Hi, mam kilka pytań odnośnie kompresora jak to wsadzić do Ek4, b16a2 bez zdejmowania klimatyzacji, wspomagania, nie JRSC tylko Eaton, i tutaj tez pytanie co będzie potrzebne i jaki model dobiera sie?, Eaton m62 będzie ok.? wiadomo ze kreci sie odwrotnie jak to można obejść? czy seryjna chłodnica wyrobi? ile można bez ruszania silnika ładować? jakie są przeliczniki takie jak w turbo że soft to tak do 0.4bara?
za wszystkie podpowiedzi będę wdzięczny.
jrsc=eaton m62, bez zdejmowania klimy chyba sie nie da. Kompresor seryjnie niema żadnego chłodzenia, jeżeli założysz zamiast klimy będziesz mógł założyć IC. To że kreci sie w odwrotną stronę podobno nie przeszkadza i tak dmucha dobrze.
jrsc=eaton m62 to dlaczego m62 eaton kosztuje ok 1200 a jrsc ok 4-5tys?
a dlaczego swap na B16A2 kosztuje 6000 a kompletne EK4 20.000?
widzisz różnicę?
no ok czyli jrsc jest kompletny czyli ma wszystkie rzeczy p&p a m62 to tylko sam kompresor z którego można zrobic p&p wrajt?
może jak pokażę Ci na obrazkach to zrozumiesz.

Kompletny zestaw Jackson Racing. 5000 pln


kompresor Eaton M62. 1200 pln


znajdź brakujące 3800 pln.
no ok czyli tak serio seryjnie bardziej oplaca sie kupic kompletny zestaw jsrc niz home made? czy przy kompletnym zestawie mozna zostawic klimatyzacje i wspomaganie, i czy chłodnica wyrobi czy rdzenie laminowa sa konieczne?
jaka chlodnica? chlodnica czego?

przy jacksonie mozna zostawic i klime i wspomaganie
no ok ale czy jscr nie bedzie sie grzać na seryjnej chlodnicy? z tego co wiem strasznie masakrycznie goraco jest w dolocie, prawda?
o jakiej chlodnicy ty mowisz???????
o seryjnej chlodnicy czy nie bedzie za cienka do schłodzenia…chyba ze bardzo źle rozumuję…
bardzo zle...

do schlodzenia czego ma byc za slaba?
To ja zadam pomocnicze pytanie.
JRSC podlacza się pod obieg chłodzenia silnika?
chlodzi sie powietrze (i nie woda z silnika, tylko na osobnej chlodnicy), ale dopiero po wstawieniu rdzeni laminova. jesli to nie ma byc jackson, to nie bedzie mial rdzeni, bo nie ma ich gdzie wspawac. wiec co tam chlodzic woda?
To w takim razie również nie wiem o jaką chłodnice pyta Długi.
chlodzi sie powietrze (i nie woda z silnika, tylko na osobnej chlodnicy), ale dopiero po wstawieniu rdzeni laminova. jesli to nie ma byc jackson, to nie bedzie mial rdzeni, bo nie ma ich gdzie wspawac. wiec co tam chlodzic woda?



ale ja mysle teraz o jscr, bo jezeli nie da sie wsadzic eatona bez wyciagania klimatyzacji lub wspomagania to decydowalbym sie na jscr.
jrsc, a nie jscr. do laminovy musi byc osobny obieg. jak wyobrazasz sobie chlodzenie powietrza woda o temperaturze 90°C?
oki ale jackson twierdzi, że maksymalny wzrost temperatury jakiego można się spodziewać to tylko 74 stopnie F (23.3 C) i dlatego też intercooler nie jest konieczny, a z tego co wiem to jest goraco, pytam bo nie wiem
tak Długi. Widać, że nie wiesz. Nie wiesz nawet o co pytać.
Zapoznałeś się z budową i zasadą działania zestawu Jackson Racing?
Nie wiem w jakim aspekcie pytasz o chlodnicę, ale chodzi Ci o chłodnicę wody. JRSC samo w sobie nie wpływa na większe jej obciążenie, wyższe parametry generowane przez silnik jak najbardziej, jednak pomimo tego: TAK, seryjna chłodnica wystarczy.

Długi skup Ty się wreszcie na jednej rzeczy a nie co tydzień wymyślasz coś nowego z tym samochodem..........
tak Długi. Widać, że nie wiesz. Nie wiesz nawet o co pytać.
Zapoznałeś się z budową i zasadą działania zestawu Jackson Racing?



masz racje za bardzo nie wiem o co mi chodzi tzn wiem ale nie wiem jak wam wytlumaczyc o co...tak zapoznalem sie...

dzieki Fawor wlasnie o to mi chodzilo

[ Dodano: 2009-08-25, 16:24 ]
To zapoznaj sie jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem. Rozumiem, ze jak nie piszą tam nic o piciu wódy albo paleniu to tracisz szybko zainteresowanie?

