The Player2010-02-02, 21:44
Witam. Zastanawiam się nad zmianą hamulców na lepsze po swapie na B16A2 w Hondzie Civic Coupe 5 gen EJ2 gdzie hamulce są standardowe, czyli 242mm przód i z tyłu bębny oraz nie ma ABSu. Auto będzie takim daily driverem, głównie miasto, może w przyszłości raz na jakiś czas tor czy 1/4 mili amatorsko. Jakie hamulce polecacie w przystępnej cenie? Z tego co czytałem to mam opcję:
1. Del Sol VTi i EG6/EG5 z ABSem (rozstaw 4x100, 262/242) + tarcze od MG ZR 280mm i zacisk dwu-tłoczkowy od Legenda/Prelude i może pompa z serwem od ITR.
2. MB6 (rozstaw 4x114.3, 282/260).
3. Integra/Prelude (rozstaw 5x114.3 282/260).
Coś jeszcze wchodzi w grę? Są jakieś hamulce na przód 282mm i tył coś koło 262mm/260mm (MB2/MB3/MA8?) i na rozstaw 4x100? Bo upatrzyłem sobie felgi właśnie na 4 śruby i w przyszłości chciałbym założyć je, rozmiar 16" na lato i 15" stalufelgi na zimę (mam nadzieję, że 282mm się zmieści). Na razie jestem nastawiony na pierwszą opcję, jak ma się ta modyfikacja tarcze od MG i zaciski od Legenda/Prelude oraz może pompa z serwem od ITRa do poprawienia hamowania?
Kolejne pytanie czy warto zakładać ABS? Jak on się sprawuje w tamtych Hondach? Dużo trzeba $$$ i rzeźby w założeniu? Czy jest to warte świeczki?
hot_rider2010-02-03, 08:04
i zacisk dwu-tłoczkowy od Legenda/Prelude
prelude ma zaciski 1 tłoczkowe
2 tłoczkowe ma
legend coupe
acc
nsx
ac-tylko niektore wersje
i to wszystko masz przy tarczy 282mm
i ATR tarcza 300mm(5x114,3)
nitro202010-02-03, 11:43
Najlepszy zestaw kasa/jakość/dostępnośc felg itp to chyba zestaw z eg6 do tego 282 i zaciski z legenda na dwa tłoczki.
The Player2010-02-03, 20:33
ABS sobie daruje, za dużo rzeźby i pieniędzy by na to poszło.
Myślę, że zdecyduje się pozostać przy 4x100 i tak jak pisałem, przód 282mm (MG ZR) i tył 260mm. Teraz pytanie co muszę zakupić żeby było najlepiej bez worka pieniędzy? Z tego co czytałem i mi pisaliście:
Przód:
- zwrotnice kompletne z piastami (EG6/Del Sola VTi/EK4/EK3)
- zaciski z jarzmami (dwu-tłoczkowe od Legenda Coupe/NSXa lub jedno-tłoczkowe od Preludy H22)
- klocki (H22/Legend Coupe/NSX)
- tarcze (282mm od MG ZR)
- przewody hamulcowe (282mm/262mm od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
Tył:
- wahacze wzdłużne z piastami (EG6/Del Sol VTi/EK4)
- zaciski z jarzmami (EP3)
- klocki (EP3)
- tarcze (260mm EP2)
- przewody hamulcowe (282/262 od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
- linki ręcznego (EG6/MB6/H22/Del Sol VTI? Jeśli tak to czy od HB nie będzie za krótka do Coupe?)
Pod maską:
- serwo z pompą 1" (ITR/Preluda H22/MB6)
Coś jeszcze? Poprawcie mnie jeśli gdzieś się pomyliłem, albo nie dopisałem możliwego, albo lepszego "dawcy". Ile mniej więcej taki kompletny zestaw będzie kosztował na podzespołach używanych, oprócz tarcz od MG ZR, bo te dowiadywałem się i nowe 410zł).
Gr00bY2010-02-03, 22:31
3. Integra/Prelude (rozstaw 5x114.3 282/260).
Dla mnie ta opcja. Możliwość dokupienia fajnych 15 i 16tek, dobra dostępność tarcz i najmniej rzeźby z puzzli.
