Marzeniem jest silnik K20A2 z racji swoich szalonych wręcz możliwości, nieporównywalnych do serii B lub H.
Ograniczę się tylko do napędu, gdyż jest to forum Allmotor i nie będe na nim robił syfu
Nadmienie tylko, że obiekt moich marzeń widzę w nadwoziu EG- lekkim i dla mnie najładniejszym. Piszę w jakim nadwoziu, bo to warunkuję dobór niektórych części, np. półosi, kolektora wydechowego.
Wybór gratów do K20A jest jeszcze dość ograniczony- porównując do B-serii, więc jadę z dostępnymi gratami:
SILNIK: K20A2 Civic Euro-R 200hp na start

by to wogóle wsadzić w 5gena to trzeba kupic mocowania- ja ide w Hasport
jako że to jest street setup, to decyduję się na wałki TODA N2 do nich dorzucam tytanowe talerzyki i sprężyny zaworowe Eibach, sterowac tym będzie Hondata K-Pro

do tego rozwiercona na 70-64mm przepustnica:

dolot jakiś 3 calowy custom z kibel rury
jako że silnik siedzi w budzie EG to nie mogę użyć kolektora wydechowego TODY, zamiast niego decyduję się na amerykański produkt- DTR FAB kolektor do K20A swapowanych w nadwozia EG, EK, DC



reszta wydechu 2,5cala Apexi WS2
do tego sprzęgło i koło zamachowe TODA

dalej zmierzając w stronę skrzyni, wrzuciłbym przełożenie główne 5.062 co dość drastycznie skróciło by przełożenia i do tego szpera Quaife ATB
półosie Hasport stage 2
Taki set powinien dać około 260koni na silniku, co przy lekkiej budzie i dobrej skrzyni powinno pozwolić na wbijanie się w niskie 13stki i mordowanie większości seryjnych aut (Evo, WRX STi, itd. :twisted: )
Do tego jeszcze kupa drobiazgów- regulator ciśnienia paliwa, listwa paliwowa, pompa paliwowa, przewody...
Bardziej rozwine się nad zestawem do montażu lewarka zmiany biegów, gdyż K20 ma skrzynie sterowaną linkami i już powstał zestaw do adaptacji do EG/EK/DC -Karcepts:
P.S. Chętnie bym się pokusił jeszcze o Stroker kit Tody na 2,2 litra, ale jeszcze nie ma go oficjalnie w sprzedaży (wtedy przy dobrym strojeniu można ocieramy się o 300koni w street trimie, na relatynie niskiej kompresji pozwalającej jeździć na naszym syfnym Pb95)