Czesc niedlugo chce zrobic swap a po swapie turbo no i mam dylemat bo nie wiem w co mam zainwestowac po swapie odrazu nie wsadze turbo bo chce pojezdzic troche N/A i tu pojawia sie problem b16a2 to koszt okolo 6 000 + mechanika a d16z6 to kolo 3500 no ale moc tez sie rozni i to duzo. co mi radzicie. Dodam ze docelowa moc to okolo 240KM
Bede wdzieczny za wszystkie informacje.
zeby docelowo miec 240 koni to musisz zakuć d16. b16 zrobi to na 0,4 bara.
Zdziwiles mnie. Wszyscy ciagle mowia zebym wladal b16.
a co ja napisalem?
ja mysle ze b16a2 i smiga w n/a of troszke wawalic trza :hyhy:
ja zawsze byłem wyznania że D-series to tylko pod turbo
i D16Z6 w turbo na 210 KM bez zakuwania można osiągnąć tylko trzeba dobrze wystroić i zawsze jest ryzyko .. ale na szczęście części do d serii są tanie
nawet widziałem egzemplarze które miały 240 Km bez zakucia ale to już drobna przesada.

natomiast B-series jedynie pod N/A gdyż (jak dla mnie) Dohc vtec nie współgra z turbo

ale każdy ma swoje upodobania i kącik zainteresowań :]
a co ja napisalem?

Upssss sory
ja mysle ze b16a2 i smiga w n/a of troszke wawalic trza :hyhy:


Oczywiscie na poczatek zrobie N/A bo odrazu nie zaturbie ale w N/A odstrasza mnie troche ze po odetkaniu jest strasznie glosno. No chyba ze uda sie zrobic jakis dobry cichy uklad przelotowy. to wtedy posmigam na N/A dluzej.
a co turbo na przelocie prawie 3" jest ciche ?
a po co 3'' wystarczy 2,5 wiesz turbo dziala jako dodatkowy tlumik wi9ec jest moim zdanie o niebo ciszej niz w samochodzie z N/A
vtec dobrze gra z turbo :]
b16/b18 na turbinie z duzym tłumikiem jest tak samo cichy jak seryjne auto.
no i to jest w turbo najfajniejsze ciche i duzy przyrost mocy
Ale konie muszą parskać ... Na moje to B - tylko pod NA. D - tylko pod T.
Srata tata
Enta - widziałeś jakieś B niechętnie pracujące z turbo? :niepewny:
Nie, ale mi sie jakoś to nie widzi po prostemu. b seria zawsze mi sie kojarzy z mocnym NA.
B + T :cwaniak:

http://www.youtube.com/watch?v=FdijTTxWwWk
Kurna kusicie mnie tym Turbo, a tak mi sie chciało robić NA ...
Turbo nie dość, że tańsze to jeszcze daje o wiele większa frajdę z jazdy. Nawet najprostszy i najtańszy soft.

Gdzieś już to mówiłem, ale się powtórzę: "N/A jest lepsze" mówią Ci, którzy nie jeździli jeszcze szybkim turbo
Tak, ale turbo nie da takiego dźwięku jak ryk NA.
Turbo tak samo, jak N/A możesz zakręcić do 10k..

Ja bym bardziej powiedział, że N/A nie da Ci takiego dzwięku, jak syk turbo
Zależy czy ktoś lubi syk czy ryk :hyhy:


To jak juz jestesmy przy tym może ktos wie jaka jest bezpieczna granica w BAR'ach dla B16A1 ? Jakie turbo pod soft turbo ? IC juz w zasadzie mam zaklepany z Iveco, kolektor równiez. Wydech mam 2.5 cala
turbo burbo... :gwizd:
Bezpieczna granica "soft turbo" jest ok 0.4 bara co przeklada sie na ok 250 km. Powyzej tej wartosci oczywiscie mozna ale jest to ruletka.

Generalnie ciezko mowic o bezpiecznej granicy w soft turbo. Silniki b16 maja juz troche lat i w zaleznosci od stanu beda sie sypaly najslabsze ogniwa.
Turbo nie dość, że tańsze to jeszcze daje o wiele większa frajdę z jazdy. Nawet najprostszy i najtańszy soft.



Polemizowałbym. Chyba, że chodziło Ci o jazdę po prostej.
Nie, ale mi sie jakoś to nie widzi po prostemu. b seria zawsze mi sie kojarzy z mocnym NA.

