Tak jak w temacie
o co biega?????
No w sumie ciekawe pytanie.
Być może to są bliźniacze silniczki. Tyle że y2 wychodził w Angloach tylko i specmajstry zza wielkiej wody nie mają donich dostępu więc niewiele da się powiedzieć o tym jak rozwojowy może byc taki silnik.

I nie wydaje mi się żeby w PL ktoś mocniej przy nim dłubał. A szkoda bo to może być całkiem rozwojowy silnik, i z Anglii można by było przytachać ich troche, bo o z6 coraz trudniej.

Sam kiedyś myslałem za pójściem w ślady Furiosa i spróbować robix 1.5 SOCH nonVTEC ale ja myślałem nad użyciem głowicy od y3. Też całkiem niezłe ma wyniki w seri: 113KM bez VTECa to całkiem nieźle.
zaryzykuje stwierdzenie ze to cos między d16z6 i d16y8. mogą się różnić pierdołami ale to bedzie w zasadzie to samo. Y moze sugerowac ze zmniejszone komory spalania jak w Y8 ale kolektor ssący jest jak w Z6. to jest pomieszanie części z jednego i drugiego.
No według ogólnych danych to y8 to nowsza ulepszona wersja z6. Pewnie dalio to samo tylko litereke zmienili i mają z nas polewe
no dokładnie y8 to jest ulepszona wersja z6, niby wiecej mocy o 5 koni, ja mam w solce y8 bo jest z konca produkcji i w katalogu jest napisane, ze dysponuje lepszym momentem i wieksza ( moc o te magiczne 5 koni ) :wstyd: :hyhy:
no i nie można zapomnieć że y2 to OBD1 !
w angielkach od 99-00 zamiast d16y2 wkładano d16w4. Jak dla mnie różnica typowo kosmetyczna - brak napisu VTEC na pokrywie zaworów oraz bagnet oleju z prawej strony. Reszta danych taka sama.
Różnica jest w wiązce i komputerze zapewne.
bagnet oleju z boku a nie na srodku to inny blok i inna pompa oleju.