Witam,
ostatnimi czasy zastanawiałem się nad zmianą skrzyni w mojej preludce V gen. (niestety jest z AT) jednakże kiedy dowiedziałem się jaki jest to koszt (tz ok 4000 jeśli zdecyduje się na na skrzynie z LSD) zrezygnowałem. Wtedy przyszedł mi do głowy inny pomysł a mianowicie wymiana całego silnika na K24 z 6 biegowym manualem. I tu pytanie do speców w dziedzinie SWAPów: czy wraz z tym SWAPem wiążą się jakieś większe przeróbki oprócz mocowań i wydechu? Czy nie będzie problemu z tym że silnik będzie za nisko zawieszony a co za tym idzie czy miska olejowa nie będzie narażona na bliskie spotkanie z np koleinami jak u Gaseba?

Niestety póki co ze względów $$$ ta operacja pozostanie tylko w planach, lecz chcę się czegoś więcej dowiedzieć jeżeli zdecydowałbym się na to w przyszłości. Jakby miało to jakieś znaczenie to narazie mam H22A5. Aha i jeszcze jedno czy może ktoś się ogólnie wypowiedzieć o K24: (dostępność części, awaryjność, łatwość przeróbek, charakterystyka).

Z góry dzięki i pozdrawiam.
moderator śpi...tylko dlatego ten temat znajduje sie jeszcze w tym dziale...
bo nie ma osoby która może go przesunąć? zresztą co Ci tu Piotrze przeszkadza, ważne żeby uzyskac odpowiedź nie ważne gdzie.
Swap kompletnie bez sensu - wsadzenie stockowego K24 zamiast H22 rowna sie przyrost mocy ZERO

Poza tym elektronika seryjnego K24 (glownie przepustnica) jest praktycznie nie do ogarniecia...

Chyba, ze mowimy o K24/K20...ale zeby to zbudowac i ozenic w Pralce to potrzeba duuuuuzo wiecej pieniazkow niz 4kPLN.
Głównie chodzi mi o skrzynie, więc jeżeli miałbym wydawać 4k na wymianę lepiej chyba wydać ok 4-5k na cały SWAP plus koszta montażu i oczywiście mogę zawsze sprzedać swój stary silnik ze skrzynią i tym co nie będzie mi już potrzbne. Zyskuje na tym 6 biegową skrzynie i nowszy silnik. Pozostaje pytanie jaki jest koszt wsadzenia k24 do pralki...?
Adam R przerabiał pomysł i nie mieści się wydech - przeszkadzają sanki.
koszt wsadzenia K do 5/6 gen. to ok 20 koła...
Głównie chodzi mi o skrzynie, więc jeżeli miałbym wydawać 4k na wymianę lepiej chyba wydać ok 4-5k na cały SWAP plus koszta montażu


Nie lepiej...bo stockowy K24 to normalny dupowozowy silnik.

Hmm czyli nie ma takiej możliwości, a nawet jakby była to trza by było naprawdę dużo $$$ przez co staje się to nieopłacalne... W takim razie wielkie dzięki