koledzy, temat dosyc czesto wałkowany, ale samochod troszke inny niz wszystkie. CRX ED9 turbo, około 270 koni 350 Nm, 870 kg - sleeper. Dotej pory jeżdził na 14 stalowkach z oponami Toyo CF1 185/60R14. Wbrew temu co pewnie myslicie to byl bardzo dobry setup, prawie nigdy nie mielil na 2jce, super do jazdy w deszcz i na polskie drogi. Zakładam teraz big brake kit (wilwood 280 mm) i potrzebuje cos wiekszego. mam takie pomysły:

1.Felgi Team dynamics pro race 14 cali i ta sama opona ( to jedyna 14stka gdzie wejdzie ten zestaw)
2.Jakies roty 15 cali i toyo CF1 195/60/15 - 6% wieksze koło, powinna byc jesce lepsza trakcja
Moze macie lepsze pomysly, dodam ze najwazniejsza jest dla mnie jazda na codzien po polskich drogach. Bardziej chce miec trakcje niz trzymanie w zakretach. Ze wzgledu na deszcze boje sie cywilnych slików.
przod 205/50R15, na tyl 195/50, jakas felga ze sporym offsetem i jedziesz.
kolega kukus ma w takim aucie okolo 180 koni i opony TR1 195 na 50 mieli aż miło. Trakcja zalezy od wysokosci profilu (myśle ż głownie od tego zależy, piszcie jeśli macie inne zdanie) , boje sie ze 205 na 50 nieogarnęło by sprawy. Przy jakiej mocy i masie auta uzywałeś takich opon?
mam BS REileśtam. przy 265 sobie radzi.
Trakcja zalezy od wysokosci profilu

ze co? ja mysle, ze glownie od szerokosci. trzymaj sie mniej wiecej seryjnej srednicy, troche ja zwieksz, ale pracuj szerokoscia opony, a nie za duzym kolem.
markos tez zalezy. Opona o niskich profilu bedzie zawsze latwiej zrywac niz takiej samej szerokosci, ale o wyzszym profilu.
ta, wiem, przeciez skraca sie przelozenie na mniejszych kolach, ale nie wolno napisac, ze trakcja zalezy od wysokosci profilu, bo to bzdura.
A skad wiesz ze to BZDURA? Robiles jakies OBIEKTYWNE pomiary czy opierasz to tylko na wlasnym "rozsadku"?
Bo ja dla odmiany mysle ze trakcja moze zalezec od profilu opony. Nie jestem tego pewien, ale i nie wykluczam. Na pewno nie stawialbym takich kategorycznych stwierdzen jak Ty.

Myslisz ze dlaczego w dragsterach daje sie opony o wysokiej bardzo miekkiej sciance bocznej?
Oczywiscie ze ulica to nie drag-strip wiec i opony inne, ale zjawiska te same tylko ze w mniejszej skali.
ja pierdyle.. napisalem, ze zdanie "trakcja zalezy od wysokosci profilu" jest bzdura. dlaczego? bo trakcja zalezy od SZEROKOSCI opony ORAZ od jej SREDNICY. nie od profilu, bo to idiotyczne stwierdzenie - szczeglnie w wypadku opon ulicznych, ktore z dragowymi nie maja kompletnie nic wspolnego poza tym, ze tez sie je zaklada na felgi i jedzie sie na nich do przodu.

jeszcze raz..
SREDNICA
SZEROKOSC

a nie
PROFIL

teraz jasniej?

aha - nie musze w tym celu robic zadnych obiektywnych testow. jesli taki swietny jest wysoki profil - to ja szczerze i goraco polecam 195/65/15. bardzo tanie opony sa w tym rozmiarze, bo mnostwo samochodow na takich wyjezdza z fabryki. dil zycia - rewelacyjna opona do dragu za maly pieniadz!
markosowi chyba chodzi o zawężenie, że trakcja zależy TYLKO ( albo głównie ) od wysokości opony co samo w sobie prawdą nie jest, ale z drugiej strony czepianie się samego stwierdzenia tez niewiele wnosi
Nie musisz sie denerwowac i powtarzac, bo dobrze Cie zrozumialem i zwyczajnie nie zgadzam sie z Toba.

