siema!

wymysliłem ze wystrugam sobie z ktorys zimowy wieczor kolektor wydechowy ala MUGEN .

Lata po internecie fotka silnika Mugena D16A6 na stojaczku z ladniutkim kolektorem 4-1 ...

niestety posiadam tylko jedna fotke i ani jednego wymiaru...
jak ktos moze poratowac bede wdzieczny

tutaj fotka silnika

http://wiki.clubcivicqueb...Mugen_d16a6.jpg
Nie mugen ale może pomorze
rozne takie 4-1





Ralfowi raczej chodziło o kolektor takiej konstrukcji, jaką robi/ł Mugen w tym konkretnym przypadku a nie o takie, jakie wyskakują na ebayu po wpisaniu "4-1 header"
dzieki za foty.

YaNKoL - ciekawie dosc to zrobione przejscie w 1 ale chciałbym wiedziec jak to Mugen rozwiązał..

Nadal jednak czekam ... moze ktos ma foto mugena z fotki którą wrzucilem na foto
ale chciałbym wiedziec jak to Mugen rozwiązał

tak jak widac na fotce. jak inaczej wyobrazasz sobie zejscie 4-1 w wypadku 4 rur biegnacych obok siebie? ta konstrukcja jest blizniacza (przynajmniej jesli chodzi o 4 dlugasne runnery) do np smsp, albo kilku innych wynalazkow tego typu. zejscie juz inne, bo smsp jest tri-y. patent wszedzie jest podobny - jak najdluzsze 4 i jak najprosciej od glowicy do przodu, jak najmniejsze giecia i dalej laczenia y.


konstrukcja podobna. przynajmniej w pierwszej czesci ;] w mugenie runnery ida prawie pionowo w dol. przy seryjnej misce raczej tak nie da rady
ciężko będzie o lepsze fotki a o wymiarach obawiam sie, że możesz zapomnieć
mozna odwiedzic pomieszczenie w ktorym stoi ten silnik. tylko koszt takiego kolektora wzrosnie dramatycznie ;]
Ralf, pamiętasz co było u mnie jazzie? To też miała być kopia rysunków z netu, najpierw na wprost potem w dół i 4-1 i powiem ci daj sobie spokój. Takie homemade kolektory nie sprawdzają się a tylko zabierają moc
Ależ Bartku proszę Cię o opamiętanie. Czy Twój kolektor był w jakikolwiek sposób policzony? Czy nie robili go panowie robiący na co dzień balustrady z nierdzewki?
Czy nie robili go panowie robiący na co dzień balustrady z nierdzewki?


Zgadza się, mój był kompletnym eksperymentem robionym przez laików ale uwierz mi ciężko policzyć kolektor tak aby wyglądał jak z obrazka
Uwierz mi wiem Jak liczyłem z ssący to siedziałym nad tym ładnych pare wieczorów. Są wzory na odbicia i trzeba siedziec i liczyć, i wtedy eksperymentować.
mam oryginalnego Mugena pod Bserie, ale 4-2-1, ale Ty chcesz 4-1 takze nici chyba....
przede wszystkim on nie szuka do Bserii!
http://www.jdmshit.com/ITRssheader/
Pisza, ze to dokladna replika. Kto wie..
a ty wiesz o czym my w ogole piszemy?
O kolektorze 4-1 Mugena, na poprzedniej stronie byla wstawiona juz jedna fotka z tego adresu, pokazalem reszte.
a o kolektorze do jakiego silnika mówimy?
Racja, moje niedopatrzenie. Za bardzo chciałem pomoc
A tutaj pod spodem to jest chyba pełna dowolnośc bo jest sucha miska więc z miejscem też chyba jakoś lepiej nie?
przy lekkim zmodyfikowaniu pierwowzoru wydaje mi sie, ze dalo by rade wcisnac pod seryjna miske
wielkie dzieki za fotki flejm !

na razie nie cierpie na brak zajec ale z ciekawosci wyspawam cos takiego kiedys

Bartek u Ciebie zupelnie co innego bylo z tego co pamietam...
Bartek u Ciebie zupelnie co innego bylo z tego co pamietam...



u mnie pierwsza wersja była taka a później powstawały różne wariacje


u Ciebie Bartek tak puszka ,tzn połączenie 4-1 jakies lewe było
Masz zdjęcie puszki/połączenia 4-1 w środku?
Bardzo mnie ciekawi jak to wygląda w środku. Co to za magiczny pomysł był?
nie wiem co to mialo byc, ale na koncu dragowych kolektorow do wolnossacych hond, robi sie najczesciej cos takiego:


odbicie fali poprzez zwezenie wylotu spalin zeby zostalo troche w dolnym zakresie obrotowym Nm
obliczone jest na podstawie dlugosci rur i kanału w glowicy i zrobione rozprezenie
odbicie fali poprzez zwezenie wylotu spalin zeby zostalo troche w dolnym zakresie obrotowym Nm
obliczone jest na podstawie dlugosci rur i kanału w glowicy i zrobione rozprezenie


Chodziło mi jak są w środku połączone te 4 rury? Ucięte tak zwyczjnie?
Czy mi się wydaje ( zdjęcie może mylić) czy rury z każdego cylindra nie są równej długości?
Człowiek na chwilę wyjedzie a tu takie zamieszanie
Chyba wszyscy znają historię mojego homemade kolektora. Robili to kompletni laicy którzy spawają balustrady a nie układy wydechowe a że "tanie mięso psy jedzą" to wyszło jak wyszło i teraz wala się na śmietniku u rema. Założenia były proste, w jazzie nie chciałem ruszać dolnej belki a klasyczny "chinczyk 4-2-1" kolidował z nią. Tak więc miało powstać coś na mój pomysł i pod moje dyktando. I tak miał być "marge collector" (jak na zdjęciach markosa) ale panowie dali ciała i zrobili tylko część z moich założeń tzn rury kończą się w tzw szpic (niestety nie mam zdjęcia) ale już dalej nie umieli sobie poradzić i nałożyli na to kawał większej rury z przekombinowanym wspawaniem. Miały być "stepped primaries" które nawet udało mi się jakoś policzyć w którym miejscu mają być ale popsuła się maszyna do "wciskanie jednej rury w drugą" (sorry ale niestety nie pamiętam jej fachowej nazwy) wiec dali proste rurki i rezultat wyszedł jak widać.
Ale jedno muszę przyznać kolektor zwracał uwagę
Ale jedno muszę przyznać kolektor zwracał uwagę



KUNKSZON OWER FASZON
Ciekaw jestem gdzie taka czapkę Mugena dla d16a6 można kupić ?
teraz juz nigdzie.
sorki za ot! a jak obliczyc w jakiej odleglosci powinny znajdowac sie komory rozprezne (anti reversion chambers stosowane przez hy-tech) zeby sama fala, bez gazow, wracala do komory spalania?