Czy ktos z Was miał stycznosc z klockami hamulcowymi Hawk HPS lub HP+ ? Podobno całkiem fajny klocek do jazdy codziennej. Przedstawiciel Hawk w PL porównał HPS do DS Performance. Zestawiając cenę kompletu na przód: HPS - 385 PLN , Hp+ 485 PLN do DS - 590 (w moim przypadku), oferta jest interesująca. Warto to kupic ?
a kto jest tego przedstawicielem??
Jak twierdzą, to ta firma: http://moto.allegro.pl/it...mpreza_wrx.html
HAWKi są jak najbardziej ok. W Imprezach i EVO się sprawdzają. Jednak Amerykańskie klocki w Japońskim samochodzie? Nie lepiej poszukac czegoś bardziej odpowiedniego?

PZDR

Bodek
Ja od nich kupiłem. Hamują nieźle (nie mam porównania do DS Performance), krótki zalecany proces układania. Nie pylą niemal wcale.
havok, a nie piszczą Ci te Hawki, bo podobno potrafia nieźle jęczec ? HPS, czy HP+ kupiłes i pod jaką tarcze (producent)?

Alunetik, kilka osób juz testuje w subarakach zestaw DBA+Hawk i są zadowoleni (no może co niektórym strasznie piszczą). No i ich cena jest dosc atrakcyjna w porównaniu chocby do DS-ów. Jaki producent klocków Twoim zdaniem jest bardziej odpowiedni ?
Kupiłem HPS, tarcza OEM 282mm. Nie piszczą, ale ja po torach nie szaleję
havok, no właśnie o to chodzi, że nawet w cywilnej jeździe miejskiej te klocki podobno dają niezły koncert. Nawet na youtube jest kilka filmików na ten temat. No i nie wiem w czym rzecz, bo jednym piszczą, a innym nie, pomimo, że układane wedle instrukcji. No ale najważniejsze, że dają rade przy hamowaniu. A troche siary przy podjeżdżaniu do świateł jeszcze nikogo nie zabiło
Trochę odświeżę wątek jako przedstawiciel Firmy Top End Power która jest wyłącznym dystrybutorem klocków Hawk Performacne.
Ktoś napisał , że są lepsze klocki od Hawka do Japończyków , pewnie i są ale Hawk obecny jest na wszystkich torach i zawodach na świecie od Dalekiego Dubaju, Australii, po UK, i USA skąd się wywodzą. Przez zastosowanie unikalnych mieszanek carbonowych i szerokiego wachlarza modeli klocka jest to jedna z najlepszych opcji na hamowanie w Polsce. każdy znajdzie coś dla siebie od Time Attack na torach Poznań, rajdów do szybkiej miejskiej i codziennej jazdy.

Co do piszczenia to problem jest najczęściej po stronie montującego klocki w 99% przypadków z jakimi sie spotkałem. Dobrze dotarty sportowy klocek , na odtłuszczona , tarczę, przeszlifowana ( jeśli używana jest stara tarcza na nowy klocek ) nie wydaje żadnych dzwięków i to nie tylko HPS, HP+ ale wyższe klasą mieszanki jak HT-10 czy seria DTC.
Ludzie najczęściej nie pozwalają sie ułożyć klockowi tylko spalają agresywną jazdą na starcie cały nowy zestaw i pozniej kręcą durne filmiki które nic nie wnosza do tematu.