Uwazam ze trakcja zalezy od:
SREDNICY
SZEROKOSCI
PROFILU

a nie tylko od pierwszych dwoch parametrow


wyjasnilem dokladnie o co mi biega w poscie wyzej

ponawiam propozycje zakupu 195/65/15, idealna do dragu (bo wysoka, a to przeciez w ulicznej oponie bardzo wazne ), a do tego tania!
markos - pierdolisz Jeździłem na wielu profilach przy rozmiarze 195/xxR15 i wiem co mówie. Zdecydowanie zrywalność opony jest większa przy profilu 195/40R15 niż przy 195/60R15. Wierz mi, przez 4 lata zmęczyłem kilkanaście różnych kombinacji profili/szerokości i wnioski zawsze te same.

BTW - sam jestes idiotyczny
350ps/350nm mam
fakt u mnie spora dziura...
ale spokojnie 205/50/15 r888 daja rade

dla przykładu Ajax ma prawie 500hp/500nm i na zawodach na 205/50/15 r888 latał

niby pólslicki

ale przeciez jak leje nie jezdzisz jak wariat 200km/h

a i na deszczu co wielu zdziwi moim zdaniem spoko trzymają
Pozatym co to zapierdolenie, że przyczepnosc nie jest zależna od profilu tylko od srednicy koła. A czym kurwa jest profil jak nie zależnością miedzy szerokością a srednicą koła?
Grooby daj spokoj
koncowy wniosek bedzie taki
ze jak nie masz skarpetek spooooooooooooooooon pod maską
najlepiej z 6szt to trakcji nie bedzie hehe
markos - pierdolisz

z calym szacunkiem, ale to ty pierdolisz. miales lepsza trakcje, bo miales wieksza srenice kola, a nie dlatego, ze miales wyzszy profil. wyzszy profil przy tej samej szerokosci opony oczywiscie = wieksza srednica. tylko, ze jakbys zalozyl 16" i mial kola o tej samej srednicy, co te swoje wyzsze opony na 15" - to mialbys taka sama trakcje. jakbys zalozyl 14" i opone duzo wyzsza profilem niz miales na 15" - to nadal mialbys taka sama trakcje (wszystko przy zalozeniu, ze poruszamy sie caly czas w tej samej szerokosci opony).

czy ja naprawde tak nieudolnie sie wyslawiam, czy to wy macie cos nie tak z przyjmowaniem slowa pisanego?

Pierdolisz. Czy zmienia Twój swiatopogląd, że jeździlem na 14" również?
przyjalem juz, ze pierdole

dobranoc

ps.
zmieniajcie heble na jak najmniejsze i zakladajcie 13" z ulicznymi oponami o jak najwyzszym profilu. wszyscy beda mieli trakcji w nadmiarze.
No co za herrflik. Znowu strzelil focha
wyjasnilem dokladnie o co mi biega w poscie wyzej

ponawiam propozycje zakupu 195/65/15, idealna do dragu (bo wysoka, a to przeciez w ulicznej oponie bardzo wazne ), a do tego tania!



po co te bzdury pisac
facet pyta jakie gumy itp
a tu takie pierdolenie i szyderka
czasem rece opadaja
Weź się uspokój Przecież średnica jest uzależniona od profilu i nikt nie powiedział wprost "im wyższa tym lepiej" tylko "wysokość ma wpływ". Ma wpływ na średnicę i generalnie wszystkim chodzi o to samo, a Ty ciągle musisz na swoim stawiać...

