No to zgodnie z opisem:
MODEL: Honda CRX JHMEE8, 3door coupe,
SILNIK: Wymiana silnika na JDM B18C 98-00 spec.
Do założenia czeka valvetrain Buddy Cluba, śrubry ARP, szeroka chłodnica aluminiowa Koyo Racing i parę innych gadżetów. W planach customowa miska olejowa i zewnętrzna chłodnica oleju
UKLAD DOLOTOWY: seryjny z B16A1, w planach jakiś dolot homemade przetestowany na hamownii
UKLAD WYDECHOWY: kolektor 4-1 JDM ITR, + przelotowy układ z dwoma tłumikami 2,5cala zrobiony w GMSie
w planach: wyciszenie go
ELEKTRONIKA: OBD0 wstępnie wystrojone BRE przy użyciu sondy szerokopasmowej i wskaźnika AEM,do zamontowania: przejście na OBD1, P30 + Crome, regulator ciśnienia paliwa, W planach, większe wtryski
UKLAD NAPĘDOWY: obecnie seryjna skrzynia Y21 bez szpery, w kolejce czeka S80, do której mój tuner dorabia customowy wysprzęglik na linkę. W planach FD 4,9 + 1,5way szpera, jeśli zajdzie potrzeba mocniejsze od ITR OEM sprzęgło
ZAWIESZENIE: Poliuretanowae silentblocki tu i tam, zawieszenie gwintowe K-sport,
Felgi 15cali Buddy Club P1 Racing SF + Toyo R888 195/50/15
do zamontowania: regulowane wachacze górne przód i tył do regulacji kąta pochylenia koła, customowa belka przednia + regulowane drążki reakcyjne,
w planach: Solidne odchudzenie auta, klatka przeciwkapotażowa + obspawanie budy, ze 2 komplety kół na mokre/suche etc...
UKLAD HAMULCOWY: Brembo max + EBC Green Stuff na przodzie, tył zwykłe Ferrodo Premier, Do zamontowania: pompa hamulcowa i wspomaganie z ITR, zaciski z ITRa + tarcze 282mm, przewody w stalowym oplocie. W planach: dobre klocuchy, korektor siły hamowania, hydrauliczny ręczny.
BODY-KIT: brak
ŚRODEK: Delikatna kuracja odchudzająca, Dla kierowcy Bimarco Expert + 3 calowe 4 punktowe pasy Takata, kierownica Sparco zamszowa z odsadzeniem 90mm, naba momo, dodatkowe wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju
Fabryczna Moc i Moment:
165Hp i 158Nm
Moc i Moment Po Modyfikacjach:
197Hp i 183 Nm
No to teraz małe fotostory:
Auto kupiłem w 2004 roku. Było w opłakanym stanie jeśli chodzi o blachy i środek, ale mechanicznie okazało się całkiem sprawne (nie licząc zapchanego katalizatora, który sprawił, że na początku silnik wypluł 114 koni na hamownii promotora):
Czekało mnie (a raczej na tym etapie blacharza/lakiernika) sporo pracy. Fotki z lakierowania:
Wstępnie poskładany:
Trochę fotek z prac przywracających życie autku:
Na początek musiałem zmienić miskę olejową, która dostała niezłego strzała (cud, że to jakoś wytrzymało). Okazało się przy okzaji, że miska od B16A2 jest taka sama jak od B16A1:
Regeneracja układu hamulcowego, kombinacja Brembo maxów i EBC zielonych jest skuteczna, ale tarcze szybko zaczynają pękać, a klocki są na tyle twarde, że przy wymianie na nowe trzeba też wymienić tarcze . Jakiś czas później wymieniłem linki hamulcowe, polecam ten zabieg:
CRX pojechał również ze mną do Irlandii gdzie spędziłem parę ładnych miesięcy. Zaszła potrzeba wymiany pompy wodnej, co nie jest takie proste za granicą. NA szczęście miałem podstawowe narzędzia ze sobą:
Poprzedni właściciel zamontował dosyć rozbudowanę instalację alarmową z bajerami typu domykanie szyb, odcięcia tego i tamtego itp. Z biegiem czasu coraz więcej rzeczy się krzaczyło, a że pod kierownicą panował istny gąsz kabli postanowaiłem wymienić całą wiązkę wewnętrzną. Operacja dosyć czasochłonna ale dzięki niej wszystko działa, a ja poznałem bliżej CRXa:
Irlandia to fajny kraj, pomijając aspekty przyrodnicze i kulturowe jeździ tam kupę JDMu. Taka mała Japonia na ulicach. Po dłuższych poszukiwaniach i paru miesiącach oszczędzania udało się znaleźć mój wymarzony od lat komplcik na SWAPA (Widzieliście kiedyś 200koni w bagażniku focusa ), który po wielu perypetiach trafił do PL
A to pół roku później gdzieś w wiejskich okolicach Nasielska. Pod kierownictwem niejakiego Rudolfa i z pomocą pana Rafalskiego po 15 godzinach odkąd auto wjechało o własnych silłach na kanał nowy silnik znalazł się pod maską i zagadał ochoczo nie wypluwając żadnych błędów na starym poczciwym OBD0. Na kolejny dzień zostało poskładanie półosi, zawieszenia, wymiana płynów itp, przeróbka wydechu pod nowy kolektor i parę innych. Jednak wszystko zawisło na włosku kiedy okazało się, że przy starym łożysku oporowym urwana jest jedna łapa a nowego nie kupimy prędko bo było święto, ale mistrz Rudolf po wielu trudach pospawał je do kupy. Ja po paru browarach na sam koniec wpadłem do kanału, na szczęście się nie połamałem.