B seria lubi turbo :hyhy: nawet bardzo
Co jest lepsze: N/A czy turbo? Równie dobrze możecie przedyskutować czy lepsze są pomarańcze czy giejfruty :rotfl: Nie ma czegoś takiego że jedno jest "lepsze". Jest tylko tak ,że jednemu pasuje jedno, a drugiemu drugie. I myślę że lepiej jest to przyjąć na klatę w tym momencie niż klepać kolejne 2 strony wątku o niczym.
łooooo ale sie rozkreciliscie
jeszcze nie zaczeli ...
Chyba, że chodziło Ci o jazdę po prostej.



Generalizując tak. Nie ma tu zbyt wielu sympatyków ganiania po zakrętach Chodzilo mi po prostu o fun z jazdy na codzien.
OT.

a ja wiem ktory silnik Hondy lubi Turbo i do tego pojemnosc 1,5.... :hyhy:


kliknij w =>Silnik 1,5

EOT.
Fajowe OT :hyhy:

spora locha ta turbawka, HIO znasz temat, ile to koni ma ?? to jakaś obecna formuła czy stare to ??
lata '80
konkretnie Formula1 rocznik '86 - Williams FW11 z silnikiem Hondy 800KM: http://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FW11
pozwolicie że sie wtrace do tematu
z silnikiem Hondy 800KM

a tu foto szczegolowe jakby ktos mial ochote zbudowac sobie taki silnik :rotfl:
ja mam del sola turbo 0.3 bara i naprawde polecam
!!!

dzwiek turbiny jest to cos pieknego
Aha.
Pod turbo lepsza d-seria,
mniej szkoda jak od razu wybuchnie.
ale jak sie umie zrobic zeby nie wybuchala, to B bije D na glowe.
chyba jedyna różnica to koszty i tyle... do D wszystko kupisz taniej i jest tego więcej (mówie o samym silniku i blokach..)

ale to jest dobre

do B tez nie sa drogie czesci. problem jest tylko z ich dostepnoscia.
lepiej turbic H
jaki silnik bedzie lepszy pod turbo b16a2 czy d16z6 ?

dobrze markos ze mnie nie zbanowales za szyderke
mniej kasy=d-seria
wiecej kasy=b
chill, podkreslam tylko, ze to watek b vs. d
dob
mniej kasy=d-seria
wiecej kasy=b



hmm...

tylko, że to jest tak jakby napisać:
mniej kasy =300 KM
więcej kasy = 400 KM

mniej kasy=d-seria
wiecej kasy=b



Kwiestia jest też taka, czy bierzemy pod uwage koszt zakupu samego samochodu. Jeżeli tak, to faktycznie nawet nie polemizuję
Przykładowe ceny uturbienia B16 (cytowane z b-ht.com)



Turboumbau für B16 Motoren

Leistungsstufe 1

* 280 - 310 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 4900 €


* doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 1)
* edelstahl Stoß- oder Stauaufladungskrümmer
* Downpipe aus Edelstahl
* BHT-Ladeluftkühler
* Kupplung verstärkt (Stufe 1)
* Blow Off Ventil
* Verdichtungsreduzierung über Kopfdichtung
* Zylinderkopf bearbeitet und überholt
* 60mm Edelstahlabgasanlage
* Öltempraturanzeige
* Ladedruckanzeige
* Druckrohre aus Edelstahl
* Abstimmung über originales Steuergerät
* Abstimmung erfolgt mittels Breitbandlambdasonde
und Abgastemperatur


Leistungsstufe 2

* 330 - 410 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 7900€
* alles aus Leistungsstufe 1 zuzüglich:


* Motor komplett überholt und verstärkt
* Verdichtungsreduzierung über Schmiedekolben
* verstärkte Pleul
* verstärkte Lagerschalen
* 100 oder 400 Zeller Katalysator
* Kupplung verstärkt (Stufe 2)
* größerer doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 2)
* 70mm Edelstahlabgasanlage


Leistungsstufe 3

* 410 - 550 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer auf Anfrage
* alles aus Leistungsstufe 1 und 2 zuzüglich:


* in Motorblock Darton Laufbuchsen eingesetzt von ERL-Performance
* Hauptwelle neu gefluchtet
* Kupplung verstärkt (Stufe 3)
* größerer doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 3)
* 76mm Edelstahlabgasanlage



optional für Stufen 1-3 :

