Ostatnio sie zastanawialem, czy oprocz BBK ( Willwody, Stoptechy, D2 itd. ) do civica EK4 mozna zalozyc inne fajne heble z zaciskiem minimum dwu tloczkowym i srednica 280 w gore. Inne czyli chodzi mi o jakas adaptacje np z Lancera EVo, jakiegos Porsche itd. itp., zainspirowal mnie temat groobego gdzie pojawily sie na tyle heble z EP3. Dorby to pomysl, czy lepiej zakupic jakis BBK ?? Wiem, ze z legenda mozna jeszcze zaadoptowac, ale zaciski podobno waza tone, a w lancerze, porsche sa dosc lekkie, dlatego pytam.
Możesz też użyć na przód zacisku z NSX. Ciężki do wyrwania, ale jest bezpośrednim zamiennikiem twutłoczka legenda tylko jest chłodzony i bywa nie wiem czy wszystkie, ale widziałem aluminiowy. Na fastbrakes można znaleźć tarcze pod zacisk legenda - dużo grubsze niż 280mm z MG ZR przez co mieszczą więcej ciepła i trudniej się gną. Na dodatek dzięki nim nie trzeba nic rzeźbić z jarzmem itp. Możliwości jest wachlarz, a skarbnicą wiedzy honda-tech.com.
Lancera EVo, jakiegos Porsche



te zaciski też wypadają dość 'ciężko'
tak na prawdę ilość tłoczków nie ma znaczenia, więc zbytnio się tym nie sugeruj.
ma kolosalne znaczenie dla rownomiernosci dociskania klocka, co nie pozostaje bez znaczenia dla wydajnosci calego ukladu
Ok, mam jeszcze pytanie jezdzil ktos z zaciskami od Legenda ?? Czy oprocz tego, ze waza tone, sa jakies ich minusy ?? Czy przy dobrym klocku mysle o jakims DSie plus dobrej tarczy (wlasnie jaka do takiego zestawu 4x100) bede mogl sobie posmigac spokojnie po torze bez ciagle przegrzewajacych sie hebli ??
czyli w 6 tłoczkowych AP Racing czy Alcon'ach klocek jest mniej równomiernie dociskany niż w 8 tłoczkowych D2 ? nie sądzę.
nie pozostaje bez znaczenia, ale nie powinno być głównym wyznacznikiem w doborze układu hamulcowego.
dyskusja na ten temat była z tego co pamiętam w temacie albertowozu na sr.pl
Dobrze wiesz, że mówimy o różnicy między jeden/dwa tłoczki, a 4-6-8.... Czyli zaciski seryjne vs. zaciski do sportu/tuningu
czyli w 6 tłoczkowych AP Racing czy Alcon'ach klocek jest mniej równomiernie dociskany niż w 8 tłoczkowych D2 ? nie sądzę.



zobrazuje to przykladem wyssanym z palca:
1. masz klocek, ktory ma 15cm dlugosci. pracuje on w seryjnym zacisku, ktorego tloczek ma powiedzmy 7cm. jak widac rowno dociskany jest tylko srodkowy fragment klocka hamulcowego.
2. masz klocek, ktory ma 15cm dlugosci. pracuje on w aluminiowym zacisku, ktory ma 3 tloczki (na strone). kazdy tloczek ma 3cm, rozmieszczone sa one w zacisku co 2cm. jak latwo zaobserwowac klocek ten dociskany bedzie rowno na duzo wiekszej powierzchni niz w przykladzie pierwszym.
3. masz klocek, ktory ma 15cm dlugosci. pracuje on w aluminiowym zacisku, ktory ma 4 tloczki (na strone). kazdy tloczek ma 2.5cm, rozmieszczone sa one w zacisku co 1cm. w tym zacisku klocek dociskany jest praktycznie tak samo rowno jak w przykladzie 2.

teraz jasniej?