The Player2010-02-03, 22:41
Dla mnie ta opcja. Możliwość dokupienia fajnych 15 i 16tek, dobra dostępność tarcz i najmniej rzeźby z puzzli.
Te z Integry będą lepiej hamować niż ta składanka? Akurat sobie wybrałem kilka felg 16", które mi odpowiadają (tj. Enkei RP-01/OZ Crono/Buddy Club P1/Momo Corse) i wszystkie są na 4x100.
Pati2010-02-03, 22:44
za 1700 wisi na sprzedaz zawias z ITRa. 5x114, hamulec 282/260. w sam raz towar jesli jeszcze nie masz docelowych kół.
Gr00bY2010-02-03, 22:49
Pati - Dokładnie. I kupujesz 15" czy 16" oem ITR i wygląda pięknie.
Player - będzie hamować podobnie, ale to jest bolt-on i się sprawdza. Będzie wybierał wśród 15 czy 20 producentów tarcz. A nie spośród 2 czy 3 jak ktoś mi kiedyś udowadniał
!markos2010-02-03, 22:50
o 2 komplety fajnych felg na ten rozstaw nietrudno.. fajnych = oem 15" + oem 16".
przy okazji masz zalatwiony dobry zawias. wsio za jednym zamachem.
potem zawsze mozesz zrobic dodatkowy tuning polegajacy na zalozeniu taniej tarczy 300mm + zaciskow z atr
The Player2010-02-03, 23:15
za 1700 wisi na sprzedaz zawias z ITRa. 5x114, hamulec 282/260. w sam raz towar jesli jeszcze nie masz docelowych kół.
Jakie będę miał profity z zawieszenia z ITR w EJ2? Na pewno będzie bardziej rasowy i sportowy od tego z EJ2, ale i tak bym chciał auto obniżyć w przyszłości...
Te felgi OEMy z ITRa fajnie wyglądają, jestem ciekawy jak by prezentowały się w czarnej EJotce.
Player - będzie hamować podobnie, ale to jest bolt-on i się sprawdza.
Bolt-on czyli?
Teraz trochę mi zamieszaliście w głowie z tym zawieszeniem i hamulcami z ITRa...
Gr00bY2010-02-03, 23:17
To znaczy, że nie lepisz zestawu z puzzli, nie szlifujesz jarzma diaxem etc. tylko wyjmujesz wkładasz i jedziesz.
driver2010-02-03, 23:20
Teraz trochę mi zamieszaliście w głowie z tym zawieszeniem i hamulcami z ITRa...
A jak dorzucisz 1300pln to dołoze felgi z itra 15 białe (ale do malowania) bo wyblakły i jeden rant przytarty lekko + 4 opony
grimripper2010-02-05, 18:56
Podepnę się pod temat, Jak się ma taki swap z ITR DC2 pod 6gen EK? Wszystko pasuje p&P czy są jakieś zmiany.
Z przodu:
1. Półosie od B18C4 podejdą bez problemu?
2. Rozumiem że zwrotnica przód jest z ITR cała reszta zostaje z EK (wahacz górny i wachacz dolny)
Z tyłu:
3. Wahacz wleczony i wszystko co przy nim z ITR
4. Wahacze tył poprzeczne (LCA) zostają z EK czy ITR (+zmiana tulejki pod amortyzator z EK) ?
5. Małe wahacze góra i przód wleczonego zostają z EK?
6>Zmienia sią jakoś rozstaw tylnych kół tak jak przy swapie z MB2/6 z anglika, albo przednich?
Z góry dzięki za pomoc.
spychu2010-02-05, 19:20
Odnośnie tyłu z ITRa to nie tak łatwo.
LCA w ITR i 6gen mają inną dlugość i absolutnie w żaden sposób nie są zamienne, dodatkowo te w ITR są przeznaczone do amortyzatora z oczkiem a nie widełkami.
