Witam, chcę wrzucić silnik K24 do Acorda CB7 Coupe.
Znalazłem już kilka ważnych informacji... K24A3 + czapa od k20A2 + skrzynia też od k20a2 6cio biegowy manual.
Jeśli sie mylę co do tych podzespołów poprawcie mnie.
Ok, silnik powiedzmy ze mamy tak samo głowica i skrzynia i co jeszcze potrzebujemy?
Dowiedziałem się także gdzieś tu na forum, że wersja USDM K24A3 to nie to samo co EURO K24A3. Na USDM K24A3 nie da się założyć głowy K20A2 bez wymiany tłoków
Co do wersji EDM to " Wielkość zaworów (ssących i wydechowych) i wysokość komory spalania jest taka sama.
A wiec nie kazdy silnik pasuje do takiego moda idealnie... Właśnie dlatego szukam kazdej informacji na temat tych silników, jak znoszą różne transplantacje części itd...

jeszcze trzeba było by oszacować ile taki podstawowy modzik będzie kosztował
głowica K20A2 ok 1200-2000zł skrzynia 3000zł silnik K24A3 jakieś 2000-3000zł,
Tylko mam dylemacik;/
Chcę wrzucić to wszystko do mojego Accorda CB7 coupe będzie to pierwszy w pl taki projekt znalazłem łapy lecz w opisie jest napisane "HASPORT ENGINE MOUNT KIT 90-93 ACCORD K24 SERIES
REQUIRES ACCORD / TSX TRANMISSION ONLY"

a wiec czy skrzynia od TSX'a różni się czymś od skrzyni z CTR?? czy wszystkie skrzynie k20-k24 są takie same?czy możne jednak różnią się jesli chodzi o mocowania do silnika i łapy??
Cos dzwoni ale nie w tym kosciele

Z tych rocznikow to zalozysz czapke K20 na kazde K24. K24A3 nasz i US nie moga byc takie same, glownie dlatego, ze w US takiego silnika nie bylo, stamtad potrzebujesz K24A2 lub K24Z3. Z wymiana tlokow to sa potrzebne gdybys mial silnik np. K24A1 albo inny z tych slabszych (czyli cokolwiek innego niz EU Accord 2.4, US TSX) - bo inaczej bedzie zbyt mala kompresja. Co do kosztow to ciezko bedzie Ci znalezc sama kompletna glowice K20 (bo zwyczajnie malo kto to sprzedaje), rowniez kompletny K24A3 za 3kPLN to nierealne.

Z tego co bedziesz jeszcze potrzebowal to na pewno lapy, na pewno Hondate, na pewno custom kolektor wydechowy...i jak mowie custom to mam dokladnie to na mysli - to nie Civic, ze firmy robia gotowe zestawy. W takim CB7 to bedzie RZEZBA, RZEZBA, RZEZBA i tak naprawde customowe wydumki na kazdym kroku. Nie prosciej wsadzic H22 z ATR??
Optymistycznie: K20 z 6tys, K24 z 4tys, skrzynia 3tys, hondata 3,5, lapy 1,5, kolektor+wydech 2,5...
Do tego lepszy zawias i hamulce by sie przydaly i masa innych rzeczy.
Znajac realia tuningu auta, ja bez 30 tysiecy wogole bym nie podchodzil do takiego projektu, bo albo bedzie drut, albo w polowie skonczy sie kasa i bedzie kolejny niedokonczony projekt ("z powodow osobistych")na allegro.
a wiec czy skrzynia od TSX'a różni się czymś od skrzyni z CTR?? czy wszystkie skrzynie k20-k24 są takie same?czy możne jednak różnią się jesli chodzi o mocowania do silnika i łapy??

skrzynia od K20 ma inną obudowę w miejscu gdzie są łapy niż ta z TSX/Accord/K24.
Dzięki chłopaki za odpowiedź

Jeśli ktoś chce zobaczyć tutaj są fotki z przebiegu całego swapa, a tutaj krótki opis. Projekt z USA, widziałem tylko takie 2 accordeoniki oczywiście wszystkie w USA heh


Bo polecił mi kolega z accordklubpolska krzynię od CTR'a wiec taką chciałem brać, ale jeśli nie pasuje to moze poleci ktoś jakąś "fajną" skrzynie?? znalazłem od jakiegoś k24 6cio begowego manuala za 800zł jakby co ,mozna ją zobaczyć tutaj
No innej jak ta z allegro nie wsadzisz wiec nie ma nad czym dyskutować.

Po za tym jaki jest sens pchac taki silnik w takiego klocka? Bardzo szybkie to, to nie bedzie a sam fakt posiadania takiego projektu w PL chyba nie jest głównym argumentem? Pomysl, moze wlasnie dlatego nie ma w PL takich projektów.
Czy ja wiem czy takiego klocka? 1200kg to chyba nie dużo...
Są accordy z h22, h22T, f22, f22T, ale takiego nie ma. Poza tym mało jest Accordów Coupe USA, łatwiej spotkać prelude 3 Gen niz Acc 4gen Coupe, a Coupe USA to szukać ze świecą, to auto jest egzotyczne w naszym kraju wiec i modow nikt nie robi.
Natomiast w USA nawet do teraz wychodzą nowe częsci do tuningu
kiedyś miałem f22a1 i chcałem uturbiac ale silnik nie był w najlepszej kondycji, później ukręcił się wałek rozrządu, nie mogłem nigdzie znaleźć, wkońcu przyszło z pomocą ASO ale krzyknęli za sztuke 1500zł, a za te pieniądze mogłem kupić 2 silnik i zmieniłem go. Wtedy jeszcze nie miałem zadnej wiedzy na temat hond i kupiłem f20b6 ktory ni jak się ma w sprawach tuningu. Tutaj masz fajnego accorda ktory pokazał mi kolega Wombat z H3M 450 konne F22A1

wchodzisz na CB7tunner.com i gotowych przykładów z setupami masz milion
1200kg to mało. Moja solka ze wszystkim co wożę pewnie więcej trochę waży
wg informacji jakie posiadam accord taki waży koło 1250kg, w stosunku do civic 6gen które ważą od 1050 do 1150 to jest już spora różnica.