no różnica między 1 VS 4-6 jest duża, ale już między 6 a 8 bardziej decyduje całościowa jakość wykonania układu hamulcowego, odpowiedni dobór tarcz i klocków, a w temacie przewija się temat adaptacji hebli od porsche, EVO, więc chyba warto to zaznaczyć.
krecisz sie w kolko i nic z tego nie wynika. co chciales przekazac?

ps.
evo ma 4 tloczkowe zaciski
Ok, mam jeszcze pytanie jezdzil ktos z zaciskami od Legenda ?? Czy oprocz tego, ze waza tone, sa jakies ich minusy ?? Czy przy dobrym klocku mysle o jakims DSie plus dobrej tarczy (wlasnie jaka do takiego zestawu 4x100) bede mogl sobie posmigac spokojnie po torze bez ciagle przegrzewajacych sie hebli ??



Co prawda nie mam zaciskow z Legenda wiec na ich temat sie nie wypowiadam, ale mam zalozone od NSX'a i:

1. Sa zdecydowanie ciezkie - ciezsze niz seryjne 1-tloczkowe i nie jest to alu



2. Mam je zalozone w mojej pralce razem z tarcza 320mm AEM'a i nie mialem sytuacji aby je przegrzac. Hamowanie z 220km/h zaden problem, ponowne zaden problem. Ruch uliczny 100 - 180 km/h z hamowaniem przed samochodami czy wyprzedzaniem rowniez bez problemow. Nie wiem jak sobie taki zestaw poradzi na torze, ale przy ulicznej jezdzie nie potrafilem ich przegrzac. Do zaciskow mialem wlozone klocki Ferodo (te zwykle zamiennik OEM'a).






Tutaj masz jeszcze film z hamowaniem z okolo 220km/h do 80km/h i nie bylo to wcisniecie na maxa 1.33 na filmiku:

hamowanie

Jak dla mnie taki zestaw ma 2 wady:
1. Jest ciezki
2. Z tarcza taka jak ja nie wejdzie w mniejsza felge niz 17" jednak nic nie przeszkadza zalozyc tarczy 282mm, wtedy bez problemow wchodzi po 16".


Natomiast ogolnie im wiecej tloczkow tym lepiej - dokladnie jak pisze !Markos, sila nacisku rozklada sie lepiej przez co mozna dokladniej ja dozowac i jest ogolnie wieksza.
a jakie jarzmo do zacisku z nsx-a
Ostatnio sie zastanawialem, czy oprocz BBK ( Willwody, Stoptechy, D2 itd. ) do civica EK4 mozna zalozyc inne fajne heble z zaciskiem minimum dwu tloczkowym i srednica 280 w gore. Inne czyli chodzi mi o jakas adaptacje np z Lancera EVo, jakiegos Porsche itd. itp., zainspirowal mnie temat groobego gdzie pojawily sie na tyle heble z EP3. Dorby to pomysl, czy lepiej zakupic jakis BBK ?? Wiem, ze z legenda mozna jeszcze zaadoptowac, ale zaciski podobno waza tone, a w lancerze, porsche sa dosc lekkie, dlatego pytam.


Wg mnie warto AP racing 295mm z tego co pamietam. Wchodza pod 15".
Lub zaciski Spoona. Tez felga 15" tylko dystanse trzeba miec.
Do tego fajny klocek plus ewentualne nadmuchy i sprawa z głowy.
Co prawda nie mam zaciskow z Legenda wiec na ich temat sie nie wypowiadam, ale mam zalozone od NSX'a i:

1. Sa zdecydowanie ciezkie - ciezsze niz seryjne 1-tloczkowe i nie jest to alu



Nie wszystkie zaciski z NSX'a są żeliwne. Są też alu.
ja mam tarcze 282 mm z 5d vti .. czyli jakbym założył zacisk z legenda dwutłoczkowy to już 15" felga nie wejdzie ??
Ok, mam jeszcze pytanie jezdzil ktos z zaciskami od Legenda ?? Czy oprocz tego, ze waza tone, sa jakies ich minusy ??


powiem Ci, ze tak duzo wiecej to wcale nie waza w stosunku do tych z ITR... moge podac jutro dokładna wage bo swoje zdjalem do piaskowania i jutro bede malowal... zwaze z Legenda vs ITR, minusow jak narazie nie zauwazylem... a hamowanie duuuzo lepsze.


uff to dobrze bo nie chce znowu kupować dwóch kompletów kół ...
to ja tylko dodam że jest jeszcze opcja z Accorda Coupe 3.0 V6 - bo takie ja mam w Prelude z tarczą 28mm grubości i 280 mm oraz jest jeszcze opcja z ATR-a również dwa tłoczki i tarcza 300 mm i 28 mm grubości

także wybór do zmian jest
powierzchnia nacisku (suma powierzchni tloczkow na tarcze z 2 stron)

dociskasz tarcze czy klocek?
tak, zgadzam sie, ze 4 tloczkowy zacisk bedzie w takich samochodach i do takich malych klockow bardzo efektywny i nie ma potrzeby kupowania zaciskow 8 tloczkowych, bo efektywnosc pewnie niewiele wzrosnie.




Dokładnie. Możesz dać najlepszy zacisk 10tłoczkowy Alcona a wszystko spierdolić złym klockiem i marnej jakości tarczą.
moj przyklad tez byl skrotem myslowym. chodzilo o to jak ilosc tloczkow przeklada sie na rowne docisniecie klocka do tarczy. nie wylapales tego i odpaliles calc.exe i wyszlo ci to co wyszlo, czyli nic szczegolnie powalajacego. skad masz 100% pewnosc, ze moje (wyssane z palca) kombinacje naciskaja klocek mniej rowno niz ten jeden duzy tloczek? nie sadze, zeby duza powierzchnia docisku na samym srodku klocka byla lepsza niz mniejsze tloczki, ale rozmieszczone na prawie calej dlugosci klocka.

aha - nie wyskakiwalbym tak z ta megawielka powierzchnia docisku w jednotloczkowym zacisku, poniewaz nacisk na klocek wywierany jest tylko na obwodzie tloczka, a nie calej powierzchni okregu przez ten tloczek wyznaczonego.


ze ja nic nie wiem i jestem kompletnym ignorantem w kazdym temacie, na ktory smiem sie wypowiadac, to wiadomo juz od 100 lat, nie odkryles ameryki
Ok, mam jeszcze pytanie jezdzil ktos z zaciskami od Legenda ?? Czy oprocz tego, ze waza tone, sa jakies ich minusy ?? Czy przy dobrym klocku mysle o jakims DSie plus dobrej tarczy (wlasnie jaka do takiego zestawu 4x100) bede mogl sobie posmigac spokojnie po torze bez ciagle przegrzewajacych sie hebli ??

ja mam u siebie takie zaciski. waza mniej wiecej tyle samo co 4 tloczkowe zaciski amg brembo wiec bez rewelacji ale i nie jest zle. na wage zacisku nie ma wplywu sama ilosc tloczkow (bo te sa male i lekkie) tylko material uzyty to produkcji zacisku. mowie o porownywalnej wielkosci zaciskach czyli np legend i amg brembo z cl.
Ja polecam zaciski z evo (popularne 4 tloczki brembo)
wagowo z tego co pamietam wychodzilo bardzo podobnie do seryjnych ITR, tylko tarcza sporo ciezsza.
Na torze dziala bez zarzutu, nie udalo mi sie pokrzywic tarcz czy spalic zestawu co bez problemu osiagnalem na seryjnym zestawie, potem na tarczach zimmermana nawiercanych. Potem mialem ebc turbo groove i klocek red stuff i tez bylo mocno slabiej niz teraz.