Jedyna opcja żeby włożyć cały zawias to zakup Function 7 do EK z oczkiem. Wahacz od zbieżności i górny poprzeczny zostaje z EK.
grimripper2010-02-05, 19:26
No to lipa, bo własnie kupiłem F7 ale dedykowane do EK Pozostaje mi w takim razie przód 2.2 vti prelude i tył ep3. Czyli nici z przesiadki na 5x114
spychu2010-02-05, 19:50
Ale chwila moment, chcesz przerzucić same heble ? Czy cały zawias ?
Jeśli bez zawiasu to nie musisz zmieniać LCA, zostają te z EK.
wierzba2010-02-05, 20:04
Dokładnie jak pisze Spychu
Pati2010-02-05, 21:05
jest sporo kół ładnych na 5x114
spoko sie da zalozyc zawias z heblem z ITRa, LCA zostawiasz swoje i swoje amortyzatory z tyłu. reszta pasi.
grimripper2010-02-06, 10:34
Tak, chodziło mi o same heble + zmiana rozstawu na 5x114 (bez amorów i sprężyn) :
Czyli rozumiem że tak, potrzebuje:
1.zwrotnice z piastami i zaciskami przód od ITR
2.wahacze wleczone z piastami i zaciskami tył ITR
3. Linki ręcznego będą ok jak zostaną z EK4?
4. Przewody hamulcowe zostają z EK4?
5. Jaki ma wymiar piasta w edm ITR, 32mm tak jak usdm czy 36mm tak jak jdm ITR - a jaki ma wymiar w tym co mam czyli seria EK3?
Ps. Nie będzie jaj z ustawianiem kątów jak zostawię lca z ek, które są innej długości, tak jak napisał Spychu?
Pati2010-02-06, 17:36
1. tak
2. tak
3. tak
4. tak
5. 32mm.
PS. nie
grimripper2010-02-06, 17:59
spychu2010-02-08, 17:10
Ps. Nie będzie jaj z ustawianiem kątów jak zostawię lca z ek, które są innej długości, tak jak napisał Spychu?
LCA sa innej dlugosci tylko i wylacznie dlatego, ze miejsca mocowania do budy sa w innych miejscach.
LCA z ITR/5gen nie sa w zaden sposob zamienne z LCA z 6gen. Te z ITR/5gen sa dluzsze niz z 6gen, ale nie ma to zadnego znaczenia w przypadku jak wkladasz ITRowy hebel i LCA zostawiasz z EK.
Wszystko pasuje i nie zmieniaja sie zadne katy jak napisal Pati wyzej.
!markos2010-02-08, 21:09
Te z ITR/5gen sa dluzsze niz z 6gen
odwrotnie.
deRic2010-02-09, 13:14
podepne sie pod temat Pati wlasnie ogladalem tez zestaw za 1700 co wisi na sprzedaz zawias z ITRa. 5x114, hamulec 282/260. bardzo powaznie mysle o zmiane hebli tylko ze ja mam EJ9 bez ABSu i czy taki zestaw bez problemow podejdzie, czy cos jeszcze bedzie trzeba zmieniac?? czy bede musial zalozyc ABS bo wolal bym go nie zakladac. czy musze zmieniac cos w zawieszeniu czy wystarcza tylko heble. weim ze juz bylo o tym troche napisane ale wciaz sie gubie w tym temacie a chcialbym zrobic wszystko raz a pozadnie. z gory dzieki za wszelkie porady. ps. pogratulowac opisu auta w GT Pati. a znalazlem jeszcze takie cos - zwrotnice z heblami 282 i wachacze tył z tarcza 260mm w bdb stanie + felgi oem 15'' rozstaw 4x114,3 i jeszcze cos takiego kompletny swap hamulców z Integry DC4 (to samo co Civic VTi 5gen) wraz z długimi szpilkami Blox - a do VIgen ktos wie czy pasuje?? juz nie wiem czego szukac zeby wszystko gralo
!markos2010-02-09, 15:37
tak, wszystko pasuje. abs nie jest niezbedny.
deRic2010-02-09, 15:50
!markos tzn ze zawiasu np z itra nie musze wkladac, bede potrzebowal tylko heble no i wieksza pompe hamulcowa np od itra tak? a ABS ktory jest standardowo w tych heblach moge pominac i wszystko bedzie gralo?? ciekawi mnie jeszcze ten pieprzony korektor hamowania tez go trzeba zmieniac czy zostawic tak jak jest??
