noszę się z zamiarem zmiany zawieszenia w swoim ek4 (z przodu jest za nisko, a z tyłu za wysoko )... i tu moje pytanie... co będzie najlepsze w stosunku jakość/cena? bilstein, tein, d2, ksport czy może jeszcze coś innego? generalnie nie musi to być jakiś profi gwint torowy, zależy mi głównie na stosunkowo łatwej regulacji góra/dół...
zależy mi głównie na stosunkowo łatwej regulacji góra/dół...

To chyba w każdym jest tak samo.
stosunkowo latwa regulacja gora/dol to tylko w nierdzewnym kw, oraz kazda zmiana wysokosci wymaga sprawdzenia/korekty zbieznosci. slowem - po co ci gwint? i po co ci regulacja wysokosci, skoro i tak prawie na pewno ustawisz go raz i tak zostawisz?

kup sobie sprezyny h&r, bilsteina b8 i najwyzej przed montazem dorobisz dodatkowe podciecia pod pierscien pod sprezyne. bedziesz mial prosta, skokowa regulacje wysokosci. imo w zupelnosci ci to wystarczy.
z zaslyszanych opini innych (glownie CRX) to moglbym polecic D2. TEIN bylby najlepszy ale cena tez duzo wyzsza. co do KSporta to jestm porownywany do D2 tylko chyba ma mniejsza regulacje twardosci ale jest tez tanszy.

mozesz dokladniej opisac jak to dziala?

dziala tak, ze przekladasz sobie pierscien tam, gdzie ci pasuje i masz nizej/wyzej. jutro dokonam takiej modyfikacji na swoich tylnych amotyzatorach. opuszczam pierscien o 12mm.
Hmm, ale przecież pierścień się trzyma na takim wystającym progu na amorze, a nie w nacięciach. Czy się mylę?
bil ma taka konstrukcje ze w amortyzatorze jest wyciety rowek w ktorym siedzi sobie "maly" pierscien. na tym malym pierscieniu dopiero trzyma sie duzy pierscien trzymajacy sprezyne
Aaa, to ja debil nie wiedział, że ten mały pierścień jest przekładalny.
tego jeszcze nie wiemy :rotfl: ale tak to wyglada - jakby bylo po prostu wlozone, troche jak pierscien seegera, zbadamy w czwartek jak wroca amortyzatory
Mam takie malutkie, tyci, tyci pytanie, gdzie można dostać te KSport'y? Jaka jest różnica między nimi a D2, jakościowo, cenowo itp.
stosunkowo latwa regulacja gora/dol to tylko w nierdzewnym kw, oraz kazda zmiana wysokosci wymaga sprawdzenia/korekty zbieznosci. slowem - po co ci gwint? i po co ci regulacja wysokosci, skoro i tak prawie na pewno ustawisz go raz i tak zostawisz?



czyli nie istnieje złoty środek pozwalający na płynną regulację? własnie chodziło mi o to żebym mógł sobie to sam ustawiać... a tak to chyba będę musiał zrezygnować z jeżdzenia na działkę... albo porzucać samochód tam gdzie się kończy asfalt... :oczami: bo tak jak Ty mówisz z tymi nacięciami to jest jednak troche roboty przy zmianie wysokości... i mi zależało żebym mogł się zatrzymać, hops kluczykiem podkrecić zawieszenie i dalej w trase... ale skoro tak sie nie da to rzeczywiście nie ma sensu przepłacać za gwint...
tego jeszcze nie wiemy :rotfl: ale tak to wyglada - jakby bylo po prostu wlozone, troche jak pierscien seegera, zbadamy w czwartek jak wroca amortyzatory




