta. prostym jest, ze np na superoes w kielcach nie potrzeba wielkiej lochy i ogromnych mocy gdyz raz, ze tego nie wykorzystamy a dwa to w/w lag bedzie problemem przy tych wszystkich "kreciolkach", jednak juz np na poznaniu wieksze turbo - chcac nie chcac z wiekszym lagiem - bedzie sie sprawowalo duzo lepiej.
rudzinski, No masz rację. Każdy ma to co lubi Tylko że np ja nie mam turbo więc się staram nie komentować i nie udzielać w tej kwestii. Za to śmiać mi się chce z tych co krytykują kompresor a sami nie mają u siebie a połowa z tych osób nawet nigdy nie jeździła autem z kompresorem... Ja porównywałem jedno i drugie. Mnie bardziej przypada do gustu kompresor, kiedyś chciałbym mieć hybrydę kompresor + turbo
nikt sie tu nie smieje z ludzi, ktorzy montuja kompresor, normalnie sobie dyskutujemy. ja jezdzilem i jednym i drugim, wiec mam jakistam poglad na sprawe. jakuba civic jak mial 300 koni byl straszny, moj przy mocy (przypuszczalnie) troche wyzszej jest megastraszny. taka drobna roznica. mi np. duzo bardziej podoba sie charakterystyka turbo, dzwiek, ktory wydaje caly osprzet i to, ze przy jezdzie na podcisnieniu nic mi nie wyje
Pewnie nie uwierzysz ale u mnie też już nic nie wyje Przy jeździe do 3500rpm nie wchodząc na doładowanie nawet nie słychać kompresora Tylko silnik głośniej buczy na postoju ale tylko na zewnątrz to słychać, w środku już nie.
maly update...

zdecydowalem sie jednak na biale felgi... wiele osob doradzalo czarne... ale jednak bardziej mi biale odpowiadaja... teraz jeszcze pasuje pomalowac dokladke...


Maluj tą dokładke i gril przy okazji też. Wtedy bedzie mistrz
Dokładka w kolor i będzie miód

P.S. Widzę że koszulkę też masz białą, pomyśl nad włosami