Więcej o produktach na stronie przedstawiającej produkt:
www.hawkperformance.pl
A jak sie maja HPS do DS Performance?? Ta sama polka czy odrobine mocniejsze??
Moim zdaniem HPS sa lepsze od DS wydajnośc też ich jest większa . HPS montuja do Evo i Subaru STI / Forester / WRX jako upgrade pod seryjny zacisk. Poruwnując do do EBC Red stuff charakteryzują się lepszym czuciem pedału hamulca i właściwościami modulowania siły hamowania a przede wszystkim nie niszczą tarcz hamulcowych.
Co to znaczy są lepsze? Lepsze znaczy na dłużej starczają, mają wyższy współczynnik tarcia na zimno czy ciepło czy są tańsze? Czemu w rajdach i wyścigach wszyscy jeżdzą na Ferodo, a nie na "lepszych" Hawkach. I w końcu zapytam czy jeździłeś na jednym u drugim klocku, że je porównujesz.
Najwazniejsze dla mnie: dobra wydajnosc i odpornosc temperaturowa, ale BEZ przypadlosci mocnych klockow (wariackie pylenie, glosnosc, niszczenie tarcz). Dlatego pytam m.in. od DS Performance (a nie DS2500, ktore wiem, ze sa dobre ale piszcza). Mialem mocne Carbon Lorraine w Evo i dziekuje bardzo. Zreszta teraz auto lzejsze, lepiej wywazone i wolniejsze wiec az takich wymagan jak Evo co do hamowania nie bedzie
No to inaczej - porównajmy konkrety.

Ferodo DSPerformance - współczynnik tarcia 0.45-0.50u
Ferodo DS2500 - współczynnik tarcia 0.50-0.55u
Ferodo DS3000 - współczynnik tarcia ~0.55-0.60u

Jak to wygląda w wypadku Hawk'ów?
moze dorzucmy do tego jakies porownanie cenowe.. powiedzmy ze na przykladzie auta Honda Civic TypeR EP3
Proszę bardzo EP3 to i S2000 bo to ten sam zacisk więc na dzień dzisiejszy 19.11.2009:

Ferodo DS Performance - cena detal 351zł (ja sprzedaje po 294zł)
Ferodo DS2500 - cena detal 489zł (397zł u mnie)
Ferodo DS3000 - cena detal 630zł (u mnie 596zł)
Ferodo DS3000 Endurance - cena detal 706 (u mnie 568zł)
Hawk HPS -cena detal 404,81-zł ( -5% 384,56-zł )
Hawk HP+ -cena detal 575,47-zł ( -5% 546,69-zł )
Hawk Hawk Blue9012 - cena detal 611,26-zł ( 580,69-zł )
Hawk HT-10 -cena detal726,59-zł ( rabat 5% 690,26-zł )
Hawk DTC-70 !! Tylko Tor detal : 942,00-zł

Z tym ze mieszanka HT-10 zastapiła już w tym roku kilku osobom DS3000 w Pucharze Polski właśnie tym Civicku. jak widac cenowo wychodzi bardzo podobnie, trzeba produkt sprubować bo to nie o to chodzi w hamowaniu co kosztuje 20-50 zl mniej lub więcej . Cieżko też porównywać mieszanki i producentów gdzie użyto innego Compound.
Mieszanka DTC-70 jest używana miedzy innymi przez Subaru STI Kocar , Time Attack na torze Poznań. Nie zaleca się tej mieszanki do użycia w ruchu ulicznym.

W rajdach jeżdzi się na Carbone Lorreine w Polsce , a Ferodo z braku innych producentów. produkt jest nowy nie tylko w Polsce ( dystrybucja do Sierpnia 2009) ale większości Europy nie jest znany poza Niemcami i UK gdzie w UK jest obok Performance Friction często zakładanym klockiem do Evo i Subaru. Hawk doceniony jest przez starszych zawodników. Spytajcie sie pana Leszka Ferodo z łodzi co sądzi o produkcie. rajdownia Race Rent spod Krakowa montują już Hawka w samochodach swoich klientów.

cenniki i katalogi do pobrania na stronie www.hawkperformance.pl lub stronie naszego sklepu
I żeby porównanie uschematyzować Ferodo wobec Hawk'a

OEM-level Performance
# examples: OEM MkIV pads, Mintex Redbox, Hawk Ceramic
# cF=0.30-0.40
# max temp before fade: 600-700°F (Hawk Ceramic is a little higher on cF, redbox is lower on both cF & fade)
# street use only


