reggi32008-12-30, 14:15
jak to jest z użytkowaniem takiego koletora na naszych drogach przy glebie -40?
Pati2008-12-30, 15:14
zalezy gdzie i jak jest zejscie z 4 w 1. jak pod miska wisza 4 rury jedna nad drugą (bez przesuniecia) to cięęężko
ARTX2008-12-30, 15:58
moim zdaniem najlepiej jak tylko sie dalo rozwiazała to TODA, ale to juz 4-2-1
Pati2008-12-30, 16:25
ściągnąć kolektor to nie problem. musisz sie tylko na jakiś zdecydować.
reggi32008-12-30, 16:52
ma ktoś moze namiar na przebieg wykresu dla porównania tych kolektorów w b18? interesuje mnie każdy zakres obrotów... wtedy bede wiedział czy 4-1 czy 4-2-1, mogą być o przekroju 2.5 i 2 cala.
RYS2008-12-30, 16:53
moim zdaniem najlepiej jak tylko sie dalo rozwiazała to TODA, ale to juz 4-2-1
Obrazek
Mam teraz DCsport 4-1 JDM ale zmieniam bo za niski na ww. Tode
Wyniki po nowym strojeniu i hamowni juz niedlugo
Tomac2008-12-30, 20:37
Ja mam 4-1 DC Sport oraz obniżenie -65mm i jeszcze ani razu nigdzie nim nie przytarłem.
Feme2008-12-30, 21:15
B seria B seri nierowna jezeli masz B18 to szukaj kolektora typowo pod ten blok . Ja w B18 ( z niewiedzy ) zakupilem do B seri ( jak sie okazalo do B16 ) i jest dosc spory odstep od miski , niestety juz przytarlem ( jak ja kofam zimowki ) .
Emre2008-12-30, 21:38
przeciez do b16 jest krótszy niż do b18...
Tomac2008-12-30, 21:43
B18 ma wyżej blok niż B16.
Emre2008-12-30, 22:01
według Ciebie blok b18 jest krótszy od b16?
Tomac2008-12-30, 22:10
według Ciebie blok b18 jest krótszy od b16?
A czy wg. Ciebie "wyżej" to znaczy "krótszy"??
Emre2008-12-30, 22:12
własnie nie rozumiem co to znaczy, że blok jest wyżej ?
ARTX2008-12-30, 22:38
B18 ma blok wyzszy i kolektor pod B16 nie podejdzie do B18, swego czasu Vassago chciał wsadzic Mugena z B16 do B18C6 i nie wszedł
Tomac2008-12-30, 22:38
własnie nie rozumiem co to znaczy, że blok jest wyżej ?
Emre2008-12-30, 22:42
no to przecież ja mówię o tym samym... więc w tym wypadku 'dłuższy' = 'wyższy'
a kolega wczesniej napisał, że założył kolektor od b16 do b18 i jeszcze odstawał od miski...
ARTX2008-12-30, 22:44
a kolega wczesniej napisał, że założył kolektor od b16 do b18 i jeszcze odstawał od miski...
tez nie moge tego pojąć
!markos2008-12-30, 23:09
jak pod miska wisza 4 rury jedna nad drugą (bez przesuniecia) to cięęężko
przejechalem tak 17000km. moj kolektor jest ledwo drasniety (zarysowany, nie zagnieciony), ale tylko dlatego, ze raz zapomnialem sie jak zjezdzalem z kraweznika.
nie wiem w czym problem i po co ta cala gadanina, ze cieeeeezko. wystarczy troszke myslec jak i gdzie sie jezdzi, a nie walic na oslep po wszystkim jak leci
konik2008-12-30, 23:34
a kolega wczesniej napisał, że założył kolektor od b16 do b18 i jeszcze odstawał od miski...
tez nie moge tego pojąć
Dokładnie jest jak napisał wyzej ARTX, Przykładowo w przypadku hybrydy blok b18, głowica i reszta b16, pasek na rozrząd zakładamy dłuzszy od 1.8
Pati2008-12-31, 11:51
wysokosci bloków:
B16A - 203,25
B18A/B; B20B/Z - 211,84
B18C - 212,39
Feme2008-12-31, 13:08
Wiecie .. dla mnie kolektor to kolektor ... poprostu tak mi powiedziano
nitro202008-12-31, 14:53
wysokosci bloków:
B16A - 203,25
B18A/B; B20B/Z - 211,84
B18C - 212,39
To jest wyokosc z miska ??
...Bartuś...2009-01-01, 18:24
A pro po kolektorów 4-1:
http://cgi.ebay.com/ebaym...kparms=72%3A543|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Przy tym kolektorze na pewno nikt by nie obcierał z drugiej strony ciekawe jaki jest stosunek wylotu spalin do ułożenia tak rur.Czy gazy się tam za mocno nie zderzają.
RYS2009-01-02, 01:53
A pro po kolektorów 4-1:
http://cgi.ebay.com/ebaym...kparms=72%3A543|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Przy tym kolektorze na pewno nikt by nie obcierał z drugiej strony ciekawe jaki jest stosunek wylotu spalin do ułożenia tak rur.Czy gazy się tam za mocno nie zderzają.
