Kolejny glupi temat.

Jako, ze doszedlem juz prawie do wszystkiego co mozna w miare tanim sposobem zrobic w silniku (dolot, wydech, kompiuter, na polce jeszcze leza regulowane kolka i kolektor dolotowy skunk2), a w zimie czeka mnie wytarganie motoru z komory (zmiana poduszek i jakies tam pierdolki) to powaznie mysle, czy przy okazji nie zrobic malego przegladu.

Jak juz mialbym otworzyc motor do przegladu, to przy okazji moze warto by bylo wsadzic jakies graciki do srodka. Turbo/kompresor mnie absolutnie nie interesuje, chyba ze ktos ma caly gotowy silnik na sprzedaz w dobrej cenie

Z drugiej strony nie chce przesadzac i inwestowac w walki Tody czy innej srody, bo po prostu nie wyrobie finansowo.

Wstepnie mialem plan na walki skunk2 pro stage2 + do tego sprezynki i talerzyki tez pro.
Nowy takie zestaw to kolo 4000 + robocizna, przyrost mocy w sumie nieznany.

Teraz pytanie - warto? Odcinke chce przeniesc wyzej gora 600-800 obrotow (to jest gorny limit, nawet jak max moc bedzie wyzej. Poza tym to i tak wyjdzie z hamowni), wiec czy zmiana sprezynek i talerzykow jest konieczna?
Czy walki skunk2 maja w ogole sens?
Czy moze w tej cenie proponujecie jakies wiele lepsze rozwiazanie? Inna firma, inne modyfikacje?
Czy moze to co ja napisalem, to w ogole bez sensu i sa sie zrobic jeszcze kilkanascie koni lepiej i taniej? (wymiana na k20 odpada )

No i jeszcze na koniec. Ile moga byc warte seryjne walki sprezynki i talerzyki z itr?

Wszelkie rady mile widziane, pozdro
na polce jeszcze leza regulowane kolka i kolektor dolotowy skunk2


jestes pewny, ze ssacy skunk2 jest lepszy od stock'owego ?


kolektor skunka jest gorszy od ITRowego.
wałki i spreżynki mozna sprzedac za 1200-2000
moim zdaniem warto by bylo podbic CR, np tłokami z B16B, i dopiero dolozyc wałki. wałki tzw stage2, najlepiej zakładać razem ze spreżynkami i talerzykami (wedle zaleceń producenta).
jestes pewny, ze ssacy skunk2 jest lepszy od stock'owego ?


nie jestem. wlasnie slyszalem, ze nie koniecznie. Ale jak bedzie gorzej to wroce do serii.
jestes pewny, ze ssacy skunk2 jest lepszy od stock'owego ?


To koszt 4000 na skunka nie wychodzi juz tak przerazajaco
pro2 sa bardzo spoko walkami, ale tak jak pati pisal wymagaja mocnego rozrzadu, wlacznie z paskiem
bez doprezenia pct (najlepiej +0.25) to jednak za dobrze nie pojedzie
A ja mysle, ze zainwestuj ta kase w inne miejsce samochodu.
Szkoda rozkładać silnik, zeby zmienic jedna mala pierdołe np tloki, ktore w sumie niewiele dadza. Nie wiem gdzie masz odcinke ale troche ja podniesc nie zaszkodzi nawet na seryjnych walkach. Ewentualnie zmien talerzyki na jakies lepsze/lzejsze dla bezpieczenstwa, sprezynki zostaw seryjne. Lekkie talezyki sa warte okolo 200 obrotow.
Jak juz sie uprzesz na cos do silnika to powieksz przepustnice.
Ja osobiscie na Twoim miejscu kupiłbym chlodnice oleju bo bez niej po paru kółkach na Poznaniu temp moze skakac nawet do 130-135C w zaleznosci jak wysoko krecisz motor.
pro 2 bez 12CR mija sie z celem
ale jak znajdziesz ciensza uszczelke ,walki pro 1 odcinke dasz o 200obr to juz na gorze bedzie weselej. skunka na twoim miejscu bym sprzedal masz tysiaka w kieszeni a przyrosty nikle/zadne...przepustnice spokojnie powiekszysz o te 2mm...
Szkoda rozkładać silnik, zeby zmienic jedna mala pierdołe np tloki, ktore w sumie niewiele dadza.

dadza CR>12:1.. ciezko powiedziec, ze to niewiele, biorac pod uwage to, ze sajfer chce jeszcze pozmieniac cos na gorze.
A ja mysle, ze zainwestuj ta kase w inne miejsce samochodu.
Szkoda rozkładać silnik, zeby zmienic jedna mala pierdołe np tloki, ktore w sumie niewiele dadza. Nie wiem gdzie masz odcinke ale troche ja podniesc nie zaszkodzi nawet na seryjnych walkach. Ewentualnie zmien talerzyki na jakies lepsze/lzejsze dla bezpieczenstwa, sprezynki zostaw seryjne. Lekkie talezyki sa warte okolo 200 obrotow.
Jak juz sie uprzesz na cos do silnika to powieksz przepustnice.
Ja osobiscie na Twoim miejscu kupiłbym chlodnice oleju bo bez niej po paru kółkach na Poznaniu temp moze skakac nawet do 130-135C w zaleznosci jak wysoko krecisz motor.



Chlodnica oleju lezy spokojnie na polce. W czasie zimy bedzie zmontowana + miska z przegrodami + wskaznik temperatury oleju. Hamulce mam dobre - na tor zmienie tylko klocki na ds3000. Zawias niby tez mam, chwilowo wystarcza. Skrzynie bede robil przez zime, bo mi synchra padly. Wiec tak naprawde to do "kompleksowej" przebudowy zostal mi tylko silnik

zakuwam, wymieniam wszystko poza walem, obnizam cr. no, powiedzmy, ze to jakby "przy okazji" jest tez remont...
Sajfer, jak masz kogos kto Ci to dobrze zrobi, to sie nie wachaj tylko otwieraj. Silnik swoje przejechane juz ma i jak bedziesz go dobrze trenowac na torze to kto wie jak dlugo bedzie smigac bezproblemowo.