Na tor - zacisk evo w polaczeniu z mocnym klockiem (ds3000) bedzie z pewnoscia atomowy (bede testowal przy pierwszej mozliwej okazji)

Montaz nie p&p ale w miare prosty, tarcza z evo pasuje idealnie, zacisk trzeba lekko przesunac do gory i dorobic mocowanie na zwrotnicy.
Wady - 16 cali to minimum, generalnie 17 (felgi pasujace do evo) i felga 8x17 et 38 wchodzi na styk z blotnikami.

Kasa - tarcze nowe brembo gr. N kolo 800zl mnie wyszly, zacisk tyle za ile sie zakupi, robota, ciezko powiedziec pewnie tez z kilka stowek.

Pozdr
jezdzil ktos z zaciskami od Legenda ?

Wady - 16 cali to minimum, generalnie 17 (felgi pasujace do evo) i felga 8x17 et 38 wchodzi na styk z blotnikami.
Pozdr



Sajfer kazda 16' wchodzi? zastanawialem sie nad tym zaciskiem ale u mnie 17' nie wchodzi w gre...
Gaseb to z twojego profilu jest nadal aktualne ?? Przód Zacisk 2 Tłoczkowy z Legend + Tarcza 282mm EBC + Red Stuff / Tył z VTi, Przewody w Oplocie Goodridge
Rozumiem, ze tarcza gladka ?? Miales okazje pomeczyc troche ten zestaw ?? Jesli nie tor to moze chociaz jakas serie hebli z wiekszych predkosci ??



tak tak aktualne
tarcza gładka, po woli zaczyna bić, trzeba pomyśleć o czymś lepszym

Sajfer kazda 16' wchodzi? zastanawialem sie nad tym zaciskiem ale u mnie 17' nie wchodzi w gre...



Zdecydowanie nie każda, jak na razie to wiem tylko o jednych które wchodzą - sprzedaje je Alunetik, którego temat niedawno sie pojawil w dziale sprzedam. No i mam powazny zamiar je zakupic jak obmacam

z jego tematu na EVO.org:



W zwiazku ze zbliżajaca sie zima:) W naszej ofercie pojawiaja sie felgi 7x16 cali na zime do lancera evo pasujaca pod seryjny zacisk!!! Specjalna cena przedsezonowa 3400pln za komplet. Acha, waga ok 6 kg:)



PZDR



Jeszcze jest kwestia tarczy, ja mam z evo 320mm. Taki zacisk mozna zamontowac tez do tarczy 300mm i wtedy 16 powinno podejsc bez problemu. Znam nawet jeden przypadek gdzie przy tym zacisku i tarczy 300mm udalo sie wcisnac 15 cali felge. Jednak bylo to zmontowane na bardzo ciasno i trzeba bylo "dotrzec" zacisk z felga. Ale dzialalo
jak moj zestaw nie spisze sie na poznaniu to ostro pomysle... przeciez moze zapodac fele OEM z CTR i bedzie ladnie

dzieki, pozdro
jak moj zestaw nie spisze sie na poznaniu to ostro pomysle... przeciez moze zapodac fele OEM z CTR i bedzie ladnie

dzieki, pozdro



Niestety tu wlasnie jest podstawowy problem.

Jesli chodzi o odleglosc od zacisku do obreczy felgi, to jest spokojnie miejsce.
Problem jest w ET i ksztalcie ramion. Zacisk bardzo mocno wychodzi na zewnatrz i moje jedne felgi ruskie, co teraz sa do sprzedania, mimo dobrego et maja zbyt malo wygiete ramiona i nie wchodza na zacisk.
Felga z evo 8 cali z et 38 wchodzi na styk, ramiona od zacisku sa jakies 4-5mm.
Niestety trzeba szukac felg pasujacych do evo

Swoja droga na stritrejsing zaciski chyba wlasnie takie brembo 4 tloczki sa za 600zl do sprzedania. Wiec taki zestaw moze wyjsc w naprawde dobrej cenie (jak ogarnac tarcze 300mm a nie 320mm to pewnie idzie kupic tarcze za 500zl a nie tysia, do tego zaciski 600zl i robota pewnie kilka stow, wiec cenowo jest to calkiem rozsadne)
mozesz tarcze nawiercic na 4x100.
mozesz tarcze nawiercic na 4x100.



