misiek007a2007-06-01, 10:59
Czesc niedlugo chce zrobic swap a po swapie turbo no i mam dylemat bo nie wiem w co mam zainwestowac po swapie odrazu nie wsadze turbo bo chce pojezdzic troche N/A i tu pojawia sie problem b16a2 to koszt okolo 6 000 + mechanika a d16z6 to kolo 3500 no ale moc tez sie rozni i to duzo. co mi radzicie. Dodam ze docelowa moc to okolo 240KM
Bede wdzieczny za wszystkie informacje.
Pati2007-06-01, 11:12
zeby docelowo miec 240 koni to musisz zakuć d16. b16 zrobi to na 0,4 bara.
misiek007a2007-06-01, 11:16
Zdziwiles mnie. Wszyscy ciagle mowia zebym wladal b16.
Długi2007-06-01, 11:49
ja mysle ze b16a2 i smiga w n/a of troszke wawalic trza :hyhy:
Ktulu2007-06-01, 11:55
ja zawsze byłem wyznania że D-series to tylko pod turbo
i D16Z6 w turbo na 210 KM bez zakuwania można osiągnąć tylko trzeba dobrze wystroić i zawsze jest ryzyko .. ale na szczęście części do d serii są tanie
nawet widziałem egzemplarze które miały 240 Km bez zakucia ale to już drobna przesada.
natomiast B-series jedynie pod N/A gdyż (jak dla mnie) Dohc vtec nie współgra z turbo
ale każdy ma swoje upodobania i kącik zainteresowań :]
misiek007a2007-06-01, 12:04
a co ja napisalem?
Upssss sory
misiek007a2007-06-01, 12:08
ja mysle ze b16a2 i smiga w n/a of troszke wawalic trza :hyhy:
Oczywiscie na poczatek zrobie N/A bo odrazu nie zaturbie ale w N/A odstrasza mnie troche ze po odetkaniu jest strasznie glosno. No chyba ze uda sie zrobic jakis dobry cichy uklad przelotowy. to wtedy posmigam na N/A dluzej.
Ktulu2007-06-01, 12:17
a co turbo na przelocie prawie 3" jest ciche ?
misiek007a2007-06-01, 12:30
a po co 3'' wystarczy 2,5 wiesz turbo dziala jako dodatkowy tlumik wi9ec jest moim zdanie o niebo ciszej niz w samochodzie z N/A
Pati2007-06-01, 12:50
vtec dobrze gra z turbo :]
b16/b18 na turbinie z duzym tłumikiem jest tak samo cichy jak seryjne auto.
misiek007a2007-06-01, 13:00
no i to jest w turbo najfajniejsze ciche i duzy przyrost mocy
Enta2007-06-01, 16:32
Ale konie muszą parskać ... Na moje to B - tylko pod NA. D - tylko pod T.
Pati2007-06-01, 20:42
Enta - widziałeś jakieś B niechętnie pracujące z turbo? :niepewny:
Enta2007-06-01, 22:14
Nie, ale mi sie jakoś to nie widzi po prostemu. b seria zawsze mi sie kojarzy z mocnym NA.
Enta2007-06-01, 22:31
Kurna kusicie mnie tym Turbo, a tak mi sie chciało robić NA ...
Fawor2007-06-01, 22:54
Turbo nie dość, że tańsze to jeszcze daje o wiele większa frajdę z jazdy. Nawet najprostszy i najtańszy soft.
Gdzieś już to mówiłem, ale się powtórzę: "N/A jest lepsze" mówią Ci, którzy nie jeździli jeszcze szybkim turbo
Enta2007-06-01, 22:55
Tak, ale turbo nie da takiego dźwięku jak ryk NA.
Fawor2007-06-01, 22:59
Turbo tak samo, jak N/A możesz zakręcić do 10k..
Ja bym bardziej powiedział, że N/A nie da Ci takiego dzwięku, jak syk turbo
Enta2007-06-01, 23:04
Zależy czy ktoś lubi syk czy ryk :hyhy:
To jak juz jestesmy przy tym może ktos wie jaka jest bezpieczna granica w BAR'ach dla B16A1 ? Jakie turbo pod soft turbo ? IC juz w zasadzie mam zaklepany z Iveco, kolektor równiez. Wydech mam 2.5 cala
gooffy2007-06-01, 23:41
Bezpieczna granica "soft turbo" jest ok 0.4 bara co przeklada sie na ok 250 km. Powyzej tej wartosci oczywiscie mozna ale jest to ruletka.
