Yo yo.
Czyli bierzemy np. sedana VTi albo EG6 - co, wg Was, będzie lepsze do jazdy po torze, zakrętach i takie tam?
z powyzszych eg6, bo lzejsze. bez klatki sie chyba nie obejdzie, bo sztywne to to nie jest.

a jak moze byc cos innego, to proponuje itr + klatka.
sedan ma taką podłoge jak ITR, mozna go odchudzic mocno.
eg6- bo jest niskie, stosunkowo szerokie, i ma dobrze rozłożony środek ciężkości, sedan jest jak dla mnie trochę za długaśny na zakręty. ee8/9 też się nadaje, z totalnym wybebeszeniem, dobrym zawiasem i klatką w środku, może być niezły killer na zakrętach
Graphi tylko zapamiętaj że klatka to nie kratka

ED czy EE bym odpuścił ze względu na stary konstrukcyjnie zawias i coraz mniejszą dostępność zestawów czy gwintów.
sedan ma taką podłoge jak ITR

to nie tylko podloga odpowiada za sztywnosc nadwozia
EE9 dobrze się prowadzi i jest lżejsza od EG6 czy EG9, dobry zawias i klatka i naprawdę można poszaleć, jeździ u nas na mini-maxach jeden gość takim EE9 praktycznie seryjnym i całkiem nieźle sobie radzi, a widać że autko się fajnie na winklach trzyma
a tak BTW to pamiętam taką 4 generację (EF3 oznaczenie) co podobno zrobiła czas 1.04 na Tsukubie (choć fakt że trochę kasy w to auto napewno poszło: klatka, zawias, silniczek podkręcony), a to chzba całkiem niezły wynik
Czy EE9 takie to słabe na tor i zakręty to nie wiem...
http://pl.youtube.com/watch?v=wdvTYN41cDY
ale taki sedan jest lepszy na winkle, bo jest własnie dłuszy, w tym cały cwancyk
A kto powiedział że EE jest słabe ??

Lepiej odpowiedzcie na pytanie co jest lepsze.
taki sedan jest lepszy na winkle, bo jest własnie dłuszy

mysle, ze jakby tak bylo, to najczesciej modyfikowanym pod tor autem bylby civic sedan. niestety jest troche inaczej

rozkmina jest "co wybrac miedzy eg6, a eg9", czy "ktora hondowska buda bedzie fajna na tor"? bo w koncu nie wiem..
Pit napisał/a:
taki sedan jest lepszy na winkle, bo jest własnie dłuszy
mysle, ze jakby tak bylo, to najczesciej modyfikowanym pod tor autem bylby civic sedan. niestety jest troche inaczej



mało kto chce jezdzic w zamysle 'rodzinnym' sedanem po torze, bo 3d jest wyglądowo bardziej sportowe

ciekawe o co chodzi tym japsom z sedanem 8 gen typeR?
Nie wiem co chodzi ale wiem jak jeździ...Graphi, idź w nowe albo jak najnowsze, zapomnij o EE czy EG, niżej EK nie patrz.
mysle, ze jakby tak bylo, to najczesciej modyfikowanym pod tor autem bylby civic sedan. niestety jest troche inaczej


tylko czekać aż wszyscy zaczną zawijac po winklach lexusem gs

ile waży stock EG6 vs EE9 ?
ciekawe o co chodzi tym japsom z sedanem 8 gen typeR?

aha, to jdm sedana type r 8 generacji tez bierzemy pod uwage? grubo. w takim razie nie szukalbym dalej

w czym ek bedzie lepsze od budy itr'a? (oczywiscie poza tym, ze latwiej dostepne)
jak dla mnie to mozemy brac pod uwage nawet tatre 6x6 i krzysia krawczyka, podaje przykład, ze sedan jest bardzo dobrym autem na tor.
krzysia krawczyka



Z dużej litery, ignorancie
ile waży stock EG6 vs EE9 ?

1080 vs jakieś 1000
jak dla mnie to mozemy brac pod uwage nawet tatre 6x6 i krzysia krawczyka, podaje przykład, ze sedan jest bardzo dobrym autem na tor.


może w rwd i awd, ale w fwd długi tyłek tylko przeszkadza, bo trzeba go za sobą ciągnąć

ee9-1010 kg katalogowo
a czemu EK ponad EG ? lubie obie te budy, ale chyba większej róznicy nie ma między nimi, zawieszenie jak nie bliźniacze to bardzo podobne... chodziło Ci o kwestie wieku auta? rdzy?
Tak, o to i o sztywność wyjściową i świeżość ogólną auta i podzespołów.
przy budowie auta na tor wiekszosc z tych podzespolow i tak opusci swoj domek, wiec zadna roznica mlodszy/starszy. rownie dobrze mozna wziac crx'a i zrobic to co arv robi ze swoim. jezdzi szybko? jezdzi.

przykladami typu 8gen typer nie zajedziemy daleko. pewnie poza nim jest jeszcze kilka fajnych sedanow, np integra type r w sedanie tez pewnie jest dobra. ale chyba zaden z nich nie zainteresuje graphiego, poniewaz nie da sie tych samochodow kupic za normalne pieniadze.
Ja się kieruję raczej tym że im młodszea baza tym mniej zabawy przy wszelkich przeszczepach, lepszy stan ogólny, lepsza konstrukcja samej budy i ogólnie mniej pracy. Tak ja to widzę.
eg/ek swapuje sie bardzo podobnie
Pytania do ogółu:
1. Ilu z was pociskało ostrzej na zakrętach?
2. Ilu z was jeździło hatchbackiem i sedanem?