A sprezyny podciac , Pati bez jaj .
akurat powaznie mowie. nie masz wiekszych tarcz 4x100 niz 28x mm
Są. W Fordzie Focusie. Ja bym chyba wolał piasty zmienić tym bardziej, że to mod plug and play.
Tarcza 282mm powinna styknac pod ten zacisk.
a Focus to czasem nie jest 4x108?
a Focus to czasem nie jest 4x108?



Czyli co ?? Kupuje zaciski Brembo, do tego tarcze 300mm, nawiercam ja na 4x100 do tego jakis klocek i mozna zlozyc ?? Od razu sie przyznam, ze heble to nie jest moja mocna strona i teraz to akurat sie tu sporo ucze, dlatego sorry za takie pytania .
Wiec z tarczami to wyglada tak, sciagasz katalog i szukasz
http://www.ebcbrakes.pl/katalogi/katalogi.htm

W tym przykladzie co pisalem o zacisku brembo i ze wszedl pod 15 cali felge to chlopcy uzywali tarczy od Fiata Coupe Turbo - 305mm 28mm grubosci. Uzywali w samochodzie z rozstawem 4x100, wiec jakos pewnie lekko rozwiercili otwory (fiat ma 4x98)

Generalnie mozna poszukac, wiele samochodow mialo ten zacisk, miedzy innymi alfa 166, lancer, alfa gtv, i jeszcze kilka innych ktorych teraz nie pamietam.

Druga wazna sprawa - tarcza tez ma swoje odsadzenie od piasty - to jest wazne przy montazu zacisku. W moim wypadku bylo p&p. Jednak moze sie okazac, ze niektore tarcze beda wystawac za bardzo, lub zbytnio sie chowac i trzeba bedzie przesuwac zacisk.

W przypadku zacisku brembo i zwrotnicy od integry byl jeden maly problem. Wszystko pasowalo idealnie, tylko rozstaw srub w zacisku byl dokladnie 2 cm wiekszy niz w zwrotnicy. Tez sie za bardzo na tym nie znam, ale chlopcy to oddali do jakiegos Pana, co dodal material na zwrotnice, taki w dodatku, ze pozniej 4 wiertla polamali na nim zeby wywiercic otwor na montaz
I tak to dziala.
W
Generalnie mozna poszukac, wiele samochodow mialo ten zacisk, miedzy innymi alfa 166, lancer, alfa gtv, i jeszcze kilka innych ktorych teraz nie pamietam.



z tego co wiem ( moze nie identyczne, ale podobne), zaciski 4-tloczkowe brembo wystepowaly jeszcze w peugeot 406 3.0 v6, peugeot 607, BMW e38. Da sie takie cos wyrwac nawet do 500zl za kpl

A moze by sprobowac ozenic taki zacisk z tarcza 282mm, jak juz wczesniej zostalo napisane
taki zacisk to tarczy 282mm to bezsens...
300 to min, a najlepiej 320mm wtedy czuc siłe..
taki zacisk to tarczy 282mm to bezsens...
300 to min, a najlepiej 320mm wtedy czuc siłe..



A czemu to bezsens?
Bo taka tarcza jest zagotowana po jednym kółku na poznaniu nawet na seryjnym zacisku z mocniejszym klockiem? Słowo klucz - pojemność cieplna....
Mozna dac lepsza tarcze, to raz.
Dwa-znajomy jezdzi po torze z seryjna tarcza i takim zaciskiem i nic sie nie gotuje.
dokładnie tak, tarcza nie wyrobi i b. szybko bedzie sie przegrzewała

nacinana/nawiercana tarcza bedzie sie pewnie grzala nieco mniej, prawda?


nieprawda, bo nie temu służą nacięcia i nawiercenia...
Służą do odprowadzania gazów a więc powinna się mniej grzać........
do chlodzenia sluzy wentylacja...
To na ki wuj są te nacięcia i nawierty? oświećcie mnie......
do usuwania pyłu/gazów
do usuwania pyłu/gazów



A co Ja napisałem wcześnie?