Generalnie ciezko mowic o bezpiecznej granicy w soft turbo. Silniki b16 maja juz troche lat i w zaleznosci od stanu beda sie sypaly najslabsze ogniwa.
elmer2007-06-02, 11:48
Turbo nie dość, że tańsze to jeszcze daje o wiele większa frajdę z jazdy. Nawet najprostszy i najtańszy soft.
Polemizowałbym. Chyba, że chodziło Ci o jazdę po prostej.
KaCzKa2007-06-02, 13:37
Nie, ale mi sie jakoś to nie widzi po prostemu. b seria zawsze mi sie kojarzy z mocnym NA.
B seria lubi turbo :hyhy: nawet bardzo
CMQ2007-06-02, 17:34
Co jest lepsze: N/A czy turbo? Równie dobrze możecie przedyskutować czy lepsze są pomarańcze czy giejfruty :rotfl: Nie ma czegoś takiego że jedno jest "lepsze". Jest tylko tak ,że jednemu pasuje jedno, a drugiemu drugie. I myślę że lepiej jest to przyjąć na klatę w tym momencie niż klepać kolejne 2 strony wątku o niczym.
misiek007a2007-06-02, 17:34
łooooo ale sie rozkreciliscie
Fawor2007-06-02, 21:19
Chyba, że chodziło Ci o jazdę po prostej.
Generalizując tak. Nie ma tu zbyt wielu sympatyków ganiania po zakrętach Chodzilo mi po prostu o fun z jazdy na codzien.
HIO2007-06-02, 21:54
OT.
a ja wiem ktory silnik Hondy lubi Turbo i do tego pojemnosc 1,5.... :hyhy:
kliknij w =>
Silnik 1,5
EOT.
Walter2007-06-03, 10:40
Fajowe OT :hyhy:
spora locha ta turbawka, HIO znasz temat, ile to koni ma ?? to jakaś obecna formuła czy stare to ??
MarU_2007-06-03, 12:50
pozwolicie że sie wtrace do tematu
!markos2007-06-03, 13:24
z silnikiem Hondy 800KM
a tu foto szczegolowe jakby ktos mial ochote zbudowac sobie taki silnik :rotfl:
t0mI2008-03-25, 13:36
ja mam del sola turbo 0.3 bara i naprawde polecam
!!!
dzwiek turbiny jest to cos pieknego
eM2008-03-25, 14:28
Pod turbo lepsza d-seria,
mniej szkoda jak od razu wybuchnie.
Pati2008-03-25, 15:23
ale jak sie umie zrobic zeby nie wybuchala, to B bije D na glowe.
carlose2008-03-26, 23:52
chyba jedyna różnica to koszty i tyle... do D wszystko kupisz taniej i jest tego więcej (mówie o samym silniku i blokach..)
ale to jest dobre
Pati2008-03-27, 07:31
do B tez nie sa drogie czesci. problem jest tylko z ich dostepnoscia.
!markos2008-04-06, 11:33
jaki silnik bedzie lepszy pod turbo b16a2 czy d16z6 ?
Romi2008-04-06, 11:40
dobrze markos ze mnie nie zbanowales za szyderke
mniej kasy=d-seria
wiecej kasy=b
!markos2008-04-06, 11:52
chill, podkreslam tylko, ze to watek b vs. d
tomp2008-04-07, 08:57
dob
mniej kasy=d-seria
wiecej kasy=b
hmm...