Od siebie napiszę że sedan EG bardzo fajnie jeździ po zakrętach- dzięki cięższej dupie jest bardzo przyjemny w obsłudze, tył puszcza ciut szybciej i nie męczy podsterownością.

Graphi- nie podchodź do kolejnego projektu od dupy strony, kup pukniętego ITRa do kosmetyki, wstaw do środka klatkę, dobra opona na szerokich felgach i gotowe.
No kuurwa właśnie - zdaje się że radziłem to samo?
nadwozie sedana konstrukcyjnie jest sztywniejsze, bo nie ma dużej dziury z tyłu.
robiąc auto na tor (stricte), bierzemy dowolną zdrową i świeżą budę, dodatkową sztywność nadaje klatka. reszte robimy wedle upodobań.
to bierz '95 3d najtansze i jak najmniej bite i robota od podstaw.
chyba, ze ITR i po ew. dzwonie tylko buda EG 3d..?
to bierz '95 3d najtansze i jak najmniej bite i robota od podstaw.


chyba, że VTi poniżej dychy....

chyba, że VTi poniżej dychy....



zwłaszcza nieorginalne.....
ja bym brał EG6 bądz ITR.
Świerkowy jest do sprzedania.
EK/EJ ma jednak lepsze zawieszenie niż EG (dłuższe tylne wahacze).

Szukałbym jednak DC2-R. Już w serii można się pobawić na torze, zmieniając tylko hamulce.
Ja już się trochę wylatałem po zakrętach EE8 i ze swojej strony mogę powiedzieć, że nie jest łatwo jechać nim szybko. Krótki rozstaw osi i jakieś 67% masy przypadającej na przednią oś w serii sprawia, że jest bardzo nerwowo i trzeba ciągle uważać na dupę, bo chila nieuwagi i koniec z jazdą. Do tego buda ma już min 15lat i trzeba stosunkowo sporo w nią zainwestować żeby osiągnąć jakąś tam sztywność nadwozia. Zaletami jest na pewno niska masa i niski środek ciężkości co sprawia, że można tym naprawdę szybko pojechać. Jeśli chodzi o budę Hondy w zasięgu ręki (czyt. nie za drogiej) to myślę, że trzeba pójść tropem profesjonalistów, którzy twierdzą, że najlepiej na zakrętach prowadzi się DC2. W końcu jest to type-R, a to nie tylko zwiększona moc i parę gadżetów w kokpicie. Paru mądrych skośnookich nad nim pracowało dopieszczając zawieszenie, hamulce i konstrukcją nadwozia. Takie auto już w serii znakomicie gania i seryjne EE EG czy EK (z wyjątkiem EK9) nie ma szans w starciu na torze. Myślę też, że EK4 czy EG6 jeżdżą bardzo podobnie, więc bardziej powinno zdecydować co bardziej Ci się podoba. Sedan i coupe z racji większego rozstawu osi będą bardziej neutrealne od hatchbacków, ale myślę, że mając te same zawieszenia różnice są niewielkie jak dla nas, amatorów. EE są stare i wymagają sporo pracy. EG też już robią się stare. EK jest chyba najciekawszym wyborem teraz biorąc pod uwagę ich cenę i świeżość nadwozia.
6gen 1.4 z roku 99-00 wyrwie za 15 koła. po wspawaniu klatki (nie kratki ) buda bedzie duzo sztywniejsza od DC2R. mając budżet 30-35 tysi jestem w stanie z głowy dać wishliste czesci zeby to hulało po torze - podstawowa sprawa to wydać kase mądrze.
na tor inwestowalbym w 6 generacje. starsze sa za stare

tyle ze starsze sa jednak troche tansze i lzejsze - to ma wplyw na to zeby byc bardziej konkurencyjnym. jezeli jednak nie chcesz wygrywac za wszelka cene, tylko bezpiecznie doskonalic swoje umiejetnosci - wybierz cos nowszego.
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3501707

