witam, jak w temacie jaki nalepiej kupic smar do hamulcow? duzo slyszalem o smarze miedzianym ale nie wiem ile w tym prawdy mozecie doradzic cos? najlepiej w sprayu
Miedziany bądź ceramiczny. Zależy jeszcze co chcesz smarować, jeśli tłoczki to coś ala wazelina.
cera tec---textar---
Bzyk --- tloczki to moze nie chodzi mi tu o wszystkie sruby itp to na czym chodzi zacisk itp chodzi mi tu o smar w sprayu plus czy sa jakies konkretne? bo ja widzialem na allegro taki miedziany spay za 10zl, 20zl a nawet za 40zl czym to sie bedzie tak dokladnie roznilo?
Jakością ?
http://allegro.pl/item846...rowy_300ml.html

Ten jest LUX
Miedziany to się ogólnie nadaje tylko do kilku rzeczy.
Można wejść na stronę HamulceNet i pobrać instrukcje, albo macie bezpośrednie linki do instrukcji:
Obsługa
Smary
Trzeba na to patrzeć trochę z przymrużeniem oka, bo to takie reklamówki są.

Ale do tłoczków i prowadnic będę używać tylko smarów, które są do tego przeznaczone, czyli ATE bremenszelen do tłoczków i ATE Polusze lub Wurth A0893 110 5 itp do prowadnic. Takie małe saszetki do prowadnic po 5,5g kosztują po 5pln, jedna powinna starczyć na komplet, ale lepiej mieć dwie w razie czego. Są takie jeszcze innych firm. W sklepie mi Pan powiedział, że tego Wurth'a też do tłoczków mozna używać. Najgorzej z tym do tłoczków, bo innego producenta tego mazidła nie znalazłem, a kosztuje to sporo, chodz tego jest 180g, i starczy na lata. Heble zawsze robię sam.

Miedzi ja będę używał tylko do tylniej ścianki klocka, blaszek na jarzmie, miejscu, gdzie pracuje klocek na jarzmie i zacisku. Mówią, że ewentualnie miedz można stosować do prowadnic i powinno być ok. Za max 10pln nie zamierzam sprawdzać, a zrobić raz a porządnie. Do tego ja nie mam ABS'u, jakbym miał to bym miedzi nie stosował.

To, że miedz i aluminium sie "nie lubią", to prawda i nie tylko w hamulcach. Chociaż jestem ciekaw, jakie byłyby skutki, gdyby mieć zaciski z alu i choćby przewody z miedzi.
Jarek_135 czyli tloczek jak wyciagne na zewnatrz, wysleje sie plyn to mam go wyczyscic szmatka i kupic ten smar ATE bremenszelen nasmarowac tloczek z zewnatrz i wsrodku plus srodek tego w co wchodzi tloczek? dobrze rozumie? a ten ATE Polusze lub Wurth A0893 110 5 itp do prowadnic to chodzi o te prowadnice ktore sa przykrecone do jarzma? i zacisk na nich chodzi? innego tam nie mozna smaru uzywac? a i czy ten smar miedziany to moge nim posmarowac sruby np te co lacza jarzma z wachaczem? jarzma z zaciskiem?



EDIT: najlepiej to ja zrobie pare foto o co mi doklanie chodzi a Wy mi napiszecie jaki tu samr uzyc

EDIT2: to tak zrobilem pare fotek i mysle ze jak pokaze palcem o co mi dokladnie chodzi, Wy lepiej bedziecie mi mogli pomoc


1. do tego rodzaju srub jaki mam stosowac smar?




chodzi mi wlasnie o takie sruby ktore cos mocuja na stale tak jak wyzej pokazane jarzmo ktore przykrecane jest do zwrotnicy, i inne tego radzaju sruby?


2. do tego jaki smar?





czy dobrze rozumie na zdieciu 1 jest pokazana prowadnica? ktora wysowa zacisk? i to w co wchodzi ta prowadnica ma byc smarowane odpowiednim smarem?


3. do tego jaki smar?






co do tego cylindekra i tloczka jesli mozna jak najprosciej ten specialny smar co jest tylko do cylinderkowi tloczkow to stosuje sie tak jak na zdieciu jest zaznaczone na ta gume? czy to trzeba rozebrac na czesci pierwsze cylinderek? wysuszyc tloczek z plynu i nasmarowac go tym smarem plus srodek cylinderka?

