fajna sprawa..bezpieczna sprawa..ja bym oponowal za pelna klatka..ma ktos schematy do pelnej kaltki jak ona przebiega itd..
Główny wg. J. powienien być 50mm. Od rollbara w tył może być mniejsza srednica.
http://www.126fan.pl/www/klatka.htm

A więc obliczyłem same rury ok 15-16kg. do tego dwie podstawki 15x10mm ok 400-500g. i na kielichach ok 200g. Gruby myślę że z przodem to z 30 kg będzie ważyć .
Nie wiesz jak bardzo pancerną chce zrobić u siebie
wszystko wporzo ale..jak z przodem..decha rozdzielcza wylatuje czy jak??
jeśli będę robił to deska zostanie (nie wiem czy w jednym kawałku )
puszczasz pod deską. deske sie podcina gdzie trzeba.
zeby nie ciac, przed deska wyginac do slupkow i spelnia swoje zadanie
hmm no wlasnie nie chcialbym ciąć deski...
hmm no wlasnie nie chcialbym ciąć deski...



no to Cusco... tylko, że one są bolt on...
hmm no wlasnie nie chcialbym ciąć deski...



To wyjmij deske
haha Cusco.. dobre musialbym mieszkanie sprzedac
Deski nie wyjme!! musi byc inny sposob
wbrew pozorom Cusco to nie jest wcale jakis chory pieniądz...
ale sprowadzenie.. chociaz nie wiem. dobra koniec OT moze by ten temat wydzielic do warsztatu Panie modzie??
taka klatka wyginana nie jest sztywna
to i tak trzeba wjezdzac w deske??czy jest jakis sposob zeby byla jednym kawalkiem
gdzieś widziałem zdjęcie gdzie były dziury w nawiewach tych małych na szybę.
ale przeciez robisz jak cos tylko 2 male dziurki w rogu deski przy szybie, da sie przezyc, co do wyginania to jak sie nie ma obspawanej budy nie ma roznicy czy wyginana czy nie.
oczywiście że nie trzeba ciąć deski...widziałam taka klatkę na własne oczka.
klatka zeby spelniala swoje zadanie, powinna isc jak najblizej nadwozia. jak ma isc blisko nadwozia jak ma omijac deske?
klatka zeby spelniala swoje zadanie, powinna isc jak najblizej nadwozia. jak ma isc blisko nadwozia jak ma omijac deske?



Chybba lepiej puścić klatke przez kratki nawiewów u góry dla bocznych szyb...
takata - check, pozycja lezaca - check. sorki za offtop, ale zawsze zastanawialo mnie jak w ogole daje sie jezdzic z tak polozonym kublem i kierownica, ktora nie ma conajmniej 10cm odsadzenia i jeszcze dodatkowej przedluzki
jedziesz jak w szybkich i wscieklych normalnie no...
i te zajebiste 'uszy' z rury owiniętej pianką.
No i oczywiście w takim monsterze kiere wyrywa z rąk
dokładnie taką widziałam..ale ona chyba nie spełnia swoich wymogów
na tym zdjeciu ładnie widać, ze rura na maxa oddala sie od nadwozia, powinno byc tak ze palec nie wchodzi miedzy klatke i bude + do tego klatka ma byc połapana blachami przy wszystkich słupkach.
czyli bez ingerencji w deske sie nie obedzie..?
+ do tego klatka ma byc połapana blachami przy wszystkich słupkach

co to znaczy "ma byc"? moze byc. nie musi.

pat, albo konkret klatka, albo sie bawisz. mysle, ze nie bedzie zadnego problemu, zeby jakos ladnie wyciac otwory i zastosowac jakies wykonczeniowe gumowe listewki, zeby dziury nie byly za bardzo hardkorowe.
teraz pytanie gdzie?? TRAX to jedno miejsce..wie ktos gdzie cos jeszcze..nie chce hardcor klatki tylko taka bezpieczna
bezpieczna to taka hardkor rozbudowana...
uderzaj prosto do Treli. Arvid da Ci telefon.
Workshop spawa klatki z powodzeniem
bezpieczna to taka hardkor rozbudowana...
uderzaj prosto do Treli. Arvid da Ci telefon.