za 35 tysi opłacony i naprawiony z klatką
IMO najlepszy stosunek jakość/cena
moim zdaniem to nie kosmetyka - dostał w próg... trzebaby to dokladniej oglądnąć
http://www.autoklub.pl/fo...t=3161&start=15
A ja radze zrobic inaczej:
Po pierwsze buda i generalnie caly samochod musi byc w bardzo dobrym stanie. Podkreslam jeszcze raz słowo BARDZO.
Jezeli auto bedzie zmęczone, to zasadniczo trzeba liczyc sie z tym, ze wiekszosc elementow trzeba bedzie kupic nowe.
Jak sie chce miec samochod ktory na torze sie nie sypie to nie ma miejsca na uzywki i drutowanie.
Musi sie wszystko łatwo i szybko odkrecac, hamulce nie moga byc troche podniszczone bo trzeba bedzie je wymienic. Wiazka musi byc w idealnym stanie.
Stare auta po przejsciach na ogół dostarczą tylko kłopotow i mega duzych wydatków.
JA bym bez zastanowienia kupił DC2R. Wystarczy na początek kupić pare rzeczy i juz mozna wyskoczyc na tor. Dalsze zmiany mogą być dokonywane "na spokojnie", nie nadwyręży to budżetu.
Raczej bym nie kupował EG6 bo za stare juz jest.
NA pewno bym kupował cos z B seria od razu, żadne swapy z 1.4 czy podobne rzeczy.
Oczywiscie mozna ale koszty beda ogromne bo trzeba bedzie kupic dosłownie wszystko = kupa kasy i kupa czasu.
Dla osób planujących polatac po torze (dłuzej niz 3-4 kółka bez schładzania fury) od razu sugeruje przeznaczyc kase w budżecie na:
- chłodnice oleju
- duża (szeroką chłodnice wody)
- wskaźniki cis oleju i temp oleju (dobrej firmy)
- opony min R-comp
- dobry kubel i pasy 3"
- klocki torowe i przewody
- dobra klatka
- minimum dobre zawieszenie
- kierownice, rekawiczki, kask
wg mnie to absolutne minimum
Olałbym otwieranie silnika i dłubanie w samym silniku (chyba ze jest kasa), kupowanie drogich elementow zeby odelzyc fure, short shiftery,
mialbym w glowie szpere i skrocenie skrzyni jezeli to bedzie B16
to tyle tak na szybko...
Innymi słowy posłuchaj Graphi mądrych ludzi....

Kivik - miło Cię czytać, dzięki Tobie wiele się w zeszłym roku nauczyłem.
Pokłon i szacunek.



Dzieki za mile słowa, ciesze sie ze moglem jakos pomóc.
pozdrawiam
Kivik - miło Cię czytać, dzięki Tobie wiele się w zeszłym roku nauczyłem.
Pokłon i szacunek.



oj tak!!

kivik, uwielbiam czytac twoje posty na CKPL forum type r jak piszesz wlasnie o rzeczach zwiazanych z torem i autem na tor
... dobra, tośmy się pobrandzlowali...
aż mi się z nadmiaru emocji ...
OK - szukam Civa V gen. sedan lub hatch, conajmniej 1,5, a najlepiej VTi.
Chcę mieć zabawkę, której budżet zamknie się w 20 tys. pln - jest to realne.
Niech robi 6.xx do setki - bo czemu nie? Ale niech zapierdala po winklach...
To znaczy masz na myśli auto + 20K, tak?
To znaczy masz na myśli auto + 20K, tak?


daj mi ceny stockowe 2 kubełków, pasów, hamulców/zawieszenia a'la EGG, kiera, kask, rękawiczki oraz koła
Sto milionów.

P.S. Popatrzę po cennikach i dam znać.
To znaczy masz na myśli auto + 20K, tak?

Co to jest 20K?? oznaczenie ksenonów ??
20k = 20 tysięcy złotych polskich
No Ty napisałeś dobrze.
Graphi- przecież masz wykurwisty kask i rękawiczki- I na rower i na skuter
Graphi- przecież masz wykurwisty kask i rękawiczki- I na rower i na skuter


debilu

po łykendzie bedę wiedział, co będzie w stajni - albo i nie...
po łykendzie bedę wiedział, co będzie w stajni - albo i nie...



I co będzie w oborze, tzn. w stajni?



Wtorkowy bump:
I co będzie w oborze, tzn. w stajni?
biały sedes będzie... i chuj
Znam takich co jezdzili w KJS'ach w kaskach rowerowych bardzo bezpiecznie sie mozna poczuc
biały sedes będzie



Może ten z otoMoto biały ? Po stłuczce ?
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3738216
ten
a chuj

pan był łaskaw położyć laskę na mnie i se sprzedał, będąc już ze mną ustawionym


jak chcece kupować bez wydawania złotówki: 602 852 730
Legionowo
jak lubisz transakcje z atrakcjami - zadzwoń koniecznie


still searchin'....
a może....
http://allegro.pl/show_it...Fa%3E%3C%2Fi%3E

ktoś zna/widział
sprzedaje się dosyć długo, a cena systematycznie spada...
sprzedaje się dosyć długo, a cena systematycznie spada...