* 100 oder 400 Zeller Katalysator (nur Stufe 1)
* Ölkühler (nur Stufe 1 und 2)
* Bremsanlage (Integra Rotora Movit Tarox)
* Abgastemperaturanzeige
* Tüv Eintragung möglich



I przykładowe ceny uturbienia D16:

Turboumbau für D16 Motoren

Leistungsstufe 1

* 190 - 210 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 2900 €


* doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 1)
* Edelstahlkrümmer
* Downpipe aus Edelstahl
* BHT-Ladeluftkühler
* Kupplung verstärkt (Stufe 1)
* Blow Off Ventil
* Öltempraturanzeige
* Ladedruckanzeige
* Druckrohre aus Edelstahl
* Abstimmung über originales Steuergerät
* Abstimmung erfolgt mittels Breitbandlambdasonde
und Abgastemperatur


Leistungsstufe 2

* 200 - 240 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 3900€
* alles aus Leistungsstufe 1 zuzüglich:


* 60mm Edelstahlabgasanlage
* 100 oder 400 Zeller Katalysator
* doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 2)


Leistungsstufe 3

* 250 - 310 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 6500 €
* alles aus Leistungsstufe 1 und 2 zuzüglich:


* Motor komplett überholt und verstärkt
* Schmiedekolben
* verstärkte Pleul
* verstärkte Lagerschalen
* Verdichtung reduziert
* Kupplung verstärkt (Stufe 2)
* größerer doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 3)
* 63mm oder 70mm Edelstahlabgasanlage



optional für Stufen 1-3 :

* erleichterte Schwungscheibe
* Ölkühler
* Bremsanlage (Integra Rotora Movit Tarox)
* Abgastemperaturanzeige
* Tüv Eintragung möglich
super. w języku którego nikt nie rozumie...
moim zdaniem soft turbo (stage 1) kosztuje tyle samo do D i B.
super. w języku którego nikt nie rozumie...



Jaką masz pewność że nikt tu nie zna niemieckiego?
I dałem to tylko jako jakiś tam zarys i jeśli ktoś potrafi logicznie rozumować to łatwo się domyślić co jest co
ja tam trochę kapuje:D choć niektóre techniczne słówka też są dla mnie czarna magią <napinka>
chej chlopcy.... jutro wam to przetlumacze ....

Fakt jest rze firma bht ... no nie wiem jak to powiedziec... powiecmy nie wierze w wszystko.. ok.

Ja robie akurat turbo na d16z6..... zobacze co wyjdzie.....
jutro wam to przetlumacze

sa takie super wynalazki jak np. babelfish, nie musisz sie meczyc
to jest takie gadanie....mozna wydac i 60 tys w B i D serii..ale w B zawsze bedzie wiecej KM..taka prawda, za to fun z mocnej D objezdzajce mocne B jest wiekszy..
czyli rozumiem, ze jest fun z wydania grubszej kasy, zeby moec to samo ?
w D granice grubych kosztow osiagasz duzo wczesniej niz w B.
fun z mocnej D objezdzajce mocne B jest wiekszy

zrob d13 turbo, to by byl ekstremalnie perwersyjny fun a do tego jakie wyzwanie!
Markos! zrobiłem d14 z 7 gena i bylo fajnie, zrobilem d16 tez bylo fajnie, d13 nie zrobie, zostawiam to Tobie

Pati-> fun jest wtedy kiedy nawet za grube pieniadze zbudujesz cos czego u nas jest mało, a jest mało fajnie jezdzacych d16 np a w cholere wszelkiej masci b16,b18 itd..w tym jest fun..co do mocy to nie wiem czy tak samo...350KM w D i 350 KM w B to porownywalne koszty, kompleksowa budowa juz wchodzi a nie softy, bez kucizny itd..
ja nie schodze ponizej 1.8, wszystko co ma mniej jest niepowazne
Markos! zrobiłem d14 z 7 gena i bylo fajnie, zrobilem d16 tez bylo fajnie, d13 nie zrobie, zostawiam to Tobie

Pati-> fun jest wtedy kiedy nawet za grube pieniadze zbudujesz cos czego u nas jest mało, a jest mało fajnie jezdzacych d16 np a w cholere wszelkiej masci b16,b18 itd..w tym jest fun..co do mocy to nie wiem czy tak samo...350KM w D i 350 KM w B to porownywalne koszty, kompleksowa budowa juz wchodzi a nie softy, bez kucizny itd..