Cfaniak2010-02-09, 16:04
Jak nie potrafisz wywnioskować z tego tematu co Ci jest potrzebne to się lepiej za to nie zabieraj...........
deRic2010-02-14, 21:30
Jak nie potrafisz wywnioskować z tego tematu co Ci jest potrzebne to się lepiej za to nie zabieraj...........
no naszczescie ja tego robil nie bede ale wszystkie graty musze sam pozbierac wiec sie nie denerwuj tylko pomoz jak mozesz
!markos2010-02-14, 21:36
pomoc masz w postach wyzej, wystarczy je przeczytac.
UWAGA, WAZNE!!!
chodzi o czytanie ze zrozumieniem.
c-72010-02-27, 20:18
Jakie sa opcje zeby w 5gen miec z tylu 262 lub 260 tarcze - co jest potrzebne z jakiego auta ?
!markos2010-02-27, 20:37
cos cienko z umiejetnoscia czytania...
Tył:
- wahacze wzdłużne z piastami (EG6/Del Sol VTi/EK4)
- zaciski z jarzmami (EP3)
- klocki (EP3)
- tarcze (260mm EP2)
- przewody hamulcowe (282/262 od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6)
c-72010-02-27, 20:55
Oj nie jest zle myslalem tylko ze moze sa inne opocje , ale widze ze raczej nie ?
Mam teraz tyl 242mm z EG6 lub EG5 .
czyli potrzebuje
- zaciski z jarzmami (EP3) - rozumiem ze tyl ?
- klocki (EP3) -tez tyl ?
- tarcze (260mm EP2) - tez tyl i dlaczego nie EP3 ?
- przewody hamulcowe (282/262 od EG6/Del Sola VTi/EK4/MB6 -zostaja moje ?
!markos2010-02-27, 21:17
no raczej nie przednie skoro masz to montowac na tyl...
pytanie pomocnicze: jaki rozstaw ma ep3?
c-72010-02-27, 21:20
Wiem juz , inny ma rozstaw .
Przewody hamulcowe beda moje pasowaly ?
Linki recznego tez podejda ?
Pati2010-02-27, 21:30
przewody hamulcowe pasuja. linki recznego tez jak ze starych zacisków przełożysz ich mocowania.
c-72010-02-27, 21:38
Dzieki za pomoc
Jeszcze jedno czy do kompletu hebli 282/262 4x114 podejda na przod zaciski z legenda dwutloczkowe ?
c-72010-02-28, 09:16
podejdą.
jestes pewien , bo przegladalem wczoraj wymiary tarcz i sa roznice w wysokosci i grubosci
282 4x114 MB6 ma 32 wysokosci i grubosci czesci hamujacej 23
282 4x100 MG ma 44,8 wysokosci i grubosci 25
wiec roznica jest 15mm i raczej nie podejda ?
space monkey2010-02-28, 18:29
Jeszcze pytanie co do 262 4x100 z tyłu w EK/EG. Czy i co w tym zestawie puzzli trzeba rzeźbić żeby go zamontować ? Słyszałem że lewy zacisk zakładamy na prawą stronę a prawy na lewą i pasuje. Pytanie skierowane do tych którzy to robili albo widzieli jak ktoś to robił.
tompro2010-02-28, 23:05
Jeszcze pytanie co do 262 4x100 z tyłu w EK/EG. Czy i co w tym zestawie puzzli trzeba rzeźbić żeby go zamontować ? Słyszałem że lewy zacisk zakładamy na prawą stronę a prawy na lewą i pasuje. Pytanie skierowane do tych którzy to robili albo widzieli jak ktoś to robił.