Moje zdanie:

Otworzyc wymienic:
Tloki PCT z pierscionkami, najlepiej przy okazji na 81,25
walki stg2 albo buddy club dobra cena, a przy tym co bedziesz krecic dadza rade
sprezynki, talerzyki - np skunka
doprezajace zawory np Supertech
sruby do korb ARP
Sruby do glowicy ARP
Sprawdzic pompe oleju i wody, jak trzeba to wymienic
Gdybym juz rozbieral silnik to tylko po to, zeby juz cos w nim zrobic, bo przy skladaniu dodatkowym kosztem sa tylko graty. Wez pod uwage ze walki, sprezynki, talerzyki i zawory nie kosztuja Cie tak duzo, bo sprzedajesz nadal hodliwy sprzet z C6, zmniejszajac koszta.

Ps. Dolotowy i przepustnice zostaw, przepustnice spokojnie rozwiercisz jeszcze wiec tym sie nie ma co przejmowac.
a ja mam pytanko czemu wszyscy tak zachwalacie pct ??

-jak już rozbierać to składać na lepszych gratach cp lub wiseco kupujemy za około 500$
w tym mamy w pełni kute tłoki,wytrzymujące większą temp. no i co ważniejsze są lżejsze.

-na adasia przykładzie widać że korby tez warto wymienic nawet na eagla (co ciekawe też są lżejsze niż oemy )

- wałki sprężynki tu masz pełna dowolność (lecz jeśli podchodzimy pod 12 CR to stage 2 lub jak na tor to bc4 byłyby mile widziane)

- zawory bym proponował zwykłe supertechy ,bo są lżejsze a cr i tak podbijamy tłokami .

- przepustnice swego czasu rozwiercałem u miniaca koszta niewielkie i krótki czas oczekiwania .

Z takim setupem wychodzisz na okolo 230 kucy z 210 nm i jeśli oddałeś w dobre ręce masz nowy poskładany motor .

ps. ale wciąż nie rozumiem jednego, czemu nie pójdziesz w kompresor... będzie taniej, więcej mocy i nm ,ładny liniowy wykres,płaski moment i nie musisz rozbierać silnika ,a z wysoką temperatura też sobie jakoś poradzisz. (jak by tego było mało auto będzie bardziej wszechstronne i łagodniejsze w jeździe na codzień -- to chyba same plusy )

pozdr.
wszyscy zapominaja ze trzeba to jakos znowu wystroic wiec koszt to 1/3 projektu. sajfer na poczatku napisal ze to mial byc przeglad + jakis tam upgrade a teraz wychodzi mega projekt za mega kaske.
ja tez mysalem zeby na zime ogarnac jakies walki itd.
ale kazdy mi mowi zeby ogarnac osprzet i dac sobie spokuj, zrobic 200hp+ i nie bawic sie wiecej.
fakt ze sam nie wiem ile pociagne na serii ale zobaczymy
- zawory bym proponował zwykłe supertechy ,bo są lżejsze a cr i tak podbijamy tłokami .

-pozdr.



supertechy NIE sa lzejsze od oem , chyba ze chodzilo o zwykle soueprtechy vs plaskie supertechy
supertechy NIE sa lzejsze od oem , chyba ze chodzilo o zwykle soueprtechy vs plaskie supertechy



Sprawdzic pompe oleju i wody, jak trzeba to wymienic

w jaki sposób można sprawdzić czy pompa wody się kończy?
Daniel - do wolnossaka sens zakładania odkówek na codzień jest znikomy. chyba ze koniecznie chcesz miec jakies konkretne CR. wolnossak nie wytwarza super wielkich temperatur, wiec seryjny tłok obskoczy. plus seryjne tłoki sa ciasniej pasowane (inny materiał) plus nie klekoczą i nie dymią na zimno
noo, ja myslalem, ze wymiana walki sprezynki talerzyki to bedzie juz w miare ogarniety temat. Tloki to jeszcze jeszcze. Ale jak dochodza jeszcze korby, sruby i glowica to na pewno sie nie zamkne w rozsadnych pieniadzach.

ps. ale wciąż nie rozumiem jednego, czemu nie pójdziesz w kompresor... będzie taniej, więcej mocy i nm ,ładny liniowy wykres,płaski moment i nie musisz rozbierać silnika ,a z wysoką temperatura też sobie jakoś poradzisz. (jak by tego było mało auto będzie bardziej wszechstronne i łagodniejsze w jeździe na codzień -- to chyba same plusy )



Kompresor taniej? Cos kolo 8-10 tysi? Ja to bym chcial sie zamknac w 5 i jeszcze cos urwac przy sprzedazy seryjnych rzeczy.
Poza tym jakos lubie N/A. Ale moze moze? Jak ktos mial by gotowy zestaw plug&play, albo caly silnik zrobiony to moze bym sie zastanowil
Dokładnie tłoki PCT starczą, nie musisz korbowodów wymieniać, mi pękła na pół śruba ARP i dlatego mam teraz dziure w bloku Oem lepszy jest do jazdy na co dzień ale musisz zrobic szlif na 81,25. Kolektor skunk2 tak jak tu ci napisali nie jest lepszy od serii
Kompresor taniej? Cos kolo 8-10 tysi? Ja to bym chcial sie zamknac w 5 i jeszcze cos urwac przy sprzedazy seryjnych rzeczy.
Poza tym jakos lubie N/A.



nie dość że taniej wyjdzie NA to jeszcze będziesz miał wyremontowany silnik - i to nie byle jaki ... ja dokładnie chcem zrobić to samo z b16, zrobić remont a przy okazji troche wzmocnić Kompresor ? ładny przebieg mocy i momentu ale ten jęk... nie ma to jak ryk w NA
Kompresor taniej? Cos kolo 8-10 tysi?

swojego jacksona zdecydowanie taniej bede sprzedawal... juz z chlodzeniem.
korby to ~300$ śruby to ~120$ (a ori ~ 50zł /szt.) moim zdaniem grzech ich nie wymienić.
jak rozbierasz blok mogą dojść też panewki.

tak jak marcos napisał kompresor możesz wyrwać sporo taniej ,a N/A w całkowitym rozrachunku sporo przekroczy twoje 5 tyś

ps. tak wogóle na początku przejedz się np z Jakubem ,potem jakimś mocnym NA ,wtedy zastanów się porównaj, podlicz i dopiero podejmij decyzje
nie dość że taniej wyjdzie NA



chyba nie wiesz co piszesz...
Coś o tym wiemy Emre!
Coś o tym wiemy Emre!