... a dlaczemu... ?
Chyba na CKPL ktos pisał ze bita była. Ale pewny nie jestem.
Tu taki sam ale ciut droższy i bez tych wieśniaczych naklejek:

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3642869
Odradzam to Vti ten egzemplarz juz sporo przeszedl!
Odradzam to Vti ten egzemplarz juz sporo przeszedl!


mówisz o tym z naklejkami czy bez naklejek?
przypomnij mi jeszcze raz swój budżet
co to znaczy przevtecowany w odniesieniu do ek4? ze ktos nim szybko jezdzil? a jak sie jezdzi ek4?

albo konkretne informacje: co sie dzialo, skad o tym wiesz itd, albo nie pisz nic wiecej.
Łódź i......:

http://moto.allegro.pl/it...tec_160_km.html

znamy? wiemy?
ej, wez kup hatchbacka
Eeeej no, nie rób mi tego.
By jeszcze nas mylili:
-ej Nevada widziałem Cie na mieście, jechałeś jak pizda
rotfl
tzn ze nie byl oszczedzany marcos i dla tego go nie polecam zreszta jezeli byl by taki swietny to juz dawno byl by sprzedany, pewnego czasu wpadal na spoty civic klubu i mialem okazje go spobie oblukac.
Eeeej no, nie rób mi tego.
By jeszcze nas mylili:
-ej Nevada widziałem Cie na mieście, jechałeś jak pizda


... mam urwać koło na winklu, by się bardziej męsko poczuć?
1:0 dla Oklahomy...
No i co jebako?
Szukasz tego auta? Weź coś z klimą, odkupię
szukamy, szukamy... klimę Ci odsprzedam
No i co jebako?
Szukasz tego auta? Weź coś z klimą, odkupię


... no i kurwa będzie bez klimy.
teraz to juz będą mówić: jeździsz Alabama, jak ostatnia pizda.
wszystko zależy od budżetu. jak jest kasa to bym brał bude integry, jak nie ma jej tak dużo to można kupic bude 5gena (osobiście preferuje hb) najlepiej eg6. trzeba pamiętać ze przed klatka należy obspawać budę.
graphi juz kupił sedana 5 g.
jest gdzies na necie stronka z danymi wiekszosci hond?

glownie chodzi mi o masy, rozstawy osi i kol.

Powracajac do tematu budy na tor, co moze byc ciekawego co jest lekkie i ma jak najwiekszy rozstaw osi?
czy sedany i kupety maja wiekszy rozstaw osi niz hatchbacki danej generacji?
czy raczej lekkie i z wiekszym rozstawem to bylby accord czy preluda?
jak sie ma crx do 4gena? to to samo jesli chodzi o rozstaw?
4g ma większy rozstaw osi niż CRX
sedany i kupety sa dluzsze od habet. dla roczników 88-91 masz 3 rozstawy osi: crx->civic 3d->civic sedan
dla 92-95 masz dwa - hb->cp/sdn=dc2
musiałbyś pozerkać po manualach albo blueprintach.
6 gen. ma chyba porównywalny, jeśli nie większy rozstaw osi od DC2 i przy tym krótszy zwis.
a 5d jaki ma rozstaw? nie taki sam jak sedan 5gen? (tak z ciekawosci pytam)
ważny też jest środek ciezkości.CRX ma nizej linie dachu, przez co srodek ciezkosci jest nizej. takie moje 3gr...
tylko że CRX ma rozkład mas dupny i bardzo krótki rozstaw osi. Żelacho będzie stabilniejsze A masa podobna! Torowe CRXy z Japonii miały masę rzędu 750kg przy zastosowaniu drogich części jak choćby lekkie hamulce wachacze itp.. ale fwd to fwd i w pewnym momencie możliwości się kończą,

P.S. takie porównanie: Byłem w Irlandii na time Attack i jeździł Civic 5 gen coupe z K20 270koni (masa nieznana) i CRX bardzo lekki jakieś 230koni. CRX wciągał CIvica bez żadnego problemu. Pewnie jest to tez kwestia ustawienia zawieszenia. Z resztą tutaj jest filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=ZQc96PEW1F0

Czas poniżej 1 minuty, podobny czas robi GTR o mocy rzędu 500koni, czy mocne EVO torowe, wiec do pewnego momentu jest to fajna baza na tor
to kilka ciekawych informacji zdobylem.
kiedys na hondapl.org bylo duzo tych specyfikacji, ale teraz strona mi nie dziala.

Czyli jak szukac mega lekkiej zabawki to bardziej 4gen sedan. Albo troche ciezsze ale dluzsze to bedzie 6gen w sedanie lub kupecie? (tylko to ma wiekszy rozstaw niz integra?) mialem taka kupete, fajna byla nawet myslalem o wpakowaniu do niej silnika z itr, ale juz byla w srednim stanie

A stare accordy albo pralka? albo moze legend w kupecie, ile to wazylo?
accordy, pralki i legend to raczej nie sa lekkie auta
czemu szukasz sedana, coupety? hb prowadzi się lepiej

przynajmniej tak zawsze mi się "wydawało" i taka była moja wiedza.
nie szukam, na razie czysto teoretyzuje zafascynowany tymi zelazkami co jezdza po miescie i wszystko niszcza

generalnie wstepnie wazne sa dla mnie trzy parametry - waga i rozstawy osi i kol.
jak juz bede zabieral sie do roboty, to zawias od razu pojdzie do zmiany i cala geometria bedzie przestawiona, wiec roznica w prowadzeniu sie seryjnych samochodow nie bedzie miala duzego znaczenia.