zamiast wytoczonego rowka na korpusie amorka można naciąć gwint i wtedy zyskujesz płynną regulacje :hyhy:
D2 to KUPA !!!!!!! gwint musi kosztować a nie 2999,- przykre ale prawdziwe ... ja sie dałem nabrać na piękno fioletu D2 i czesto je oglądałem w warsztacie, przy sciąganiu do wysłki do reklamacji i przy zakłądaniu z nadzieją ze wszystko jest ok ;/
BTW dzis swoje wysłam do zwrotu i zaopatruje sie w TEINa albo Bilstein'a
czyli nie istnieje złoty środek pozwalający na płynną regulację? własnie chodziło mi o to żebym mógł sobie to sam ustawiać... a tak to chyba będę musiał zrezygnować z jeżdzenia na działkę... albo porzucać samochód tam gdzie się kończy asfalt... :oczami: bo tak jak Ty mówisz z tymi nacięciami to jest jednak troche roboty przy zmianie wysokości... i mi zależało żebym mogł się zatrzymać, hops kluczykiem podkrecić zawieszenie i dalej w trase... ale skoro tak sie nie da to rzeczywiście nie ma sensu przepłacać za gwint...


Zawsze możesz sobie zrobić low-ridera na pstryczek
D2 to KUPA !!!!!!! gwint musi kosztować a nie 2999,- przykre ale prawdziwe ... ja sie dałem nabrać na piękno fioletu D2 i czesto je oglądałem w warsztacie, przy sciąganiu do wysłki do reklamacji i przy zakłądaniu z nadzieją ze wszystko jest ok ;/


a jaki typ D2 miales? zwykle na ulice czy na tor? i co z nimi nie tak bylo ze nie polecasz?

ps. gdzie je oddawales do serwisowania?
hamerykańce chwalą sobie zestaw Koni yellow + Ground Control ale ich to pieron wie
http://www.ground-control...egory.php/CA=55

Co do D2 i KSport to jest podobno w tej samej fabryce tłuczone. Amorki wylewają po parunastu tysiącach nawet na chamburgerowych drogach...
chamburgerowych

:wstyd:
no jakies konkrety chlopaki jaki dokladniej zawias D2, w jakim aucie i jak jezdzone.

typowo torowy amortyzator nie za bardzo bedzie jezdzil po dziurawej drodze, jesli o takim piszecie :kwasny: poza tym jest jeszcze kwestia ustawienie twardosci bo jak ktos za bardzo wyjechal poza dopuszczalna skale regulacji to tez amortyzator bedzie krocej zyl.

piszecie tyle negatywnych opini na temat D2 ale czyms je podeprzyjcie. osobiscie do tej pory slyszalem same dobre rzeczy o tym zawiasie, uzytkowanym zarowno na torze jak i na ulicy. nie chce nikogo na to namawiac bo duzo lepszy jest TEIN ale jak juz piszecie cos zlego na temat jakiegos produktu to dajcie konkretniejsze info

swoj montuje niedlugo a wiec bede zdawal co chwila relacje jak to rzeczywiscie wyglada w przypadku CRX'a

piszecie tyle negatywnych opini na temat D2 ale czyms je podeprzyjcie. osobiscie do tej pory slyszalem same dobre rzeczy o tym zawiasie, uzytkowanym zarowno na torze jak i na ulicy

mi zależało żebym mogł się zatrzymać, hops kluczykiem podkrecić zawieszenie i dalej w trase

:rotfl: :rotfl: :rotfl:
przepraszam.. nie moglem sie powstrzymac..
nie kluczyk, tylko 2 kluczyki to po pierwsze. po drugie musisz podniesc samochod na podnosniku, zdjac kolo i wymierzyc, zeby tak samo sie opuscilo/podnioslo. nie zapomnij o sytuacji, kiedy pierscienie zapieka sie na gwincie amortyzatora i uda ci sie podniesc np tylko jedna strone :rotfl:
takich zawieszen to nie ma. a sorrrrry - air ride tak dziala :wstyd:
Stary czy masz rowek czy gwint (hehe wiem nieźle brzmi ) to masz regulację. Jaka łatwiejsza, myślę że gwint. Jednak jak wolisz rowki
na ten gwint co to mialbym wyciac trzeba jeszcze dorobic jakis pierscien z gwintem, zeby bylo na czym oprzec oryginalny pierscien pod sprezyne. nie chce mi sie tego robic, plynna regulacja nie jest mi do niczego potrzebna.
Może KYB AGX?
agx nie jest do obnizajacych sprezyn, to po prostu sztywniejszy amortyzator z regulacja tlumienia
troche jak b6 bilsteina - niby mozna go zakladac do -30mm sprezyn, ale nie dziala to dobrze
jakie konkretniejsze info chcesz niz od uzytkownika ??
miałem je załozone w aucie moze przez 3 miesiace od grudnia 2006, reszta czasu w reklamacji ...
dzis odesłałem ponownie ...


