witam , jestem na etapie zmiany wałkow rozrządu ,który stage do seryjnego B18c4 ?? czym różnią sie stage ?? czego potrzebuje ?? czy regulowane kółka rozradu typu "no name" beda ok dla wałków np skunk2?? talerzyki, sprężynki ... jakiej firmy ??
siodmy. a moze bys tak sprecyzowal czego oczekujesz?

do czego i jak dobierac sprezynki to powszechnie wiadomo - zaden najnizszy stejdz walkow tego nie wymaga. wyzsze stejdze cie nie interesuja, bo nie ma to sensu do seryjnego motoru.

nie kupuje sie produktow no-name. zadnych. no, moze poza lans-srubkami pod maske...
dziewiętnasty !!! Markos lepiej by to zabrzmiało gdybyś napisał " czego oczekujesz ?? " a nie "siodmy. a moze bys tak sprecyzowal czego oczekujesz?'' to w roli przypomnienia ze nie każdy jest taki zajebisty jak ty,ma jeszcze bardziej zajebisty samochód i ze wszystko wie , dajesz dobre rady ,ale w chamski sposob i nie dostyczy to tylko mnie. Wiem ze jestes dobry w te klocki dlatego bardzo dla mnie liczy sie min twoje zdanie. Forum jest po to żeby sie uczyć ,nabywać nowej wiedzy, szukać pomocy lub info. Oczekuje od mojego silnika ok 220 km i jak najwiecej nm wystarczy ??
220KM na seryjnym motorze z delikatnymi walkami...czarno widze.
Walki z ITRa moga byc na poczatek.
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=8686
nie zrobisz 220 koni bez wymiany tlokow.
do wiosny chce osiagnac wynik ok 220 km. Przed nia jeszcze wiele zmian i zdaje sobie z tego sprawę . Inaczej ... w co teraz warto zajnwestować kapustę żeby pózniej nie pieprzyc sie w wymiane choćby wałkow,
wedlug mnie w kolektor ssacy i strojenie. opcjonalnie wieksza przepustnice.
ps .. najlepiej jest wpierdolić wszystko z itr i mieć św spokój .... ale gdybym chcial miec silnik itr- a ,to bym go kupil i nie pieprzył sie w modyfikacje , nie o to mi chodzi...

[ Dodano: 2009-11-09, 20:48 ]
Bedziesz zwiekszal st.sprezania? Tloki, planowanie...?
rozmawiamy teraz o wałkach

o walkach proponuje porozmawiac na koncu. po tym jak juz bedziesz mial zrobiony szlif i wlozone inne tloki.
Niestety teraz przyszla pora na wałki bo nie bede 2 razy płacil za rozebranie rozrządu, szlif ... o tym chyba zapomnialem ..... tłoki narazie odpadaja bo jeżeli osiagne wynik jaki mnie satysfakcjonuje to bedzie pompowanie i kucie .
wybacz, ale kompletnie nie rozumiem co wlasnie napisales. jesli osiagniesz po wolnossacych modach 220 koni, to zakuwasz i dmuchasz? to wlasnie chciales napisac?

ja odpadam, zbyt ciezko cos z tego odszyfrowac
najpierw dmucham ,zesra sie, to pózniej zakuwam, im masz wiecej tym wiecej chcesz , ale chce to zrobic stopniowo , wiem ze predzej czy pozniej bede musial wszystko wyjebać i wsadzić nowe graty . Teraz chce tylko/aż 220,

[ Dodano: 2009-11-09, 21:20 ]
logiki tu nie widze......
ja malo, ze nie widze logiki, to nie rozumiem co tam jest napisane

robisz turbo? to po cholere ci walki? i o co w ogole chodzi w tym watku?
chce stopniowo osiagać jak najwyższą moc najpierw bez doładowania pozniej z . co tu do ruzumienia ??
zasadniczo, poza tym, ze silniki robi sie albo jako wolnossace, albo jako doladowane, to nic tu nie jest do rozumienia. jedno nie idzie w parze z drugim. w zasadzie to jedno wyklucza drugie.

proponuje najpierw postudiowac troche temat, u podstaw, bo widze, ze ciagnie do pisania glupot... nie rob tego. elementarz tuningowy do reki i wroc z pytaniami jak juz cos ogarniesz. serio mowie.
Markos i Jaca temat jest o silniku wolnossacym (( narazie )) o tym jest narazie.. chce osiagnac jak najwyższą moc i Nm czy to wam wystarczy w tym silniku bez jakiegokolwiek doładowania?? nie mówcie mi co ma sens a co nie . Od kiedy pamietam zawsze chcialem zrobic auto w tej budzie o jak najwyższych osiągach ale kiedy zrobilem swapa odezwała sie głowa mówiąca "ucz sie" kazdy kto ma troche kasy przy dupie potrafi zrobic dobre auto , ale czy potrafi nim jezdzic ??
ja wymiekam, niech ktos inny ci pomoze
dobrze , inaczej, jakie wałki sa najlepsze do B18c4 bez modyfikacji , żeby osiagnc jak najlepsze wyniki ?? chcąc osiagnać ok 220 km i jak nawyższy Nm co wg was jest mi potrzebne do osiagnięcia tego wyniku , styka .
żeby w wolnossącym b18c4 na seryjnym dole osiągnąć 220 koni potrzebujesz cudu.

tu więcej o tym zagadnieniu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cud_(religia)
masakra
łopata:
w wolnossącym podbijasz kompresje, skracasz skrzynie itd
w doładowanym odprężasz, wydłużasz skrzynię itd
zastanów się czego chcesz zanim wydasz złotówkę.
Koniec tematu . Jeżeli nikt z was nie umie czytać i rozkminiać tego co piszą inni to po chuj pisać cokolwiek . Przypominam ze zacząłem ten temat pt "jakie wałki do b18c4 " skoro wszyscy potrafia tylko bezpodstawnie krytykować bo mam takie "widzi mi sie " i nie dawać zadnych dobrych rad ,zpostrzerzeń to po co piszą?? Dla tych któży nie wchodzą tylko na to forum zeby kogoś skrytykować pytam, jakie wałki do B18c4 , czego potrzebuje zeby dojść do tego wyniku ?

[ Dodano: 2009-11-09, 23:23 ]
maliniak, raczej nie ma walkow, ktore dadza Ci (w miare bezawaryjne) 220KM w seryjnym silniku bez wymiany sprezynek i talerzykow.
Albo walki beda lagodne i moze nie byc 220KM, albo beda ostre i sprezynki/talerzyki poleca o ile nie poleci caly motor.

N/A i turbo to dwie inne bajki. 200KM N/A bedzie dynamiczniejsze niz 240KM w turbo.
Jak chcesz nabierac doswiadczenia za kolkiem, a plan jest zeby bylo turbo, to nie wywalaj kasy na polsrodki w silniku N/A. Rob soft turbo na 240-250KM (zamiast 220KM n/a), a jak ogarniesz, to zakuwaj i dmuchaj wiecej. Raz wydajesz kase na IC, turbo, elektronike, kolektor, itd...)
takiej odpowiedzi oczekiwałem . dziekuje
wczesniej dostales takie same odpowiedzi, ale nie umiales wyciagnac z nich zadnych wnioskow. hardcore.