Np w czystej teorii, jak 4gen sedan ma wiekszy rozstaw osi od 3 drzwi, to powinien sie lepiej prowadzic i ma odrobine lepszy rozklad mas z kupra z tylu. I jest gdzie spoilerung przymocowac Ile wazy taki sedan w wersji odpowiadajacej jakiemus 3 drzwi? dla porownania.

ps. nie chodzi mi o zwinne cos, tylko co bedzie szlo lepiej na torze na szybkich zakretach. Integra wbrew pozorom jest dosc krotka. Z tego co widzialem w jakims glupim japonskim pismie
to dc 2 ma rozstaw 2570 a fd2 type r (sedan) 2700. roznica miazdzaca. (accord R - 2670)
Ale na nowa bude z fn2 mnie nie stac

znalazlem jeszcze
crx - 2300 (uaaa malo)
city - 2400 i 760kg - uaaaa - to dobre! z klima!
eg6 - 2570 - sedana nie ma innej, wiec chyba tyle samo
ek4 - 2620 - wiecej niz itr - ok
s2000 - 2400 - heh, tez krotko
dc5 - 2570
ep3 - 2570
Hmm co do Accordow, to w V gen CC7 (edm) ( atr to VI gen ) wyglada to mniej wiecej tak:

Rozstaw osi : 2720
Rozstaw koł 1475/1480 (przod/tyl)
Szerokość całkowita : 1715
Wysokosc auta: 1380
Dlugosc auta: 4675
Przeswit: 160 (:D)

Rozklad nacisku w przypadku "bida" wersji:
745/495 (przod/tyl)


Waga w tej wersji ( bez ABS ) - 1240 kg
( moze to byc rownie dobrze i 1400 kg w full wersji ) manual nie mówi nic czy to ma klime czy nie )

Swap na H22 właściwie bolt-on ( a jest to wlasciwie najsensowniejsza opcja )
Zawias pasuje z Accordow usdm'owych ( V i IV gen )
W tej wersji "pustak" hebel rozmiarow chyba jak w eg6 (262) a swap wedle uznania...
hmm...

ja też ostatnio coraz mocniej zastanawiam się nad żelazkiem jako weekendowy fun car... tylko, że chyba różnorodność aftermarketu jeżeli chodzi o zawiasy i hamulce jest dużo mniejsza niż w przypadku EG/EK? dodam, że bardziej skłaniam się ku budzie ED niż EE...
do żelazka są klamoty i to nawet dużo. Lepiej brać ed bo łatwiej znaleźć.
Teoretycznie wlasnie sedan ze wszystkich 4g powinien byc najlepszy. 3D i CRX z racji krociutkiego rozstawu sa bardzo nerwowe. Ale w przypadku tak starych aut, ze zmeczonymi budami ciezko jednoznacznie powiedziec.
znalzlem jeszcze dane accorda IV gen, ale to wychodzi to samo co Vg. 2720 i waga kolo 1250-1300.

Cos o legendzie, ale nie wiem ktory to ktory:
Honda Legend 2.0 Turbo 1988:
rozstaw osi: 2759 mm
masa: 1300 kg

Honda Legend Coupe 2.7 1987
rozstaw osi: 2705 mm
masa: 1420 kg

Accord Type R
rozstaw osi: 2675 mm
masa: 1405 kg

Znalazlem tez:
http://img45.imageshack.u...atchback2mz.jpg
http://img45.imageshack.us/img45/9933/sedan0hg.jpg

Jednak to to samo jesli chodzi o rozstawy, ale to 7cm mniej niz ITR a waga wiele mniejsza.

Czyli prosta pilka - albo super niska waga i 4gen, albo legend/accord i probowac zbic wage.
ja też ostatnio coraz mocniej zastanawiam się nad żelazkiem jako weekendowy fun car

jeden weekendowy funcar juz masz. po co ci drugi?

jakbym mial integre, to na maxa probowalbym poustawiac i zrobic ja tak, zeby jechala superdobrze (pisales, ze jest mega podsterowna).
jaki jest sens w posiadaniu 2 weekendowych fun carow?



w przypadku moich zarobków i częstej potrzeby przemieszczania się to żaden...

więc drogi Michale tu chodzi o opcję ED zamiast EK i na co dzień dupowóz...
zbaczajac troche z tematu - zamiana ek na gnijacego starocia z miekka buda jest moim zdaniem bez sensu..
a dla mnie bez sensu jest posiadać jeden samochód do upalania i do jazdy na co dzień...

no chyba, że mówimy o Evo albo STi...
nie widze zadnego zwiazku z tym co pisalem wyzej
a ja widzę... konkluzja jest taka, że nie stać na jakiś fajny dupowóz zostawiając sobie EK do sportu... potrzebuje odzyskać trochę $$ sprzedając EK...