Dokładnie. A rozmiar to nie 262 a 260mm. Uchwyty mocowania linki nie pozwalają założyć zacisków na wahacze, więc trzeba je dać odwrotnie - odpowietrznik jest do dołu. Nie pozbywaj się też od razu swoich starych zacisków, bo trzeba z nich przełożyć blaszki do których są zaczepiane linki hamulca ręcznego.
space monkey2010-03-01, 13:30
A śrubki mocujące tarczę mają taki sam rozstaw ? Czy tarcza trzymana jest przez dokręcone koło ? Poza tym otwór centrujący jest chyba inny ?
tompro2010-03-01, 14:06
A śrubki mocujące tarczę mają taki sam rozstaw ? Czy tarcza trzymana jest przez dokręcone koło ? Poza tym otwór centrujący jest chyba inny ?
Tarcze kupujesz z EP2 i pasuje jakby z 5 gen. była wyjęta. Śrubki te małe też pasują. Pamiętaj też przed założeniem tarczy przymierzyć jarzma, bo trzeba minimalnie blache (osłone tarczy) podgiąć.
Ogólnie z tyłem nie ma najmniejszych problemów, wszystko pasuje ładnie. Niedługo, jak pomaluje felgi będę ćwiczył też przód na zaciskach z EP3 (300mm tarcza) ale tam jest więcej zabawy.
space monkey2010-03-01, 14:29
dzięki za info i niech twardy i wysoki pedał będzie z tobą !
c-72010-03-01, 17:02
Czy zmienia sie odsadzenie jak sie wlozy te tarcze z EP2 do 5gen - czy konieczna jest zmiana felg bo beda wychodzily na obrys auta , czy pasuja tak jak na poprzednich tarczach ?
tompro2010-03-01, 17:35
Czy zmienia sie odsadzenie jak sie wlozy te tarcze z EP2 do 5gen - czy konieczna jest zmiana felg bo beda wychodzily na obrys auta , czy pasuja tak jak na poprzednich tarczach ?
Wszystko normalnie pasuje jakby było seryjne. Felgi pasują tak samo jak przy starych tarczach, odsadzenie się nie zmienia.
c-72010-03-01, 20:45
TOMPRO , wiesz moze czy legendowy zacisk dwutloczkowy pasuje do 282 4x114 z MB6 ?
tompro2010-03-02, 09:39
TOMPRO , wiesz moze czy legendowy zacisk dwutloczkowy pasuje do 282 4x114 z MB6 ?
Osobiście nie przymierzałem, ale mam pare różnych zacisków na przód w domu. Porównując zaciski z EP3 które jeździły wczesniej na zwrotnicach 4x114 z MB6 oraz te z Legend to powinny spokojnie podejść. Ewentualnie może być potrzebne zeszlifowanie jarzma, żeby tarcza była w jego osi. Pamiętaj też, że te zaciski trzeba montować do góry nogami - czyli odpowietrzniki do dołu, żeby wszystko grało.
Miałem do siebie montować te z Legend'a ale poszedłem w tarcze 300mm i chwilowo będzie jednotłoczkowy zacisk, ale do finalnego zestawu szukam dwutłoczka z Accorda TypeR (pod 300mm) lub wlecą zaciski Brembo 4 tłoczkowe. Powinno wtedy ładnie hamować
Pati2010-03-02, 09:48
pamiętaj że atr ma grubsze tarcze niż ctr. Tak samo sprawdź z jaką tarczą chodził wcześniej wielotloczek.
tompro2010-03-02, 10:11
pamiętaj że atr ma grubsze tarcze niż ctr. Tak samo sprawdź z jaką tarczą chodził wcześniej wielotloczek.
Pamiętam o tym. Wielotłoczek myśle dać na tarczy 305 mm, chyba z Leona Cupry jak dobrze pamiętam, jej plusem jest rozstaw 4x100 czyli nie trzeba wiercić nowych otworów każdorazowo przy zmianie tarcz na nowe. Warunkiem całej zabawy jest zmieszczenie tego pod felge 16 cali na zime, bo na lato mam już 17, więc nie będzie problemu.
