Tak z ciekawości jakiego przyrostu mocy można się spodziewać po zamontowaniu do silnika B16A2 wszystkiego z oferty skunk2 ( wszystko najwyższy stage ) + kolektor DC 4-2-1 i oczywiście przelotowy układ wydechowy + dolot. Teoretycznie oczywiście
napisz czego dokładnie
CAMGEARS - PRO-SERIES CAM GEARS 1.6/1.7/1.8/2.3L DOHC B/H23 MOTOR(Ti Color)
CAMSHAFTS -B16A-B18C 1.6/1.8L DOHC VTEC - STAGE 3
INTAKE - 1988-01 B16A-B, B17A, B18C5(TYPE R)
RETAINERS - B/H DOHC VTEC TI RETAINERS
THROTTLE BODIES - 70mm BILLET THROTTLE BODY D,B,H,F SERIES ENGINE
VALVE SPRINGS - B16A-B18C1-5 1.6/1.8L DOHC VTEC PRO-SERIES VALVE SPRING SET
VALVES - VALVE SET(STOCK SIZE B-SERIES DOHC VTEC) - HIGH COMP + EXHAUST VALVE(STOCK SIZE B-SERIES DOHC VTEC) - HIGH COMP + INTAKE VALVE(STOCK SIZE B-SERIES DOHC VTEC) - HIGH COMP
ELEKTRONIKA - HONDATA S300
KOLEKTOR - DC SPORTS 4-2-1
UKłAD WYDECHOWY - PRZELOT 2,5 cala
teoretycznie to napisz do skunksa i spytaj o to samo

ps.
duzo taniej bedzie wejsc w b18c6 i dorzucic do niego kilka z wyzej wymienionych modow
wolałbym b18c4 za 6000 i drugie 6000 dołożyć niż wywalić 12000 na silnik.
Ok ok to może tak Civic EK4 w dobrym stanie to wydatek koło 30 tysiecy natomiast Civic 1.4 w dobrym stanie to wydatek 20 tysięcy + swap jakieś 8 tysięcy ceny sie równają. Maży mi sie EK4 i do tego dążę i powoli chce go uzbrajać w ''skunksa'' . Natomiast B18C6 za sam silnik ze skrzynią musiałbym wywalić jakieś 10 tysięcy minimum. Można też kupić odrazu ITR lub CTR ale na początek jest to dla mnie zbyt drogie. A części mogę dodawać powoli w zależności od stanu portfela. Interesowało mnie tylko to czego się mogę spodziewać po takim setupie.
b18c4 + madrze wydane 6000pln będzie lepsze niz seryjne b18c6.
Ok ok wierze tylko że jestem osobą pływającą i nie miałbym kiedy tego wszystkiego upilnować mówię o swapie szukaniu dawcy itd. dlatego chce b16a2 + dodatki. A dobrze zrobione b16a2 wiadomo że za trochę większe pieniądze też może być porównywalne z seryjnym b18c6
czekaj.. czy ja dobrze rozumiem, ze chciales napisac, ze latwiej jest zlozyc silnik, ktory raczej przestanie nadawac sie na codzien ze wzgledu na koniecznosc krecenia go w kosmos, niz zeswapowac kompletne c6, lub c4 + kilka modow? nie zapominaj, ze b18 ma nad b16 jedna dosc zasadnicza przewage - pojemnosc.
ok ok niech ci będzie ide w diesla
Skunk stage 3 to chyba potwornie agresywne wałki, koniecznie trzeba by podbic fest kompresje

z dużą kompresją mysle ze byłaby szansa na 200+, nawet okolice 210
ale z tego co pamietam stage3 wymagają czestego rozbierania i sprawdzania wszystkiego (kolosalny wznios, bodajze ponad 13mm)
w stage 3 to trza wymienic zawory, tłoki(szlif, wszystkie nowe uszczeliki, ornigi itp, koszty robocizny tj rozebranie bloku do ostatniej srubki) i troszke ukrytych kosztów
no i to ze auto bedzie jechac od 6krpm i mysle ze na poczatek to bedzie ok 15tys PLN
Zapomnij o półsrodkach
P.S. zapomniałem o kasownikach VTEC od ATR cena jednej szt to 48.85Euro netto x8szt.
poza tym koszt swapa to nie tylko koszt silnika .... dochodzi dużo różnych rzeczy w trakcie przekladki ... a koszty rosną
IMO to na takim setupie auto nie będzie jezdne na codzień, lepszy swap plus trochę modów niż rally monster 1.6
zresztą jak bys miał kupować 1.4 to i tak swapa musiałbyś zrobić i tak