Pewnie zawsze by sie ktoś znalazł na tyle obniżonym CVC ze i sama miskę by przetarł jadąc w koleinach
Niech ktoś kupi i na rolki, wtedy będziemy mieli odpowiedz czy daje radę... o EGT bym się az tak bardzo nie martwił w tego typu kolektorze... tym bardziej ze zazwyczaj będzie pod zwykłe to N/A
!markos2009-01-02, 23:18
dlaczego mialby zwalic? masz ultranagrzebane b16, w ktorym szukasz kolejnych 3 koni powyzej 210, ktore juz masz? bo jesli nie - to male prawdopodobienstwo, ze cokolwiek bedzie zle. moze byc tylko lepiej.
Nestboot2009-08-21, 22:36
Co bedzie lepsze do b16a2 kolektor 4-1 z wyjsciem 2,25 czy 2,5? Fajerwerkow z modami raczej nie bedzie. Chce tez zrobic caly wydech z kwasiaka na 2 przelotach. Trzymac sie srednicy kolektora?
arturro3852009-08-21, 23:04
Co bedzie lepsze do b16a2 kolektor 4-1 z wyjsciem 2,25 czy 2,5?
Musisz pamietac o tym , ze bedzie wisial bardzo nisko.do b16 wydech raczej 2,25
Nestboot2009-08-23, 11:57
Wiekszosc kolektorow jest z wyjsciem 2,5'', wiec zaraz za kolektorem juz na 1 kryzie poprowadzic zwezenie na 2,25'' ? Czy np srodkowy tlumik z wlotem 2,5'' a wylotem 2,25''. Jakas podpowiedz?
!markos2009-08-23, 12:06
wiekszosc kolektorow jest z wyjsciem 2-2.25". 2.5" zdarza sie w zasadzie tylko w tri-y i w markowych 4-1.
Nestboot2009-08-23, 18:44
wiekszosc kolektorow jest z wyjsciem 2-2.25". 2.5" zdarza sie w zasadzie tylko w tri-y i w markowych 4-1.
Ok, to powiedzmy ze bede mial 'markowy' kolektor z wyjsciem 2,5'', ktory bede chcial wsadzic do b16 ( stock, cai, fd ) Ku jakiej srednicy mam sie sklaniac i jak rozwiazac sprawe ew. zwezenia z 2,5 na 2,25? Gdzies widzialem wlasnie takie rozwiazanie ze wydech ku koncowi sie zwezal, tylko jak i gdzie?!
dzieki z gory za wszelkie sugestie
arturro3852009-08-23, 19:11
Strasznie kombinujesz tylko nie rozumiem czemu. Normalnie kolektor Dc-sport 2,5jdm pozniej złaczka i wydech 2,25 i tyle
!markos2009-08-23, 23:24
tylko jak i gdzie?
w itr. w ek9. zweza sie na tlumiku poprzedzajacym koncowy. a wydech mozesz spokojnie zrobic 2.5".
mati_r62009-08-23, 23:28
podepne sie do pytania- kolektor 4-1 z wyjsciem 2.5`` w B18C4,
zachowac caly uklad na tej srednicy czy zejsc na 2.25? ( jesli tak to w ktorym miejscu? )
arturro3852009-08-23, 23:31
Nie rozumiem juz nic . Po co jakies zwezki óje itp. Do b16 jak chcesz markowy 2,5 zrob wydech 2,25 i z głowy.Do c4 po co jakies zwezki kolektor i wydech 2.5 tak jak ma wiekszość.
!markos2009-09-24, 21:39
to jest zwykly chinol, z ta roznica, ze wzorowali sie na itrowym, za to, zeby nie bylo za drogo, to zrobili go ze zwyklej stali, czyli po roku bedzie caly rudy.
kivik2009-09-25, 11:49
Markos tej jest improved replica LOL,
"This new and improved model has just been released by Yonaka and has replaced their ITR replica header......., improved .....head fitment, this Type II header will immediately increase torque and add up to 12 horsepower"
Wg mnie dramat jak trzeba było poprawiać pasowanie do głowicy...
no i ten jest fajny bo natychmiast dodaje momentu a nie np za tydzień...
A tak na poważnie to nie lepiej kupić kolektor z japońskiej ITR?
kivik2009-09-25, 15:42
ten jest tanszy
z wysyłką do PL nadal będzie znacząco tańszy?
To juz bym wolal jakiś używany np DC albo właśnie używkę JDM ITRa.
!markos2009-09-25, 17:01
z wysyłką do PL nadal będzie znacząco tańszy?
ten z jdmowej integry tez trzeba gdzies kupic i pewnie nie bedzie to w polsce..
Cfaniak2009-09-25, 18:04
A w Polsce nawet jak są to najmarniej i to i tak po znajomości i bez oficjalnych ogłoszeń 1k to jest super minimum.
Nestboot2009-09-26, 12:01
A w Polsce nawet jak są to najmarniej i to i tak po znajomości i bez oficjalnych ogłoszeń 1k to jest super minimum.