obstawiam 2kpln. szkoda, ze sie dopiero teraz zorientowales, ze chcesz klatke, jak masz prawie poskladany srodek..
ale to na przyszly sezon w tym seoznie juz raczej nie polatam sobie prawie wogole,wiec na ten sezon mi nie jest potrzebna..w zime zrobie klateczke moze..
co to znaczy "ma byc"? moze byc. nie musi.



bo to prawie nic nie kosztuje, a zwieksza sztywność wszystkiego o xxx%...
to zadzwon do ireco i juz rezerwuj termin. nie wiem czy ktos zrobi ci lepsza klatke niz oni.
tak sie robi klateczkę:








oraz troche pozno wpadles na pomysl wkladania klatki, bo bedziesz musial na nowo malowac wnetrze, jesli ma to byc dobrze zrobione.
ktos tam robil ze znannych nam osob??

[ Dodano: 2008-07-08, 11:54 ]
IRECO, jako bodajrze jedyna w polsce firma na homologacje FIA, wiec jakość jest. (ale i ceny)
http://www.ireco.com.pl/index.php?ireco=kontakt
dzieki ale trafilem na kontakt, bardziej bym chcial sie zorientowac od kogos znajomego ile taka klatka tam kosztuje..

u Treli ile?
w traxieile?
w workshopie ile?
w ireco ile?

Ktos odpowie
najlepiej chyba podzwonić i będziesz miał aktualny cennik...
trela
trax
irec
workshop

oni odpowiedzą
dzieki Pati.. nie wpadlbym na to, ale mowie o cenach od osob ktore robily, rabaty itd

Zreszta mozliwosci w konfiguracji mnie przerazaja i chyba trzeba z kims pogadac i dogadac ktora jaka z czego i jak rozbudowana..

jest ktos kto ma klatke oprocz marjana??
gadaj z Arvidem. robil u Treli. calkiem spoko cenowo i tak jak chcial.
trax ma na stronie kilka opcji i przykladowe ceny.
pierw sobie sam wymysl do czego i jaka chcesz ta klatke. potem gadaj z kims kto je robi.
ceny zaleza od grubosci rur, od ilosci przestrzalow, czy buda obspawana czy nie, gdzie jakie rury cena moze sie wahac od 1200-5000
jest ktos kto ma klatke oprocz marjana??