EDIT: to oczywiście do Mihau'a było
Więc wracając do tematu:

AVC'R
wszystko fajnie, ale.. najpierw piszecie, ze najlepsza trakcja to na wysokiej gumie, malej feldze i duzej srednicy kola. ok, przyjalem, ze pierdole glupoty mowiac, ze tak nie jest i do tego juz nie wracajmy (nie, nie przeprowadzalem testow na 3 rozmiarach opon). tylko, ze jak gosc pyta o opony, to okazuje sie, ze jednak te niskie i nieduze 205/50/15 bedzie dobre. no to gdzie tu zastosowanie tej teorii w praktyce??? po co mu taka opona, skoro ma nie miec na niej trakcji? ze to kompromis jakis taki?
hmmm.. awantura.

Doradzane sa takie opony bo to nie maja byc tylko i wylacznie do zawodow tylko opony takze do jazdy na codzien. dlatego doradzane jest 205/50/15 zamiast 195/50/15 bo trudniej bedzie zgubic trakcje, bo lepiej przytrzyma w zakrecie (na suchym, na mokrym juz tego nei bylbym taki pewien) - zreszta jak widac Pati tez pomyslal o jakis zakretach, skoro offset doradzil zwiekszyc.
do wyscigow na prostej, jednak zamiast np 195/50/15 wolalbym miec 195/55/14 mam wrazenie (powiedzmy nawet pewne doswiadczenie z zabawami np gtechem) ze lepiej taka opona sie spisze. inna sprawa jest to ze nasze drogi czy tory nie sa gladkie jak drag stripy i moze dlatego lepiej sie spisuje ciutke wyzszy profil opony.
srednica kola bedzie tutaj duzo zwiekszona?
.... chyba ze 6 mm w srednicy kola to az tak duzo? (to ze licznik bedzie przeklamywal o 3-4 km/h przy 150 to chyba da sie zniesc).

http://www.opony.autogale..._zamienniki.asp

to taka moja opinia. jak juz wszyscy sobie cos tam pierd#... to i ja tez cos napisalem.
zreszta jak widac Pati tez pomyslal o jakis zakretach, skoro offset doradzil zwiekszyc

pati pomyslal o duzym offsecie ze wzgledu na mozliwosc przycierania takiego kola o ranty blotnikow i nadkola. duzy offset = felga blizej samochodu.
markos - pierdolisz Jeździłem na wielu profilach przy rozmiarze 195/xxR15 i wiem co mówie. Zdecydowanie zrywalność opony jest większa przy profilu 195/40R15 niż przy 195/60R15. Wierz mi, przez 4 lata zmęczyłem kilkanaście różnych kombinacji profili/szerokości i wnioski zawsze te same.



Opony, które wymieniłeś, różni średnica, co ma zdecydowany wpływ na Twoje doświadczenia - inny moment obrotowy jest przekazywany na nawierzchnię. A nie sama wysokość profilu opony.

Wysoki profil opony jest pomocny na starcie, ponieważ taka opona pracuje i kompensuje, w uproszczeniu mówiąc, różnicę prędkości felgi oraz prędkości pojazdu. Natomiast nie uważam, żeby opony o wysokim profilu poprawiały trakcję - przynajmniej ja po tym pojęciem rozumiem przyczepność, a nie podatność opony na "zerwanie laka".

[ Dodano: 2008-02-07, 14:48 ]
elmer - dokładnie o tym mówie. Wyższy profil nie poprawia trakcji, a powoduje mniejszą/mniej gwałtowną zrywalność przyczności na starcie

Masz rację.

Tylko jaka to będzie różnica? I czy warta będzie pogorszenie się przyczepności na zakrętach?



Czy warto czy nie to zadecyduje autor. Jak sam napisal przeklada trakcje nad trzymanie w zakretach.