EOT
się wtrącę

sedan 4 gen model ED4:

długość: 4230mm
szerokość: 1690mm
wysokość: 1360mm
rozstaw osi: 2500mm
rozstaw kół: 1450mm przód; 1455mm tył
waga: 1.6 sohc (D16Z2) 940 lub 945kg (wersje skandynawskie)
rozkład mas: 565/375 lub 570/375 (j.w.)

hatchback model ED7:

dł: 3965mm
szer: 1680mm
wys: 1330mm
rozstaw osi i kół jak w sedanie!
waga:
sohc 900kg lub 905kg
dohc 915kg lub 920kg

rozkład mas:
sohc 550/350 lub 555/350
dohc 565/350 lub 570/350

wszystkie dane z manuala
flejm wyprzediles mnie

wszystkie modele ED (bez crx) maja rostaw 2500 (tyczy sie to zarowna sedana jak i hecza) sedna lepiej sie prowadzi (mniej nerwowy w zakretach) ze wzgledu na to ze jest nieco lepiej wywazony.

waga wg manuala:
hecz 1.5 SOHC 859-885kg
hecz 1.6 SOHC 900-905 kg
hecz 1.6.DOHC 915-920 kg
sedan 1.5 SOHC 890-950kg
sedan 1.6 SOHC 940-945kg

wszystkie masy zalezne od opcji zainstalowanych w samochodzie


Racja...to CRX mial skrocony

Czyli prosta pilka - albo super niska waga i 4gen, albo legend/accord i probowac zbic wage.



Legenda bym skreslil z tej listy. Najciezszy, ciezko wsadzic cos sensownego do niego zeby to sie kupy trzymalo, dostepnosc czesci ? ?

Lecialbym w Accorda IV/V gen lub EDka.
jakbym mial integre, to na maxa probowalbym poustawiac i zrobic ja tak, zeby jechala superdobrze (pisales, ze jest mega podsterowna).



Integre ustawie juz niedlugo, to priorytet u mnie. O bude pytalem glownie w teorii, majac na uwadze rozwazania w stylu "a co bym zrobil, jakbym rozbil integre i zostal mi silnik" (odpukac w niemalowane, obrocic sie trzy razy i splunac przez lewe ramie, zmieszac krew nietoperza z guanu ptaka kiwi i spalic kota)

a - legend - po prostu strasznie mi sie podoba w kupecie
flejm wyprzediles mnie



najlepszy rozkład mas ma ponoć S2000
accord coupe CD7_CD9

Rozstaw osi : 2715
Rozstaw koł: 1515/1500 (przod/tyl)
Szerokość całkowita : 1780
Wysokosc auta: 1390
Dlugosc auta: 4675
Waga: 1295-1370

Rozkład mas(2.2iES M/T): 825/510
najlepszy rozkład mas ma ponoć S2000


znaczy się 50/50 ? tylko ciekawe która? F20C czy F22C1.
ponoć bardzo zbliżony (nie sprawdzałem tego samemu)
a - legend - po prostu strasznie mi sie podoba w kupecie



Toż to oczywista sprawa, ale swoją drogą sedan będzie miał chyba lepszy rozkład masy.
Zreszta patrząc po przykładach tutaj podanych sedany tak jak pisał beddom accord (edm V gen), czy civic IV g sedan mają lepsze rozkłady masy od "heczy".


Co do S2000 i jej rozkładu masy - mógłby ktoś to sprawdzić? Słyszy się opinie że są strasznie nerwowe w zakrętach? Czy to jest wina mocy i napędu (do wagi auta?) , czy może nie odpowiedniego rozkładu masy dla auta RWD?
wiki mówi, że jest 50/50 ale najlepiej zajrzeć do manuala
nerwowe prowadzenie S2000 jest bardziej spowodowane za wąskimi oponami montowanymi seryjnie, tak słyszałem
Co do S2000 i jej rozkładu masy - mógłby ktoś to sprawdzić? Słyszy się opinie że są strasznie nerwowe w zakrętach? Czy to jest wina mocy i napędu (do wagi auta?) , czy może nie odpowiedniego rozkładu masy dla auta RWD?


Myślę, że to wina przede wszystkim kierowców - kierowcy wyścigowi raczej handling S2000 sobie chwalili. Fakt jest jednak, że szczególnie pierwsze roczniki miały b. grube stabilizatory przez co bardzo myszkowały na nierównej drodze.
nic nie zastąpi niskiej masy w FWD, więc jak to ma być naprawdę szybkie to wolałbym coś starego porządnie zrobić, obspawać, klatkę wstawić i nie będzie problemu z miękką budą. Mówię z doświadczenia Takiego starszego LEgenda też na pewno da radę mocno odchudzić, ale dalej będzie miał 200kg więcej niż taki 4gen...
Swoją drogą to jest chyba niezła buda na zakręty http://www.youtube.com/wa...feature=related
niektorzy mowia ze s2000 jest nerwowa ale to ze wzgledu na naped i zawieszenie.seryjne zestaw pozostawia wiele do zyczenia (jest miekki).jezeli sie je wymieni to kontrolowanie auta jest zdecydowanie latwiejsze a jazda bardziej precyzyjna.
A ja mogę śmiało powiedzieć, że powinno się pięknie jeździć DC5. Posiadam taką JDM na placu i co nieco się jej przyjrzałem. Panowie: stary ITR do DC5 to jak ...nie będę porównywał bo nie latałem DC5 lecz...konstrukcja - nadwozie - zawieszenie - silnik - PRZEPAŚĆ!!!Naprawdę mówię Wam DC5 może w środku trochę cukierkowe lecz wszystko inne stworzone do za.....I jak waluty trochę się uspokoją ściągam sobie taką sukę prosto z Japonii - chętny ktoś jeszcze?
czy ja wiem.. dc2 w porownaniach do dc5 nie wypada wcale tak blado jak wynikaloby z twojego postu.