zrobisz jak uważasz ale na 90% bedziesz też musiał robić customowy kolektor bo nie przypuszczam aby ktos takie produkował.
Nie no, Accord CB7 jest super, zwlaszcza w coupe, nie jest to kolejny nudny Civic. Chocby dlatego projekt moze byc ciekawy...ale tak jak napisal Spoon - miej na to te 25k, wtedy na pewno sie uda i bedzie porzadnie. Inaczej moze byc ciezko.

Co do wagi - panowie to jest Accord z czasow gdy Civy wazyly 900-1050kg max, wiec jesli on ma okolice 1200kg to jest normalne. A Solniczka jest ciezka ze wzgledu na brak dachu i konieczne usztywnienia budy.
zagadaj do chłopaków z SSG. właśnie wyjechała od nich pralka Vgen z K20, mocowania i rzeźba co do grama identyczna jak w twoim accordzie by była, budżet projektu o wiele wyższy niż 30k więc sam sie zastanów co cie jara najbardziej

IMHO sztuka dla sztuki za kosmiczny hajs...
możne ktoś wie... czy półosie od skrzyni od silnika f22a1 będą pasowały pod skrzynie od k24??
czytałem na temat swapów K24 do cb7 ale nigdzie nie ma napisane o półosiach
czy półosie od skrzyni od silnika f22a1 będą pasowały pod skrzynie od k24??


nie ma takiej opcji masz zupełnie inną skrzynie inny wielowpust inny silnik, notabene mocowany od d.. strony to sa dopiero początki rzeźby tzn łapy, półosie, customowy kolektor wydechowy, elektryka kosmos, elektronika droga ( wypadałoby to wystroić na K-Pro) i tak dalej i tak dalej.....
Mam jeszcze pytanko. jak wiadomo muszę mieć ECU + hondate k-pro, no i zapewne immobiliser,kluczyk stacyjkę i wiązkę kabinową. Czy moze być wiazka od f20b6 ktora obecnie jest w samochodzie? Jak wiadomo silnik z czasów obd2, wiec wydaje mi sie ze połączenia itd będą pasowały...
proszę o rady
Immo niekoniecznie, w K-Pro mozna go wylaczyc.
kluczyka i stacyjki nie potrzebujesz, a bez k-pro będą kombinacje z multipleksem i z immo
Mam jeszcze pytanko. jak wiadomo muszę mieć ECU + hondate k-pro, no i zapewne immobiliser,kluczyk stacyjkę i wiązkę kabinową. Czy moze być wiazka od f20b6 ktora obecnie jest w samochodzie? Jak wiadomo silnik z czasów obd2, wiec wydaje mi sie ze połączenia itd będą pasowały...
proszę o rady



Hondata + ECU wystarczy immo wyłączone i jest OK. wiązka kabinowa może zostać z f20 ale wiązka silnika musi już być najlepiej od K20. Dochodzi do tego połączenie wiązki kabinowej z silnikową. Żadna kostka od ECU z f20 nie podpasuje do Kserii. Jest z tym zabawy, ale da się.
Jeżeli chcesz zrobić tego SWAPa, to najlepiej na spokojnie dobierz mocowania, półosie, układ paliwowy, układ zmiany biegów, kolektor wydechowy, policz koszty Hondaty i strojenia. Policz poza głównymi elementami koszty podkładek, uszczelek i innych pierdół. Złożenie franka nie kończy się na zakupie dołu K24 i czapy K20. Trochę $$$ to jeszcze pochłonie. Z własnego doświadczenia wiem, że łatwo to nie idzie, mój projekt się już trochę ciągnie, a główne elementy zakupiłem już bardzo dawno.
Mozna tez olac glowice z K20 (czyli de facto zakup calego K20), a zakupic walki, sprezynki i talerzyki do glowicy K24. Wyjdzie troche taniej niz zakup silnika.
Dokladnie. Glowice te nie roznia sie w ogole budowa (w sensie kanaly sa identyczne). Trzeba tylko ogarnac przpustnice na linke i jakis lepszy kolektor dolotowy.
zaraz zaraz, troszke zdecydowanie mylacych informacji tu sie pojawilo, po pierwsze to ten accord ma obd1, po drugie dlaczego mowicie o jakichs rzezbach ? lapy, polosie, gotowe wiazki silnikowe, kolektory, to wszystko jest dostepne do accorda jak najbardziej, w linku ktory podal autor tematu silnik siedzi na lapach hasport np, tak samo hasport robi polosie do accorda, tak samo mozna kupic gotowe przedowy paliwowe, do sprzegla, do wpomagania, do klimy itd, nawet jak sie dorabia te rzeczy samemu(bez lap i polosi), co jest tansze oczywiscie, to nie widze tu zadnej rzeźby.