jesli mozecie dajcie mi info na temat jaki dokladnie ma to byc smar lub nawet jakis link gdzie moge to dostac a i jesli wiecie gdzie moge dostac odpowietrzacze do tego swapa hebli tez byl bym wdzieczny dodam ze nie posiadam absu
Jak wyciągniesz tłoczek to zdejmij wszystkie gumki i wsadź zacisk i tłoczek do gorącej wody albo najlepiej pod kran i gorącą woda po nim. Nic tak nie zmyje płynu hamulcowego jak gorąca woda. Potem wydmuchaj wszystko dokładnie i masz zacisk pozbawiony brudu.
Ja w pracy mam tubkę smaru do tłoczków i prowadnic firmy textar. Prowadnice zanim posmaruje też porządnie czyszczę zmywaczem do hampli albo benzynką. Jakie kolwiek uszkodzenia gumek od razu kwalifikuje ją do wymiany. W zimę sól włazi wszędzie a gładź tłoczka to najmniej odpowiednie miejsce.
Jarzma zacisków w miejscu styku z klockami czyszczę za pomocą szczotki drucianej aż zlikwiduję całą rdzę. Nigdy nie smaruję tych miejsc smarem miedzianym bo do tego tylko się syf przykleja. Po zdjęciu tarcz z piasty czyszczę dokładnie i też nie smaruje żadnym siuwaxem. Jeżeli dobrze oczyścisz piastę nie ma mowy aby coś się zapiekło. Czasem gdy widzę że felga jest zdymana w miejscu styku z piastą ( otwór ) to oczywiście czyszcze szczotexem i delikatnie sprejem miedzianym. Śruby którymi przykręcamy jarzma do zwrotnicy wyczyść z rdzy i możesz delikatną kropelkę kleju do gwintów.
Budziniak doradz teraz dodalem post wyzej twojej wypowiedzi o co mi doklanie chodzi plus dalem zdiecia
Oki więc śruby trzymające jarzmo do zwrotnicy czyscisz porządnie. Gwint musi być czyściutki i wolny od rdzy. Przed wkręcenie możesz delikatnie kapnąć klejem do gwintów tylko delikatnie.
Prowadnice hamulcowe czyszczę zawsze zmywaczem i nakładam delikatną warstwę smaru do tłoczków. Nie za dużo musisz sam wyczuć jak za dużo najebiesz to nie będziesz mógł prowadnicy do końca wcisnąć.
Jeżeli ogarniasz hamulce na glanc to warto kupić reperaturki i wszystkie gumki powymieniac. Tak jak pisałem tłoczek wyjmujesz i zmywasz stary płyn. Tłoczek pokrywasz smarem do tłoczków i go wkładasz w zacisk powinien wejść jak ciepły wacek w kostke masła.
A śruby którymi przykręcasz zacisk do jarzma niczym nie smarujesz.
Juz wszystko wiesz ??
Prowadnice hamulcowe czyszczę zawsze zmywaczem i nakładam delikatną warstwę smaru do tłoczków.



a ten otwor co wchodzi prowadnica tez trzeba ze starego smau wyczyscic? chodzi mi o te otwory ktore sa w jarzmach i w nie wchodzi ta prowadnica

co to srub o ktore pytalem czy je smarowac jakims smarem to moje wygladaja np tak:



jest to srub ktora laczy wlasnie zwrotnice z jarzmem. je zostawic tak jak sa? nie smarowac zdnym smarem?

i np tutaj gdzie jest mpj palec



tam wchodzi sruba i onra skreca ta prowadnice tam tez niczym nie smarowac?

co do tloczka to tylko tloczek smaruje tym specialnym smarem czy cylinderek tez w srodku smaruje?
To od początku chcesz tylko to poczyścić czy przed montażem ogarnąć zaciski na tip top ?
Honda ma na tyle dobrze ogarnięte prowadnice że jeżeli gumki są wporządalu to wystarczy prowadnice wyjąc wyczyscic nanieść delikatnie palcem smar do tłoczków ( u mnie textar ).

Te śruby które trzymają jarzmo do zwrotnicy oczyść i nanieś na środek gwintu kropelke kleju do gwintu. ( pierwsza fotka )

Miejsce które pokazujesz palcem zostaw w spokoju. Jeżeli kupisz klocki dobrej jakośc to bedziesz miał tam nowe śrubki

Jeżeli jeszcze nie rozumiesz to dawaj nastepne fotki Chetnie bedę tłumaczył do usranej....24

[ Dodano: 2009-12-16, 22:03 ]
Budziniak --- ja kupilem heble od

CIVIC V Aerodeck (MC): # 1.8 16V (MC2)| 04.1998>>02.2001| 169| B18C4| TecDoc nº: 9547

bo na wiosne chce do mojej ej9 zalozyc wlasnie to b18c4, lecz pierwsza inwestycja to hamulce swap tych hamulcow jest w dobrym stanie auto mialo przejechane 70tys i bylo serwisowane, ale jak mam juz wszystko przed oczami to rozebralem to i mysle nad tym zeby wymienic all gumki te do prowadnic i te na tloczkach (tylko nie wiem gdzie je kupic?! ;/) znalazlem na http://www.seinsa.es znalazlem takie cos:

D1531 Repair kit, Clutch Master cylinder| 15,9
D4189 Repair kit, Caliper| 57| LUCAS
D4190 Repair kit, Caliper| 34| LUCAS
D4456 Repair kit, Caliper| 54| DAC
D4780 Repair kit, Caliper| 34| LUCAS

niby to sa re reperaturki ale all tam po angielsku moj zestaw to LUCAS przod 57mm tloczek a tyl 34mm

tarcze i klocki zostawiam takie jakie sa bo mysle ze jeszcze na nich torche pojezdze chce wyeliminowac kazda rdze i wymalowac to chlorokauczukiem (wachacze itp) a jarzma i zaciski wypiaskowac i wymalowac speyem (srebnym) na wysoka temperature