Po wawie jeździ 5gen w coupe identyczny kolor jak mój (fiolet)(Silnik chyba D16A9) z białą pełną klatką. Widziałem go ostatnio na Mokotowie.
dobra pogadam z ARV i zobaczymy jak to wyglada ja nie chce homologacji FIA i siusiki busik chce miec cos co da wiecej bezpieczenstwa niz bez klatki i tyle..
nie uwazasz, ze prosciej jest zadzwonic do ludzi, ktorzy produkuja te klatki i wlasnie ich poprosic o zapronowanie ci konstrukcji klatki dostosowanej do twoich potrzeb? przy okazji dowiesz sie dokladnie ile to kosztuje..
i tu masz racje totez wlasnie sobie liste tel zrobilem i bede dzwonil..
tak bym chcial zostawic deche w spokoju. czekam jeszcze na tel do treli zeby i znim pogadac na ten temat.
SIema, Ja zrobiłem u Treli i z czystym sumieniem mogę go polecić. PRzede wszystkim ma u mnie dużego plusa za terminowość. Umówiłem się z nim 2 miesiące wcześniej na pierwszy wolny termin i po 2 miesiącach zgodnie z planem wstawiłem auto, które uwaga!! wyjechało nawet przedplanowo ze skończoną klatką. Nie mogę tego powiedzieć o TRAXIe gdzie mnie ze 4 razy zwodzono i cały mój projekt ma przez to opóźnienie 3 miesięczne. Cena klatki u Treli to jakieś 2koła +- 500pln w zależności jak bardzo rozbudowana będzie klatka. Do tego dolicz lakierowanie (można samemu wałkiem, można trysnąć u lakiernika, różne będą koszty). W TRAXie trzeba będzie dopłacić trochę, bo oni wynajmują chyba Trelę do robienia tych klatek częsciowo. Ireco będzie najdroższe (również z uwagi na transport do Bielsko Białej!!!!) i bardzo ciężko z terminami u nich.
Generalnie zasada robienia klatki powinna być taka, że najpierw robisz klatkę a potem dopasowujesz elementy do niej. Tak musi być jeśli klatka ma dobrze usztywniać nadwozie i chronić Ciebie. Jeśli nie chcesz np krzyża w drzwiach to klatka nie będzie już zgodna z załącznikiem "J", poza tym musi być chcociaż jeden pałąk skośny na dachu, a Ty, jak piszesz jesteś wysoki! Wogóle musisz sobie odpowiedzieć czy potrzebna Ci ta zgodność? Robisz klatkę "dla siebie" czy pod konkretne imprezy... Ja niestety jeszcze nie jeździłem swoim autem po wstawieniu klatki, ale jeździłem CRXem z Dzejem, który ma niemalże identycznie zrobioną klatkę i musze powiedzieć, że subiektywne wrażenia z jazdy mówią mi że ta klatka naprawdę mocno usztywnia budę dzięki czemu auto skręca dokładnie wtedy kiedy mu karzesz fajerą. Pewnie w takim 18letnim CRXie poprawa będzie dużo większa niż w kilkuletnim Civicu, który już fabrycznie miał dużo większą sztywność i jest dużo młodszy... Ja Ci mogę dać jedną radę. Jak chcesz mieć klatkę gotową w danym miesiącu, to umawiaj się już na 3 miesiące wcześniej a może zdążysz u naszych polskich słownych tunerów (nie licząc Treli którego wspomniałem)
zeby nie ciac, przed deska wyginac do slupkow i spelnia swoje zadanie



Dla mnie taka klatka co ladnie omija deske to pedaliada ktory sluzy ozdobie.
Na przyklad zalacznik J nie dopuszcza takiego wyginania klatki.


Ja robilem klatke w proautotuning w Bydgoszczy i zrobili terminowo


Auto pro tuning. Jakby ktoś szukał: www.protuning.pl
Racja
W Bydzi klatki robi tez Dakar-rally.

PAT, jak nie chcesz krzyza, a mimo to klatka ma byc jak najmocniejsza z boku to podsune Ci takie rozwiazanie ktore kiedys wyczailem. Wada taka, ze wymaga znacznego pociecia dechy.

JEst jeszcze pewnie kilka innych osób/firm itp które robią klatki. Ja pisałem o tych co miałem z nimi jakąś styczność.

Faktycznie w drzwiach nie musi być krzyż, ale coś być musi. To poniżej jest z załącznika. Jak ktoś chce dokładnie wiedzieć co i jak niech przeczyta art253 który dotyczy bezpieczeństwa:
PAT auto ma być używane na codzień? Jeśli tak to ja sobie nie wyobrażam skakania przez klatke kilka razy dziennie...
Poza tym jak masz klatkę i jeździsz na codzień to koniecznie musisz mieć pasy szelkowe i to dobrze ściągnięte żeby nie wydzwonić w rury dyńką. No chyba że będziesz w kasku jeździł non stop
Umowmy sie ze jak masz klatke to zawsze musisz miec dobrze sciagniete pasy szelkowe. Nie zaleznie czy na codzien, czy od swieta, w kasku, czy bez.
nisko zamontowany fotel plus głowny pałąk cofnięty do tyłu.
miałem gdzies fajne foty klatki w 5g, ktora by mogła być znośna w uzytkowaniu na codzień. znajde to wrzuce.
Umowmy sie ze jak masz klatke to zawsze musisz miec dobrze sciagniete pasy szelkowe. Nie zaleznie czy na codzien, czy od swieta, w kasku, czy bez.