I niech mi ktos powie, ze do integry nie pasuje 17 cali
ps. opony 225/35



Pasuje, szczególnie na tor. Ostatnio z kilkoma forumowiczami prowadziłem "ambitne" dyskusje z propo kół. Teza zawsze jest ta sama: 15 optimum, 16 może być, 17 lanS Okazuje się, że na torach często jednak stosuję się 17 calowe felgi do torowej jazdy.

Przykład: EK9 spoona z k20 na pokładzie. Rozmiar koła z przodu 235/40/17

http://pl.youtube.com/watch?v=Ny3NqpPm2j0

Konkretnym argumentem jest również możliwość zmieszczenia naprawdę męskiego hamulca jak pokazal Sefer.
Okruch?



Tak, o nim mowilem. Ma wlasnie taki zestaw-mala tarcza, zacisk Brembo i daje rade. No i w tym wypadku, chyba nikt nie zarzuci, ze pracuja w lekkich warunkach.

Jakoś nie jestem w stanie uwierzyć w to, że tonowe auto daje rade sobie na torze z tarcza 280mm bez problemu przez kilkanaście okrążeń....
rzykład: EK9 spoona z k20 na pokładzie. Rozmiar koła z przodu 235/40/17



A może chcieli podnieść troche samochód.......?
15 optimum, 16 może być, 17 lanS Okazuje się, że na torach często jednak stosuję się 17 calowe felgi do torowej jazdy.

Przykład: EK9 spoona z k20 na pokładzie. Rozmiar koła z przodu 235/40/17



17"-zeby sie hebel zmiescil
235 z przodu-zeby trzymalo w zakrecie i zeby mozna bylo wykorzystac heble
205/16 z tylu-zeby byly mniejsze opory

A tak wyglada ITR w wersji torowej:

235 przod 205 tył i tył nie ma za słabej przyczepności?
W serii jest chyba nawet mniej z tyłu...
A może chcieli podnieść troche samochód.......?


powodem 17tek u spoona jest kompilacja problemu z hamulcami i dużą mocą do przeniesienia na asfalt.
dużą mocą do przeniesienia na asfalt



Nie brałem tego pod uwage ale racja. Bardziej mi chodziło o jakieś przejazdy przez tarki albo cos w tym stylu żeby od razu nie walić miską o glebe.


Przykład: EK9 spoona z k20 na pokładzie. Rozmiar koła z przodu 235/40/17

http://pl.youtube.com/watch?v=Ny3NqpPm2j0

Konkretnym argumentem jest również możliwość zmieszczenia naprawdę męskiego hamulca jak pokazal Sefer.



Dobry filmik i juz naprawde spore kolo z przodu.
Przykład: EK9 spoona z k20 na pokładzie. Rozmiar koła z przodu 235/40/17

przyklad: eg6 top setup z k20 na pokladzie. rozmiar kola z przodu 195/55/15. dobrze klepalo inne sprzety, a mialo tylko oemowy hebelek z dc2r...

przepraszam za offtop
Klepało gdzie?
w pierwszym 'american touge'
na willow. Tyle, że top setup mial wtedy okolice 220KM i nie potrzebowal po prostu wiekszego koła ze wzgledu na moc, a hamulec na tym torze nie jest az tak strasznie katowany. Z reszta ten od dc2 nie jest przeciez wcale taki zły..
willow to taki film stary z Cruisem...
tu: http://www.buttonwillowraceway.com/
Nie wspomnieliście zdaje się o doprowadzeniu dodatkowego powietrza do hamulców, a to mega ważna rzecz na tor. Dobry nadmuch na hamulce duuużo daje na torze, gdzie hamulce dostają w dupala ostro, ale jadąc szybko mają szanse się schłodzić.
No ale co ten american touge po torze kartingowym ma wspólnego z jazdą po prawdziwym torze gdzie osiaga się prędkości prawie dwa razy większe? To taki kręciołek bardziej niż normalny tor. IMO argument z dupy...
a ile jest tych prawdziwych torow w polsce, gdzie osiagasz pierwsza kosmiczna? i czy napewno koniecznie trzeba robic hebel na miare kilku kolek pelnego ognia na poznaniu?