co takiego super ma w zawieszeniu dc5 r? (poza przednimi wahaczami z aluminium)
Ja piszę o tym co widzę a widzę auto które ma nie tylko aluminiowe wachacze Markos lecz inaczej skonstruowane zawieszenie, jest bardziej zbita, powinna być na dzień dobry sztywniejsza(ździwisz mnie bardzo jak powiesz że jest inaczej). Mechanicznie nie zaprzeczysz Honda uczyniła krok do przodu. A tak na maraginesie mój ziom z Holandii kupił sobie nówkę sztukę DC2 salonową(ciutę zdłubał) a kilka lat później swej kobiecie prawie nówkę DC5 wprost z Japonii i zawsze ale to zawsze dostaje od niej baty czy z rolki czy z zatrzymanego. Na zakrętach testował jedną i drugą i zawsze mówił że DC2 przestało jechać od kiedy ma DC5. Jak będę miał DC5 r jeżdżące napewno dam znać.
Ja piszę o tym co widzę


widok czyli teoria... a jak zycie pokazuje teoria a praktyka to dwie rozne rzeczy...
faktycznie testy DC2 i DC5 wypadaja porownywalnie
ale i tak wolalbym EK9 z moca ok 220KM i jest kosa
a ja nie wycinam kilku wyrazów
1.kolega ma dwa i testował - napisałem
2.znam jedno i drugie nadwozie - gołe blachy nie poubierane w dywany, tapicerki i wypaśne fotele
3.w testy pismaków nie wierzę - jakbym wierzył w nie i inne wypowiedzi teoretyków nie konstruktorów to ...oj nie zaczynajmy może...K-seria jeszcze parę lat temu też miała być słaba(ciężo było przekonać że jest inaczej, oj ciężko)
nie mowimy tu o zadnych pismakach tylko o profi testowanie rownoczesnie obu aut na torze
na youtube pełno tego...
A zrobił ktoś test:
Jedno i drugie wybebeszamy, ori zawias, ori hebel, ori engine, te same kapcie?
lub
jedno i drugie total stock z wnetrzem na tych samych kapciach?

często w takich testach zapomina się o innym zawieszeniu lub ''ciutke'' innej oponie

[ Dodano: 2009-04-07, 23:31 ]
takie DC5 i tak suma sumarum dostanie od S2000 i FD2
często w takich testach zapomina się o innym zawieszeniu lub ''ciutke'' innej oponie

no.. ale zawsze obydwa auta sa nieseryjne, a nie tylko dc2..
takie DC5 i tak suma sumarum dostanie od S2000 i FD2



a i tak na samym końcu dotaną wszyscy wpierd....od Palonkowego Saxo!!!
o co cho ztym saxo?
I zapomniałem jeszcze napomknąć, że po Palonce poprawi Driftking swoim nowym gruuuzem Kadetem Gsi, który łyka ITR DC2 z rolki, zatrzymanego itd. na super badziewiastych, ściuchanych oponach
Takumi-san?
TA TAKUMI i -SAN
A tak na marginesie GDM rządzi, oj rządzi dlatego też koledze - założycielowi tego tematu radzę:
IDŹ śladami Driftkinga - kup se na allegro zdrowego Kadeta Gsi ze skrzynią bodajże F21(poprawcie jak przekombinowałem) i lecz wszystkich posiadaczy ITR bo za różnicę w cenie około 27-30 tys.zł to Ty dużo kolego zrobisz przy Kadim
Tak tak Driftking dal za Kadeta GSI całę 3tys. zł i klepie tym posiadczy the best FWD znaczy się ITR DC2 hahahahaha...powiadam Wam GDM rzadzi!!!
Schodzicie ciutkę z tematu jak na mój gust.
I zapomniałem jeszcze napomknąć, że po Palonce poprawi Driftking swoim nowym gruuuzem Kadetem Gsi, który łyka ITR DC2 z rolki, zatrzymanego itd. na super badziewiastych, ściuchanych oponach



a na winklach też? i o co wogóle kaman z tymi saxo gsi kadi
Tak, w zakrętach też sklepał ITR'a GSI'kiem nasz Driftking było sucho - miał szczęście...
A Saxo - Palonka takie serwisuje i zakupił jednej właścicielce - przygotowane w Belgii - w budżecie seryjnego ITR'a. Brat Palonki pojechał na jedej pojeżdżawce ITR'a(takiego z gór na spoonowskiej skrzyni i takie tam) z nie byle jakim szoferem za sterem. Panowie dyskusja ta ma sens jeżeli założyciel tematu określi również budżet calkowity projektu bo prawie każde nadwozie można odpowiednio przygotować i basta. I jeden będzie klepał drugiego Dlatego nie ja jeden podsuwam również inne nadwozia. Wyluzować mi tu

[ Dodano: 2009-04-08, 23:06 ]
Tylko czy aby kierwonik ogrania porządnie tego ITR'a i winkle ? Z tego co sie orientuje to za długo go nie posiada.

