Jeżeli chodzi o fotele to zależy mi jak najlepszym trzymaniu. Cena jaką mogę dać za komplet (2szt. foteli + pasy) to max. 5000zł. Możecie coś polecić.

Sprzęcik nie musi mieć homologacji.
Polecam przymierzenie paru modeli foteli- musisz dopasować je do siebie- szerokość, kąt pochylenia oparcia- to co pasuje jednemu nie podejdzie drugiej osobie.
Nie wiem skąd jesteś i jakie masz możliwości przymierzenia się do foteli.
Bo kupowanie fotela na wygląd to trochę ryzykowne posunięcie.

W mojej opinii fotele BiMarco są bardzo poprawne, ale ja np. jestem dokładnie między rozmiarami- Expert ciut za luźny, Dakar za ciasny.
Przymierz te fotele, jak podpasują może Ci jeszcze zostanie kasa na dobrą kiere z nabą
5kpln to duzo na 2 foteliki i pasy do nich..

podaj choc w przyblizeniu wage i wzrost, bedzie mozna sie zorientowac jakich jestes gabarytow.. jak najlepsze trzymanie, czyli rozumiem, ze nie ma to byc cywil, tylko moze byc calkowicie sztywny kubel?
Tak, kubeł może być całkowicie sztywny.
Moje wymiary
wzrost: jakieś 190cm
waga: jakieś 78kg
jestem dość szczupły

oczywiście będę bardzo zadowolony jak wyjdzie mniej niż 5k
przy okazji sie zapytam, ile kosztują zielone szelkowe pasy takata i czy są dostępne w polsce, bo wiem, ze jest fabryka takaty u nas, ale nie wiem czy robią tam tez pasy szelkowe
Zielone pasy już odeszły do lamusa, teraz w modzie będą zielone fotele:

Tomek za 5000 na spokojnie sprowadzisz z USA/UK Bride'y z kevlaru/carbonu. Nie wiem jak z pasami, bo nie wiem bo ile chodza jakies lepsze, ale sadże, ze tez sie zmiescisz.
Tomek za 5000 na spokojnie sprowadzisz z USA/UK Bride'y z kevlaru/carbonu.



oj wątpie...
takata ok 2000,-

bride z carbonu to nie dasz rady, ale tak jak napisal nevada najlepiej pojezdzic i poprzymierzac i wtedy wybrac odpowiedni kubel.
jeden da rade. moze nawet na jedne pasy by starczylo.
a wlasnie te 2 tysie zl za takate to za jedne pasy czy komplet czyli kierow + pasaż??
http://cgi.ebay.com/ebaym...1QQcmdZViewItem

Jesli to podróbki to najmocniej przepraszam
no zajebisty fotel na rurkach, nawet obok bride to nie leżało.
moze cos takiego ???? ---> http://cgi.ebay.com/ebaym...1QQcmdZViewItem albo cos troche drozszego http://cgi.ebay.com/ebaym...1QQcmdZViewItem
ale to są bardziej turystyczne fotele niż kubełki... ja bym sie rozejrzał u nas za jakimiś fotelami sparco... za 1500 szt. możesz juz kupić b. fajny fotel z homologacją... osobiście ostatnio jeździłem troche w Speed'ach III i bardzo dają radę...
wyzej pokazana sparco corsa jest zajebistym fotelem i powinien byc odpowiedni do podanych gabarytow kierownika. albo sparco evo2. ale do nich szeleczki juz raczej podstawowe, bo po zakupie foteli zostanie tylko 1000pln.

aha.. jak nie musza byc homologowane, to mirco 3, albo mirco rc. bedzie DUZO taniej, a trzymaja swietnie. do tego spory wybor kolorow.

pasy wedle uznania. wybor jest spory. sparco, omp, sabelt, lico, schroth.
tak naprawde to dowolne 4 pkt. 3" szerokie wystarczą.
aha.. jak nie musza byc homologowane, to mirco 3, albo mirco rc.


No właśnie słyszałem już dobre opinie na ich temat i przy takiej opcji starczy jeszcze na inne rzeczy
Który fotel będzie lepszy micro 3 czy rc ?
tutaj juz rozmiar sie liczy. Musisz przymierzyć mirco 2, 3 i RC. Ten ktory nie bedzie ciasny i zbyt duzy bedzie dobry. Generalnie RC są podobno lepiej i bardziej estetycznie wykonane.
imo mirco 2 mozesz sobie odpuscic, chyba, ze pasuje ci bimarco expert (to ta sama forma). wedlug mnie nie da sie w tym fotelu normalnie/wygodnie jezdzic, bo ma za krotkie siedzisko i jest ciasny. aha.. i jakbys chial w mirco 2 jezdzic w kasku, to przygotuj sie na bycie wiecznie garbatym

tu masz wymiary: http://www.mandm.webd.pl/zd/wymiaryok.jpg (imo najwazniejsze sa wymiary b + c)

co do wykonania foteli - wszystkie ze swiezej produkcji sa tak samo dobrze zrobione. wczesniej nie byly to te same fotele, teraz duzo sie poprawilo.

