Wiem, że temat topicu brzmi głupio, ale mam wrażenie, iż VTEC nie wchodzi po przekroczeniu odpowiednich obrotów. I stąd pytanie, czy jest możliwość innego sprawdzenia czy to "działa" aniżeli efekty akustyczne? Prosiłbym o powstrzymanie się od głupich komentarzy :wstyd:

Pomoc szalenie miło widziana Pozdrawiam !
wepnij diode w obwód. jak sie zapali to działa.
masz DOHC VTEC czy SOHC ?
nie ma roznicy. zarowka w obwodzie zapali sie tak czy inaczej. albo sie nie zapali.
ma sohc.
to wiem ze sie zapali
ale jakby miał dohc i nie słyszał tego, to najprawdopodobniej byłaby lipa
wepnij diode w obwód. jak sie zapali to działa.



dobra ale w jaki obwod ? bo nie kumam...
pewnie w obwod uruchamiajacy vtec..
pewnie w obwod uruchamiajacy vtec..



tzn. co mam zrobic odpiac kostke od zaworu vteca i wpiac tam diode ? jestem swiezym posiadaczem hondy wiec wiesz...

[ Dodano: 2007-12-04, 23:34 ]
http://www.google.com/search?q=vtec+light
http://www.google.com/search?q=vtec+light



THX...
W ten sposób sprawdza się, czy komputer wysyła sygnał włączenia VTEC-a do zaworu, a nie czy VTEC się fizycznie włączył. Choć w większości przypadków jest to równoznaczne, to jeśli lampa się zaświeci nie daje to 100% pewności, że fałda się zapięła.
nie widze opcji na zewnetrzne, mechaniczne sprawdzenie czy rozrzad pracuje na wyzszych krzywkach..
Wystarczy podpiąć żarówkę między VTEC pressure switch i +12V i patrzeć, czy zgaśnie.

Niestety nie wszystkie silniki mają ten przełącznik (np. D16Y2 nie ma).
W ten sposób sprawdza się, czy komputer wysyła sygnał włączenia VTEC-a do zaworu, a nie czy VTEC się fizycznie włączył. Choć w większości przypadków jest to równoznaczne, to jeśli lampa się zaświeci nie daje to 100% pewności, że fałda się zapięła.



to jak sprawdzic czy vtec sie zapina w 100 % ??
Napisałem jeden post wyżej. VTEC pressure switch reaguje na wzrost ciśnienia w układzie VTEC, a więc na przełączenie się faz.
Napisałem jeden post wyżej. VTEC pressure switch reaguje na wzrost ciśnienia w układzie VTEC, a więc na przełączenie się faz.



dobra to podeslij zdjecia jak to zrobic, z reszta mam usterke w d16z9 nr. 41 i to chyba jest sonda, ale sonda nie ma raczej wplywu na vteca...
a moze bys sie tak wysilil i troszke pogrzebal?



stron jest sporo na ten temat.. obrazkow tez.

blad 41 to zdaje sie padniete podgrzewanie sondy, lub sama sonda. sprawdz przewody/sonde.
weź se manual, poczytaj, poogladaj obrazki i zrób sam, pozatym jak masz błedy to komp pracuje w trybie awaryjnym i nie zapina sie vtec, wiec usuniecie usterki powinno być priorytetem.
weź se manual, poczytaj, poogladaj obrazki i zrób sam

wcale nie jestes pomocny, wstydz sie




weź se manual, poczytaj, poogladaj obrazki i zrób sam, pozatym jak masz błedy to komp pracuje w trybie awaryjnym i nie zapina sie vtec, wiec usuniecie usterki powinno być priorytetem.



spoko, thx, za rady, jutro rano o 6 idzie do serwisu na sprawdzenie vteca i sondy, wiec wszystko sie wyjasni co i jak... sie okazalo ze moj znajomy swiezo poznany ma brata mechanika w hondzie, no i zoabczymy co tam wyjdzie...