... Jeszcze zostaje oslawiony swego czasu tri y, da wiecej niz chinol 4-1 2,5?
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories
Z kolei po zamianie z bodajze supersprinta u kolegi z ckpl "analogue" nastapil spadek przy dosc mocno zmodyfikowanym silniku, moze to kwestia strojenia... niewiem.
Moze ktos wie cos wiecej z czego to moglo wynikac ?
Warto?
!markos2009-09-26, 14:04
nie, to nie kwestia strojenia. chyba, ze uwazasz, ze dominik nie potrafi stroic hondaty. pisalismy juz o tym - te kolektory dzialaja fajnie w seryjnych, lub prawie seryjnych silnikach. w bardzo mocno grzebanych nie za bardzo maja ochote. dokladnie to samo bylo u adama w b18c, identyczna zmiana na wykresie. i nie byl to tylko spadek, a raczej nazwalbym to fatalnym pogorszeniem przebiegow momentu i mocy. regulacja kolek rozrzadu kompletnie nic nie zmieniala.
Pati2009-09-26, 17:13
imo to kwestia egzemplarza. choc wiekszosc wyglada na spawane w poniedzialek...
!markos2009-09-26, 17:19
tamte o ile dobrze pamietam nie byly slabo pospawane, a reakcja obydwu silnikow dokladnie identyczna...
Pati2009-09-26, 17:24
seryjne B16 zareagowało spadkiem mocy o 10 koni. B18C4 z wydechem dało ładne przyrosty. nie ma reguły, choć większość pogarsza zamiast poprawiać.
!markos2009-09-26, 17:25
o seryjnym b16, ktore pokazalo -10hp nie slyszalem.. to zmienia postac rzeczy
0jdmu2009-09-26, 20:51
ja tam zanotowałem same plusy....
[ Dodano: 2009-09-26, 20:52 ]
rdk2009-09-26, 23:54
nie chcę tworzyć żadnej legendy ale po informacjach jakie dają inni, można wyciągnąć wnioski [może pochopne] że przy b18 się lepiej sprawdza niż przy b16
kaspol2009-09-27, 12:48
ja mam chinola w moim ee8 i z wydechem 2.25cala i dolotem ze zderzaka zanotowalem przyrosty nie wiem ile konikow ale na cwiartke jest poprawa
Nestboot2009-11-04, 18:12
Bynajmniej nie, nigdzie nie moge znalesc hamerykanskich oznaczen wersji. Chce zamowic taki z wylotem 2,5. Znalazlem takie adnotacje tylko w aplikacjach do type r. Rozumie, ze bedzie pasowac do eg6. Tylko czy nie bedzie wisial jeszcze nizej?
Pati2009-11-04, 18:36
1 do B18
2 do B16
3 do D16
ten z B18 zamontowany do B16 bedzie wisial nizej.
Nestboot2009-11-05, 18:29
1 do B18
2 do B16
3 do D16
ten z B18 zamontowany do B16 bedzie wisial nizej.
Dzieki Pati,
Nigdzie nie moge znalesc srednic wylotu, sa podawane tylko srednice rur. Na maila dc nie odpisuje... Kojarzysz moze ktore modele do b16 beda mialy srednice wylotu przynajniej 2,25'' ?
Pati2009-11-05, 18:31
żadne. jedynie 4-1 jdm do b18 ma 2,5. pozostałe, a zwłaszcza 4-2-1, mają wylot 2"
Pati2009-11-09, 15:21
500 usd vs 800 usd. plus ta replika jest ze stali węglowej tylko pokryta ceramiką. wolałbym dopłacic. chyba żeby był z nierdzewki.
Loobo2009-11-10, 11:49
Stal weglowa jest bardzo twarda. Ma sklonnosci do rdzewienia, ale ten kolektor ma, jak powiedziales, powloke ceramiczna.
Jesli dlugosci i srednice wewnetrzne rur ma takie same jak Toda, to mysle ze jest wart swojej ceny. Mozliwe, ze niedlugo sie do Ciebie odezwe z zapytaniem o sprowadzenie go
Pazdro
Pati2009-11-10, 15:45
żaden kłopot. jakkolwiek jeśli miałbym coś kupić dla siebie, kupiłbym Todę. DC pokryte ceramiką rdzewieją.
ProLans2010-04-14, 22:04
tak, a wie ktoś czy jest jakaś realna różnica między oryginałem DC 4-1 z linku a tym kolektorem 4-1 JDM z ebay'a bo ten z ebay'a mam w domu teraz i jakość wydaje mi w porządku itp
piczu2010-04-14, 22:13
Jeszcze jedno pytanie... co lepiej 4-1 czy 4-2-1 i ile cali na wyjściu (myśle nad DC)?? W planach zmiana ssaka, przepustnicy, cały wydech 2,25 i strojenie...
BułeR2010-04-14, 22:19
zależy do czego chcesz mieć to b18 jeżeli do dragu to podobno bardziej polecany jest 4-1, skoro 4-2-1 lepiej spisuje się na ulicy
arturro3852010-04-14, 22:21
A czemu ceramiczny a nie polerowany?