Taaaaa
albo wszysko albo nic bo inaczej to nie ma wiekszego sensu , jedynie same regulowane kolka majac juz wydech dolot i regulator cisnienia paliwa przy dobrym strojeniu potrafia dac roznice prawie 10km w srodku - u mnie tak bylo.

walki skunk2 stage 2 pro troche mocne sa tak czy inaczej trzeba go dobrze doprezyc.

dobrze jest rozwiercic troche seryjna przepustnice , kolektor zostawilbym seria, pamietaj jeszcze o wtryskiwaczach i strojeniu to tez podnosi cene

sajfer jaka masz chlodnice oleju i miske ?
Adam u Ciebie pekla sruba arp?
to jedna z mozliwosci, sruba korbowa faktycznie sie zerwala, tylko nie za bardzo wiadomo kiedy..
Tak. niewytrzymała mojej ciężkiej nogi
Chlodnica oleju noname wyjeta z innego samochodu, miska bedzie przerabiana fabryczna.
Chwilowo to doszedlem do wniosku, ze jednak nie ma szans, zebym wyrobil sie w zakladanej kwocie.
Tak jak piszecie, jak juz otwierac to nalezy zajac sie na powaznie, zeby nie musiec pozniej poprawiac.
Zatem chyba wyglada na to, ze silnik otworze w przyszla zime, jak bede mial ladnie uzbierany budzet. Teraz zakladam koleczka, rozwierce przepustnice, wystroi sie to i musi wystarczyc.
Poza tym dzis mnie sciagneli przy 180km/h na 60 wiec mam 500zl w plecy
Dzieki za wszystkie rady, przydadza mi sie za niecaly rok, a teraz wyciagnalem wniosek, ze musze uzbierac wiecej kasy
ciesz sie ze prawko jeszcze masz
to w przyszlym roku bedziesz mial pare dobrych setupow B serii do wyboru


powtorny egzamin to lajt , chociaz stres wiekszy niz za pierwszymr razem
Chlodnica oleju noname wyjeta z innego samochodu, miska bedzie przerabiana fabryczna.
Chwilowo to doszedlem do wniosku, ze jednak nie ma szans, zebym wyrobil sie w zakladanej kwocie.
Tak jak piszecie, jak juz otwierac to nalezy zajac sie na powaznie, zeby nie musiec pozniej poprawiac.
Zatem chyba wyglada na to, ze silnik otworze w przyszla zime, jak bede mial ladnie uzbierany budzet. Teraz zakladam koleczka, rozwierce przepustnice, wystroi sie to i musi wystarczyc.
Poza tym dzis mnie sciagneli przy 180km/h na 60 wiec mam 500zl w plecy
Dzieki za wszystkie rady, przydadza mi sie za niecaly rok, a teraz wyciagnalem wniosek, ze musze uzbierac wiecej kasy



na radzymińskiej po nocy ??
no, cos wpominali o zabraniu prawka i dowodu rejestracyjnego.
Na szczescie nie zauwazyli opon z tylu "For competition use only", bo dowodzik by polecial od razu

Powtorny egzamin to nie dla mnie - mam B, C i C + E. Jak mialbym zdawac to jeszcze raz to bym sie zastrzelil.

Na Pulawskiej po nocy, strasznie po frajersku sie dalem, ale chec rozkrecenia i posluchania muzyki silnika przewazyla nad rozsadkiem.

Swoja droga, jeszcze na sekundke wroce do tematu. Raz na jakis czas widze ogloszenia, ze ktos sprzeda jakies tam walki stage 1 czy cos. Wlozenie czegos takiego uzywanego na pol roku ma sens?
Kupilbym za X, sprzedal potem za X minus 100 lub 200zl, a moze cos by sie poprawilo?
Czy lepiej zdecydowanie odpuscic i czekac na przyszly rok?
O, wlasnie widze w ogloszeniu cypisa007 walki Buddy spec III. To na przyklad cos takiego.
Albo takiego:
"2. walki skunk2 stage 1 (troszke ostrzejsze niz z ITR'a, ale doprezac silnika nie trzeba,produkuja moc do 9000) przejechane 1000km !! jak nowe !! + sprezynki z ITR'a -1600zl
3. walki skunk2 stage 1 + podwojne sprezynki crespo - 1650zl"
nie ma sensu zmieniac seryjnych ITRowych wałków na Skunksy stage1.

http://www.passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=4224 tutaj chyba ciekawe ogłoszenie
buddy club 4's
intake 306 duration, 12.3mm lift
exhaust 302 duration, 11.8mm lift

ostre fchuj... bez doprezenia i wysokiego krecenia nic z tego nie bedzie...
plu do tego sprezynki i talerzyki bo seryjne nie wytrzymaja takiego wzniosu.
no logiczne, ale myślę że dość ciekawa cena - jeżeli oczywiście dalej aktualne bo ogłoszenie trochę już wisi.
buddy club 4's
intake 306 duration, 12.3mm lift
exhaust 302 duration, 11.8mm lift



lepiej takie?

spec III plus
INTAKE lift - 11.2 mm, duration 250 @1mm
EXHAUST lift - 11.5mm, duration 245 @1mm
emre zdaje sie podal parametry przy zerowym lifcie, czyli takie, ktore niewiele znacza
najlepiej podawac otwarcie dla 1mm liftu, wtedy mniej wiecej mozna powiedziec jaki to walek
To juz w zabawy w talerzyki sprezynki doprezanie to na razie nie, od tego wlasnie sie caly temat zaczal.
Teraz mysle, czy warto wsadzic po prostu jakis lekkie walki, tak zeby byly i daly te kilka koni?
Czyli skunka stage 1 zdecydowanie nie warto?
A co z tym Buddy III? Tez jest w ogloszeniu w przystepnej cenie. Warto, czy lepiej zostawic jak jest?
zostaw jak jest a jak juz koniecznie chcesz cos zrobic to same kolka jak ktos kumaty nimi zakreci to przy strojeniu na samym apexi spore przyrosty w srodkowym zakresie.

w sumie to mam do sprzedania apexi jak chesz po taniosci

moj wczesniejszy setup to wlasnie byl :
dolot cai
regulator cisnienia paliwa
caly wydech od kolektora
apexi
regulowane kolka
jakies dodatki typu sprzeglo lekkie kolo itp i bylo naprawde spoko
sajfer nic na siłę, pozbieraj kasę, pozbieraj fanty i rób raz a dobrze. wiem, ze czasem pragnienie większej mocy jest duże ale lepiej robić raz a dobrze niż dwa ale po łebkach.
buddy club 4's
intake 306 duration, 12.3mm lift
exhaust 302 duration, 11.8mm lift

ostre fchuj... bez doprezenia i wysokiego krecenia nic z tego nie bedzie...



JA mam takie na seryjnych tłokach, doprężone uszczelką i głowicą lekko i myślę, że jest spora różnica w stosunku do serii. PRzede wszystkim auto ma duuuużo więcej momentu w środkowym zakresie obrotów. TE dane co podałeś są dla Vtecowych krzywek, a nigdzie nie ma info o tych primary i secondary, które mocno się różnią od ITRowych i dają sporo momentu już przy niższych obrotach. Na górze powyżej 8 tys rpm zaczyna brakować paliwa, więc jeszcze nie hamowałem go, bo nie jest do końca wystrojony. W każdym razie ja bym polecał te wałki na pałowanie, bo auto idzie już od 4,5-5 tys. rpm nieziemsko. Co prawda w CRXie, ale mam porównanie przed wałkami na serii i po wałkach. Ja myślę że kupno używanych wałków ma jak najbardziej sens o ile są w dobrym stanie, nie powycierane itp... kosztują zazwyczaj połowę ceny...
arv na tych walkach wolne obroty sa normalnie?? wszystko jest jak seryjne auta?? chodzi mi o falowanie itd? piszesz ze wtryski juz niedomagaja przesowales odcinke? mienialesc zawory talezyki sprezynki?? kreciles juz kolkami?
to tak pare pytan na szybko
arv na tych walkach wolne obroty sa normalnie??

vtec to taki fajny wynalazek, ze ma rozne krzywki na walku. te niskie rzadko kiedy sa hardkorowe, wiec i problemow z wolnymi raczej nie ma.
a emre ma wolne obroty 1000+- wiec ocb
wolne ~200rpm wyzsze niz seria to chyba nie jest zaden hardkor?
dobrra, to ja wiem wszystko, walki stage 1 zostawiam w spokoju, zostaje przy serii i moim malym setupie

jak nie wywala ci bledu 43 po dluzszej jezdzie stalym tempem po vtecu to nie ma sensu
czloweiku, miales kiesda walki BC w reku ?????????
krzywki podstawowe, to nie to samo co skunk2(tuner series) !!!!
dobrra, to ja wiem wszystko, walki stage 1 zostawiam w spokoju, zostaje przy serii i moim malym setupie

moj setup hmm troche grubiej po bandzie pojechalem

nie no co ty.. seria przeciez, tylko wtryski sie zepsuly i nie daja rady tego napelnic paliwem
wiedzialem ze bedziesz musial sie odezwac
a jakos tak, bawi mnie opcja "mam tuningi, ale nie powiem jakie"
od "tuningow" to ty tu jestes specjalista


koniec offtopu w temacie
zmiana na hondate nie ma sensu bo crome ogarnie b serie n/a na kazdym poziomie , kiedys sam sie zastanawialem czy warto przeplacac teraz juz wiem ze roznice w cenie lepiej dolozyc na jakis lepszy hardware.



tu nie chodzi o możliwości sprzętowe, ale o człowieka, który Ci to ogarnie...
twierdzisz ze jedyna opcja w PL na dobre wytrojenie B n/a bo o tym tutaj mowa to dominik hondatą ?

dominika znam i wiem ze dobrze ogarnia ale na szczescie tak nie jest
Crome też można... tylko Kuki daleko mieszka...
jest jeszcze Artur w zielonej górze
Miniac

http://promotormocy.pl/
wiesz na upartego to w Warszawie są przyniajmniej 3 czy 4 osoby, którą stroją Crome... tylko ja osobiście wolałem dopłacić za Hondatę i mieć pewność, że będzie ogarnięte na najwyższym poziomie...

może to tylko moja fanaberia, ale takie mam podejście... że nie stać mnie na tanie rzeczy...
mam dokladnie takie samo zdanie jak Emre w tym temacie
A ja mam OBD0 strojone BRE i też jest bezproblemowo póki co 1500km przejechane, w tym sporo pałowania.

[ Dodano: 2008-11-16, 17:12 ]
jak nie wywala ci bledu 43 po dluzszej jezdzie stalym tempem po vtecu to nie ma sensu



o, na autostradzie z dwa razy zapalil mi sie check engine. Mozliwe, ze to blad 43?
Cos groznego? Co oznacza blad 43? Brzmi jak jakas tajna i niebezpieczna zagadka z Lostow. Cos jak "bunkier 43", albo "a liczba jego 43". Ewentualnie "Vault 43"
Hondata swoje kosztuje. Ale zobaczymy, pomyslimy.
Mozliwe, ze to blad 43?

jesli slabnie i zaczyna poszarpywac do momentu resetu z kluczyka, albo zwolnienia ponizej 20km/h to jest to wlasnie ten blad. u mnie nigdy sam z siebie nie ustepowal.
Sam chcialem tez stroic Hondata, zamowilem S100 z usa, ale czekalem na nie 1,5 miecha ;/. Z niecierpliwosci wystroilem wiec chromem, ale tylko dlatego, ze osoba, ktora mi stroila zostala mi polecona i sie nie zawiodlem. Zadnego bledu nie mialem, aha w razie czego mam s100 na sprzedaz, w dobrej kasie.
jesli slabnie i zaczyna poszarpywac do momentu resetu z kluczyka, albo zwolnienia ponizej 20km/h to jest to wlasnie ten blad. u mnie nigdy sam z siebie nie ustepowal.



No, dokladnie cos takiego. Na szczescie rzadko mi sie przytrafia.
"blad 43 = masz crome od jhm".


wiesz na upartego to w Warszawie są przyniajmniej 3 czy 4 osoby, którą stroją Crome... tylko ja osobiście wolałem dopłacić za Hondatę i mieć pewność, że będzie ogarnięte na najwyższym poziomie...


uwierz mi, że conajmniej jedna z tych osób ogarnie Ci to bardzo dobrze... chyba nikt się jeszcze nie zawiodł kto u niego stroił
a to jakis duch, ze tak mowicie bezosobowo?
Ja tez polecam Pana powyzej .
a to jakis duch, ze tak mowicie bezosobowo?



kolega, który napisał post pod Tobą...

btw. faktycznie zapomniałem o Maćku...
no dobra a czy taki setup by cos poprawil i itrze
kolektor jdm itr 4-1 dalej jakis wydech 2.5 cala bardziej cichy niz glosny
dolot mugena (podobno jeden z najlepszych)
uszczelka pod glowice 0.3mm na doprezenie
moze reg. kolka
strojonko
czy taki setup juz byc cos poprawil chodzi mi najbardziej o uszczelke ktora jakos tam podniesie stopien

[ Dodano: 2008-11-17, 20:43 ]
ja bym się nie bawił w takie doprężanie Majlo, nie na seryjnych wałkach. Poza tym uszczelka 0,3 to straszna cienizna, chcesz tylko jeden layer dać?? użycie starych szpilek też tak jakoś mało pasuje do silnika type-R (może i są w niezłym stanie Twoje.... Ale po tym co napisałeś oprócz tego doprężania myślę, że sporo by się zmieniło w porównaniu do serii. Zamiast dawać cieńką uszczelkę lepiej wydaj to na dobre strojenie!
uszczelka nie jest droga, a z samego doprezenia przyjdzie smoc
aaa i czy po wymianie uszczelki mozna skrecic srubami starymi



chyba raczej nie...

Nie można? Hm... Trzy razy skrecałem już na starych śrubach i dało rade Natomiast skrecałem na uszczelce w zamienniku za 200zł więc jakbym skrecał na superhiper uszczelce za 500zł to chyba dałbym nowe dla swietego spokoju.
Arv, ale dlaczego nie doprezac na seryjnych walkach?? co sie moze zjebac?? wtf?? odolnie ktos mi powiedzial ze kompecha w byla wtedy 11 to taka jak jest w jdm itr
spokojnie zastąpisz go kopia ktora jest bardzo udana jak chcesz jakieś info to na pw


Dawaj zdjecie kopii mugena, chetnie wszyscy zobaczymy




prosze
co sie moze zjebac??

nic

spoko mozesz doprezyc uszczelka i dac np. szpilki golden eagle
moze ktos mi wyjasnic daleczgo nie doprezac na seryjnych walkach??
mozna doprezac na seryjnych walkach. nie zmienisz charakterystyki, ale podbijesz moment/moc. zmieniajac walki - zmieniasz troche charakterystyke. im bardziej hardkorowy walek - tym mocniej ciagnie gora.

wedlug mnie lekkie doprezenie na seryjnych walkach ma sens.
dzieki za zdjecie Kamo
no, no, nowe pomysly.
nie wiem jak wyglada ori mugen, taka kopia moze robic robote?
to jest kopia by co/kto?

A przyrost po uszczelce to tak 2-5 koni, czy 5-10?
Ciekawie sie zaczyna, uszczelka droga nie jest, glowice to nawet sam potrafilbym pewnie zdjac (z malymi wskazowkami)
Tylko glowice trzeba chyba zabielic po zdjeciu, ajjt?
jak chcesz możesz wsadzić moją głowice tam są dopręzające zawory jeszcze i sprężynki i tależyki do tego uszczeleczke też moja i masz jakieś 11,3-4:1 wałki za jakiś czas sobie wsadzisz a głowe masz juz przygotowana
zawsze trzeba zabielić glowice po do nowej uszczelki
kamo - fajne to. robia do innych nadwozi?
kamo napisz tutaj w ogolno dostepnym temacie kto gdzie i za ile
na brytyjskim jebaju mozna to kupic

pati obrazam sie, kilka razy pisalem ci o tym na gg i nie zapamietales, foch!
na brytyjskim jebaju mozna to kupic




można bylo kupic teraz jzu chyba nie Jest do DC2 i EK kosztuje 195 funtów
co jakis czas sie pojawialo, moze znowu wroci
Na hondatech Wielki napisal
"-kolektor od itra uważany jest za jeden z najlepszych na rynku , moim zdaniem bije go dopiero viktor-x "
http://www.nolimitmotorsport.com/prod/ED4764
i znalazlem taki za 380 dolarow, wielkiej tragedii nie ma

A z tym skunkiem naprawde nie warto sprobowac? Bo kupilem od razu uszczelke Hondaty i nie ma sensu zdejmowac kolektora tylko po to zeby ja zmienic
A wydaje mi sie to strasznie glupie (ze strony producenta) robic kolektor dedykowany do ITR, ktory nie jest lepszy od seryjnego. Bez sensu.

Swoja droga, z 2 - 3 lata temu zalozylem na civic klubie taki temat. Wtedy rady zatrzymaly sie na dolot CAI, wydech, komp. A tu prosze, w dwa lata mamy bardzo duzy postep wiedzy i calkiem sporo sposobow na wzmocnienie inetrgy ale jeszcze bez otwierania silnika
W crx'ie C6 Romana założenie performera odebrało -naście KM. Skunk lepszy od niego raczej nie jest.
zmiana kolektora jest bez sensu w tym silniku. proponuje spojrzec na silnik vassa.

...A wydaje mi sie to strasznie glupie (ze strony producenta) robic kolektor dedykowany do ITR, ktory nie jest lepszy od seryjnego. Bez sensu.


Z tego co pamietam to jest inna historia kolektora do ITRa.
Pomyslem Skunka byl kolektor do integry GSR gdzie jest seryjnie kolektor o zmiennych długościach kanałów. GSR ma inny rozstaw srub w głowicy i kolektor z ITRa nie pasuje.
Pewnie majac juz kolektor do GSRa postanowili tez robić flansze z otworami do ITRa nie zmieniając konstrukcji.
Pewnie majac juz kolektor do GSRa postanowili tez robić flansze z otworami do ITRa nie zmieniając konstrukcji.



i pewnie pod B16...
jak ni bedziesz krecil 9500 to zostaw seryjny , mozna go pozniej rozwiercic pod wieksza przepustnice.. ja tak bede robil za jakis czas. narazie mam maksymalnie powiekszaona przepustnice pod wejscie oemowego

znam nawet kogos kto chcial zamienic performera na moj seryjny bez doplaty
moze ktos mi wyjasnic daleczgo nie doprezac na seryjnych walkach??



bo da to niewielkie wyniki w stosunku do kosztów. W sensie jeśli samą uszczelkę tylko zmienisz. Zależy kto to Ci będzie robił, bo jak sam to zrobisz to Ci odpada trochę robocizny. Trzeba wszystko rozebrać, splanować głowicę, blok też by się przydało zabielić, nowa uszczelka, szpilki... a co z głowicą, jak już zdejmiesz to pewnie będzie Cię raził nagar i syf i zaczniesz wszystko czyścić, stwierdzisz, że jak już jest zdjęta to ją trochę obrobisz itp... Oczywiście możesz polecieć tanim kosztem i po prostu zmienić tylko uszczelkę złożyć na starych szpilkach, nie czyszcząć i tylko zabielając głowicę, ale będzie niesmak wtedy, że czapka zdjęta i nic więcej nie zrobione. Tak mi się przynajmniej wydaje... Ja bym pozostał przy bolt-on'ach jeśli ma to być na seryjnych wałkach...
jak juz lecimy dalej
kolektor jdm itr 2.5 cala (podobno jest jeden z najlepszych do itra, czy to prawda nie wiem) a wydech jaki?? czy dalej puscic 2.5 cala czy 60mm jak to wszystkie markowe maja. jak juz markowy to jaki??
W JDMowym 2,5 cala wyjście z kolektora ma wewnętrzną średnicę 60mm, więc te 2,5 cala to jest zewnętrzna średnica i tak najlepiej pociągnąć ten układ pod wolnossaka. Są wogóle rury o wewnętrznej średnicy 63,5mm?? zewnętrzna by była 67mm wtedy przy ściance 1,5mm. poza tym 3mm nie robi różnicy
acha czyli te markowe bede ok do jdmowego kolektora GITARA.
a teraz kolejne pytanie bo juz nie wiaodmo co brac
invida
apexi
5zigen
ktory lepszy

[ Dodano: 2008-11-19, 20:18 ]
dobra, dzieki za rady, to wystawiam kolektor na allegro jakos niedlugo. Chyba, ze ktos chce sie zamienic za dolocik mugena albo ACR?
majlo - odpowiedz sobie czy wydech ma byc glosny czy cichy
czyli rozumiem ze wszystko jest to samo tylko dzwiekowo inaczej
nie, nie to samo. zobacz sobie na wydech apexi n1 i na apexi ws2 - calkiem inna konstrukcja i inne przyrosty.
np na Poznan raczej cos na dwoch tlumikach przelotowych trzeba miec w Hondzie.
Ja miałem kiedys rure 2.5" wewnetrznie (ARV sa takie wydechy) zakonczoną katalizatorem zamiast tylnego tłumika. Kat był dość krótki. Zasadniczo bylo za głośno na Poznań.
Teraz ma zwykle 2.5" (czyli 2.5" zewnętrznie) ze srodkowym przelotem i koncowym Spoona N1 i jestem na granicy przechodzenia głośności na Poznaniu.
chyba jutro wstawie wykres co mozna osiagnac w b serii na seryjnych walkach mysle ze niektorzy moga byc w ciezkim szoku .

PromotoR pokazal jak powinno sie robic N/A !!!


http://pl.youtube.com/watch?v=KZJbqm_SnMU


Jeden z dzisiejszych pomiarow , i to nie najwiekszy...
240KM na seryjnych walkach

zapodawaj co masz za mody
zapodawaj co masz za mody

tajemnica
chyba jutro wstawie wykres co mozna osiagnac w b serii na seryjnych walkach mysle ze niektorzy moga byc w ciezkim szoku .

PromotoR pokazal jak powinno sie robic N/A !!!


http://pl.youtube.com/watch?v=KZJbqm_SnMU


Jeden z dzisiejszych pomiarow , i to nie najwiekszy...



Pojemnosc nadal ta sama ??;)
najs. Ciekawe ciekawe, nie zdradzasz tajemnicy co i jak?
Jak dobrze pamietam do Kuba nie mówi swoim klientom co zrobił w ich samochodach
jutro jak znajde chwile to chyba rozpisze caly setup ale korci mnie zeby zapodac jakies mocne walki tylko szkoda ze taka pogoda slaba...

auto po dolozeniu wtryskiwaczy , zaplonu msd i porzadnym wystrojeniu zaczelo naprawde niezle zapierdalac
w szkole tez zakrywales kartke na sprawdzianie?

ja nie..

ale do niedawna niektorzy wciskali wersje, ze to seryjne 1.8

tylko wtryski sie nagle skonczyly
ale do niedawna niektorzy wciskali wersje, ze to seryjne 1.8


tez cos slyszalem

ahhh ten PromotoR...no niemowia co robia klientom w silnikach.
Naprawde imponujacy wynik jak na OEM "RED STOCK's".

PS.Daniel wyzywam cie na pojedynek! (kto ulepi wiekszego balwana?)
240KM na seryjnych walkach

zapodawaj co masz za mody



Ja mysle ze to kwestia poprzedniego wlasciciela ktory dbal o auto
no jasne zdrowa zadbana seria
Ja mysle ze to kwestia poprzedniego wlasciciela ktory dbal o auto


albo zrobiles ukryte mody i nie poinformowales Daniela
pojemnosc robi swoje Ciekawe ile da porządny valvetrain.
jeszcze nie zdecydowalem jakie walki ale mysle ze bedziemy celowac w 260-270km...
No przeciag nienajgorszy...dobre waleczki i bedzie malina.

Faktycznie, "czasem potrzeba przypadku zeby powstalo cos fajnego"
jutro jak znajde chwile to chyba rozpisze caly setup



Cała Polska czeka....
rzekłbym nawet, że cała europa środkowo-wschodnia...
jak cos robic to porzadnie , mialo byc na poziomie swiatowym i jest


jak tylko dostane wykres w jpg i wszystkie foty no i jak wkoncu kuba mi powie co tam wlasciwie zrobil heahe to bedzie temat bo dostalem juz pogrozki od honda stolichnaya racing team moscow
nie no wynik jest super ale ja tam nie widze tej mocy bez min. 2.1litra pojemnosci:) benek zgoscil??
a kto to jest benek ? nie znam goscia


gratuluje po raz kolejny
juz wiem co to masz za silnik, ladnie
piękny wynik blok b18 z wałem czy już "komlet b20" >ps. na moje oko musi być "b.mocno" doprężony .
blok nadal b18 ale lekki overbore kompresja tez " prawdziwa " .

i teraz zastanawiam sie nad walkami potencjal jest konkretny i kusi skunk2 stage3.... my tuner says ze do 6k jest ulicznie a vtecu takie pierdolniecie w plecy jak z nitro

albo tez skunk2 stage 2 zaby nie bylo takiego hardcoru i hmmm sam nie wiem przez okres zimowy trzeb podjac jakies decyzje

dobra opcja wydaje sie tez prawdziwy kolektor hytecha z wiekszymi przeplywami ale cena dolara chwilowo podcina skrzydla...
Ja sobie pozwole na lekki flood:

daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy

Buahahahahaha...you get the point
tez tak uwazam...

nie badz miekka rurka
tylko HyTecha bierz pod konkretna pojemnosc...
no worries w tym projekcie jest wszystko przemyslane od poczatku do konca i jak narazie efekty sa wiecej niz zadawalajace.
no worries w tym projekcie jest wszystko przemyslane od poczatku do konca i jak narazie efekty sa wiecej niz zadawalajace.




a opiszesz ten projekt w końcu ?
Nadal czeka na info od miniaca
Danielu apeluje do Ciebie żebyś się wreszcie ogarnął i opisał auto/silnik
chillout ziom , wszystko bedzie opisane jak trzeba. konsultuje sie jeszcze z prawnikami...probujemy jakosc obejsc klauzule poufnosci ktora bylem zmuszony podpisac w Promotorze


a tak na powaznie to juz nie zasmiecajmy tematu ogolnego o silniku B18C6. Moj temat sie lada dzien pojawi.

pozdro
Moj temat sie lada dzien pojawi.

tylko napisz w nim cos wiecej niz:

SILNIK: B18C6 seria 1.8

Javo:tez tak uwazam...

nie badz miekka rurka

Javo jak myslisz, nawet jak zapoda stage 3 to i tak go objade !
2:59 ?

olaf zamiast spac to siedzisz po nocach i takie glupoty wypisujesz
no worries w tym projekcie jest wszystko przemyslane od poczatku do konca i jak narazie efekty sa wiecej niz zadawalajace.



najbardziej przemyślany to był wjazd w kałuże
dont be hatin'

a tak btw to dzisiaj twoja dziwka z gcoast fedi u mnie kima chyba
ta, roots & herbie hancock are in town

pzdr z rzymu i koniec ot
pzdr z rzymu i koniec ot



to tam mają tez polski internet?
najbardziej przemyślany to był wjazd w kałuże


Kurwa padlem...ten text chyba zamknal temat

Edit: Po przejazdzce stwierdzam, ze ITR Promotor stg3 idzie ogniem...wrazenia super...jak jeszcze wjada odpowiednie walki to bedzie arcymasakrator.

I na koniec: daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy, daj stejdż trzy

To tak zebys nie zapomnial
pamietam pamietam wczorajsza akcja launch ze stage limitera obok goscia w octavce byla mistrz , szkoda nie nie zdazylismy zobaczyc jego miny

ale pewnie bylo to cos w stylu ??!!
cos ciekawego objechales?
e takie tam Evo 9 MR
seria nie jezdzi za szybko
Pozostaje tylko pogratulować! i mieć nadzieje że może być jeszcze lepiej!!
seria nie jezdzi za szybko


Tez tak slyszalem...wolne jak ketchup ponoc
pokazuj co trzeba
o, na autostradzie z dwa razy zapalil mi sie check engine. Mozliwe, ze to blad 43?
Cos groznego? Co oznacza blad 43? Brzmi jak jakas tajna i niebezpieczna zagadka z Lostow. Cos jak "bunkier 43", albo "a liczba jego 43". Ewentualnie "Vault 43"
Hondata swoje kosztuje. Ale zobaczymy, pomyslimy.


podjedz do mnie to poprawie lekko mape, nie powinno go byc

gówno wiesz, to sie nie odzywaj, zgrywasz ważniaka nawet gdy nie masz pojęcia o temacie

ty masz niewatpliwie zajebiste, ale moja mapa byla poprawiana 3 razy (tzn. nie wiem co tam z nia robiles, ale mialem w kompie 3 kolejne kosci i na kazdej bylo to samo). potem odechcialo mi sie walczyc o ten blad. przechodze na hondate.

smiesznie troche, bo jak widac nie jestem jedyny z tym problemem. afair motyl rowniez go ma, ale z jego strony wyglada to nastepujaco "jazda z dlubanym ecu jest nieco mniej komforowa, czasem wyrzuci jakis blad, ale to nie ma znaczenia"

takze moze troche grzeczniej i nieco wiecej pokory.
Jesli u kogos kogo stroilem, wystepuje blad 43 to zapraszam na darmowa poprawke, zdecydowanie nie powinno go byc.



