Jako że forum trzeba rozwijać i nabijać tematy to pozwolę popuścić wodzę fantazji i przelać mój wymarzony setup silnika na forum.
Marzeniem jest silnik K20A2 z racji swoich szalonych wręcz możliwości, nieporównywalnych do serii B lub H.

Ograniczę się tylko do napędu, gdyż jest to forum Allmotor i nie będe na nim robił syfu

Nadmienie tylko, że obiekt moich marzeń widzę w nadwoziu EG- lekkim i dla mnie najładniejszym. Piszę w jakim nadwoziu, bo to warunkuję dobór niektórych części, np. półosi, kolektora wydechowego.

Wybór gratów do K20A jest jeszcze dość ograniczony- porównując do B-serii, więc jadę z dostępnymi gratami:

SILNIK: K20A2 Civic Euro-R 200hp na start

by to wogóle wsadzić w 5gena to trzeba kupic mocowania- ja ide w Hasport
jako że to jest street setup, to decyduję się na wałki TODA N2 do nich dorzucam tytanowe talerzyki i sprężyny zaworowe Eibach, sterowac tym będzie Hondata K-Pro

do tego rozwiercona na 70-64mm przepustnica:

dolot jakiś 3 calowy custom z kibel rury
jako że silnik siedzi w budzie EG to nie mogę użyć kolektora wydechowego TODY, zamiast niego decyduję się na amerykański produkt- DTR FAB kolektor do K20A swapowanych w nadwozia EG, EK, DC



reszta wydechu 2,5cala Apexi WS2
do tego sprzęgło i koło zamachowe TODA

dalej zmierzając w stronę skrzyni, wrzuciłbym przełożenie główne 5.062 co dość drastycznie skróciło by przełożenia i do tego szpera Quaife ATB
półosie Hasport stage 2

Taki set powinien dać około 260koni na silniku, co przy lekkiej budzie i dobrej skrzyni powinno pozwolić na wbijanie się w niskie 13stki i mordowanie większości seryjnych aut (Evo, WRX STi, itd. :twisted: )

Do tego jeszcze kupa drobiazgów- regulator ciśnienia paliwa, listwa paliwowa, pompa paliwowa, przewody...
Bardziej rozwine się nad zestawem do montażu lewarka zmiany biegów, gdyż K20 ma skrzynie sterowaną linkami i już powstał zestaw do adaptacji do EG/EK/DC -Karcepts:


P.S. Chętnie bym się pokusił jeszcze o Stroker kit Tody na 2,2 litra, ale jeszcze nie ma go oficjalnie w sprzedaży (wtedy przy dobrym strojeniu można ocieramy się o 300koni w street trimie, na relatynie niskiej kompresji pozwalającej jeździć na naszym syfnym Pb95)
Cudo :przestraszony:
Ciekawe ile taki wynalazek kosztuje?
czemu nie jest napisane ze to post nevady, napracowal sie chlopak
eee, teraz to bym zrobił połowę rzeczy inaczej :kwasny:
A juz się końcu nauczysz to co to będzie
hmm,
to parę rzeczy inaczej:

DOLOT: kolektor dolotowy IPS z custom przepustnicą
WAŁKI: IPS Performance K2 (ssący na vtecu 302stopnie otwarcia i wznios 13.3mm- motherfucker)
WYDECH: Kteller 2,5cala z końcowym Magnaflow

tak z grubsza
a wiec ile za taki swap sie nalezy ?? prosze o ladna odpowiedz
swap na co?
Sorry za niezprecyzowane pytanie. Pit napisal, ze widzial by to w jajku, wiec odnosnie tekstu autora zadalem pytanie (oczywiscie tylko z ciekawosci)
takie ogarnięte K20A?

hmm, pewnie koło 40 tysi lekko liczac (Nevada)
ja bym dodal do tego lblock k24. no chyba, ze trzymamy sie kurczowo samego k20a czy k20a2
może po przejażdżce takim zdłubanym K24 zmieniłbym opinie... :wstyd: