Witam

Zastanawiam się nad taką wymianą całości wraz z listwą wtryskową. Generalnie jeżdżę spokojnie, ale dobrze byłoby mieć zapas mocy do użycia przy odpowiednich okazjach. Czy ktoś to robił, pomierzył i są odczuwalne efekty? Co mówi o takiej wymianie hamownia?

Czy może lepiej trochę rozwiercić i przepolerować mój, a przy okazji wyczyścić z nagaru od EGR-a, i nie warto inwestować w d16 bo przepustnica i średnice kanałów porównywalne?

pozdrawiam
Nic nie da.
Nic nie da.




Jakieś argumenty ?
Ten ktory masz jest lepszy
Ten ktory masz jest lepszy



Dlaczego? To znaczy, że ssaka z D15Z6 warto pakować do D16Z6?
Wydaje mi się, że oprócz zwiększonego spalania nic się nie zmieni.
Ok dzięki za podpowiedzi.

A powiedzcie mi czy coś porzeźbić w kolektorze?

Przy okazji wymiany skrzyni na krótszą zdejmę tez kol. dolotowy. Podejrzewam, że jest trochę przybrudzony od egr-a. Przepustnicę wypolerowałem wcześniej (tak robiliśmy w cinquecentach ). Zastanawiam się nad przepolerowaniem czy drobnym poszerzeniem kol. dolotowego. Ewentualnie usunięciem jakichś niedoskonałości fabrycznych. Zawór egr zaślepiony blachą (pod zaworem). Tak chyba jest ok.

Kolejna sprawa - z koła zamachowego zdjąc tak 20 czy może 30 % masy?

Auto broń Boże nie bedzie służyć zadnemu ściganiu sie po mieście, robie to, bo lubie. Ma być ekonomiczne i mieć troche kopa w razie potrzeby. Tak z 9 sekund do setki by mnie zadowoliło, mniej się chyba nie da w tak prosty sposób osiągnąć.
Przełożenie dwójki 1,9, fd 4,25. Piątka 0,7 . Kolektor 4-2-1 bez kata, wkład kn, dolot spod zderzaka, no i to koło odelżone będzie. Koła seryjne, nie za duże Dwójka się skończy około stówki właśnie, myślicie ze zejdzie do GPS-owej dziewiątki? 114 km seria, zakładam ze 120 może 125 mieć będzie, z tego co przestudiowałem w wykresach tego silnika .

pozdrawiam !!
Heatshield to uszczelka termiczna pomiędzy kol. dolotowym.

Jak dwójka skończy się prawie na setce, to musisz wbić trójkę aby tę setkę osiągnąć, przez co tracisz, popytaj tych co mają zmienioną skrzynię, to ci powiedzą że czas do 100 zmienił się minimalnie, ale za to poprawia się elastyczność i przyspieszenie powyżej.

U mnie nie jest głośno, przelot jest na 2ch tłumikach środkowych, plus końcowy Ultera- a te nie są głośne.
na setce, to musisz wbić trójkę aby tę setkę osiągnąć, przez co tracisz, popytaj tych co mają zmienioną skrzynię, to ci powiedzą że czas do 100 zmienił się minimalnie, ale za to poprawia się elastyczność i przyspieszenie powyżej.



Zgadzam się aczkolwiek nie mam odcinki a według excela przy tej konfiguracji setka będzie już przy 7300 obr/min.

Zakładałem tematy na innych forach pytając o przyspieszenie po wymianie skrzyni, mierzone gps-em bądź elastyczność choćby stoperem, nie było żadnej, ale to zadnej odpowiedzi. Nikt nic nie wie, taka to głupia polska mentalność. Stąd wybrałem takie przełożenia i wyliczyłem pod konkretne prędkości i po miesiącu szukania trafiła sie dokładnie taka jak chciałem skrzynia. Czy dobra, to się okaże. Ma być taka jak d15b2 na większych łożyskach ale i z dłuższą piątką.
Zaloże to opiszę co i jak wygląda. Jak mi się uda to pomierzę.

pozdro
Nie masz odcinki w D15Z6???? Przy tak wysokich obrotach ten silnik już "nie przyspiesza".
Jak ogarniesz temat, to chętnie poczytam, bo sam jestem ciekaw dokładnych pomiarów.
Czy D15Z6 i D16Z6 maja taką samą wiązkę ? Czy jak robi się zmianę z D15 na D16 to jest jakaś poważna rzeźba w kablach ?
Mają inną.
Nie masz odcinki w D15Z6???? Przy tak wysokich obrotach ten silnik już "nie przyspiesza".
Jak ogarniesz temat, to chętnie poczytam, bo sam jestem ciekaw dokładnych pomiarów.



Ze względów ekonomicznych mam lpg na blosie i na lpg właśnie nie ma odcinki Faktycznie na benzynie 2-110km, 3-155km i odcina. Na lpg 2-120 i dalej idzie, 3-ponad 170 a około 180

--

Po przeczyszczeniu kol. dolotowego jakby chętniej przyspiesza. Faktycznie ten kolektor rózni sie od d16 chyba tylko większa bańką. Wymiana skrzyni odroczona niestety
W kazdym razie silnik czyściutki od środka i na zewnątrz
ja mam w d15z6 krótką skrzynie z d16z6 i koniec dwójki mam tak troszkę poniżej 90km/h

o ile moje wiadomości nie są mylne to skrzynia z d16z6 tez ma duże łożysko tak jak w d15z6

ja tam jestem bardzo zadowolony, spalanie w mieście praktycznie nie wzrosło, jedynie trasa
Nie masz odcinki w D15Z6???? Przy tak wysokich obrotach ten silnik już "nie przyspiesza".



Sprawdziłem dziś - przy 7500 idzie tak samo rześko jak przy 6500. Nie wiem do ilu tak pociągnie bo powyżej 8000 się trochę boję sprawdzać