DObrze tato, umowa stoi! widzę że lubisz strofować innych
bardzo!
[quote="piechur"]
zwracam honor Dlugi - pomylilem 1500 z 5000, sorry

Podstawowa rzecz przy robieniu klatki to doswiadczenie, a czy to bedzie hiper-profi firma czy rzemieslnik to juz drugorzedna sprawa. Widzialem klatki robione "we wlasnym zakresie" przez spawaczy bez doswiadczenia i to zawsze slabo wychodzilo. Rury daleko od nadwozia, znaczna asymetria, spawy "takie se" i generalnie toporny wyglad.
nisko zamontowany fotel plus głowny pałąk cofnięty do tyłu.
miałem gdzies fajne foty klatki w 5g, ktora by mogła być znośna w uzytkowaniu na codzień. znajde to wrzuce.



chetnie zobacze takie foto Patiszonku
auto bedzie jezdzilo nie na codzien ale na spoty, imprezy torowe i co mi wpadnie w lapy w przyszlym sezonie..mam nadzieje ze u Treli dowiem sie jak to bedzie wygladalo..
palak poprzeczny ma biec razem ze slupkami b i najlepiej zeby byl do nich zlapany przynajmniej na srube mocujaca przelotke pasow. nie ma za bardzo mozliwosci cofniecia go jeszcze dalej do tylu.
, spawy "takie se" i generalnie toporny wyglad.

Jak większość klatek z homologacjami

W weekend są wyścigi to postaram sie cyknąć kilka fotek klatek. To co oglądałem w zeszłym roku nie wyglądało najlepiej.
tapicerke w drzwiach mozna podciąć aby klatka się w nią "chowała". zachowuje się plastiki, troche cywilizowanego wyglądu oraz ciszy. podobnie można postąpić z tyłem - zostawic plastiki i nie słyszeć wszechobecnego stukotu piasku o nadwozie.
foty:





dokladnie o to mi chodzilo..dzieki!! jak bys znalazl wiecej takich cywilizowanych klatek wrzucaj tutaj bede mial jak wzor przed robieniem klatki..
poza pierwsza nie ma w tych klatkach niczego odkrywczego. klatki jak klatki. mniej/mocniej rozbudowane i tyle.
tak sie wtrace.... TRAXa to omijaj szerokim łukiem, widzialem ich klatke i byla totalnie z dupy nie przemyslana a spawy to chyba zwykla spawarka za 300zł


sam mialem klatke z IRECO i szczerze moge polecic bo na pierwszy rzut oka budzi zaufanie...


Nie zaufał bym takiej klatce
ta tez mnie nie przekonuje..najbardziej mi bliska jest klatka z Patiego postu top pierwsze zdjecie w czerownym autku!! ale to sie okaże.
Nie zaufał bym takiej klatce

a co jej dolega poza tym, ze ma niewyjsciowy kolor?
tez mi sie nasuwa to pytanie: co jest nie tak z tą klatką? poza tym malo jej widac na zdjęciu...
Walter przesadzasz, dobrze wygląda.
wyglada ok, mi sie wydaje jakas zbyt lekka moze to zludzenie poprzez ten jednolity kolor i dokladnie nie widac co i jak..
Mi się wydaje że ma za długie rury bez dodatkowych wzmocnień, szczególnie ta rura ukośnie w otworze drzwiowym jest dodatkowo wygięta w bok więc w razie strzału łatwiej się składa. Myślę że robiąc niski krzyż było by mocniej a można go tak wstawić żeby też dość łatwo się wsiadało. Przesadzam trochę ale to tylko z myślą o Was
Pamiętam wypadek cinquecento na górskich w którym to klatka się troszkę pogięła.

