Witam wszystkich, jestem dość nowy na forum, ale już troszkę w temacie JDMu. Moja Honda to stary dobry CRX w wersji iVT, wg mnie jedna z najbardziej sportowych Hond o dużym potencjale tuningowym, świetnym stosunku mocy do masy, lecz niestety podeszłym już wieku, przez co wymaga sporo poświęcenia. Postanowiłem zrobić taki obszerniejszy opis, dzięki któremu poukładam i udokumentuje sobie historię mojego autka, a przy okazji podzięlę się z wami moimi doświadczeniami

No to zgodnie z opisem:

MODEL: Honda CRX JHMEE8, 3door coupe,

SILNIK: Wymiana silnika na JDM B18C 98-00 spec.
Do założenia czeka valvetrain Buddy Cluba, śrubry ARP, szeroka chłodnica aluminiowa Koyo Racing i parę innych gadżetów. W planach customowa miska olejowa i zewnętrzna chłodnica oleju

UKLAD DOLOTOWY: seryjny z B16A1, w planach jakiś dolot homemade przetestowany na hamownii

UKLAD WYDECHOWY: kolektor 4-1 JDM ITR, + przelotowy układ z dwoma tłumikami 2,5cala zrobiony w GMSie
w planach: wyciszenie go

ELEKTRONIKA: OBD0 wstępnie wystrojone BRE przy użyciu sondy szerokopasmowej i wskaźnika AEM,do zamontowania: przejście na OBD1, P30 + Crome, regulator ciśnienia paliwa, W planach, większe wtryski

UKLAD NAPĘDOWY: obecnie seryjna skrzynia Y21 bez szpery, w kolejce czeka S80, do której mój tuner dorabia customowy wysprzęglik na linkę. W planach FD 4,9 + 1,5way szpera, jeśli zajdzie potrzeba mocniejsze od ITR OEM sprzęgło

ZAWIESZENIE: Poliuretanowae silentblocki tu i tam, zawieszenie gwintowe K-sport,
Felgi 15cali Buddy Club P1 Racing SF + Toyo R888 195/50/15
do zamontowania: regulowane wachacze górne przód i tył do regulacji kąta pochylenia koła, customowa belka przednia + regulowane drążki reakcyjne,
w planach: Solidne odchudzenie auta, klatka przeciwkapotażowa + obspawanie budy, ze 2 komplety kół na mokre/suche etc...

UKLAD HAMULCOWY: Brembo max + EBC Green Stuff na przodzie, tył zwykłe Ferrodo Premier, Do zamontowania: pompa hamulcowa i wspomaganie z ITR, zaciski z ITRa + tarcze 282mm, przewody w stalowym oplocie. W planach: dobre klocuchy, korektor siły hamowania, hydrauliczny ręczny.

BODY-KIT: brak

ŚRODEK: Delikatna kuracja odchudzająca, Dla kierowcy Bimarco Expert + 3 calowe 4 punktowe pasy Takata, kierownica Sparco zamszowa z odsadzeniem 90mm, naba momo, dodatkowe wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju

Fabryczna Moc i Moment:
165Hp i 158Nm

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
197Hp i 183 Nm

No to teraz małe fotostory:
Auto kupiłem w 2004 roku. Było w opłakanym stanie jeśli chodzi o blachy i środek, ale mechanicznie okazało się całkiem sprawne (nie licząc zapchanego katalizatora, który sprawił, że na początku silnik wypluł 114 koni na hamownii promotora):


Czekało mnie (a raczej na tym etapie blacharza/lakiernika) sporo pracy. Fotki z lakierowania:



Wstępnie poskładany:



Trochę fotek z prac przywracających życie autku:
Na początek musiałem zmienić miskę olejową, która dostała niezłego strzała (cud, że to jakoś wytrzymało). Okazało się przy okzaji, że miska od B16A2 jest taka sama jak od B16A1:



Regeneracja układu hamulcowego, kombinacja Brembo maxów i EBC zielonych jest skuteczna, ale tarcze szybko zaczynają pękać, a klocki są na tyle twarde, że przy wymianie na nowe trzeba też wymienić tarcze . Jakiś czas później wymieniłem linki hamulcowe, polecam ten zabieg:





CRX pojechał również ze mną do Irlandii gdzie spędziłem parę ładnych miesięcy. Zaszła potrzeba wymiany pompy wodnej, co nie jest takie proste za granicą. NA szczęście miałem podstawowe narzędzia ze sobą:




Poprzedni właściciel zamontował dosyć rozbudowanę instalację alarmową z bajerami typu domykanie szyb, odcięcia tego i tamtego itp. Z biegiem czasu coraz więcej rzeczy się krzaczyło, a że pod kierownicą panował istny gąsz kabli postanowaiłem wymienić całą wiązkę wewnętrzną. Operacja dosyć czasochłonna ale dzięki niej wszystko działa, a ja poznałem bliżej CRXa:




Irlandia to fajny kraj, pomijając aspekty przyrodnicze i kulturowe jeździ tam kupę JDMu. Taka mała Japonia na ulicach. Po dłuższych poszukiwaniach i paru miesiącach oszczędzania udało się znaleźć mój wymarzony od lat komplcik na SWAPA (Widzieliście kiedyś 200koni w bagażniku focusa ), który po wielu perypetiach trafił do PL





A to pół roku później gdzieś w wiejskich okolicach Nasielska. Pod kierownictwem niejakiego Rudolfa i z pomocą pana Rafalskiego po 15 godzinach odkąd auto wjechało o własnych silłach na kanał nowy silnik znalazł się pod maską i zagadał ochoczo nie wypluwając żadnych błędów na starym poczciwym OBD0. Na kolejny dzień zostało poskładanie półosi, zawieszenia, wymiana płynów itp, przeróbka wydechu pod nowy kolektor i parę innych. Jednak wszystko zawisło na włosku kiedy okazało się, że przy starym łożysku oporowym urwana jest jedna łapa a nowego nie kupimy prędko bo było święto, ale mistrz Rudolf po wielu trudach pospawał je do kupy. Ja po paru browarach na sam koniec wpadłem do kanału, na szczęście się nie połamałem.







Na koniec trochę fot z różnych imprez, gdzie liczy się jazda na wprost...
Bemowo 1 maja 2005 (seryjny środek bez paru pierdół typu koło zapasowe ET 15:15):





... i tych, na których chciałbym skupić się w przyszłości czyli jazda po zakrętach:

Super OES Puchar Jesieni Tor Miedziana Góra 2005 (5 w klasie i 18 w generalce):




Eliminacja Superoes 22.09.2007
4 w klasie (już nie 1,6, ale do 2 litrów) i 16 w generalce:




A to CRXy DzejDzeja i Badama



1 Laprace w Rykach Czerwiec 2007 (ciekawa impreza, która mam nadzieję stanie się jeszcze bardziej popularna w przyszłym roku):
Parę fotek z ćwairtki (2 miejsce w klasie po Krytianie, brak konkurencji ):



i filmik z tego tajmniczego "laprejsa":
http://pl.youtube.com/watch?v=wZ0KFkLL8XI

A tu parę fotek z drugiego "laprejsa", chyba najfajniejszej imprezy na jakiej byłem póki co:




Na koniec tej imprezy dla ochotników zorganizowano miniwyścig, 2 okrążenia, czyli jakieś 5 minut jazdy. Jechaliśmy w 6 aut i było to bardziej na dochodzenie, bo szykany poustawiane były pod czasówkę, ale wrażenia niesamowite, szczególnie mając za sobą EVO8
NA you tube są dwa filmiki z czyjegoś telefonu:
http://pl.youtube.com/watch?v=dLl8Rgmoo4M
http://pl.youtube.com/watch?v=n-RhT43xBeY



No i parę moich ulubionych fotek:






Trochę tego się nazbierało, ale myślę, że to najlepsze forum dla mojego auta, a dla Was pasjonatów JDMu znajdzie się coś ciekawego w tym topicu, pozdr!
bardzo ładne EE8, a z tego co słyszałem od uczestników imprezy w Rykach to i zacnie się odpycha :]

sprawy są dwie:

1. wpadaj na spoty.
2. dlaczego ja Cię jeszcze nie widziałem? mieszkam na Bródnie, prawie codzienie bywam na Białołęce i Tarchominie a twojego auta nie zauważyłem... którędy Ty się przemykasz?
ja mieszkam przy Toruńskiej, ale ostatnio żadko pomykałem CRXem, a przed czerwcem mnie nie było 1,5 roku. Niestety jak już pisałem na hondatechu mój silnik nie jest w pełni sprawny, mimo że działa i produkuje stado koni, ale nie chce ryzykować i jeżdżę sporadycznie.

Na spota chętnie wpadnę, może jutro się wybiorę...
gratki auta. zrealizuj plany a bedzie mega wypas.
jakies konkretne plany z silnikiem? podbicie kompresji?

napisz jakiej twardosci masz sprezyny w zestawie oraz spec felg (szerokosc i offset)
konkretny crx, no i pasy takata
Felgi 6,5x15 ET42 chyba, twardość sprężyn będe musiał sprawdzić bo zamawiałem trochę sztywniej na przód i default na tył.
Co do silnika to musze wymienić tłoki, mam zamiar kupić JE podbijające troche kompresję i być może będzie potrzebny rebore na 81,5, w zależności w jakim stanie jest gładź 3 cylindra
ja za duzo mowic nie bede, napisze tylko, ze od kiedy zobaczylem to auto w rykach na lap race, bardzo, ale to bardzo mi sie spodobalo!

wpadnij na spot, milo nam bedzie obejrzec ta maszyne

a co do tlokow.. pomysl nad hondowskimi pct.. to zawsze oem honda, a podbije ci cr do okolic ~12.4:1..

co sie stalo z motorem? (poza tym ze jak moj wciaga olej)
Mega autko

Gratki
bardzo ciesze sie, ze wkoncu pojawiłes na na tym forum!

Auto jest rewelacyjne, oby pojawiało sie tutaj wiecej takich torowych sprzetów.


jak już pisałem na innym forum - świetny sprzęt ! Gratuluje
przekozacki projekt! jedyne co bym zmienił od strony wizualnej to pomalowałbym listwy na czarno
crx robiony z glowa, IMO mozna zaryzykowac stwierdzeniem, ze najladniejszy w PL
Wiedziałem że auto przeszło długa drogę ale że aż taką....napracowałeś się, chłopie! Witam z radoscią.
pieknie wyglada i jescze piekniej jezdzi, na lap race w ulezy nawet subaraki dostawaly po dupie, zajebisty torowy przecinak!! gratuluje projektu
dzięki za miłe słowa, no włożyłem trochę serca, czasu i pieniędzy w tą Hondę, ale nie żałuje niczego bo jak już sobie wsiąde to mam mega banana i przyjemność z jazdy, a dłubanie traktuje jako hobby

Samochód osobiści widziałem w Grądach na 1/4 i na Lap Race w Ulężu - robi niesamowite wrażenie. Felgi Buddy Club wyglądają świetnie.
Podziwiam Cię za to, że wziąłeś udział w Real Race bo dla mnie (jako obserwatora) to był hard core.

Wpadaj dzisiaj do GM na -1
ładnie ładnie. jeden daily driver a drugi na tor
Pięknie

Zrobiłeś to co sam bym chętnie zrobił

No i oczywiście niebieski



PS. poka foty tej customowej beleczki
Świetny projekt
Efekt końcowy rewelacyjny GRATKI
brawo Arv! mega samochód, mega plany i mega wykonianie takie CRXy i pasjonatów jdmu lubie powodzenia dalej
Co tu dużo mówić- wypas.
Auto wygląda i szaleje po zakrętach- pure JDM.
kierownik jest pure JDM bo bez niego auto nie smigalo by tak jak teraz
Zią jesteś Mega GEJEM

nie muszę Ci tłumaczyć dlaczego - znasz moje zdanie
Podziwiam Cię za to, że wziąłeś udział w Real Race bo dla mnie (jako obserwatora) to był hard core.