Performance Enthusiast/Light Autocross
# examples: Hawk HPS, EBC Greenstuff, EBC Redstuff, Porterfield R4-S, Axxis Ultimate
# cF=0.41-0.45 (EBC pads have higher cF, Greenstuff has poor performance on heavier cars
# max temp before fade: 700-900°F (some pads may be rated higher)
# light auto-cross and performance street use


Autocross/Light Track Pad/HPDE
# examples: Hawk HP+, Carbotech Bobcat, Ferodo DS Performance, EBC Yellowstuff
# cF=0.46-0.49
# max temp before fade: 900-1100°F
# light track days, auto-cross, and performance street use


Track Pad/HPDE
# examples: Ferodo DS-2500, Carbotech Panther Plus, Mintex C-tech 1155
# cF=0.50-0.55
# max temp before fade: 1100-1300°F
# track days and high-performance street use


Race Pad
# examples: Ferodo DS-3000, Hawk Blue 9012, Hawk Black, EBC Bluestuff, Porterfield R4
# cF=0.56-0.68 (depends on specific race application)
# max temp before fade: 1300°F+ (depends on specific race application)
# track use only
Bardzo ładne porównanie , warto by dodać jeszcze te wszystkie nowe mieszanki które weszły w użycie od czasu kiedy pisano to porównanie czyli HT-10. HT-14, HT-15 compound ( ten ostatni znajdziemy w klockach DTC-70 ) i mamy szeroką paletę dla każdego.

Hawk robi klocki do sportu a tylko Hawk ceramic jako OEM replacement i HPS jako upgrade mogą być traktowane jako zamiennik . W Polskich warunkach jazdy moge pwoiedziec ze swojego doświadczenia najlepiej sprawdza się HP+ dla osób lubiących szybką miejską i podmiejską jazdę .
Cieżko też porównywać mieszanki i producentów gdzie użyto innego Compound

polska jezyk, trudna jezyk. compound to mieszanka, mieszanka to compound. napisanie, ze w mieszance uzyto compound jest.. no.. nie wiem jak to powiedziec..

a to, ze hawk jest najlepszy.. well/coz.. jest dobry. jak widac w powyzszym porownaniu, w zasadzie porownywalny do innych tego typu produktow, a wiec nie najlepszy/the best.
No dobra, ale z tego porównania przedstawionego przez Gr00bY'ego to wynika, że dopiero HP+ możemy porównywac z DS Performance. Róznica w cenach detalicznych to 224,47 PLN na korzyśc Ferodo. Nie powiedziałbym, że to jest niewielka różnica cenowa
Fajnie, że sami dochodzicie do tych wniosków, a ja nie jako strona nie muszę tego pisać
Gr00bY, a mógłbys jeszcze porównawczo zapodac cenę detaliczną przednich DS Performance i DS 2500 do WRX'07 ? Cene Hawków HP+ znam. Z tego co pamietam to tu Hawk HP+ był tańszą opcją.
Tam jest taki sam klocek jak w każdej imprezie z brembo po 2000 roku?
Zacisk jest 4-tłoczkowy by Subaru. Brembo są w STi. Ale te zaciski faktycznie już w GT'kach były, więc nawet od 1999.

O taki:
My bad - fakt. Czyli 200SX/300ZX/GT/WRX.
No dobra, ale z tego porównania przedstawionego przez Gr00bY'ego to wynika, że dopiero HP+ możemy porównywac z DS Performance. Róznica w cenach detalicznych to 224,47 PLN na korzyśc Ferodo. Nie powiedziałbym, że to jest niewielka różnica cenowa



HP+ niczym porównywać w praktyce do DS performance , HP+ i PFC O1`s to jedne z najlepszych klocków do codziennej jazdy jakie używałem ja i wielu moich klientów a jednocześnie HP+ są popularniejsze w użyciu w sportowych sedanach i cięższych Cupe niż HPS . Ale tylko do szybkiej miejskiej i podmiejskiej jazdy , nie sa to torowe klocki . Tego klocka nie da się praktycznie zmęczyć w miejskiej jezdzie, może śmierdzieć , piszczeć w miarę rozgrzewania a ciągle hamuje tak samo.