PAT zależy Ci na klatce ze względu na ew wypadek ??
klatka jest wygięta na zewnątrz. przy strzale z boku to nawet lepiej bo sie trudniej zlozy.
jakby te rurki razem połączyć choć w jednym miejscu, byłoby sztywniej.
PAT zależy Ci na klatce ze względu na ew wypadek ??


mialem taki epizod w zyciu w UK ze jezdzilem po lesie i z ponad 120 przydzwonilem w drzewo i wpadle do wody i pisze tu nadal bo mialem klatke, tylko ze wsiadalo sie raz i sie siedzialo obudowanym z kazdej strony, mialem kask itd..

tutaj nie bede zawsze mial kasku, wiec ulozenie palakow na gorze jest istotne, bede wsiadal 400x czesciej niz wtedy wiec to ma znaczenie, mam 191 to tez ma znaczenie, i chce sie troszke szczerze powiedziwszy zabezpieczyc na rozne zdarzenia drogowe.. jak juz robie to chce to estetycznie z zachwoaniem boczkow z tylu, deski i pelnych drzwi..

Sorka ze sie tak rozpisalem.
ależ się rozpisał
jak nie chcesz rozbudowanej zabudowy dachu (ja bym sie pokusił) to fotel nisko i szelki.
chce rozbudowana ale chodzi mi o strone drzwi...przy uderzeniu w bok jebne łbem w pałąk jak nic znam to z dosiwadczenia, jak jezdzilem w kasu jedyna strona ktora mialem poscierana to ta od strony drzwi ale katycznie fotel nisko i szelki pomoga ale wtedy tez byly szelki a mimo to zdarzalo sie zachaczyc..moze mam za dluga szyje
a ja pomyśle na dalszą zabudową auta. Kask mam a przy moim przelocie to zatyczek nie będę musiał wkładać.


malo widac na zdjeciu wiec ciezko na 100% powiedziac, ale z tego zdjecia wydaje sie ze ta klatka to dopiero kibel jest.
jakos nie pewnie wyglada..na szczescie bede mial pare miesiecy na przygotowanie klatki dla bolidu mojego a jest w czym wybierac..

dawajcie zdjecia klatek zrobionych z glowa zawsze to cos podpowie..jakies rozwiazani pozwalajace zachowac wnetrze auta..tzn boczki, deske..

podziekowal
jakos nie pewnie wyglada..na szczescie bede mial pare miesiecy na przygotowanie klatki dla bolidu mojego a jest w czym wybierac..


To nie chodzi czy pewnie czy nie pewnie wyglada. Klatka musi byc oparta na trójkątach (jej kształt) a nie na prostakątach. Prostokąty są mało sztywne i łatwo sie konstrukcja skręca.
rozwiń myśl ?
Mi się wydaje, że ma wyglądać raczej tak:

ja bym jeszcze dodał pałąk między mocowaniami tylnego zawieszenia. ROzpórka to nie to samo co przyspawana rura. WOgóle uboga ta klatka strasznie, może na 1/4 tylko
Ta jest mocna i nie za bardzo rozbudowana


W konkretnych rajdówkach montuje się dwa krzyże z tyłu jeden pionowo za fotelami i drugi skośnie. Ponoć tam karoseria jest bardzo mocno skręcana. To wszystko ma mało sensu jeżeli rury nie będą połączone z budą, najlepiej w wielu miejscach.

Coś na ten kształt mógł byś zrobić w dziwach.

Krzyż dajesz trochę niżej szczególnie przednią część, pałąk ukośny z przodu troszkę przesunąć do przodu i wsiadanie nie będzie takie złe


Tu zerknij jak klateczka jest ładnie wkomponowana w deskę


http://www.ireco.com.pl/index.php
wejdź w galerię jest tam sporo zdjęć.


Może ktoś wie bo ciekawi mnie temat jak pospawać niektóre elementy blisko karoserii, pod dachem wiem że czasem sie ścina dach czy rozwierca by zdjąć poszycie, ale zostaje kilka miejsc gdzie trudno dojść, czy zostawia się bez spawania, bo o takim rozwiązaniu słyszałem
rozwiń myśl ?


OK, wez 4 dlugopisy, patyczki lub cokolwiek. Zrob z nich prostokat/kwadrat zalezy czy sa rownej dlugosci czy nie. Trzymaj w czterech rogach tak zeby sie kwadrat nie rozpadl.
Zobacz jak latwo w takiej konstrukcji zmienic ksztalt na np rąb. Żaden spaw (czyli punktu w ktorych trzymasz palce) nie musi pęknąć zeby zrobic rąb. Teraz dodaj terez jedna przekątną w kwadracie albo zrob trójkąt. Teraz nie sposob zmienic ksztalt bez rozerwania spawów.
Bez urazy jak za bardzo łopatologicznie.
nie obrazilem sie. ja nie z takich
swietnie wytlumaczone!
o rzesz podczas testowania z dlugopisem jeden mi sie rozlal, drugi zlamal i ma jeszcze dziure w kciuku, ale fakt dziala..

Walter ta pierwsza jest mocno rozbudowana zobacz mocowania..z przodu 3w1 sie robi..
3w1 nie określa stopnia rozbudowania klatki. Ma mało rur więc uważam ją za mało rozbudowaną. W WRC są rozbudowane.
a ja się zastanawiałem jak złapiecie 4 końce dwoma rękami
A czy coś takiego Cię interesuje?

SPARCO, z homologacją, cena z transportem wychodzi poniżej 2000 zł
http://www.rallyshop.it/i...roducts_id=3350
imho duzo lepsza bedzie klatka pospawana na konkretnej budzie i dopasowana do potrzeb wlasciciela
klatki sparco o ile pamietam potrafia byc dosc filigranowe i czesto sa tylko przykrecane do budy
tez slyszalem a nawet czytalem ze maja zdolnosci do wyginania sie, to samo tyczy sie OMP
Masz zamiar łączyć klatę z przednia konstrukcją, jakieś zastrzały do kielichów ?

Jak nie to może coś w ten deseń ??



tu nie ma klatki ale ładnie wygląda
z takich sensownych i oszczędnych klateczek to w oko wpadła mi ta klatka:
zdjecia z galerii Ireco




dodałbym tylko rurę miedzy tylnymi kielichami, z boku drugą bym puścił po progu i rury idące przy słupkach A i B połaczyłbym blachami z nadwoziem
bardzo chetnie bym wypuścił rury do kielichów przednich i konstrukcja byłaby kompletna

i jest fajna, lekka i mocna klateczka

P.S. A ta klatka z linka Tompa IMO jest super, do pełni szczęścia brakuje tylko modyfikacji za 100zł:

wyglada nice..wykonawca juz jest, pomysl jest tylko trzeba poczekac z realzacja, ale za pomysly dalej bede wdzieczny!! nie zaszkodzi sciagnac pare i polaczyc w jedno..
http://passwordjdm.com/Im...cing/Index.html

Pat napisz mi na PW gdzie robisz klatke i ile płacisz za nią, ile obspawanie, polakierowanie.


zeby nie zakladac nowego tematu jakiej firmy jest klatka na zdjeciu gdzie mozna taka znalesc ???? ;> z gory dzieki za info
Cusco
Raz- to nie klatka.
Dwa- (strzelam) Cusco roll cage do dc2...
Gumka23, przeczysz sam sobie: rollcage = klatka
to ze skrecana, a nie spawana nie zmienia faktu ze jest klatką
Pierdolisz...

wiadomo o co kaman, wiec nie rob ze mne glupka, bo wychodzi na odwrot.
ale ze o co chodzi? to JEST klatka.
No nastepny...