[edit]
po wymiarach widze, ze rc bedzie ciasny..
pamiętaj markos!, ze nie kazdy człowiek ma taki tyłek jak ty i nie dla kazdego model 2 jest ciasny

Mam pod ręką dwa rodzaje 2 i 3, jesli chodzi o jazde w kasku to oba robią garbatą pozycje. Pochylenie oparcia ściśle zależy od montazu, czyli podniesienia/opuszczenia przodu lub tyłu.
kat szczytu oparcia do siedziska nie ma nic do sposobu montazu. w 3 bylo ok, w 2 musialem sie garbic - te same szyny montazowe, ta sama pozycja za kierownica.

aha.. ja mam dosc chuda dupe i zarowno expert jak i mirco s2 sa dla mnie niewygodne. niestety recaro tez jest dla mnie za ciasne na dole...

jak widac do kubelka powinno sie przed zakupem przymierzyc, bo mozna sie przejechac jak kupi sie wedlug opisu z netu.
ja mam dosc chuda dupe


Ściemnia. Markos ma zadek jak murzynka

obawiam się, że tego typu "uszy" dość mocno ograniczają widoczność, jeśli już, to szukałbym takiego który ma dziury w "uszach".
jesli nie gania sie w rajdach lub mocno na torze to takie uszy nie są potrzebne.
Fotele:
Sparco Pro 2000 - 265 funtów
Sparco Evo - 249 funtów
Sparco Rev - 219 funtów
Cobra Sebring S - 299 funtów
Recaro Apex - 319 funtów
OMP WRC - 277 funtów
OMP Grip - 219 funtów

Ogólnie jak już ktoś napomknął wybór jest duży, trzeba by się po przymierzać. Podane wyżej fotele to tylko przykłady, dostępne w różnych rozmiarach i kolorach.

Pasy 4-punktowe, 3", wszystkie w granicach 100-200 funtów idzie kupić, bez problemu:
Sparco
TRS
Takata
Schroth
Sabelt
Niestety większość foteli nie jest projektowanych pod wysokich młodzieńców, w przypadku przystojnego, wysokiego na 190 cm mężczyzny przymierzenie się do fotela to absolutny MUS. Generalnie im głębszy fotel, tym będzie dla Ciebie lepszy, i raczej bez wielkich uszu, mi np. (a jestem podobnego wzrostu) w fotelach z uszami jest po prostu niewygodnie (mówię o ramionach).

Będziesz jeździł w kasku? I jak chcesz ten fotel montować - na sztywno?
Będziesz jeździł w kasku?


Tak

jak najlepiej? jezdzisz na codzien czy auto stricte do sportu?
Co za różnica? jak jeździ sam to na sztywno.
a jaka jest różnica między sztywnym mocowaniem a normalnymi , seryjnymi szynami?
jedno sie suwa a drugie nie
miedzy innymi opcja na sztywno ma regulacje pochylenia przód/tył i góra/dół przy czym na samym starcie fotel jest o wiele nizej niz na seryjnych szynach. Pozatym o wieeeeele sztywniej sie trzyma, wręcz różnica jest kolosalna.
no ok ale jakieś większe różnice? podczas jazdy się przecierze nie suwa, a zawsze lepiej mieć jakąś regulację.
Auto ma być bardziej torowe niż uliczne.


EDIT:
pit szybciej napisał posta
To na czym w końcu polega mocowanie na sztywno skoro jest regulacja?


Do tych otworów ustawionych pionowo przykracasz fotel (wiekszość kubłów ma boczne mocowania) zgodnie ze swoimi preferencjami. Fotel ma regulacje, ale jest przykrecony na sztywno.
Dokładnie, proponuję na sztywno, bo fotel będzie sporo niżej niż na tradycyjnych szynach, a przy dużym wzroście to ważne.
Pozwole sobie potwierdzić. Miałem najpierw na szynach, teraz na sztywno i jest o wiele lepiej. Przez wysokość na seryjnych szynach prawie nie mieściłem nóg pod kierownicą i generalnie uczucie jak w autobusie. Na dodatek od większych przeciążeń bocznych szyny zaczęły się wypaczać i skrzeczeć. W podłodze jest bajecznie - sztywno i nic sie nie rusza.
Hm... Ja mam 190cm, fotel w szyny i nic sie nie rusza, nogi sie mieszczą i jest nisko
Ja mam w crx 2 gen na szynach i jest bardzo ok
Dla sprecyzowania Mirco i Speed to to samo.
Ja mam w crx 2 gen na szynach i jest bardzo ok



potwierdzam... ja do małych nie należe a siedziało mi się bardzo wygodnie...
potwierdzam, jeździłem na skrzynce po browarze zamiast fotela i było bardzo wygodnie
nogi się mieściły- a do małych nie należe

sztywne mocowanie naprawde daje więcej możliwości regulacji i jest bezpieczniejsze
polecam spróbować obu rozwiązań i potem się wypowiadać