jak w temacie. Przymierzam sie do zalozenia zawiasu i zastanawiam sie ktory zestaw wybrac.
Koni sobie wszyscy chwala, jest w miare nie drogi noi posiada regulacje twardosci. Wiele osob na forum pisalo, ze jezdzi na max twardo a inni, ze tak sie poprostu nie da. I tu nasuwa sie pytanie, czy dobrze miec regulacje i co jakis czas krecic w zaleznosci od nawierzchni/ nastroju czy nie ma sensu sie w takie rzeczy bawic i kupic tein'a basic'a bez regulacji, bo chyba tein reprezentuje soba zupelnie inny poziom pod wzgledem jazdy i jakosci (cenowo w miare sa zblizone). Lub isc grubo i zakupic tein'a ss z 16 stopniowa regulacja?
slyszalem, ze tein ss i basic w "standardzie" maja identyczny nastaw, a w ss mozna ew utwardzac...
czy to jedyna roznica?

i cenowo to wyglada tak:koni kit ~1997 / tein basic 2250 / tein ss 2890 /
pzdr
(temat wrzucilem tez na civ clubie, ale wydaje mi sie, ze tutaj szybsza i duzo bardziej konkretna odp uzyskam...)
Od siebie dorzuce jeszcze do wyboru Gwint Weitec, bo mam ten sam problem co kolega i ten gwint biore jeszcze pod uwage.
twardość nie jest czynnikiem pożądanym na naszych drogach, bo auto bedzie ci skakało jak piłka na dziurach. Pozatym jest to bardzo uciążliwe w codziennej eksplotacji. Tein Basic dobry, ale mysle, ze warto dopłacic ta niewielka róznice i kupic SS (co by podczas wypadu na tor troche go podkrecic)
Rozumiem ze gwint Weiteca to będzie decha ?? Czy nie koniecznie ??
Zawieszenia Weitec są raczej są twarde, ale gwintu nie testowałem.
Dodatkowo jakość wykonania nie powala.
na 95% tak - po niemiecku, na autoban i rowne drogi
przy okazji zapytam
czy dzieki regulacji w teinie ss, mozna ustawic go bardziej miękko niż standardowo jest tein basic>?

dzieki za odp
wyjsciowo w basic i ss jest ta sama twardosc sprezyn... a SS mozna dodatkowo zmniejszyc sile tlumienia

cyt z civ clubu
Basic jest twardy i skacze jak piłka ! gorzej niz seria na spezynach -
a Bilstein B6?
afair nie ma b6 do civica 6gen
a gdyby byl - to nie nadaje sie do obnizanego zawiasu i nie ma regulacji tlumienia
Tak jak Markos mówi , z bila to np b8, ja ogólnie patrzyłem na kit-y , bo jeśli bierzemy pod uwage same amorki to przecież jest jeszcze chociażby kyb agx, jakieś Tokico, podobno dajae rade, Eibach i pewnie jeszcze z 20 innych zestawień o których nie mam pojęcia.
dzieki za odpowiedz
Jest B6 do EJ/EK.
faktycznie, zle spojrzalem

co nie zmienia faktu, ze amortyzator do seryjnej sprezyny nie jest czyms, czego szuka autor watku
też stoje przed podobnym dylematem, tein basic, ss a może kit koni? ma być w miare komfortowo, nie chce żadnego betonu!
na twoim miejscu tiesto poszedlbym w teina ss i dokupil na przod sztywniejsza sprezyne niz jest w zestawie do jajka
a ktoś w wawie już ma teina ss lub basica żeby to obadać na swoim tyłku i sie z nim przejechać?
Gaseb ma SS...
emre ma SS
gaseb ma SS
tomac ma Basic
Jak chcesz stosunkowo prosty zawias (tak jak ja chciałem) tylko na ulice to bierz Basica. Idealny kompromis twardość/komfort. Samochód nie skacze na dołkach i bardzo dobrze wybiera nierówności, a w łukach jest bajka w porównaniu do serii albo seryjnego amora ze springiem obniżającym. Jak bym miał jeszcze raz kupować to by padło na to samo co mam teraz
Jak bym miał jeszcze raz kupować to by padło na to samo co mam teraz

dopoki nie przejechalbys sie na czyms, co dziala jeszcze lepiej.. niestety tak to jest..
basic bez watpienia lepiej wybiera nierownosci (bo dobrales zawias zgodnie z jego przeznaczeniem - na ulice). jednak mysle, ze na jakims torze sytuacja moglaby wygladac korzystniej dla kw v2

mozliwe tez, ze po przejazdzce na ss stwierdzilbys, ze jest jeszcze lepszy

i tak wiadomo, ze to wszystko kwestia osobistych preferencji..
No dokładnie... osobiste preferencje... chciałem to co mam i tyle
a jak według Was na tle Teina basic'a czy SS'a wypada Koni Kit 1130? cena porównywalna do Basic'a, jest regulacja twardości noi jakaś tam niewielka wysokości, jak to sie ma do teina? zaznaczam raz jeszcze że potrzebuje auto tylko na ulice, biorąc pod uwagę niski profil (40)
do koni nie dobierzesz innej sprezyny (moim zdaniem powinienes to zrobic pod swoj silnik..)