tylko, że to jest tak jakby napisać:
mniej kasy =300 KM
więcej kasy = 400 KM
gooffy2008-04-08, 09:34
mniej kasy=d-seria
wiecej kasy=b
tomp2008-04-08, 21:23
Kwiestia jest też taka, czy bierzemy pod uwage koszt zakupu samego samochodu. Jeżeli tak, to faktycznie nawet nie polemizuję
Tomac2008-04-09, 17:50
Przykładowe ceny uturbienia B16 (cytowane z b-ht.com)
Turboumbau für B16 Motoren
Leistungsstufe 1
* 280 - 310 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 4900 €
* doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 1)
* edelstahl Stoß- oder Stauaufladungskrümmer
* Downpipe aus Edelstahl
* BHT-Ladeluftkühler
* Kupplung verstärkt (Stufe 1)
* Blow Off Ventil
* Verdichtungsreduzierung über Kopfdichtung
* Zylinderkopf bearbeitet und überholt
* 60mm Edelstahlabgasanlage
* Öltempraturanzeige
* Ladedruckanzeige
* Druckrohre aus Edelstahl
* Abstimmung über originales Steuergerät
* Abstimmung erfolgt mittels Breitbandlambdasonde
und Abgastemperatur
Leistungsstufe 2
* 330 - 410 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 7900€
* alles aus Leistungsstufe 1 zuzüglich:
* Motor komplett überholt und verstärkt
* Verdichtungsreduzierung über Schmiedekolben
* verstärkte Pleul
* verstärkte Lagerschalen
* 100 oder 400 Zeller Katalysator
* Kupplung verstärkt (Stufe 2)
* größerer doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 2)
* 70mm Edelstahlabgasanlage
Leistungsstufe 3
* 410 - 550 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer auf Anfrage
* alles aus Leistungsstufe 1 und 2 zuzüglich:
* in Motorblock Darton Laufbuchsen eingesetzt von ERL-Performance
* Hauptwelle neu gefluchtet
* Kupplung verstärkt (Stufe 3)
* größerer doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 3)
* 76mm Edelstahlabgasanlage
optional für Stufen 1-3 :
* 100 oder 400 Zeller Katalysator (nur Stufe 1)
* Ölkühler (nur Stufe 1 und 2)
* Bremsanlage (Integra Rotora Movit Tarox)
* Abgastemperaturanzeige
* Tüv Eintragung möglich
I przykładowe ceny uturbienia D16:
Turboumbau für D16 Motoren
Leistungsstufe 1
* 190 - 210 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 2900 €
* doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 1)
* Edelstahlkrümmer
* Downpipe aus Edelstahl
* BHT-Ladeluftkühler
* Kupplung verstärkt (Stufe 1)
* Blow Off Ventil
* Öltempraturanzeige
* Ladedruckanzeige
* Druckrohre aus Edelstahl
* Abstimmung über originales Steuergerät
* Abstimmung erfolgt mittels Breitbandlambdasonde
und Abgastemperatur
Leistungsstufe 2
* 200 - 240 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 3900€
* alles aus Leistungsstufe 1 zuzüglich:
* 60mm Edelstahlabgasanlage
* 100 oder 400 Zeller Katalysator
* doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 2)
Leistungsstufe 3
* 250 - 310 PS
* Preis incl Einbau und Mehrwertsteuer ab 6500 €
* alles aus Leistungsstufe 1 und 2 zuzüglich:
* Motor komplett überholt und verstärkt
* Schmiedekolben
* verstärkte Pleul
* verstärkte Lagerschalen
* Verdichtung reduziert
* Kupplung verstärkt (Stufe 2)
* größerer doppelt-kugelgelagerter Garrett-Turbolader wassergekühlt (Stufe 3)
* 63mm oder 70mm Edelstahlabgasanlage
optional für Stufen 1-3 :
* erleichterte Schwungscheibe
* Ölkühler
* Bremsanlage (Integra Rotora Movit Tarox)
* Abgastemperaturanzeige
* Tüv Eintragung möglich
Pati2008-04-09, 21:00
super. w języku którego nikt nie rozumie...
moim zdaniem soft turbo (stage 1) kosztuje tyle samo do D i B.
Tomac2008-04-10, 18:40
super. w języku którego nikt nie rozumie...
Jaką masz pewność że nikt tu nie zna niemieckiego?
I dałem to tylko jako jakiś tam zarys i jeśli ktoś potrafi logicznie rozumować to łatwo się domyślić co jest co
Paco2008-05-03, 15:48
ja tam trochę kapuje:D choć niektóre techniczne słówka też są dla mnie czarna magią <napinka>
WynX2008-05-04, 18:48
chej chlopcy.... jutro wam to przetlumacze ....
Fakt jest rze firma bht ... no nie wiem jak to powiedziec... powiecmy nie wierze w wszystko.. ok.