bo na ulez to spoko styka kompletny oem z itr.. a to - na spole z wypadami na modlin - beda chyba najpopularniejsze trackdaye w tym roku.
Jeden. I napalam sie na nie na niego jak szczerbaty na suchary Poza tym planuje naprawde silnie wypad na zieloną pętle tym bardziej, że mam bazę przeładowczą 150km od toru u brata...

Nie Markosie - nie trzeba. Nie trzeba też zakładać pełnej chłodnicy grubej ani chłodnicy oleju co robie. Chce mieć zapas - to chyba już łatwiej zrozumieć. To się nazywa choroba...
Nie wspomnieliście zdaje się o doprowadzeniu dodatkowego powietrza do hamulców, a to mega ważna rzecz na tor. Dobry nadmuch na hamulce duuużo daje na torze, gdzie hamulce dostają w dupala ostro, ale jadąc szybko mają szanse się schłodzić.


Ja mam 282mm i mi sie heble potrafia przegrzac w miescie.


zaprzeczasz sam sobie... bo jeszcze przed chwila pisales, ze dobre beda 282mm z zaciskiem Brembo
moze temu zawodnikowi na poznan stykaly, a spoonowi w miescie sie gotuja..
To ja troche namieszam,
Ja w zasadzie nie mam problemow z hamulcami w poznaniu. Seryjny rozmiar tarczy seryjny zacisk plus nadmuchy. Na track-daye spokojnie to wystarcza. Generalnie jade okolo 4-6 kolek szybkich pol kolka wolnego i znow z 5-6 szybkich.
Jezdzilem na slickach. Do tego u mnie hamowal tylko przod bo mialem zle dobrane klocki na tyl i sie nie potrafily nagrzac odpowiednio i w zasadzie prawie nie hamowaly.
Taki zestaw zniosl 5 wizyt na torze i ma sie nadal dobrze.
Jedyne co bym planowal to jakis lepszy zacisk tzn bardziej sztywny i plynniejszy w zachowaniu np spoona ale pod seryjny rozmiar klocka.

Tzn nie neguje wiekszego hamulca bo ma tez on swoje plusy ale ma tez minusy jakim jest potrzeba wiekszej felgi ktora zmula auto.
widzę, że tak rozwija się temat a ja mam pytanie co sądzicie o zaciskach z STi 2004?
mam w pracy jeden komplet i zastanawiam się ile jest przeróbek żeby je wsadzić.. przy okazji to sprawdzę i zdam relację
STi ma gorszy hamulec niz EVO, jeszcze jak masz zaciski z STi USspec to wogole tragedia
Moze i gorszy niz Evo, ale na pewno lepszy niz Civic
ARTX - w czym gorszy skoro klocki są te same bo to ten sam zacisk (nie licząć US SPEC)?
powiem Ci ARTX tak jeździłem nawet trochę szefa Sti usspec 2,5 porobionym na 360 KM i .... pyta... może głupie porównanie serii hamulcowej i zawieszeniowej w sti a moim setupem.. ale subarce szybko zgrzałem hebel .. a nawet przy jego 100 % możliwościach mój setup dużo szybciej reagował i hamował ... a właściwości trakcyjne ... poza tym że fajnie przyspieszał i leciał bokiem to nie robiło to auto na mnie w ogóle wrażenia no dopiero na teinie ss robi sie ciekawie ... no jedynie jak po miedzianej górze za gallardo lataliśmy ale to inna bajka ..