Ok, zle sie wyrazilem. To jest klatka.. popierdolkowata. Z prawdziwa klatka ma wspolna tylko nazwe.
a jak wyglada prawdziwa klatka? czym rozni sie od tej fejk klatki?
Niczym.. Dlatego w tym sezonie w kazdym wurcu zamiast celi bedzie 6pkt skrecana Cusco.
nie rob ze mne glupka, bo wychodzi na odwrot.


no chyba jednak nie na odwrot

to jest prawdziwa klatka, ona istnieje poza wirtualna rzeczywistoscia, jak nie potrafisz pisac tak by inni zrozumieli o co ci chodzi to nie pisz

chodzi ci o to ze porzadna spawana klatka jest lepsza od skrecanej nawet dobrej firmy jak cusco i taka skrecana wypada slabo przy spawanej, racja, nikt nie pisze ze nie, tylko wystarczy to odpowiednio napisac...
Aaa... czyli jednak zrozumiales moj przekaz podprogowy i nawet przyznales racje.. ok.. w takim razie po co temat i kilka zbednych postow?
w czym taka skrecana klatka jest gorsza od spawanej jesli wziac pod uwage fakt, ze zamontowano ja w samochodzie, ktory z wrc ma wspolne tylko to, ze ma 4 kola i kieruje nim jakis czlowiek?
No przeciez juz Ci odpowiedzialem, ze w niczym.

Dalej chcesz zadawac dziwne pytania?
wplatales sie w glupawa dyskusje, bo wymysliles, ze jak skrecana, to juz tylko udaje klatke, bo prawdziwa to tylko w wrc, wszystkie inne obsysaja. po co wymyslac takie pierdoly jak nie ma sie nic ciekawego do powiedzenia?
z daleka to i gówno do bata podobne
skręcana z daleka wygląda jak klatka z bliska jak "popierdolkowata" (ale lepszy rydz jak nic

prawdziwa to tylko spawana
Markos, teraz zrozumiales?
nie, nadal nie rozumiem. glupawe te wasze docinki do tej klatki.

czy taka gowniana nie-klatka cusco usztywnia nadwozie? TAK.
czy taka gowniana nie-klatka cusco powoduje, ze kierowca jest bezpieczniejszy? TAK.
czy kazdy z czepialskich po zalozeniu takiej klatki obsralby sie z powodu tego jak mocno usztywnil sie samochod? TAK.

wiec o co wam ku*wa chodzi? jak nie wyglada tak, to jest be i nie mozna jej nazwac klatka, bo wedlug waszego nazewnictwa tylko i wylacznie taka cela zasluguje na nazwe "klatka"?
Ale to Wy zrobiliscie z tego taka rozkimne.. Nie ja.

czy ja napisalem, ze cusco nie usztywnia? Napisalem, ze nie jest bezpieczniej niz bez niczego?

Napisalem, ze klatka cusco jest popierdolkowata- bo jest. Napisalem, ze z prawdziwa klatka taka cusco ma niewiele wspolnego- bo nie ma..

Skoncz juz temat, bo wszyscy wiedza o co mi chodzilo kiedy napisalem - to nie klatka, a Wy zrobiliscie z tego glupawa dyskusje i probujecie udowodnic cos co wszyscy wiedza.

Peace!
A ja się tam z markosem zgadzam i nie rozumiem czemu nie można takiej klatki nazwać klatką
To tak jak by mówić że kalkulator nie jest komputem bo nie da się na nim zainstalować Windowsa...
ta z foty to kocur
to nie klatka, a Wy zrobiliscie z tego glupawa dyskusje i probujecie udowodnic cos co wszyscy wiedza

nie. jest dokladnie odwrotnie. wszyscy wiemy, ze to klatka, a tobie wydaje sie, ze jak ma pare srubek, nie ma krzyzy w drzwiach, 2 krzyzy z tylu i nie jest poprowadzona do kielichow z przodu, to juz nie jest klatka.
Markos - to jest pseudo klatka. Bo gówno ona usztywnia. Do czego jest łapana? W 6 punktach do nadwozia na podłodze? Równie dobrze założył byś rozpórki - efekt ten sam.