Oj był harcore, szczególnie pierwszy zakręt, bo później już się jakoś ułożyło, ale w pierwszym zakręcie poszedłem bokiem całkiem blisko BMW, aż mi serce mało nie wyskoczylo z tej adrenaliny. Wahałem się czy brać udział, ale stwierdziłem, że jak będzie za ostro to sobie zjadę na bok. No i muszę przyznać, że było bardzo kulturalnie, fair play. Oby więcej takich imprez.
a czerwone ed9 poszlo w niepamiec ladne auto
a czerwone ed9 poszlo w niepamiec ladne auto



jeszcze nie miałem czasu dorzucić To moje pierwsze auto i zawsze będe o nim pamiętał! Tym CRXem zrobiłem 100tys km w 4lata i dzięki niemu zacząłem się interesować Hondami, JDMem i wogóle sportami samochodowymi etc. Parę fotek:


No autko mega widziałem na żywo wiele razy pomimo tego iż z Tobą ani razu:), a zdaje się że mieszkam koło Ciebie Samochód bardzo ładny, zawsze jak go widze to musze się na chwile zatrzymać
Arvid dla mnie masz stajla po prostu
Arv, fura kozak ale to juz wiesz tuner tez jeden z najlepszych no i z tego co mowiles plany tez MEGA ciekawe BRAWO
Gratuluje fury no i talentu w ogarnięciu

Ps. Ten czerwony CRX jakiś taki znajomy............
no felgi znajome...
No autko mega widziałem na żywo wiele razy pomimo tego iż z Tobą ani razu:), a zdaje się że mieszkam koło Ciebie Samochód bardzo ładny, zawsze jak go widze to musze się na chwile zatrzymać


a gdzie je widywałeś, tak z ciekawości?? I gdzie mieszkasz? pozdr
No autko mega widziałem na żywo wiele razy pomimo tego iż z Tobą ani razu:), a zdaje się że mieszkam koło Ciebie Samochód bardzo ładny, zawsze jak go widze to musze się na chwile zatrzymać



2 ruchy ręką i już jest po......... sory za OT ale nie mogłem się powstrzymać
Emre, Cfaniak, chyba wam sie wydaje ze to byle autko Piotrka ale tak nie jest... Piotrek kupił od JaJacka który sprowadził (w szokowej cenie) z niemiec....widziałem autko Jacka chwile po przyjezdzie na naszą dzielnie

A autko Arvida.....poprostu kozak ! widziałem na bródnie kiedyś i szczena opadła i mam tak do dzisiaj
no i wogole samo to ze caly czas sie kreci wokol tematu H i JDM wielki szacun...to juz jest pasja we krwi...znam to ziomus
wielkie gratki auta i zapalu !
I wszystko jasne
Arvid... thumbs up!
Nie wiem jakim cudem jeszcze tego topiku nie odwiedziłem
Dobrze że tak zacne autko ma tak dobrego kierownika. Generalnie autko i kierowca zasługują na respekt. Zasłużenie zgarnęło pucharek w Ułęży za najlepszy wózek zlotu.
Dzięki ziom, nie powiem, strzeliłem pare popisów na szosie Póki co wszystko rozkładam na części pierwsze i do wiosny może poskładam nowego zapierdalacza.
dzis mnie przestraszyles na wislostradzie ale cie gonilem i dogonilem ale dlatego ze było czerwone i ci dlugimi zapodalem pozdro
No i crx znowu straszy
Gratki, ze crx wyjechał i znowu napada zakręty i pachołki.
ARVid wiec mam nadzieje, ze stawisz sie 11.11 na SuperOES?
Projekt naprawde super:) Trochę jećdziłem w imprezach typu KJS i powiem że CRXem bym nie pojechał:) Sam mam EE8 ale ze wzgledu na jego podsterownosc do rajdow nie nadaje sie, wiec podziwiam ze sie sciagales nim:)
Podsterownosc crx'a?
Sam mam EE8 ale ze wzgledu na jego podsterownosc do rajdow nie nadaje sie, wiec podziwiam ze sie sciagales nim:)