Mi wyskoczyl check engine dwa razy na autostradzie do poznania, po dlugiej jezdzie na vtecu. Nie wiem co jak i dlaczego, ale jako ze po restarcie go nie bylo to sie nie przejalem zbytnio
pozwolisz furious, ze przypomne twoja teorie na wystepowanie tego bledu: "to napewno jakis problem mechaniczny". po tym komentarzu zdecydowalem sie przyjechac i pokazac ci, ze nie jest to problem mechaniczny (swoja droga musialby byc dosc osobliwy, poniewaz ustepowal po dotknieciu kluczyka). podlaczyles sie do mojego kompa i miales sprawdzic co tam sie dzieje "live", podczas jazdy. traf chcial, ze akurat wtedy miales awarie ktoregos ze sprzetow. wybacz, ale potem juz zabraklo mi cierpliwosci.

bycmoze jestem jedynym na tej ziemi z tym problemem, bycmoze bezpodstawnie sie czepiam, ale nie jedz mi, ze gowno sie znam, bo nie trzeba sie znac na strojeniu, zeby wiedziec, ze blad, ktory znika po przekreceniu kluczyka, nie jest problemem mechanicznym. nie jedz mi tez, ze mialem zabity silnik i szkoda mi bylo na strojenie paru stowek (szczegolnie przy kasie, ktora poszla na ten samochod..). bylem klientem, chcialem zwykla mape do b18c6, a potem dostrojenie. nie bylem zadowolony z podstawowej, kilkukrotnie poprawianej uslugi - wiec nie wrocilem po wiecej. nie wiem co cie tak dziwi, to chyba normalne.

teraz licze na owocna wspolprace, ale juz na innej platformie. nie przecze, ze mozna to zrobic swietnie i ze samochody na crome jezdza i maja sie swietnie (jak widac na przykladzie jednego z swiezych projektow na forum), ale ty akurat do crome skutecznie mnie zniecheciles. shit happens. dziekuje, skonczylem.
strojenie crome tez jest bardzo dobre tylko w odpowiednich rękach jak ktoś bedzie zainteresowany mam taka osobę i recze za nia głową można to nawet jakoś udowodnić jak ktoś będzie chciał kontakt to pw:D ot taka pomoc
pozwolisz furious, ze przypomne twoja teorie na wystepowanie tego bledu: "to napewno jakis problem mechaniczny". po tym komentarzu zdecydowalem sie przyjechac i pokazac ci, ze nie jest to problem mechaniczny (swoja droga musialby byc dosc osobliwy, poniewaz ustepowal po dotknieciu kluczyka). podlaczyles sie do mojego kompa i miales sprawdzic co tam sie dzieje "live", podczas jazdy. traf chcial, ze akurat wtedy miales awarie ktoregos ze sprzetow. wybacz, ale potem juz zabraklo mi cierpliwosci.

bycmoze jestem jedynym na tej ziemi z tym problemem, bycmoze bezpodstawnie sie czepiam, ale nie jedz mi, ze gowno sie znam, bo nie trzeba sie znac na strojeniu, zeby wiedziec, ze blad, ktory znika po przekreceniu kluczyka, nie jest problemem mechanicznym. nie jedz mi tez, ze mialem zabity silnik i szkoda mi bylo na strojenie paru stowek (szczegolnie przy kasie, ktora poszla na ten samochod..). bylem klientem, chcialem zwykla mape do b18c6, a potem dostrojenie. nie bylem zadowolony z podstawowej, kilkukrotnie poprawianej uslugi - wiec nie wrocilem po wiecej. nie wiem co cie tak dziwi, to chyba normalne.

teraz licze na owocna wspolprace, ale juz na innej platformie. nie przecze, ze mozna to zrobic swietnie i ze samochody na crome jezdza i maja sie swietnie (jak widac na przykladzie jednego z swiezych projektow na forum), ale ty akurat do crome skutecznie mnie zniecheciles. shit happens. dziekuje, skonczylem.



Byles pierwsza osoba u ktorej ten blad wystapil (bylo to ponad rok temu) i nie dales mi szansy go zdiagnozowac, chociaz wypuszczalem inne samochody z podobna mapa i nie mialy tego problemu.
Powtarzam tez po raz kolejny ze nie stroiles sie u mnie tylko dostales sam komputer z mapa podstawową do odpalenia auta, nie stroiles sie u mnie, wiec dlaczego negatywnie wyrazasz sie o mojej pracy??
BTW: sajfer Ciebie chyba ja tez nie stroilem tylko rem prawda? W kazdym badz razie jak bedziesz mial czas/checi podjedz - poprawimy mape jesli blad 43 bedzie Ci przeszkadzal.
Daniel_ITR, pokazuj co miałeś pokazać
u mnie po strojeniu w jhm nie miałem zadnych problemownie a namodzone mam sporo nie chce tu reklamowac był aby jeden wadliwy komp furus wymienił i było oki do dzis
wiec moze u ciebie to samo co u mnie
pozwolisz furious, ze przypomne twoja teorie na wystepowanie tego bledu: "to napewno jakis problem mechaniczny". po tym komentarzu zdecydowalem sie przyjechac i pokazac ci, ze nie jest to problem mechaniczny (swoja droga musialby byc dosc osobliwy, poniewaz ustepowal po dotknieciu kluczyka). podlaczyles sie do mojego kompa i miales sprawdzic co tam sie dzieje "live", podczas jazdy. traf chcial, ze akurat wtedy miales awarie ktoregos ze sprzetow. wybacz, ale potem juz zabraklo mi cierpliwosci.

bycmoze jestem jedynym na tej ziemi z tym problemem, bycmoze bezpodstawnie sie czepiam, ale nie jedz mi, ze gowno sie znam, bo nie trzeba sie znac na strojeniu, zeby wiedziec, ze blad, ktory znika po przekreceniu kluczyka, nie jest problemem mechanicznym. nie jedz mi tez, ze mialem zabity silnik i szkoda mi bylo na strojenie paru stowek (szczegolnie przy kasie, ktora poszla na ten samochod..). bylem klientem, chcialem zwykla mape do b18c6, a potem dostrojenie. nie bylem zadowolony z podstawowej, kilkukrotnie poprawianej uslugi - wiec nie wrocilem po wiecej. nie wiem co cie tak dziwi, to chyba normalne.

teraz licze na owocna wspolprace, ale juz na innej platformie. nie przecze, ze mozna to zrobic swietnie i ze samochody na crome jezdza i maja sie swietnie (jak widac na przykladzie jednego z swiezych projektow na forum), ale ty akurat do crome skutecznie mnie zniecheciles. shit happens. dziekuje, skonczylem.


Szkoda ze nie poznaliśmy sie wcześniej Markos...