Obecnie rozglądam się z czego najlepiej podebrać 4-tłoczkowe, żeby to miało ręce i nogi i nie trzeba było szlifować zwrotnic. Przy zbyt dużej różnicy w grubości tarcz wytoczy się jakieś podkładki do tłoczków lub nawet nowe tłoczki z nierdzewki, żeby to miało ręce i nogi.
Pati2010-03-02, 10:29
leon cupra na pewno nie ma rozstawu 4x100.
grubość tarczy. GRUBOŚĆ. nie pisze o średnicy.
tompro2010-03-02, 10:36
Wiem o czym piszesz i dlatego pisałem o przeróbce wysokości tłoczków. Napisałem jak dobrze pamiętam Dokładnie to Seat Ibiza Cupra-R. Tarcze hamulcowe o wymiarach 305×28mm. Tylko musze posprawdzać reszte ich parametrów.
spychu2010-03-02, 13:18
Na tą tarcze z Ibizy Rki plus brembo wchodzą tylko OZty 16" nie pamiętam które, ona seryjnie na nich wychodziła, być może reszta OZtów też wejdzie ale np 16" ze zwykłej Cupry nie wchodzą.
tompro2010-03-02, 14:17
Na tą tarcze z Ibizy Rki plus brembo wchodzą tylko OZty 16" nie pamiętam które, ona seryjnie na nich wychodziła, być może reszta OZtów też wejdzie ale np 16" ze zwykłej Cupry nie wchodzą.
Dzięki za info. Czyli przed kupnem felg przeznaczonych na zimówki musze też na to zwrócić uwagę, bo bez sensu później zmieniać. Jeszcze rozważam dwie opcje:
1) zaciski i tarcze EP3 na zime a Brembo i tarcze 305mm na lato, ale nie wiem czy będzie mi się chciało dwa razy do roku układ odpowietrzać,
2) zaciski Brembo na tarczach z EP3, tylko tu trzeba je każdorazowo przerabiać na 4x100.
c-72010-03-02, 20:54
"tompro" napisal
Pamiętaj też, że te zaciski trzeba montować do góry nogami - czyli odpowietrzniki do dołu, żeby wszystko grało.
Czy jak zacisk zostanie zamontowany do gory nogami to czy trzeba zamieniac przewody hamulcowe ?
tompro2010-03-02, 21:46
"tompro" napisal
Pamiętaj też, że te zaciski trzeba montować do góry nogami - czyli odpowietrzniki do dołu, żeby wszystko grało.
Czy jak zacisk zostanie zamontowany do gory nogami to czy trzeba zamieniac przewody hamulcowe ?
Nie, po prostu przewody montujesz nie przekładając przez oryginalne nacięcie i tyle.
c-72010-03-24, 07:51
Czy to prawda , ze jesli zaloze na przod 282 i zacisk legenda , a z tylu zostanie 242 , to przy gwaltonym ostrym hamowanie tyl moze sie dziewnie zachowywac ? Tzn. przod bedzie bardzo dobrze lapal , a tylem bedzie np rzucalo ?
elmer2010-03-25, 08:25
Raczej będzie odwrotnie, samochód będzie szybko wpadał w podsterowność przez zbyt mocne hamulce z przodu.
spychu2010-03-26, 00:30
Podsterowność podczas heblowania na prostej ?
Bo chyba nie mówisz o tym, że ktoś depcze hebel w podłogę na środku zakrętu bo to by było trochę dziwne.
Dlaczego hamulce 282 uważasz za zbyt nocne w stosunku do 240 czy 260 z tyłu ?
Na setupie 282/240 jeżdżę 2 lata i nie zauważyłem, żadnych niepożądanych zachowań auta.
c-72010-03-26, 23:11
Dlaczego hamulce 282 uważasz za zbyt nocne w stosunku do 240 czy 260 z tyłu ?
Na setupie 282/240 jeżdżę 2 lata i nie zauważyłem, żadnych niepożądanych zachowań auta.
Nie uwazam tak slyszalem .
Chodzilo o to ze 282 i 240 bedzie mniej proporcjonalny w hamowaniu niz 282 i 260.
Skoro nie zauwazyles to oki , wlasnie chodzilo mi o wypowiedz kogos kto uzywa.