Ja robie akurat turbo na d16z6..... zobacze co wyjdzie.....
!markos2008-05-05, 02:11
jutro wam to przetlumacze
sa takie super wynalazki jak np. babelfish, nie musisz sie meczyc
PAT2008-05-05, 11:17
to jest takie gadanie....mozna wydac i 60 tys w B i D serii..ale w B zawsze bedzie wiecej KM..taka prawda, za to fun z mocnej D objezdzajce mocne B jest wiekszy..
Pati2008-05-05, 11:24
czyli rozumiem, ze jest fun z wydania grubszej kasy, zeby moec to samo ?
w D granice grubych kosztow osiagasz duzo wczesniej niz w B.
!markos2008-05-05, 12:12
fun z mocnej D objezdzajce mocne B jest wiekszy
zrob d13 turbo, to by byl ekstremalnie perwersyjny fun a do tego jakie wyzwanie!
PAT2008-05-05, 12:51
Markos! zrobiłem d14 z 7 gena i bylo fajnie, zrobilem d16 tez bylo fajnie, d13 nie zrobie, zostawiam to Tobie
Pati-> fun jest wtedy kiedy nawet za grube pieniadze zbudujesz cos czego u nas jest mało, a jest mało fajnie jezdzacych d16 np a w cholere wszelkiej masci b16,b18 itd..w tym jest fun..co do mocy to nie wiem czy tak samo...350KM w D i 350 KM w B to porownywalne koszty, kompleksowa budowa juz wchodzi a nie softy, bez kucizny itd..
!markos2008-05-05, 13:01
ja nie schodze ponizej 1.8, wszystko co ma mniej jest niepowazne
Stavros2008-05-05, 13:19
Markos! zrobiłem d14 z 7 gena i bylo fajnie, zrobilem d16 tez bylo fajnie, d13 nie zrobie, zostawiam to Tobie
Pati-> fun jest wtedy kiedy nawet za grube pieniadze zbudujesz cos czego u nas jest mało, a jest mało fajnie jezdzacych d16 np a w cholere wszelkiej masci b16,b18 itd..w tym jest fun..co do mocy to nie wiem czy tak samo...350KM w D i 350 KM w B to porownywalne koszty, kompleksowa budowa juz wchodzi a nie softy, bez kucizny itd..
Panowie,
Każdy dla kogo auto jest zajawką/hobby/zainteresowaniem wyznaję inną filozofię modyfikacji. Jeden chce, żeby fura wyglądała, inny żeby za wszelką cenę zapierdalała, jeden woli paździerz, inny graty za kupe kasy.... I TAK JEST FAJNIE Gdyby wszyscy zrobili tak samo byłby mega nudno.., a tak można się pośmiać, pooglądać, koniować itp Jest ciekawie
Gr00bY2008-05-05, 13:28
ja nie schodze ponizej 1.8, wszystko co ma mniej jest niepowazne
Kochamy tych niepoważnych co Cie łoją
PAT2008-05-05, 13:30
haha dokładnie, załóż kompresor to moze z jakims 1.6 wygrasz
!markos2008-05-05, 13:39
nie ma szans, na google nie ma instrukcji wygrywania z 1.6
Gr00bY2008-05-05, 13:46
Wystarczy 1.5 NA
Wracajac do tematu to wg. obojetnie jaki silnik weźmie na stół. I jeden i drugi można podobnymi nakładami zrobić tak, że w FWD traci to sens
Pati2008-05-05, 14:03
Pat - na 350hp B nie trzeba tulejowac.
reszta czesci kosztuje tyle samo.
!markos2008-05-05, 15:57
jeja, taki sam kolor ma jak twoj! aleeeee!!!
PAT2008-05-05, 16:36
piaskownica.pl...
argumentacja zawodowa prawda??
!markos2008-05-05, 16:51
argumentacja zawodowa prawda?
jakiej argumentacji spodziewasz sie w watku "jaki silnik bardziej chcialbys zaturbic"? jeden woli rybki, inny jak mu wala skarpetki. a to, ze moment/moc biora sie z pojemnosci wie chyba kazdy. to nie moj wymysl, tylko fizyka.
