![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/sr311_p/sr_p_01.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/sr311_p/sr_p_02.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/sr311_p/sr_p_03.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/sr311_p/sr_p_04.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/sr311_p/sr_p_05.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/sr311_p/sr_p_06.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/sr311_p/sr311_p-02.jpg)
Datsun Fairlady Z 432 (PS30) 1969-1973, jeden z niewielu egzemplarzy z dwulitrowym silnikiem S20, którego design przejęto z firmy Prince Motors po jej zakupieniu przez Nissan Motor Company (stamtąd wywodzi się rodzina Skyline). Z jest autem znacznie nowocześniejszym niż Roadster - ma samonośne nadwozie i niezależne zawieszenie w postaci kolumn McPhersona zarówno z przodu jak i z tyłu. Fabrycznie JDM Fairlady Z (HS30, z kierownicą po lewej HLS30) wyposażano w silniki L20 (na resztę świata L24), powstałe przez "doklejenie" do starych "czwórek" L dwóch cylindrów - oznaczenia rodziny są takie same. Nissan wypuścił serię 420 aut wyposażonych w ten sam silnik co Skyline GT-R GC10 - wspomniany S20, mający cztery zawory na cylinder, trzy gaźniki i dwa wałki rozrządu, stąd nazwa modelu. Auto na zdjęciach poniżej też stoi na kołach Watanabe. Wbrew pozorom lusterka są fabryczne (zgodne z ówczesnymi przepisami), podobnie jak grill.
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/432_photo/432_002.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/432_photo/432_001.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/432_photo/432_005.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/432_photo/432_004.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/432_photo/432_003.jpg)
Chcąc odnosić sukcesy poza Japonią, Nissan wypuścił Fairlady 240ZG (HS30-H) z przednim zderzakiem z włókna szklanego poprawiającym aerodynamikę, poszerzeniami nadkoli nitowanymi do nadwozia, szklanymi osłonami reflektorów i lusterkami na nadkolach. Fabrycznie auta malowano tylko charakterystycznym kasztanowym lakierem. Tak jak w obu powyższych autach, felgi pochodzą z firmy Watanabe. Silnik 2,4 (jedyne auto z L24 na Japonię) w tym aucie wyposażono w trzy podwójne gaźniki. Pokrywa zaworów to rzadki JDM-only element z blokowymi literami, sam takiej szukam...
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/240_photo/240_p001.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/240_photo/240_p002.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/240_photo/240_p003.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/240_photo/240_p004.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/240_photo/240_p005.jpg)
![](http://www.fairladycafe.jp/gallery/240_photo/240_p006.jpg)
Ciekawostka - niezależnie od tego po której stronie jest kierownica, konsola środkowa pozostawała taka sama, łącznie z hamulcem ręcznym, który zawsze jest po prawej stronie tunelu skrzyni. Praktycznie jedynym różniącym się elementem jest sama deska. Na Japonię model nazwano Nissan Fairlady Z, na resztę świata z inicjatywy ówczesnego prezesa Nissana USA (pan Yutaka Katakama) nazwę zmieniono na 240Z, z marką Datsun (wszystkie auta na eksport miały na tabliczkach znamionowych "Datsun by Nissan Motor Co., Yokohama, Japan").
Jutro postaram się wkleić sporo zdjęć zmodyfikowanych 240Z.
Pozdrawiam.