Czytałem juz pare opinii głownie na USA stronach od czego pasuje rozrząd i pompa wody do D15B. Ale sam już nie wiem bo opinie są różne.
Czy pasek i napinacz ma być od D15Z1 czy od D16Z6? Bo Amerykanie pisali gdzies ze od Z6 jest za długi i zeby go zamontować trzeba maksymalnie napiąć napinacz. A od D15Z1 jest ponoć w sam raz.
I czy pompa wody ma byc też od D15Z1? Bo ogólnie czytałem ze dół to praktycznie D15Z1.
Pytanie do tych, którzy maja ten silnik i zmieniali juz te czesci, lub tych , którzy takich wymian dokonywali jako mechanicy. Im więcej wypowiedzi tym lepiej, bo chce zweryfikować to raz na zawsze.

Druga sprawa to lambda. Mam komputer P08. Konwersji bede dokonywał przez przejsciowke. Ponoć D15B na P08 ma jednoprzewodową sondę. Czy tak jest i moge zostawic stara sonde i nic nie motać w wiązce?
Co do sondy to na bank oryginalnie jest jednożyłowa, leży taka jedna u mnie w domciu zawet jeszcze jest napis NGK na niej.
Jeśli masz kompa P08 to bierz jednożyłową, jeśli tylko zczipowany od z6 to albo użyć 4-żyłowej albo wyłączyć podgrzewanie sądy i użyć 1-żyłowej.

No ja też z tego co czytałem to faktycznie niby dół to praktycznie d15z1 a góra d16z6 i polecają użyć właśnie paska od d15z1, u siebie myśle, że właśnie taki bede używał.

I myśle że tego linka to znasz nie?
http://www.d-series.org/f...&highlight=d15b
Mam P08 więc zostawie starą sondę. I zawsze mniej rzeźby z wiązką.
Stronkę znam. Ale przeglądałem też wiele innych forów i odpowiedź nie jest jednoznaczna.

Ale pewnie jest tu ktoś kto już zmianę rozrzadu w tym silniku ma za sobą :hyhy:
To ja też poprosiłbym o odpowiedź na pytanie dotyczące rozrządu. :wstyd:
Pasek rozrządu - D15Z1
Napinacz - D15Z1
Pasek alternatora - D15Z1

Sprawdzone organoleptycznie :hyhy: Wszystko pasowało idealnie Dodatkowo numery czesci ASO z ebay dla D15B pokrywaja sie z tymi do D15Z1.
No ja po studiowaniu amerykańskich for, tez miałem najpierw przymierzać właśnie od VX czyli od d15z1. Dobrze wiedzieć że jednak wsio pasuje.
Mi się napewno przydadzą te informacje.

THX. :padam:

Czyli silnik już odpalił w Hondzie??
jeśli tak to jak wrażenia?
Odpalił. Wrazenia lipne bo chyba pali tylko na 3 gary i mam blad ELD (ale go sie nie da pozbyc bo u mnie nie ma tego czujnika), VTEC (juz wiem ze pomyliłem kable) i niestety GMP. I tego ostatniego nie wiem jak sie pozbyc. Mozliwe ze aparat kopnięty ale poki co nie ma co prorokować.
Co to za błędy ELD i GMP?
ELD to olej - nie zapala checka
GMP to zgaduje ze masz na mysli czujnik górnego martwego punktu tłoka?
ELD to czujnik obciązenia elektrycznego, którego nie ma w ED9. Jest to błąd nr 20.
A GMP to naturalnie czujnik Górnego Martwego Punktu.