Emre2008-05-05, 16:51
argumentacja zawodowa prawda??
takie zboczenie zawodowe po 20-stu latach przepracowanych w fabryce grabek i wiaderek...
Pati2008-05-05, 19:37
przy 400hp skrzynia w D jest juz martwa. w B jeszcze nie. Pat - nie masz jak mi udowodnic ze D jest lepsze od B. chyba ze rozmawiamy o rozmiarze cycków...
Tomac - 84mm to nie 1,6
PAT2008-05-05, 19:43
jaka martwa, odpowiednio zmodyfikowana nie bedzie martwa zapewniam
ja nie uwazam ze D lepsze od B, tylko tyle ze z D tez mozna zrobic odpowiednio fajnie biegajace autko...B jest mocniejsza, dwa walki itd, D troszke bardziej motocyklowa charakterystyka zgoda??
Pati2008-05-05, 19:52
D motocyklowa? traktorowa. tak
wiem ze sledzisz turbod16.com. jak wiesz jest tam jeden ktory uparcie dłubie swoje d16. ma tam cos kolo 450. skrzynia starcza na 2 starty.
zgadzam sie ze D tez moze fajniej jezdzic. nawet bardzo fajnie. jednak nakłady finansowe beda wyzsze niz w B. im dalej tym wyzsze. logicznie nieuzasadnione.
PAT2008-05-05, 20:00
zgadzam sie i ja np wole wiecej dac i miec D niz oklepane B..bo ciezej jest zrobic optymalny setup w D niz B
skrzynia moja starczy do 380KM spokojnie, na 400+ to mam nastepne 2 komplety skrzyn jak cos bede probowal hehe
Ja pozostaje przy zdaniu B wieksze moce, D wiekszy fun z wikeszych mocy objezdzajac mocne B i tyle..
Majlo2008-05-05, 22:31
Ja pozostaje przy zdaniu B wieksze moce, D wiekszy fun z wikeszych mocy objezdzajac mocne B i tyle..
jeszcze takiego nie bylo wiec moze byc ciekawie. co do tego to wogule bym sie nie zastanawial na tym co turbic.
przyklad xionc silnik ma prawie 300000km turbo i jest 250hp. w zadnej d serii by to nie przeszlo a to daltego ze d serie sa bardziej zmeczone niz b przez gorsze materialy i wykonanie.
PAT2008-05-05, 23:53
wyzwanie mi rzucasz.??
..byly 2 d serie mocne i szybkie jak do tej pory, czas na 3 Adanus i Javo łatwe do objechania???
przy tulejowaniu, zakuciu itd zmeczony to moze byc tylko kierowca..juz nie przesadzajcie...wierni fani B serii..
MajloBHW2008-05-06, 18:50
Pat ziomie no bez wyzwan prosze
spokoloko moze kiedys polecimy.
tylko ze pamietaj ty masz darton mozesz dmuchac 1.5 bara.
a tutaj byla rozmowa soft ewentualnie zakucie. Bez bensonow dartonow
Pati2008-05-06, 19:08
Majlo - 1,2-1,3 bara w seryjny blok B tez sie dmuchnie. 1,5 bara w D to niby ile da koni? 330?
MajloBHW2008-05-06, 19:26
1.2-1.3 to tak ale 1.5 to ja nie bede probowal.
1.5 bara ze zrobiona glowa ssacym przepustnica w D moze wiecej dac. tak mi sie wydaje.
Pati2008-05-06, 19:40
momentu da duzo, ale mocy niebałdzo.
PAT2008-05-06, 23:50
Oj Pati Pati, jestes nierefolmowany..ja tam 380KM widzialem i jakos jezdzilo na 1,8-2,0 bara wiec dlaczego 0,5?
Majlo akurat z Toba z wielka przyjemnoscia pojade bo masz teraz ten sam kolor co ja
Pati2008-05-07, 13:43
Pat - nie rozumiem co napisales i do czego sie odnosisz.
PAT2008-05-07, 14:31
sam juz nie wiem o co mi chodzilo..chyba o to ze wiecej niz 1,5 bara tez jezdzi, jak równiez to ze te 330Km to nie wiem skad masz??