przynajmniej takie info:
- model samochodu
- rodzaj gwintu
- gdzie kupiles
- gdzie serwisujesz
- co sie dokladnie zepsulo

takie info byloby bardzo pomocne :padam:

ps. nie wiem jak na Twoim zestawie ale u mnie jest wyrazne info ze zestaw wylacznie "track only" i zakres temperatur wyklucza jazde w zimie w Polsce...
- model samochodu


ctr ep3, vin potrzebny tez?
myslisz ze typowo torowy zestaw to jest na tylko gładkie drogi? i wcale nie pracuje? kazdy zawias race-spec jest duzo bardziej odporny na zmęczenie - tam są dużo większe przeciążenia przenoszone przez sztywne nadwozie i b.dobrze trzymającą oponę.
nie ma czegoś takiego że sobie ustawisz poza zakres - nie wyjdziesz poza zakres bo jak? skręcisz twardość kluczem francuskim? skręcisz/rozkręcisz sprężynę po nieistniejącym gwincie?
D2 po prostu nie jest dobrym produktem. kropka.
D2 po prostu nie jest dobrym produktem. kropka.


dziekuje za wsparcie w pomocy koledze
nie ma czegoś takiego że sobie ustawisz poza zakres - nie wyjdziesz poza zakres bo jak? skręcisz twardość kluczem francuskim? skręcisz/rozkręcisz sprężynę po nieistniejącym gwincie?


twardosci w D2 nie reguluje sie sciskaniem sprezyny bo ona musi byc tylko oparta na pierscieniu aby mogla pracowac w pelnym zakresie. twardosc jest regulowana takim dlugim ampulowym patykiem ktory wsadza sie od gory w patyk amortyzatora.

nie wnikam dalej, kupujacy sam zdecyduje
wiem jak się reguluje twardość...
dlugim ampulowym patykiem


to sie nazywa klucz
i ma nawet fioletowe kólko z napisem d2, nie??? :rotfl:
rzeczywiscie zabawne :wstyd:
Podłącze się z moim pytaniem. A co sądzicie o gwincie skunk2 ?
skunk2 to troche biedniejszy gwint bo nie ma regulacji twardosci, tłumienia itd, co nie zmienia faktu ze jest dobrym gwintem przeznaczonym do amatorskiej jazdy, teraz skunk2 wypuścił nowy gwint z regulacjami bardziej profi na tor, ale nic wiecej o nim nie wiem...
pozdro
gre, nie dziw się innym , że chcą wiedzieć o jakie D2 dokładnie chodzi.

wiesz dobrze, że zamawiając D2 masz do wyboru torowe, rajdowe itd + różnej twardości sprężyny itd.. są jeszcze jakieś nieco droższe (podobno wytrzymalsze) wersje tego gwintu i tak naprawdę zgadywanie którą opcję i jaką konfigurację sobie wybrałeś nie ma sensu.
Wybrałeś torowy i okazał się lipą, ale może ktoś celuje w "rajdową" wersję która bardziej się nadaje na polskie drogi i nic nie będzie się psuć.

dlatego jeśli komuś się psuje zawias to chyba warto określić jaki dokładnie i po jakim podłożu był użytkowany, itp.

p.s: kamilos, jaką wersję D2 kupiłeś, że niskie temperatury wykluczają użyktowanie w zimie?
Gawroon, , juz nie pamietam jakie , tak dawno to byłó
D2 śmierdzi jak dla mnie
i w sumie biorąc pod uwagę ceny teina (nawet w PL) www.tein.pl nie ma o czym mówić
kwasu - skad tak duzo wiesz o gwincie skunk2??
miales go w aucie ze mowisz ze biedniejszy i do amatorskiej jazdy.
mialem skunksa w crx i jest twardy jak beton zeby wypadaja. masakra. polecam jedynie na tor.
Ktoś zna może coś takiego i może mi coś doradzi, bo niewiele w sieci na ten temat, jedynie na stronie producenta jest specyfikacja. Na forach prawie nic... tylko jedno zdanie o tym że jest twardszy niż zestaw Koni do G20...

Intrax RS




mam możliwość zakupu takiego po bardzo okazyjnej cenie do mojej P11
Intrax to bardzo dobre zawiasy, ale będzie z pewnością deska.
buda zdrowa jest rozpórki na kielichy z przodu i z tyłu i rozpórka na bude z tyłu też wiec chyba nic sie nie urwie
Jarkowi chyba chodziło o komfort jazdy po naszych drogach...
A mogło mu chodzić o coś innego ?? Kolega dobrze zrozumiał.
ale przypuszczam że szybciej będę mógł pokonywać łuki niż na serii amorze po 118.00km i pęknietym jednym eibachu zresztą gwint jest w cenie samych nowych spreżyn eibach, więc w piątek bedzie już na pokładzie
świetnie, szkoda że nie wziąłeś pod uwagę, że komfort podróżowania mocno ucierpi, a przecież to auto rodzinne...
świetnie, szkoda że nie wziąłeś pod uwagę, że komfort podróżowania mocno ucierpi, a przecież to auto rodzinne...



z autem rodzinnym ma tyle wspólnego, że mieszczą sie 2 foteliki i podwójny wózek...
z rodziną dużo nie jeżdże, zazwyczaj sam i to bardzo szybko
jak mozna to wczepie sie w temacik
a czy ktos cos wie na temat takiego gwintu
jezdzil ktos na tym warty tej ceny
Megan Racing Coilover Damper Kit
chodzi o gwint do jazdy codziennej po miescie szczegolnie, ale zeby mozna bylo czasami na trasie bez problemow pokonywac zakretassy z troche wieksza predkoscia
a no i obnizenie nie musi byc jakies kolosalne tylko tak ze 30mm starczy

to czy moze jakies inne :?
to po co gwint, bilstein czy inny mocny amortyzator.
a po to mi gwint zebym mogl na jesien pojechac sobie do mechaniora, podniesc ustawic zbieznosc , a nie jezdzic na takim niskim zawiasie w zime lub zmieniac co sezon.
no niestety w zime po siedleckich drogach i tak hacze czasem na zwyklym zawiasie
tyle ze gwintu nie podniesiesz zeby byl wyzej czy nawet tak samo jak seria.
no tak tyle ze jak obnize na springach 30/30 to bede mial na stale, tak
a jak zaloze gwint z reg. wysokosci itp. i na sezon letni opuszcze na 30/30 lub wiecej, to bede mogl sobie go troche podniesc na sezon zimowy.
czy zle mysle
zle myslisz. gwint ma zakres regulacji np: 30-70. czyli mozesz miec od -30 do -70 w stosunku do serii.
achhhhhh no to dzieki za wyprowadzenie z bledu

to co bys polecil w mojej sytuacji bo troche mnie to wybilo z planow
bilstein B6 + seryjna sprezyna. Co prawda nie obniży, ale jakość prowadzenia podskoczy.
a cos zeby obnizylo ale nie ucierpial komfort jazdy zbytnio
najwyzej zrezygnuje z wymiany co sezon
Bilstein B8 + sprężyna jakaś miekka, moze Eibach?
a czemu chcesz podnosić zawias na zime?

[ Dodano: 2008-07-23, 15:08 ]
no niestety w zime po siedleckich drogach i tak hacze czasem na zwyklym zawiasie

albo kyb ultra sr + Eibach , słyszałem że tez dobre połączenie
Twarde....
a jak jest ze springami -30 na seryjnych amorach
opinie sa podzielone.
a jak jest ze springami -30 na seryjnych amorach
opinie sa podzielone.



zależy od sprężyn i od auta... w mojej P11 na eibachu pro-kit było raczej komfortowo nawet za miękko jak dla mnie - przy łukach i długich dołkach

natomiast na nierównościach poprzecznych np. przejazd przez drogę z koleinami, tory i tarkę przed swiatłami - dramat auto w powietrzu seryjne amortyzatory nie nadążają tłumić