Prawdziwa klatka, z krzyżami, łapana do słupków i z zastrzałami do kielichów usztywni ci budę i zagwarantuje na ile to możliwe bezpieczeństwo kierowcy. Ta przedstawiona wyżej, do amatorskich zastosowań da radę. Nic ponad to, a moją tezę potwierdzi każdy poważny kierowca jeżdżący w sporcie, ba! bardzo dużo zawodników KJS'ów jest podobnego zdania co ja. Nie dawno też rozkminiałem ten temat, i na Rally Monte Calvaria ostatecznie wybito mi skręcaną klatkę z głowy.
przypomnę, że pucharowe P206 miało skręcaną klatkę...
yeah. prujmy wnetrza do golego i spawajmy rury klatki po calej dlugosci slupkow, bo klatka postawiona w 6 punktach to shit.

pozostaje tylko zmienic nazwe forum na passwordwrc.
zadne rozpórki nie zastąpią skręcanej klatki , jednak spina ona budę duzooo mocniej
i to tez jest klatka tylko ze skręcana chyba ze ktos wie lepiej niz te firmy co je robią , to chinszczyzna nie jest wiec tez jest napewno sprawdzona co chodzi o bezpieczeństwo!!!
a ze jest gorsza czy lepsza od spawanej do budy to juz inna kwestia co niezmienia jej nazwy i zastosowania
pozdr
Zauważ, że główną myślą mojego postu było usztywnienie budy. Ty pisałeś, że zajebiście usztywni. Ja twierdzę z goła inaczej.

Napisałem tez, że do amatorskich zastosowań skręcana da radę. Było tak?
Więc proszę Cię, ogranicz swoją szyderę, bo akurat tutaj nie masz absolutnie racji. Brak argumentów czasem trzeba przyjąć na klatę, jak również przyznać czasem komuś rację - a nie walnąć szyderę, bo tak.

[ Dodano: 2010-03-14, 19:47 ]
jak dlamnie spinanie amorkow a spinanie budy to dwie inne sprawy no ale przeciez to ty znawca tematu jestes
spinajac bude w 6 punktach jako plyte podlogowa chyba wiecej da niz wstawinie rozporek bo jednak spina cala podloge razem a nie punktowo gdzie buda przy rozporkach pracuje na skrecanie troche bardziej
a przy skrecanej klatce jak i spawanej i tak ma sens spinanie amorkow jak i z przodu jak i ztylu gora i dol
chyba ze wedlug ciebie przy spawanej klatce juz nie trzeba zadnej rozporki bo nie ebdzie mialo totalnie zadnego wplywu?
przypomnę, że pucharowe P206 miało skręcaną klatkę...



Bo tak naprawdę klatka BEZPIECZEŃSTWA ma chronić a nie usztywniać. Głównym jej zadaniem jest ochrona kierowcy/pilota przed uderzeniami/rolkami itp... W Pucharze Peżota jak wielu innych ograniczało się koszty, więc zamiast megawypasionej spawanej klatki z zastrzałami do wszystkiego był gotowiec skręcamy, zwłaszcza że wszystkie auta w tym względzie były jednakowe.

Jak ktoś chce usztywnić stare nadwozie klatką skręcaną przyłapaną tylko do podłogi i do tego jeździć głównie po mieście do wg mnie pomysł zupełnie chybiony. To już lepiej same rozpórki dać, bo przynajmniej się o nie nie pozabija kierowca jak będzie jechał na zakupy i ktoś muw bok wjedzie.
to juz kwestia względów praktyczno estetycznych posiadacza pojazdu, a wiadomo ze o guscie sie nie dyskutuje.
tak czy inaczej czy to spawana czy skręcana, klatka to klatka.
grafix pinin Gumka23 czy w takim razie takie "coś" to też nie jest klatka tylko dlatego, że jest skręcana?


info ze strony cusco:
FEATURES:
*The lightweight joints used increase safety with competition roll bar layout.
*Mounted in locations that increase body rigidity.
*Cusco's bar layout is designed from their extensive racing experience. Their cage structures are designed based on feedback from the track so the cages work as good as they look.