taki profil przy szerokosci 205 jest wyjatkowo nieuliczny
Kumpel ma w Kadecie C20LET koni z regulacją... generalnie beton... na ulice odradzam
koni 1130 to nie beton. jakbys go nie ustawil, to nie ma betonu. nie mowimy o gwincie, ktory swoja droga tez nie jest betonowy.. javo mial, adi ma..
Nie wiem dokładnie jaki ma model tego KONI (jutro spytam).... wiem tylko że to nie gwint i że jest beton.
(moim zdaniem powinienes to zrobic pod swoj silnik..)


aj tam wszyscy z tą wagą tego silnika, założe sie że mój silnik waży tyle co Twój z klimą i absem, no może max będzie 10kg, a sie carbon to sie wyrówna ;P
Jeśli byłby taki mega cięzki to amortyzatory które mam teraz czyli Kyaba ExelG ze sprezynami Weiteca już by sie wyżygały dawno a od założenia nie czuje różnicy na stracie komfortu o wyciekach nie wspominając.

Powracając do samego Teina to jeszcze raz dla potwierdzenia, Tein Basic ma w standardzie taką samą twardość jak SS w najmiększym ustawieniu? tak?
koni 1130 to nie beton. jakbys go nie ustawil, to nie ma betonu. nie mowimy o gwincie, ktory swoja droga tez nie jest betonowy.. javo mial, adi ma..

To co ma Adi skrecone na max twardo jest jak beton.
no ja mam koni 1130 i wedlug moich odczuc skrecone na maxa jest jak beton
jezdzilem na koni 1130 skreconym na max, a chwile pozniej jezdzilem podobnym samochodem na spaxie skreconym na max.. od betonu koniego do betonu spaxa daaleeka droga byla, wiec pojecie "beton" jest chyba dosc indywidualne

basic jest chyba podobny do ss gdzies w srodkowym ustawieniu.. gaseb? any info?
U mnie w SS jest tak:

0-5 -- BARDZO komfortowo i miekko
6-10 -- Podobnie do tego co mialem na obnizajacej sprezynie Eibach
11-13 -- Twardawo ale nadal przyjemnie i komfortowo
14-16 -- Bardzo twardo ale nie jest to mega deska.

strasznie mi sie spodobala jazda na ustawieniu 14-16 szczegolnie po zakretach


Jak jest w Basic nie wiem, nie jechalem, a gdybac nie bede. Musze sie spotkac z Tomac'iem i wymienic poglady. Tomac co ty na to?



Jak jest w Basic nie wiem, nie jechalem, chyba musze sie spotkac z Tomac'iem.
Tomac co ty na to?



Przy najbliższej okazji bardzo chętnie
Jesli chcesz jezdzic po ulicach i nie katowac zawieszenia na torze to praktycznie kazdy zestaw z regulacja twardosci bedziesz mogl ustawic sobie pod swoje osobiste preferencje. Rozne zestawy beda sie roznily przede wszystkim twardoscia/sprezystoscia sprezyny (co dla niewprawionej osoby bedzie ciezkie do wylapania) oraz wlasnie maxymalnymi wartosciami miekkosci/twardosci amortyzatora (maxymalna twardosc i tak Cie nie interesuje). Robiac jazdy probne na roznych zestawach pamietaj ze kazde auto moze tez dodatkowo inaczej sie zachowywac ze wzgledu na zamontowane np energy susp. Tak wiec ja osobiscie wybieralbym zestaw biorac pod uwage dobry kontakt z dealerem, latwosc serwisowania itp.

ps. koni 1130 w 6 gen na kazdych ustawieniach jest przyjemny.
nie ma mowy o zadnym betonie (nawet przy ustawieniu na maxa).[/u]
ps. koni 1130 w 6 gen na kazdych ustawieniach jest przyjemny.

Co jest twardsze na najbardziej skreconym? Tein SS czy Koni 1130?
Gaseb, czy ty masz EDFC? Jeżeli nie, to ile zajmuje Ci przestawienie twrdości w SS?
rundka wokół samochodu. otwierasz maske i bagażnik i klikasz dookoła.
Gaseb, czy ty masz EDFC? Jeżeli nie, to ile zajmuje Ci przestawienie twrdości w SS?