Spawos lanosem zrobił by pewnie to samo
seryjnym DC5 szału nie zrobisz wśród takich aut jakie wymieniłeś, a żeby je solidnie przygotować to będziesz miałbudżet 2-3 saxo, więc po co DC5 Ale zgodzę się z tym, że niemal każdą budę można dobrze przygotować. POza tym w zakrętach liczy się też trochę skill, więc jest nadzieja, że się opitoli najbardziej doinwestowanych
Hehe ale Spawos to zupelnie inna liga nie ujmując Driftkingowi - on ogarnia dobrze tylko bokiem zakręty, a Kadiego ma lub jeździ równie krótko
ja znam jednego itra z gor i jak nie zmienil wlasciciela to jest to Aleksander Michalowski i naprawde jest bardzo dobrym kierowca. Tylko tam kiepsko z moca jest, ma mniej niz moja integra.

Ps. na pojezdzawce i wolnyc zakretach ITR nie pokazuje potencjalu. Saxo krotsze zwrotniejsze, leciutkie, idzie z dolu. ITR ma sens od 120km/h w gore

Jesli o bude bez limitow to bierzesz bude od wrca. a z rosadnych to tylko nowy sedan (fn2 tak?) koszt chyba kolo 70 tysiecy gdzies widzialem za wesje eNkowa (bez foteli wnetrza i tak dalej, nowe pod budowe wyscigowki). 13 centymetrow dluzszy od dc5, waga podobnie.

z nadwoziami - honda bo silnik i przepisy. silnik najlatwiej startuje z 200 i robisz w miare rozsadnej kasie 2xx duzo
a czemu przepisy? bo takich np gorach silnik musi pochodzic z grupy produkcyjnej samochodu. czyli honda - > honda. Oplowski silnik jest dobry, ale chyba nie tak latwo i tanio zrobic 250 koni N/A. Juz nie mowiac o grupie citroena czy renault.
Tylko czy aby kierwonik ogrania porządnie tego ITR'a i winkle ? Z tego co sie orientuje to za długo go nie posiada.

Spawos lanosem zrobił by pewnie to samo



coś tam latał w kjs astrą Gsi a ze 2 mce temu przeskoczył na ITR.

pomijając już fakt,że w życiu nie ćwiczyłem jazdy na czas to kadeta mam 3 tygodnie...i był to 3ci wypad nim na tor

jak się okazuje można zbudować starą bude i jeśli umie sie nią pojechać to da się klepać teoretycznie szybsze(nie tylko na prostej) kurniki tylko po co,skoro świeża i napewno lepszą konstrukcyjnie bude RHD można kupić za "grosze" przełożyć na pirata i ganiać....

wobec tego dlaczego kupiłem kadeta?
ano dlatego,że był taniiiiii,szybki i "prawie" gotowy do torowych potyczek a jak dla mnie ma być function over fashion

Autor, ale Ty cały czas wszystko porównujesz do toru Lublin, który nie jest torem zrobionym pod honde, więc nie dziwne ze DK wszystko tam klepie swoim kadziem - po prostu Kadet znacznie lepszy samochod pod ten tor. Pomijam fakt, że DK prawie urodzony na tym torze jest
porównujesz do toru Lublin, który nie jest torem zrobionym pod honde



A to teraz robią też takie specjalne tory pod honde ??
A to teraz robią też takie specjalne tory pod honde ??


A czy tor w Lublinie ejst w czymkolwiek podbny do normalnego toru gdzie testowali DC2?
a Gsi ma porzadne yebnięcie już 3k rpm co daje mu właśnie tam sporą przewage

no.. tylko potem przestaje jechac. tak gdzies od 5.5krpm.

w ogole zajebisty watek sie zrobil, kupujcie kadzilaka, a w nastepnej kolejnosci saxo
tak wiem kras, ale wolnossace 150 koni to jednak nie to samo co doladowane ilestam (bo nie wiem ile ma taki lancer).
wiem, ze moc i obroty to nie wszystko - 90 koni w corsie nie przeszkadzalo mi w objezdzaniu w lublinie innych cors z silnikami z takiego kadeta... teraz mam samochod szybszy od siebie i juz nie idzie mi tak dobrze
Tym bardziej majac wolnossace 150 chcesz wykorzystac z nich jak najwiecej...a nie, ze masz je na 8krpm i tak naprawde mozesz do nich dotrzec na 2 sekundy.
Co do ogarniania slabszego auta to wiadomo...zawsze jest latwiej niz mocniejsze...
jak od podstaw budowane wcale nie musi być nowe no i jedzie z gromem przez łąki
edit: bodajże w drugiej części VTEC Club jest DC5 i jego przygotowanie na tor, obspawana rama, klatka, itp, jeszcze jakiś polimer wlewają. czyli jeżeli profi przygotowanie do sportu to raczej zmęczenie seryjnej budy nie ma tutaj najmniejszego znaczenia.