Panowie,

Każdy dla kogo auto jest zajawką/hobby/zainteresowaniem wyznaję inną filozofię modyfikacji. Jeden chce, żeby fura wyglądała, inny żeby za wszelką cenę zapierdalała, jeden woli paździerz, inny graty za kupe kasy.... I TAK JEST FAJNIE Gdyby wszyscy zrobili tak samo byłby mega nudno.., a tak można się pośmiać, pooglądać, koniować itp Jest ciekawie

ja nie schodze ponizej 1.8, wszystko co ma mniej jest niepowazne



Kochamy tych niepoważnych co Cie łoją
haha dokładnie, załóż kompresor to moze z jakims 1.6 wygrasz
nie ma szans, na google nie ma instrukcji wygrywania z 1.6
piaskownica.pl...
Wystarczy 1.5 NA

Wracajac do tematu to wg. obojetnie jaki silnik weźmie na stół. I jeden i drugi można podobnymi nakładami zrobić tak, że w FWD traci to sens
Pat - na 350hp B nie trzeba tulejowac.
reszta czesci kosztuje tyle samo.
ja nie schodze ponizej 1.8, wszystko co ma mniej jest niepowazne



Mało poważne 1.6

http://www.youtube.com/watch?v=FdijTTxWwWk
jeja, taki sam kolor ma jak twoj! aleeeee!!!
piaskownica.pl...


argumentacja zawodowa prawda??
argumentacja zawodowa prawda?

jakiej argumentacji spodziewasz sie w watku "jaki silnik bardziej chcialbys zaturbic"? jeden woli rybki, inny jak mu wala skarpetki. a to, ze moment/moc biora sie z pojemnosci wie chyba kazdy. to nie moj wymysl, tylko fizyka.
argumentacja zawodowa prawda??



takie zboczenie zawodowe po 20-stu latach przepracowanych w fabryce grabek i wiaderek...
przy 400hp skrzynia w D jest juz martwa. w B jeszcze nie. Pat - nie masz jak mi udowodnic ze D jest lepsze od B. chyba ze rozmawiamy o rozmiarze cycków...

Tomac - 84mm to nie 1,6
jaka martwa, odpowiednio zmodyfikowana nie bedzie martwa zapewniam
ja nie uwazam ze D lepsze od B, tylko tyle ze z D tez mozna zrobic odpowiednio fajnie biegajace autko...B jest mocniejsza, dwa walki itd, D troszke bardziej motocyklowa charakterystyka zgoda??
D motocyklowa? traktorowa. tak
wiem ze sledzisz turbod16.com. jak wiesz jest tam jeden ktory uparcie dłubie swoje d16. ma tam cos kolo 450. skrzynia starcza na 2 starty.
zgadzam sie ze D tez moze fajniej jezdzic. nawet bardzo fajnie. jednak nakłady finansowe beda wyzsze niz w B. im dalej tym wyzsze. logicznie nieuzasadnione.
zgadzam sie i ja np wole wiecej dac i miec D niz oklepane B..bo ciezej jest zrobic optymalny setup w D niz B
skrzynia moja starczy do 380KM spokojnie, na 400+ to mam nastepne 2 komplety skrzyn jak cos bede probowal hehe

Ja pozostaje przy zdaniu B wieksze moce, D wiekszy fun z wikeszych mocy objezdzajac mocne B i tyle..
Ja pozostaje przy zdaniu B wieksze moce, D wiekszy fun z wikeszych mocy objezdzajac mocne B i tyle..


jeszcze takiego nie bylo wiec moze byc ciekawie. co do tego to wogule bym sie nie zastanawial na tym co turbic.
przyklad xionc silnik ma prawie 300000km turbo i jest 250hp. w zadnej d serii by to nie przeszlo a to daltego ze d serie sa bardziej zmeczone niz b przez gorsze materialy i wykonanie.
wyzwanie mi rzucasz.??
..byly 2 d serie mocne i szybkie jak do tej pory, czas na 3 Adanus i Javo łatwe do objechania???
przy tulejowaniu, zakuciu itd zmeczony to moze byc tylko kierowca..juz nie przesadzajcie...wierni fani B serii..
Pat ziomie no bez wyzwan prosze
spokoloko moze kiedys polecimy.
tylko ze pamietaj ty masz darton mozesz dmuchac 1.5 bara.
a tutaj byla rozmowa soft ewentualnie zakucie. Bez bensonow dartonow
Majlo - 1,2-1,3 bara w seryjny blok B tez sie dmuchnie. 1,5 bara w D to niby ile da koni? 330?
1.2-1.3 to tak ale 1.5 to ja nie bede probowal.
1.5 bara ze zrobiona glowa ssacym przepustnica w D moze wiecej dac. tak mi sie wydaje.
momentu da duzo, ale mocy niebałdzo.
Oj Pati Pati, jestes nierefolmowany..ja tam 380KM widzialem i jakos jezdzilo na 1,8-2,0 bara wiec dlaczego 0,5?

Majlo akurat z Toba z wielka przyjemnoscia pojade bo masz teraz ten sam kolor co ja
Pat - nie rozumiem co napisales i do czego sie odnosisz.
sam juz nie wiem o co mi chodzilo..chyba o to ze wiecej niz 1,5 bara tez jezdzi, jak równiez to ze te 330Km to nie wiem skad masz??

A tak wogole to juz nic nie mowie bo mam D tylko
z racji roznej budowy D i B roznie sie moc rozwija. B na ogol ma tyle samo Nm co HP, natomiast D ma malo HP a duzo Nm.
to ze seryjny blok B zniesie wiecej niz 1,5 bara to tylko dobrze o nim swiadczy
te 330hp strzeliłem
kazdy chwali swoje....


ale fakty sa takie ze Bseria na 1,1 bara daje rade spokojnie z Dserią 1,5-2bary....

a przy 1,5bara w B jestesmy juz w poblizu 500ps...

PS zamiast B mozna jeszcze wybrac K ... ale ja tez lubie wyzwania dlatego wybrałem B a nie K

polecam B
Mamba - K to wyzwanie głównie dla portfela
zgadza sie w 100%
z tym 1,1 bara a 2 bary w D to juz troszke poleciałes, chyba nie uwzgledniłes turbosprężarek.. to wrozenie fusów z tymi barami w waszym przypadku..
PAT, czekamy na ciebie zebys pokazal jak mozna bo narazie nieznalazlem D lepszego od B jesli chodzi o moc z doladowania.
ja nie bede robil popisów bo chce miec auto do jazdy a nie na lawete, ale Javo czy Adanus??

oczywiscie 1,5 bara w D da duzo mniej niz w B, ale 1,1 bara nie bedzie tak miażdzyc D serii z 1,5-1,8 bara...mi tylko o to chodzi cały czas..

Javo mial 1,5-1,8 bara
Adanus 1,5 bara

wyniki znacie..12,5 i 12,2 o czyms swiadczy..

ja nie jestem wiernym fanem D tylko wasze komentarze jendoznacznie grzebia w błocie D a to przeciez wdzieczny silnik do modyfikacji (tych grubych)

P.S marnie widze zebym wogole mial co pokazac w tym sezonie...niestety..
P.S marnie widze zebym wogole mial co pokazac w tym sezonie...niestety..


no co ty??
kolejny rok w plecy?? ja pierdykam to juz 3 rok bedzie jak robisz auto??
ale 1,1 bara nie bedzie tak miażdzyc D serii z 1,5-1,8 bara...mi tylko o to chodzi cały czas..



No ostatnio 0,5 bara w B wystarczylo zeby pogonic 1 bar w D
Jeździ się mocą, a nie doładowaniem. 0,5bara z B to 250KM, 1bar na D to pewnie 260-270. Masa?
Jeździ się mocą, a nie doładowaniem. 0,5bara z B to 250KM, 1bar na D to pewnie 260-270. Masa?



A raczej przebiegiem momentu i mocy

D podobno 240km i 280Nm
B podobno 250km i 230Nm
Jeździ się mocą, a nie doładowaniem. 0,5bara z B to 250KM, 1bar na D to pewnie 260-270. Masa?


wow odkryles ameryke
ale wiesz o jakim aucie piszemy ze mowisz masa itd.??
chodzi nam o doladowanie nie widzisz a przez doladowanie to chodzi nam o moc generowana przez to doladowanie.
wychodzi proste ze B seria jest lepsza niz D proste
Pytanie jest dosyć prosto sfromułowane. Odpowiedź też wydaje mi się prosta. B-seria jest generalnie lepsza niż D-seria. W przypadku doładowania relacja jest identyczna. Można tez jednak uznać, że są przypadki, w których lepiej byłoby zastosować d-serię. Przypadki te zostały chyba wszystkie powyżej wymienione
no co ty??
kolejny rok w plecy?? ja pierdykam to juz 3 rok bedzie jak robisz auto??