Na koniec trochę fot z różnych imprez, gdzie liczy się jazda na wprost...
Bemowo 1 maja 2005 (seryjny środek bez paru pierdół typu koło zapasowe ET 15:15):
![](http://img135.imagevenue.com/loc578/th_30010_SS_Bemowo_0028_122_578lo.jpg)
![](http://img18.imagevenue.com/loc1134/th_30016_SS_Bemowo_0032_122_1134lo.jpg)
![](http://img191.imagevenue.com/loc197/th_30026_SS_Bemowo_0137_122_197lo.jpg)
... i tych, na których chciałbym skupić się w przyszłości czyli jazda po zakrętach:
Super OES Puchar Jesieni Tor Miedziana Góra 2005 (5 w klasie i 18 w generalce):
![](http://img163.imagevenue.com/loc782/th_30286_IMG_7413_122_782lo.jpg)
![](http://img101.imagevenue.com/loc1090/th_30292_IMG_7423_122_1090lo.jpg)
Eliminacja Superoes 22.09.2007
4 w klasie (już nie 1,6, ale do 2 litrów) i 16 w generalce:
![](http://img14.imagevenue.com/loc819/th_32766_1895_122_819lo.jpg)
![](http://img14.imagevenue.com/loc758/th_32776_IMG_5516_122_758lo.jpg)
![](http://img193.imagevenue.com/loc538/th_32781_PICT0014_122_538lo.jpg)
![](http://img13.imagevenue.com/loc974/th_32787_PICT0015_122_974lo.jpg)
![](http://img144.imagevenue.com/loc1091/th_32802_PICT0023_122_1091lo.jpg)
A to CRXy DzejDzeja i Badama
![](http://img158.imagevenue.com/loc826/th_32919_PICT0008_122_826lo.jpg)
![](http://img14.imagevenue.com/loc1118/th_32926_PICT0012_122_1118lo.jpg)
![](http://img128.imagevenue.com/loc114/th_32936_PICT0029_122_114lo.jpg)
1 Laprace w Rykach Czerwiec 2007 (ciekawa impreza, która mam nadzieję stanie się jeszcze bardziej popularna w przyszłym roku):
Parę fotek z ćwairtki (2 miejsce w klasie po Krytianie, brak konkurencji ):
i filmik z tego tajmniczego "laprejsa":
http://pl.youtube.com/watch?v=wZ0KFkLL8XI
A tu parę fotek z drugiego "laprejsa", chyba najfajniejszej imprezy na jakiej byłem póki co:
![](http://img120.imagevenue.com/loc613/th_57996_PICT0018_122_613lo.jpg)
![](http://img21.imagevenue.com/loc1001/th_58001_PICT0069_122_1001lo.jpg)
![](http://img153.imagevenue.com/loc730/th_58006_PICT0105_122_730lo.jpg)
![](http://img164.imagevenue.com/loc1174/th_58011_PICT0148_122_1174lo.jpg)
![](http://img140.imagevenue.com/loc232/th_58019_album_pic2_122_232lo.jpg)
Na koniec tej imprezy dla ochotników zorganizowano miniwyścig, 2 okrążenia, czyli jakieś 5 minut jazdy. Jechaliśmy w 6 aut i było to bardziej na dochodzenie, bo szykany poustawiane były pod czasówkę, ale wrażenia niesamowite, szczególnie mając za sobą EVO8
NA you tube są dwa filmiki z czyjegoś telefonu:
http://pl.youtube.com/watch?v=dLl8Rgmoo4M
http://pl.youtube.com/watch?v=n-RhT43xBeY
![](http://img185.imagevenue.com/loc41/th_31375_PICT0146_122_41lo.jpg)
![](http://img167.imagevenue.com/loc1197/th_31385_PICT0148_122_1197lo.jpg)
![](http://img170.imagevenue.com/loc956/th_31386_PICT0150_122_956lo.jpg)
No i parę moich ulubionych fotek:
![](http://img20.imagevenue.com/loc24/th_4f7_01.jpg)
![](http://img20.imagevenue.com/loc24/th_a30_02.jpg)
![](http://img104.imagevenue.com/loc24/th_334_03.jpg)
![](http://img14.imagevenue.com/loc24/th_6be_04.jpg)
![](http://img44.imagevenue.com/loc24/th_54c_05.jpg)
![](http://img120.imagevenue.com/loc24/th_e7c_06.jpg)
![](http://img13.imagevenue.com/loc24/th_54b_07.jpg)
![](http://img109.imagevenue.com/loc24/th_66d_08.jpg)
![](http://img23.imagevenue.com/loc24/th_d47_09.jpg)
![](http://img105.imagevenue.com/loc260/th_270_108.jpg)
![](http://img126.imagevenue.com/loc189/th_a7e_IMG_7696.jpg)
![](http://img14.imagevenue.com/loc112/th_028_IMG_7413.jpg)
![](http://img127.imagevenue.com/loc34/th_535_PICT0017.jpg)
Trochę tego się nazbierało, ale myślę, że to najlepsze forum dla mojego auta, a dla Was pasjonatów JDMu znajdzie się coś ciekawego w tym topicu, pozdr!