do rajdow napewno nie ale na tor superoesy daje rade
rozumiem że było finalne strojenie i "stadion" był dziś grany
no madafaka znowu zapomnialem o tym stadionie. arv palko pisz co z crxem?
a ja bylem widzialem- calkiem sprytne autko wyglada i jezdzi dobrze
auto wygląda fajowo jeszcze fajniej jeździ Gratki za wczorajsze 2 miejsce
no to jakis update story by sie przydało
eleganco pomyka

pewnie wiecej zobaczymy na czyms szybszym niz parking podstadionowy hehe
Dajesz we wtorek na miedzianke.
Dajesz we wtorek na miedzianke.


rozumiem że było finalne strojenie i "stadion" był dziś grany



Finalnego nie było, póki co do 7tys jeżdżę, takl żeby vteca trochę pozapinać, do tylu jest wystrojony i do tylu wczoraj pod stadionem pomykałem. Z resztą więcej nie ma sensu bo mieli za bardzo czy to 1 czy 2ka
CRX wreszcie złożony po pół roku!! DOdam, że jest to zupełnie inna buda niż moja poprzednia. Wczoraj pojechałem potrenować przed Kielcami bo nei jeździłem CRXem pół roku. Pewnie że jadę na Puchar Jesieni Tylko jeszcze trochę podocieram i ziom mi dostroi do końca moje małe niebieskie pudełko

[ Dodano: 2008-11-05, 18:46 ]
Kozak sprzęt Pamiętam jak to zamiatało w zeszłym roku na Lap Race
czyli finalnie na jakim setupie auto jest w tej chwili? Rzuć Arv trochę więcej dokładniejszych informacji
Za jakiś czas wrzucę opis, na razie nawet zdjęć nie mam.... generalnie jest ten sam silnik B18C + wałki BCIV i trochę pierdół. Tłoki OEM P73...
O - wałki BC IV czyli takie nad jakimi sie zastanawiam mocno. Ciekawi mnie przebieg momentu/mocy.
jak się zhamuje to sobie zerkniesz... ja chętnie porównam z Wielkim i jego setupem, co prawda mam mniejszy CR i seryjny wał, ale myślę że i tak może być ciekawie
jak się zhamuje to sobie zerkniesz... ja chętnie porównam z Wielkim i jego setupem, co prawda mam mniejszy CR i seryjny wał, ale myślę że i tak może być ciekawie



...myślę że jak dobrze zejdziesz z masą to możesz mnie pogonić
Swoja drogą nareszcie jakieś mocniejsze NA się pobudowały
i co z tym updatem ?
Jak te 282 w tych felażkach?
Dobrze działa?
Hebelki są konkretne, póki co świetnie działają. Nie było jeszcze pałowania strasznego, na superoesie ledwo zdążyły się rozgrzać. JEdyne co to tył trochę słabo hamuje w porównaniu do przodu, więc jakiś korektor może zamontuję. Red stuffy strasznie pylą i widać to mocno na białych felgach, to taki minus, ale to nie jest istotne dla mnie. Tu kilka fotek zapożyczonych z superoesu:


polecam zestaw 280mm fastbrake na tyl
http://fastbrakes.com/sho...&products_id=81
Ja mam to w ED9 i razem z wilwoodem 280 z przodu sa to juz przyzwoite hamulce. Zestaw za dobrą kasę i dobrze działa
Arv - załóż lepszy klocek na tył.
co proponujesz Grooby??
Proponuje cokolwiek co bedzie dobrze hamowało na zimno i bedzie mialo wiekszy tarcze niz seria. Z dostępnych u mnie to np. z Ferodo DS Performance lub DS2500.
Pochwal sie zdjeciem z autostrady

Przejechalem sie na prawym i pieknie to idzie, naprawde jestem pod wrazeniem. I co dziwne, myslalem, ze CRX bedzie nerwowy, a ten jest tak spokojny ze az szok
założyłem nowy temat bo fura w sumie też nowa. ten można zamknąć