ja tam zrobilem wszystko co do mnie nalezalo..nie robmy tragedi, 2 lata stalo bo mnie nie bylo a tuner z tego korzystal, bydowane jest od A do Z wiec wiesz..auto wyjedzie w tym sezonie, pytanie kiedy?? pozostaje bez odpowiedzi..

chce zobaczyc to B z 0,5 bara goniace moje auto naprawde....prawda xionc?? bylem wtedy i ta D seria wogole nie jechala, nawet accordem bym ja pogonil
chodzi nam o doladowanie nie widzisz a przez doladowanie to chodzi nam o moc generowana przez to doladowanie.


widzę, tym razem Ty nie odkryłeś ameryki Nie bierzesz pod uwagę faktu, że moc generowana przez doładowanie w Bserii jest juz na samym starcie 40KM wyższa, niz w D. Odpowiesz mi na to, że właśnie poprzez lepszą konstrukcję silnik B ma więcej KM na starcie. Jak najbardziej masz rację. Wyższość B nad D jest dosyć oczywista właśnie z racji zupełnie innej konstrukcji. I własnie z tego powodu cała dyskusja 'co lepsze' wydaje mi sie totalnie bez sensu, abstrahując juz od faktu, że w ogólnie nie bierzecie pod uwagę wydajności turbosprężarek, z których ładowane są te bary.
z tym 1,1 bara a 2 bary w D to juz troszke poleciałes, chyba nie uwzgledniłes turbosprężarek.. to wrozenie fusów z tymi barami w waszym przypadku..



masz racje Pat
nie ma znaczenia ile barów, jaka sprezara ile KM ile NM....

przy wyscigu liczy sie tylko KTO WYGRAL
przegrany tez jest zwycięski
liczy sie fun!!!
co do tej cupety to po 1. typ wog nie ogarnial auta, mielil na starcie i lapal non stop odcinke jak wwalal 2 to Xionc odchodzil mu dobre 3 dlugosci, wiec wedl mnie nie jest to porownanie zadne ponieważ nie wiemy jakby było gdyby Xionc jechal w kupecie i ogarnial.

tez moge tu przytoczyc sytuacje mnie i HIO objezdzal mnie o jakies 4-5dlugosci jak ogarnalem starty wygrywalem o 1 dł. wiec porownania ze D jest gorsze niz B jest bez sensu bo B jest slabsze od K ale czy K jest lepsze niz H..?? kwadratura kola
Tą kupete to ja złoiłem. Dopiero za 1/4 jak biłem 4ke mnie przeszedł
[quote="Długi"]co do tej cupety to po 1. typ wog nie ogarnial auta, mielil na starcie i lapal non stop odcinke jak wwalal 2 to Xionc odchodzil mu dobre 3 dlugosci, wiec wedl mnie nie jest to porownanie zadne ponieważ nie wiemy jakby było gdyby Xionc jechal w kupecie i ogarnial.
[quote]

dlugi a jak mogles to widziec jak stales tylem do wyscigu bo gadales znami.

[ Dodano: 2008-05-21, 17:27 ]
przegrany tez jest zwycięski
liczy sie fun!!!



hehe

niski tez jest wysoki...
otyły tez jest szczupły ...


pozdro 1600T
dokladnie tak
[ Dodano: 2008-05-21, 17:27 ]
jako że nie ma sensu chyba zakładać nowego tematu pytam tu a mianowicie Jaki silnik będzie lepszy pod SOFT turbo. D16a9/z5 D16z6/y2 czy może d16y3.
Chodzi mi tylko i wyłącznie o softa. Który z nich bedzie najmniej awaryjny, ile można dmuchać bezpiecznie i czy na każdym z nich da sie osiągnąć powiedzmy 180 bezpiecznych koni
SOHC. Ze względu na panewkę męczącą D16A9/Z5 i ogólnie młodszy wiek silników D16Z6/D16Yx
?ja mialem softa i spokojnie zrobiłem na k03 180km/220nm ale wiem ze znajomek zrobił ok 200km na d16z9 wiec raczej czill