Nie mam i chyba nie bede zakladal bo edfc nie pasuje do rozporki mugena.
a zyzy ma kubelek

i troszku wychlastane amorki - jechalem z nim do ryk..

gaseb - sprzedaj mi mugena i zakladaj edfc
gaseb - sprzedaj mi mugena i zakladaj edfc

hmmmm i tu mi dałeś do myślenia
edfc ma jeszcze jakąś funkcje oprócz ustawiania sztywności z wnętrza samochodu?
a to nie wystarczy? nie ma, to jedyna funkcja edfc..
edfc 'kręci' szpindlem od twardości.
a to nie wystarczy?


ja tak tylko jako laik zapytuje dziekować
W EK4 mojej żony mamy Koni 1130, jest naprawdę godne polecenia. Na co dzień jeździmy z ustawieniem na pół gwizdka. Jak chcę pofisiowac po winklach to ustawiam trochę twardziej. Na pełnym betonie jeszcze nie jeździłem. Uważam że to rozsądny wybór za tę kasę. Gdyby był taki zestaw do crx-a, to chętnie bym nabył ale niestety nie ma.
A czy jest mi ktoś w stanie to potwierdzić, bo nie mogę znaleźć w katalogu Koni, 1130 do ITR'a
a to ja mam pytanko ktore mozna spokojnie podpiac pod ten temat.
Mianowicie tez szukam zawieszki i prawdopodobnie bedzie to Tein SS jednak martwi mnie jedna sprawa.
U Gaseba widzialem ze na obnizonym na gwincie tyle tyl tak czy siak zadarty jest lekko do gory.
Ja mam wybebeszone EJ2 a wydajac tyle kasy na zawias chcialbym miec mozliwosc obnizenia auta tak aby i z przodu i z tylu bylo i nisko i rowno a nie ze na max obnizeniu tyl jest wysoko na dwa palce
od razu mowie ze srodka wsadzac nie bede
ktos moze mi cos powiedziec na ten temat?
U Gaseba widzialem ze na obnizonym na gwincie tyle tyl tak czy siak zadarty jest lekko do gory.



jak na mój gust to u Sebastiana dupa (samochodu ) jest niziutko...

u mnie z wybebeszonym tyłem też jest teraz w porządku...
U Gaseba widzialem ze na obnizonym na gwincie tyle tyl tak czy siak zadarty jest lekko do gory

jak dla mnie ten samochod zarowno z przodu jak i z tylu doslownie lezy na ziemi.. nie wiem gdzie to widziales. na zdjeciach przed najnizszym ustawieniem?
Ja na Teinie Basic mam równo i nisko (pojecie względne) i mogę jeszcze obniżyć. Aha.. wnętrza też nie mam

[ Dodano: 2008-04-20, 12:10 ]
Ja mam wybebeszone EJ2



i tak masz ciezszy tyl niz w hatchbacku.

u Gaseba jest nisko- ale on ma wnetrze. u Emrego jest troche wyzej tyl- tyle ze on ma z tylu wydmuszke.

mysle ze u Ciebie nie powinno byc problemow.
A były gdzieś takowe?

gdzies go dragi musial widziec z wyzszym niz najnizsze ustawienie i napewno nie bylo to na zadnym spocie, bo na nie nie przyjezdza, wiec pewnie widzial to na jakichs zdjeciach
z ciekawości spytam:
jak twarde sprężyny daje w standardzie Tein?
6kg/4kg?
albo 6/3
DRAGi napisał/a:
U Gaseba widzialem ze na obnizonym na gwincie tyle tyl tak czy siak zadarty jest lekko do gory.


jak na mój gust to u Sebastiana dupa (samochodu ) jest niziutko...

u mnie z wybebeszonym tyłem też jest teraz w porządku...


pomieszaliscie mi sie to twojego furaka Emre widzialem w SSG i nawet z Gooffym gadalem na ten temat i sam mowil ze troche wyzej tyl bez srodka siedzi.

moze jakies foteczki panowie macie pod reka??
u emrego jest dobrze, u gaseba jest meganisko
co kto lubi

emre ma w tej chwili zawias na podobnej wysokosci co tomac
Zaznaczam że mogę jeszcze obniżyć zarówno przód jak i tył, ale z kolektorem 4-1 nie ma to sensu na nasze ulice.
Zaznaczam że mogę jeszcze obniżyć zarówno przód jak i tył, ale z kolektorem 4-1 nie ma to sensu na nasze ulice.


okej!! i to mi już jako odpowiedź wystarczy będzie dobrze
dzięki
u mnie tak siedzi. http://www.fotosik.pl/sho...13054c185144848
mam wnetrze itp. a tyl da sie opuscic o ok 3-4 cm.
obejrzalem dzis dokladnie autko Gaseba oraz białego coupe V gena i faktycznie na Tein SS jest miód malina
ja po przeczytaniu wiele opinii w końcu też zdecydowałem się na Teina SS
po założeniu opiszę wrażenia