Witam. Przymierzam sie do zamontowania w samochodzie klimatyzacji. O ile kwestia srodka jest jasna bo trzeba przelozyc wszystkie graty z V gen wyposazonego w klime o tyle przewodow i podlaczenia do sprezarki juz nie jestem taki pewien. Ktos w B serii montowal klime?
Witam. Przymierzam sie do zamontowania w samochodzie klimatyzacji. O ile kwestia srodka jest jasna bo trzeba przelozyc wszystkie graty z V gen wyposazonego w klime o tyle przewodow i podlaczenia do sprezarki juz nie jestem taki pewien. Ktos w B serii montowal klime?



Na pelen zestaw skladaja sie nastepujace elementy:

- kompresor / sprezarka
- pasek z napinaczem
- osuszacz
- chlodnica klimy + wiatrak
- parownik + termostat (pod deska)
- wiazka elektryczna
- przycisk A/C
- przewody laczace sprezarke z parownikiem
- przewody laczace sprezarke z chlodncia klimy z osuszaczem z parownikiem.

Koszt uzywanego ukladu to cos w przedziale 500 - 1000 PLN.

Nie polecam instalacji z Civic 92-93 - sa napedzane R12 czyli freonem - generalnie czynnik nie jest juz oferowany w oficjalnej dystrybucji i trzeba kombinowac.
94-95 jest na czynnik HFC 134A i nie ma problemu z nabiciem instalacji. Pamietaj ze graty tj. rurki, sprezarki itp nie sa wymienne pomiedzy tymi instalacjami. Kup kompletny zestaw bo potem moze byc problem z dokupieniem jakiejs brakujacej pierdolki.

Montujac instalacje kup nowy osuszacz - koszt ok. 50-60 PLN. Stary bedzie nadawal sie do wyrzucenia, a niektorzy wrecz sugeruja ze osuszacz powinno sie wymieniac na nowy przy kazdym rozszczelnieniu ukladu. Mozesz kupic np. na Allegro - tylko zwroc uwage na oznaczenia bo wedlug niektorych katalogow Civic 92-95 wystepuje jako IV gen a nie V gen

Miej na wzgledzie ze te instalacje sa dosc stare i mozesz miec sytuacje ze pomimo ze na pompie prozniowej itp wyjdzie ze wszystko jest szczelne i po nabiciu klimatyzacja wszystko bedzie dzialalo to np. po paru tygodniach ulotni Ci sie czynnik i trzeba bedzie szukac nieszczelnosci.

Z tego co opowiadal mi warsztat w ktorym nabijalem klime, warto dac podwojna ilosc oleju na pierwsze nabicie - rzekomo lata troche ew. nieszczelnosci i'rozrusza' uklad ktory np. dluszy czas lezal po zdemontowaniu.

PS. Dobry link: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2322770
Dzieki za odpowiedz. Troche o obsludze klimy wiem bo pracue w serwisie i czasami zdarzy mi sie obslugiwac klimatyzaje. Pytanie ktore mnie nurtuje to czy przewody z EJ2 beda pasowaly do sprezarki z B18C4 ?
Dzieki za odpowiedz. Troche o obsludze klimy wiem bo pracue w serwisie i czasami zdarzy mi sie obslugiwac klimatyzaje. Pytanie ktore mnie nurtuje to czy przewody z EJ2 beda pasowaly do sprezarki z B18C4 ?



http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=74108
możesz założyć sprężarkę z d-serii - 2 otwory pasują, 2 otwory w łapie dla ogarniętego spawającego do przespawania w 15 minut
albo sprężarkę z b serii - jeden przewód z d podpasuje po lekkim obróceniu, drugi trzeba przerobić
możesz założyć sprężarkę z d-serii - 2 otwory pasują, 2 otwory w łapie dla ogarniętego spawającego do przespawania w 15 minut
albo sprężarkę z b serii - jeden przewód z d podpasuje po lekkim obróceniu, drugi trzeba przerobić



Czy wszystkie sprezarki na HFC 134A z B-serii mozna stosowac na przemian tzn. czy np. sprezarka z ITR (B18C6) podejdzie do B16A2?
sprezarka z bserii to sprezarka z bserii
możesz założyć sprężarkę z d-serii - 2 otwory pasują, 2 otwory w łapie dla ogarniętego spawającego do przespawania w 15 minut
albo sprężarkę z b serii - jeden przewód z d podpasuje po lekkim obróceniu, drugi trzeba przerobić



niekoniecznie wystarczy delikatnie wygiąć i też podpasi
Pozbieralem troche gratow i zrobilem pierwsza przymiarke. Brakuje mi przewodu miedzy chlodnica a osuszaczem ( z aerodecka nie pasuje, trzeba bedzie zakuc pasujaca koncowke), zakuc trzeba tez przewod od kompresora do parownika. Moze ktos ma rurke miedy osuszacz a chlodnice do V gen?