Witam,

mam do Was pytanie, tak jak w temacie:

więc 15'' czy 16'' przy silniku 1.6 ils (na razie 105 km seria) więc mizernie

obecnie jeżdżę na 16'' i oponach 215/40. Jest to Civic Coupe 2 drzwiowy, więc buda spora. Wygląda to nieźle (+auto obniżone)
odczuwam lekkie zamulenie civica.

Co radzicie zrobić aby odmulić go trochę - zmienić opony na 205/45
czy też felge na 15'' + 195/50 ?

różnica będzie znaczna, czy nie opłaca się kombinować ?

wiem że troszkę temat nie "jdm" ale gdzie znajdę odpowiedź jak nie u Was ?:)
jak chcesz go odmulić to daj lekką 15" i pewnie poczujesz tymbardziej, że masz opone 215 co do Civica z seryjnym silnikiem jest lekkim przegięciem...wiem coś o tym bo czesto jeżdze 1.4 16" 205 i zamula go to konkretnie.
no coraz bardziej myślę o 15''

dodam że 16'' mam tandetne bo aluetty, firma słaba i pewnie felgi ciężkie (takie już dostałem)

o 15'' myśle: dotz, enzo, moze aezy ? coś w przystępnej cenie w miarę lekkie i wytrzymałe. Co polecacie ?

czy może wystarczy zmienić oponę na powiedzmy 205/45 ? felga 7,5 szerokosci
Lekkie i w miare tanie to uzywane oemowe wiatraki lub nowe ats dtc.
ja jestem zdania, a nawet czuje to że mój civic ek3 po zmianie na 15 cali ultraleggera czyli lekkie kolo i opona 195/50 jest odmulony jakby w dolnym zakresie obrotów. Ale może być to tylko złudzenie

ats dtc to chyba najlepsza lekka nowa felga w miarę sensownych pieniądzach
Szkoda zakładać nowy temat, a ten jest podobny do mojego zapytania.
Samochód: Civic EG5 D16Z6 (hatchback), seryjna moc.
Nie ukrywam, że lubie sobie polatać po zakrętach, do tego planuje starty w sprintach i innego rodzaju pojeżdżawkach. Honde kupiłem w listopadzie na 15` i oponach 195/50, ale od razu wrzuciłem zimówki więc nie zdążyłem za wiele pojeździć w takiej konfiguracji.
Mam wątpliwości jaki rozmiar felg i opon powinienem wybrać, żeby trakcja i prowadzenie się samochodu były jak najlepsze.

1) Pozostanie na felgach 15` + jakieś sensowne opony 195/50 (Yokohama PARADA Spec-2, Toyo T1-R albo Bridgestone ER300). Niewątpliwą zalętą takiego rozwiązania jest niska cena opon w tym rozmiarze i to, że nie będę musiał kupować nowych felg.

2) Felga również 15` + szersza opona o niskim profilu, powiedzmy 205/50.

3) Felga 16`+ opona 205/45 (215/40 to chyba już za dużo jak na takie małe auto o mocy 125km)

Według mnie dobrym rozwiązaniem jest opcja numer 1, lekkie felgi 15` + w miarę szeroka opona jaką jest 195 zapewni dobre trzymanie w zakrętach przy optymalnych oporach toczenia. Czekam na wasze opinie i pomoc w temacie.
dobra opona 195 to świat i ludzie...
T1R od razu sobie daruj lepiej w tym przedziale cenowym wypada przynajmniej jak dla mnie Rainsport2 jako opona uniwersalna no i ma dość twardą ściankę w porównaniu do t1r.
205/50 tez bedzie dobre, zalezy jaka szerokosc felgi. jesli 7", to ok. jesli 6-6.5", to zostalbym przy 195.
Najlepiej 15 no i dobre opony