ale zmierzam do tego że sti jest sporo cięższe niż EG i ma większe tarcze .. i zastawia mnie skuteczność zacisków .. mam pod ręką można by zobaczyć ile jest przeróbek .. ale montować tego nie mam zamiaru


a w ogóle to moje subiektywne odczucie bo jestem przyzwyczajony do małego lekkiego auta które na wszystko szybciej reaguje ..
STi ma gorszy hamulec niz EVO, jeszcze jak masz zaciski z STi USspec to wogole tragedia



Zacisk jest taki sam. Mimo tego Evo hamuje lepiej niz STI.
Ale tutaj wchodzimy chyba w sfere wyważenia wyżej wymienionych.
ARTX - w czym gorszy skoro klocki są te same bo to ten sam zacisk (nie licząć US SPEC)?


hmmm szczerze mowiac akurat nie znam roznic miedzy nimi ale taka jest opinia ziomow odemnie z klubu,
mamy STi EU, US spec i pare EVO.
EVO hamuje bez porownania duzo lepiej od STi.

[ Dodano: 2009-02-05, 19:54 ]


Tarcze 28x maja 28mm max.



w nissanach były 280mm na 30mm w s14/15 i 300zx tt
Ostatnie pytanie , powiedzmy ze zakladam zacisk 4-tloczkowy do tego tarcze 282 - 300 mm przewody w stalowym oplocie i wszystko zalewam dobrym plynem hamulcowym - rozumiem, ze w takim momencie slabym ogniwem bedzie seryjna pompa hamulcowa z ek4 ?? Orientuje sie ktos, jak jest z pompami hamulcowymi, czy najwieksza Hondowska, ktora wejdzie do civica to pompa 1 calowa ?? Ewentualnie czy pasuje cos z innej marki ??
z ITR bedzie najlepsza..
z ITR bedzie najlepsza..



Czy w ITR nie byla taka sama jak w 5d VTI i w prelce h22 ?? czyli 1 cal ??
szczerze to nie mam pojecia
servo/pompa wchodzi na styk do civica wiec mysle, ze wieksza nie wejdzie..
takie samo jest ....
to pewne czy tylko wzrokowo porownywales?
nr OEM bankowo jest inny ale to mnie nie dziwi..
pewnyś ?
nr oem sa na bank inne, chociazby ze wzgledu na umiejscowienie wyjsc przewodow w wersjach rhd i lhd. angol vti oraz itr mają 1" pompy/serwa.
Czy ktos sie orientuje gdzie mi ogarna cos takiego ?? :







Gdzieś gdzie mają frezarke numeryczną i kogoś ogarniętego w Cad'zie
najlepiej jakbyś poprosił tego gościa o zwymiarowany projekt, albo jeszcze lepiej o opracowany na kompie element, wtedy będzie dużo łatwiej.
A wykonanie ma być jak na fotce takie eleganckie czy to sprawa drugorzędna i ma po prostu spełniać swoją funkcję ?
tu patent na montaż zacisku wilwood w swifcie...



w swifcie z tylu... sily troche nie te.

nitro, jesli nie musi takie superhipermegapiekne wyciete cnc, to ja ci to moge ogarnac. mocny material sie znajdzie, musisz podac konkretne wymiary i cos pomyslimy.
A wykonanie ma być jak na fotce takie eleganckie czy to sprawa drugorzędna i ma po prostu spełniać swoją funkcję ?



Ma spelniac przedewszystkim swoje funkcje, chodzi o to zeby bylo bezpiecznie wyglad to sprawa podrzedna.
Tak jak Markos napisał podstawowe wymiary i rozstaw otworów i nie ma problemu, do zrobienia
Ktos tam jeszcze pytal wczesniej o tarcze to w focusie I w wersji np st sa 282mm i hamuja bajecznie.mozna by zaadaptowac bo tez na 4 otwory