To nie są mieszanki które bezpośrednio przekładają się na Ferodo w klasach które tworzymy a punktem odniesienia jest ferodo. Kiedy był taki test Hawka na SEMA Show w Las Vegas ( Hawk vs ferodo) i HT-10 sklasyfikowano miedzy DS2500 a DS300. Ale to mimo to sa zawodnicy którzy chetniej zakładają HT-10 od DS3000.

Trzeba założyc , przetestować produkt i wtedy będziecie wiedzieli za co płacicie 200 zł więcej.
kiepuczi, wyluzuj. W przypadku WRX znów HP+ w detalu jest opcją bardziej korzystną finansowo o jakies 200PLN. W przyszłym sezonie potestuje na moim cięzkim sedanie
HP+ niczym porównywać w praktyce do DS performance , HP+ i PFC O1`s to jedne z najlepszych klocków do codziennej jazdy jakie używałem ja i wielu moich klientów a jednocześnie HP+ są popularniejsze w użyciu w sportowych sedanach i cięższych Cupe niż HPS . tego klocka nie da się praktycznie zmęczyć w miejskiej jezdzie, może śmierdzieć , piszczeć w miarę rozgrzewania a ciągle hamuje tak samo.



Ech - szczerze? Usiłujesz na nowo odkryć koło. TO SAMO mogę powiedzieć od DS Perf. Nie słyszałem, żeby ktoś był niezadowolony. Nie twierdze, że HP+ to zły klocek, ale nie uważam, że jest to nad-produkt. Ile byśmy z bratem jego EP3 upalali jeszcze nigdy nam nie śmierdziały klocki, nie dało się odczuć osłabienia hamowania. Nie piszczą, ani nie śmierdzą w miarę rozgrzewania. Robią robotę po prostu. Na dodatek uważam, że żaden tu z nas obecnych nie zobaczy różnicy w hamowaniu między jednymi a drugimi chociaż suche tabelki z współczynnikiem tarcia wskazuja na minimalnie mocniejsze hamowanie w DS'ie Do TypeR/S2000 wychodzą zdecydowanie drożej niż DS i nie wiem jak dobre musiały by być, żeby zapłacić 50% więcej za nie. Ale już do WRX wychodzą prawie stówę taniej i wtedy faktycznie może to być ciekawa alternetywa.
Tym samym można powiedziec, że HP+ i FDS to produkty zbliżone. Decydujące znaczenie będą miały preferencje kierownika i cena zależna od modelu auta
I dostępność.

Amen.
I dostępność.

Amen.



W zupełności się zgadzam w tym celu ustanowiliśmy dystrybucję Hawka w Polsce by od ręki wysłać klientom każdy produkt kurierem i nie czekać na zamorskie przesyłki.

Abstrahując od Hawków/Ferodo bezpieczeństwa a w tym hamulców nie powinno przekładać się na pieniądze i wiadomo że każdy zachwala to czym handluje więc nie wypada mi już pisać jakie to one nie są .Dlatego serdecznie zachęcam wszystkich żeby założyli u siebie taki klocek i przekonali się o jego skuteczności na własnej skórze.
To jeszcze pytanie do PRAKTYKOW - na ile w rzeczywistosci rozni sie DSP od DS2500?? Mialem oba, ale na roznych zupelnie autach wiec ciezko o bezposrednie porownanie. Faktycznie DSP byl super w CTR, pelna cywilizacja ale i dobre parametry...za to DS2500 sie rozczarowalem (wydawal mi sie dziwnie slaby, do tego piszczal dosc mocno)...ale moze to z powodu auta.