Ciesze sie jednak ze doszlismy do pewnego konsensusu i wplyw profilu na trakcje nie jest az taka ewidentna bzdura jak to stwierdzil nasz !mentoros
czy moge miec wlasne zdanie i w ten sposob je wyrazac nawet jesli nie mam racji? tak myslalem, ze moge. dzieki.
Mozesz. A czy ja moge miec odmienne? Tak myslalem, ze moge. Dzieki.
lol
Sory panowie że się wtrącam w tą pouczającą dyskusję, ale jedno zdanie dam od siebie. Do dnia wczorajszego jeżdziłem na zimowych oponkach o profilu 65. Od dziś jeżdżę na letnich o profilu 45. Pomijając mieszankę z jakiej jest wykonana jedna i druga opona to zaobserwowałem że na zimówce i profilu 65 trudniej było mi stracić trakcję przy nagłym wdepnięciu w gaz niż przy oponie o profilu 45. Pomijam też temperaturę otoczenia jako że była na granicy używalności zimówek i letnich (7-8 stopni celsjusza).
dziekuje koledzy za wypowiedzi, czyli jednak słaniacie sie na 15 cali i 50-55 profil. Prosze jeszcze o kogoś z podobnym autem o potwierdzenie.

Moja wypowiedz ze wysokosc opony wplywa generalnie na trakcje spowodowana byla tym ze auto najpierw wyjechalo na 13 stkach zimowkach 175/70 i to byla lepsza trakcja od 14 cali 185/60 letnich. Z kolei chwile jezdzilo na 15stkach 185/55 i to byla kompletna porazka.
Auto z uwagi na mala turbine (k04) ma duzy moment przy tej mocy i ma sklonnosc do gubienia trakcji na dwojce czego bardzo nie lubie. Napiszcie jeszcze jaką marke opon i jakie lekkie felgi polecacie

P.S. własnie dotarla paczka z wilwoodami-zestaw profi
czy moge miec wlasne zdanie i w ten sposob je wyrazac nawet jesli nie mam racji? tak myslalem, ze moge. dzieki.

!markos
to jest tak jak z pedałami..
wcale mi nie przeszkadza że się bzykają ale nie pozwole żeby mieli więcej praw niż ja!
tak samo jest z czyimś zdaniem i racją i oponami.

Pisząc o trakcji autor miał na myśli również jej nietracenie co prawie wszyscy przyjeli do zrozumienia, bo nie można o niej gadać jak jej nie ma . Z oponami jest jak z kołem zamachowym, jak jest ciężkie łatwo jest utrzymywać stałe obroty przy zmiennych warunkach a jak lekkie to jest trudno ale nie można powiedzieć że się nie da. Jak juz Piechur pisał, opona magazynuje energię (wcale nie jestem maniakiem gwiezdnych wojen ) poprzez swoją elastyczność, więc możemy bardziej szarpać gazem i zostanie nam wybaczone.

Jeszcze jedną poruszaną kwestią jest rozmiar, jak wiadomo jest on istotny
Duży profil nie oznacz nam dużej średnicy koła tylko więcej gumy mogącej się bardziej skręcać (akumulować energię ).


PS. mi tez lepiej się przyspiesza na zimówkach
konio - przestan sluchac tego pierdolenia.
kup 15 cali kolko 195/50/15 opone i juz.
masz avcr??
kup 15 cali kolko 195/50/15 opone i juz

pomijajac moje wczesniejsze posty - tu najnormalniej w swiecie uwazam to za bezsens i jednoczesnie przychylam sie do opinii patiego, ze optymalne bedzie 205/50/15. kolo troche wieksze, szerokosc troche wieksza no i jesli faktycznie ten profil jest tak wazny - troche wyzsza niz 195/50.

jesli chodzi o felgi - standardowo zalezy to od budzetu.. lekkie - moze byc buddyclub p1 sf.

opony - tutaj wybor jest spory. toyo r888, azenis rt615, goodrich g-force t/a kdw i kilka innych powinno sie w tym rozmiarze znalezc.
pomijajac moje wczesniejsze posty - tu najnormalniej w swiecie uwazam to za bezsens


no to swietnie...
koniu kup 195.50.15 i juz.
mamba mial 205.50.15 i mial 350hp i jezdzil.
takze nie martw sie.
gdzie kupic jakies lekkie 15 stki. Jakiej firmy?
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=2446

felgi fajne tylko ET 35, seryjnie jest ET 45, to chyba niezadobrze dla lekkiego CRXa

[ Dodano: 2008-04-13, 15:04 ]