A tak wogole to juz nic nie mowie bo mam D tylko
Pati2008-05-07, 14:57
z racji roznej budowy D i B roznie sie moc rozwija. B na ogol ma tyle samo Nm co HP, natomiast D ma malo HP a duzo Nm.
to ze seryjny blok B zniesie wiecej niz 1,5 bara to tylko dobrze o nim swiadczy
te 330hp strzeliłem
czarna mamba2008-05-18, 00:28
kazdy chwali swoje....
ale fakty sa takie ze Bseria na 1,1 bara daje rade spokojnie z Dserią 1,5-2bary....
a przy 1,5bara w B jestesmy juz w poblizu 500ps...
PS zamiast B mozna jeszcze wybrac K ... ale ja tez lubie wyzwania dlatego wybrałem B a nie K
polecam B
Pati2008-05-18, 11:16
Mamba - K to wyzwanie głównie dla portfela
czarna mamba2008-05-19, 21:54
PAT2008-05-20, 15:40
z tym 1,1 bara a 2 bary w D to juz troszke poleciałes, chyba nie uwzgledniłes turbosprężarek.. to wrozenie fusów z tymi barami w waszym przypadku..
MajloBHW2008-05-20, 16:24
PAT, czekamy na ciebie zebys pokazal jak mozna bo narazie nieznalazlem D lepszego od B jesli chodzi o moc z doladowania.
PAT2008-05-20, 16:42
ja nie bede robil popisów bo chce miec auto do jazdy a nie na lawete, ale Javo czy Adanus??
oczywiscie 1,5 bara w D da duzo mniej niz w B, ale 1,1 bara nie bedzie tak miażdzyc D serii z 1,5-1,8 bara...mi tylko o to chodzi cały czas..
Javo mial 1,5-1,8 bara
Adanus 1,5 bara
wyniki znacie..12,5 i 12,2 o czyms swiadczy..
ja nie jestem wiernym fanem D tylko wasze komentarze jendoznacznie grzebia w błocie D a to przeciez wdzieczny silnik do modyfikacji (tych grubych)
P.S marnie widze zebym wogole mial co pokazac w tym sezonie...niestety..
MajloBHW2008-05-20, 16:50
P.S marnie widze zebym wogole mial co pokazac w tym sezonie...niestety..
no co ty??
kolejny rok w plecy?? ja pierdykam to juz 3 rok bedzie jak robisz auto??
xi0nc2008-05-20, 17:03
ale 1,1 bara nie bedzie tak miażdzyc D serii z 1,5-1,8 bara...mi tylko o to chodzi cały czas..
No ostatnio 0,5 bara w B wystarczylo zeby pogonic 1 bar w D
Fawor2008-05-20, 17:23
Jeździ się mocą, a nie doładowaniem. 0,5bara z B to 250KM, 1bar na D to pewnie 260-270. Masa?
xi0nc2008-05-20, 17:31
Jeździ się mocą, a nie doładowaniem. 0,5bara z B to 250KM, 1bar na D to pewnie 260-270. Masa?
A raczej przebiegiem momentu i mocy
D podobno 240km i 280Nm
B podobno 250km i 230Nm
MajloBHW2008-05-20, 18:16
Jeździ się mocą, a nie doładowaniem. 0,5bara z B to 250KM, 1bar na D to pewnie 260-270. Masa?
wow odkryles ameryke
ale wiesz o jakim aucie piszemy ze mowisz masa itd.??
chodzi nam o doladowanie nie widzisz a przez doladowanie to chodzi nam o moc generowana przez to doladowanie.
wychodzi proste ze B seria jest lepsza niz D proste
tomp2008-05-20, 18:55
Pytanie jest dosyć prosto sfromułowane. Odpowiedź też wydaje mi się prosta. B-seria jest generalnie lepsza niż D-seria. W przypadku doładowania relacja jest identyczna. Można tez jednak uznać, że są przypadki, w których lepiej byłoby zastosować d-serię. Przypadki te zostały chyba wszystkie powyżej wymienione
PAT2008-05-20, 19:53
no co ty??
kolejny rok w plecy?? ja pierdykam to juz 3 rok bedzie jak robisz auto??
ja tam zrobilem wszystko co do mnie nalezalo..nie robmy tragedi, 2 lata stalo bo mnie nie bylo a tuner z tego korzystal, bydowane jest od A do Z wiec wiesz..auto wyjedzie w tym sezonie, pytanie kiedy?? pozostaje bez odpowiedzi..