EDIT: powiedz mi gdzie kupic ten textar smar? i jaka tego cena? bo jak stosowales to i jest ok do cylinderkow i do prowadnic to tez bym zakupil
Skoro wiesz jakie dokładnie masz hamulce to nie widzę żadnego problemu. Idziesz do hurtowni motoryzacyjnej ( Inter Cars, Fota, Hart, Nippon Car ) i prosisz komplet reperaturek do Twoich zacisków. Masz wymiary więc bez problemu dobiorą. Weź te stare części ze Sobą aby porównać zawartość opakowania z tym co miałeś na zacisku i tyle.
Jak juz robisz remont zacisków to jeszcze odpowietrzniki bym nowe założył. Koszt to okło 1 zł za sztuke

Ja akurat zamówiłem ten smar w hurtowni Hart. Ja używam tego ale wydaje mi się a nawet jestem pewien że ATE też będzie odpowiedni. Koszt tubki Textara to z tego co pamiętam to jakieś....7 zł i jest troszkę mniejsza od tubki pasty do zębów więc starczy Ci do końca życia w pracy więcej tego schodzi
a odpowitrzniki to sa kazde takie same do hondy? czy tez jakies specialne?

Inter Cars jest w rzeszowie wiec jutro zadzwonie i sie dowiem czy posiadaja te gumeczki
Weżmiesz w łapkę stary odpowietrznik i pokażesz typkowi za ladą będzie wiedział co ma Ci dać.
http://allegro.pl/item831..._firmy_ate.html tego urzywałem w poprzedniej robocie i wygląda jak zwykła wazelina techniczna ale chyba tak w kulki by nie polecieli.
a powiedz mi jak ty w tych hurtowniach to kupowales? bo nikt nie chce sprzedac ani informacji dac jesli nie masz numeru klijenta
majty, a skad jestes??
Ktuy ja z podkarpacia rzeszow-krosno, pomiedzy a dlaczego? dzis kupilem zestaw naprawczy do przodu za 50zl i niby to wygada tak samo jak to co mam w garazu tylko jedno bylo rozpakowane z tego co widze i nie ma tej gumki na odpowietrznik jutro zrobie foto bo tam sa jeszcze dwie tkie gumeczki male i nie wiem do czego to jest moze mi pomozecie
Myślalem ze gdzies blizej bo w stalowej to wiem gdzie jest hurtownia co normalnie mozna rzeczy kupic a nie to kolega sciaga wszystko po cenie hurtowej
a masz jakis kontakt z nimi? moze dalo by rade zamowic i oni wyslali do mnie?!
Gumki kupisz bez problemu w intercarsie. Zmierz tłoczek i poproś, żeby pan wyjął katalog autofrenu
a powiedz mi jak ty w tych hurtowniach to kupowales? bo nikt nie chce sprzedac ani informacji dac jesli nie masz numeru klijenta



Pracuje w warsztacie I jak poradziłeś sobie ziomuś?
Budziniak bylem po smar itp i ziom mi powiedial ze do prowadnic jest specialny smar nie moze byc ten co do tloczka ale ten koles taki dziwny byl moze sie nie znam no brakuje mi jeszcze reperaturek tylnich zaciskow i mysle ze po swietach bede skladal i malowal nie wiem jak te zaciski malnac alu chce proszkowo na bialo i zaciski w purpuer i szpilki tylko nie wiem skad wziasc purpurowy (filoetowy) kolor na zaciski
Do tłoczków używam smaru ATE a do prowadnic smaru miedzianego http://www.allegro.pl/ite...lodz_sklep.html . Nic sie nie zapieka.
Koleś w sklepie powiedział że do tłoczków jest inny bo akurat miał inny na stanie
Też bym tak mówił jak bym prowadził sklep.
Kupuj tubkę Textar-a albo ATE i będziesz miał do końca swych dni.
Z doświadczenia Ci to mówię produkty tych firm są dobre i nie drogie.
Mechanicy w północnej części Burkina Faso sparują prowadnice własnymi wydzielinami. Więc od bidy możesz i tym spróbować
no narazie i tak musze do wiosny czekaz z tym pewnie bo czeka mnie piaskowanie i malowanie zaciskow jeszcze plus kupic zestaw naprawczy zaciskow na tyl jeszcze plus pojechac do jakiegos konkretnego sklepu i kupic te smay
Jak już się uporasz z cały tym staff-em to mógłbyś rozpisac jakiś swój kosztorys dla potomnych Też chcę ogarną bębny na tarcze ale zabieram się za to jak rak do yebania
hehe no pomysle narazie zima a w garazu nie mam piecyka i maxymalnie mozna tam pol godziny wysiedziec wiec all na wiosne planowane dokupie tylko reszte gumeczek, ugadam sie z czlowiekiem od piaskowania i malowania ina wiosne mysle all ogarne plus przespie sie z tym na jaki kolor wyproszkowac zaciski i jarzma bo narazie plan jest na purpuer (fiolet) i alusy na bialo