chce zobaczyc to B z 0,5 bara goniace moje auto naprawde....prawda xionc?? bylem wtedy i ta D seria wogole nie jechala, nawet accordem bym ja pogonil
Fawor2008-05-20, 22:37
chodzi nam o doladowanie nie widzisz a przez doladowanie to chodzi nam o moc generowana przez to doladowanie.
widzę, tym razem Ty nie odkryłeś ameryki Nie bierzesz pod uwagę faktu, że moc generowana przez doładowanie w Bserii jest juz na samym starcie 40KM wyższa, niz w D. Odpowiesz mi na to, że właśnie poprzez lepszą konstrukcję silnik B ma więcej KM na starcie. Jak najbardziej masz rację. Wyższość B nad D jest dosyć oczywista właśnie z racji zupełnie innej konstrukcji. I własnie z tego powodu cała dyskusja 'co lepsze' wydaje mi sie totalnie bez sensu, abstrahując juz od faktu, że w ogólnie nie bierzecie pod uwagę wydajności turbosprężarek, z których ładowane są te bary.
czarna mamba2008-05-20, 23:57
z tym 1,1 bara a 2 bary w D to juz troszke poleciałes, chyba nie uwzgledniłes turbosprężarek.. to wrozenie fusów z tymi barami w waszym przypadku..
masz racje Pat
nie ma znaczenia ile barów, jaka sprezara ile KM ile NM....
przy wyscigu liczy sie tylko KTO WYGRAL
PAT2008-05-21, 09:21
przegrany tez jest zwycięski
liczy sie fun!!!
Długi2008-05-21, 10:36
co do tej cupety to po 1. typ wog nie ogarnial auta, mielil na starcie i lapal non stop odcinke jak wwalal 2 to Xionc odchodzil mu dobre 3 dlugosci, wiec wedl mnie nie jest to porownanie zadne ponieważ nie wiemy jakby było gdyby Xionc jechal w kupecie i ogarnial.
tez moge tu przytoczyc sytuacje mnie i HIO objezdzal mnie o jakies 4-5dlugosci jak ogarnalem starty wygrywalem o 1 dł. wiec porownania ze D jest gorsze niz B jest bez sensu bo B jest slabsze od K ale czy K jest lepsze niz H..?? kwadratura kola
Gr00bY2008-05-21, 11:28
Tą kupete to ja złoiłem. Dopiero za 1/4 jak biłem 4ke mnie przeszedł
MajloBHW2008-05-21, 17:26
[quote="Długi"]co do tej cupety to po 1. typ wog nie ogarnial auta, mielil na starcie i lapal non stop odcinke jak wwalal 2 to Xionc odchodzil mu dobre 3 dlugosci, wiec wedl mnie nie jest to porownanie zadne ponieważ nie wiemy jakby było gdyby Xionc jechal w kupecie i ogarnial.
[quote]
dlugi a jak mogles to widziec jak stales tylem do wyscigu bo gadales znami.
[ Dodano: 2008-05-21, 17:27 ]
czarna mamba2008-05-21, 20:40
przegrany tez jest zwycięski
liczy sie fun!!!
hehe
niski tez jest wysoki...
otyły tez jest szczupły ...
pozdro 1600T
Długi2008-05-21, 23:44
[ Dodano: 2008-05-21, 17:27 ]
Rudy2009-03-25, 18:34
jako że nie ma sensu chyba zakładać nowego tematu pytam tu a mianowicie Jaki silnik będzie lepszy pod SOFT turbo. D16a9/z5 D16z6/y2 czy może d16y3.
Chodzi mi tylko i wyłącznie o softa. Który z nich bedzie najmniej awaryjny, ile można dmuchać bezpiecznie i czy na każdym z nich da sie osiągnąć powiedzmy 180 bezpiecznych koni
Gr00bY2009-03-25, 19:09
SOHC. Ze względu na panewkę męczącą D16A9/Z5 i ogólnie młodszy wiek silników D16Z6/D16Yx
docent2009-03-25, 20:51
?ja mialem softa i spokojnie zrobiłem na k03 180km/220nm ale wiem ze znajomek zrobił ok 200km na d16z9 wiec raczej czill