Zestaw JRSC jest montowany w miejscu kolektora ssącego (więc nie ma wpływu na montaż klimatyzacji i wspomagania). Nie ingeruje także w układ chłodzenia (więc wydajność chłodnicy wody nie ma żadnego znaczenia). Wiedziałbyś to, gdybyś zapoznał się ze schematem działania/montażu zestawu kompresora o który pytasz.
Zobacz do czego służą rdzenie Laminova i jak się je stosuje.

Długi - generalna reguła: jak chcesz o coś zapytać, bądź trzeźwy/przytomny, zastanów się pierw czy wiesz o co pytasz i czy pytanie nie jest w stylu 'czym się różni dupa od konia i czy potrzebuje do tego zlew?'. OK?
okm ale ja nic nie pilem, w pracy jestem....
Chodzi o to ze czytałem sporo na temat kompresora i mam maly metlik w Glowie
JSRC jest montowany zamiast kolektora ssacego to wiem, wtedy może być Klima super.
Eaton m62 to ten sam kompresor tylko ze ,,golas’’ i żeby go zainstalować trzeba zrezygnować z klimatyzacji i wstawiać IC, chce tego uniknąć wiadomo z braku miejsca, i teraz moje pytanie jest takie, czy da się jakoś zrobić z m62, JSRC czyli wmontować w kolektor ssacy od a2 żeby uniknąć koniecznego demontażu klimatyzacji? Czy kompletnie bez sensu?

bo niby montował kompresor Carlos ale bez klimatyzacji, więc kurcze to żaden w sumie przykład, no i tu dlatego było też moje pytanie na temat chłodzenia ale on mial D-serie a tam jest mniej wydajna chlodnica niz w B.
potrzebujesz wszystkiego tego co jest w zestawie JRSC, poza samym kompresorem.
dzieki odpowiedziałeś mi na pytanie, czyli bez sensu jest kupowac sam kompresor a pozniej kompletować wszystko za bardzo podobne pieniadze.
dziekuje
dlugi przechodzisz sam siebie... reszty elementow zestawu luzem kupic sie w uzywkach nie da. wylacznie nowe od jacksona. tak wiec.. do roboty pionierze niepelnosprytnych instalacji!
Mozesz kupic sam kompresor, dorobic reszte czesci i zamontowac tak, zeby nie wywalac klimy i wspomagania, ale:
-suma dupereli przewyzszy zapewne koszt zestawu JR
-szansa, ze kolko kompresora wyjdzie Ci idealnie w osi kola pasowego jest mala...

Reasumujac: kup gotowy JRSC i nie kombinuj. Pozniej ewentualnie zakup rdzenie laminova, zewnetrzna pompe wody, chlodnice, troche przewodow, jakas flaszke i pojedz do Markosa, niech Ci pokaze jak to zamontowac.
... czy da się jakoś zrobić z m62, JSRC czyli wmontować w kolektor ssacy od a2 żeby uniknąć koniecznego demontażu klimatyzacji? Czy kompletnie bez sensu?
...


jesli potrafisz z kolektora a2 wyrzeźbić cos na ten ksztalt to dasz rade zamontowac tam tak upragniony kompresor eatona m62

jednak to tylko kawalek drogi - w dalszym ciagu bedziesz musial go jakoś zasilić - w sensie napedu - np podwojna rolka na alternatorze ale dodatkowo jakis patent na napinacz paska
imo jesli jrsc to tylko w gotowym zestawie jesli nie chcesz rezygnowac z klimy - jesli nie to droge wskazal carlose
i no offence nie jscr tylko JacksonRacingSuperCharger czy jakos tak
pojedz do Markosa, niech Ci pokaze jak to zamontowac

jakos tak:


potem tak:


nastepnie tak:


i na koncu mniej wiecej tak:



jesli mam sie za to zabierac po raz kolejny, to spoko - ale tanio nie bedzie..
!markos wyglada to jak ta malyna ,a jaki koszt? moze byc na pw
mysle, ze jakies 1500pln
podepne sie. czy te rdzenie sa do kupienia w Polsce ?
tak. markos je ma/moze miec
w polsce sa nie do dostania, ale tak - moge je miec. od reki nie mam, wszystkie mi wyszly, a bylo tego chyba 6 sztuk.
podepnę się pod temat, jakie doładowanie można na soft'cie uzyskać na jrsc? a ile można nim maksymalnie dmuchać? oraz jakie moce na sofcie można uzyskać montując go do b16a2? oraz co sądzicie co jest korzystniejsze w soft opcji turbo czy kompresor i dla czego?
co to znaczy "na sofcie" w wypadku kompresora, ktory konczy sie przy 0.9bar i bez chlodzenia nie pojedzie na niczym wiecej niz 0.5-0.6bar, a do tego przy zadnym z tych doladowan nie wymaga zakuwania silnika?
kompresor nawet na 0.9 bara nie potrzebuje kucizny? i jaka jest wtedy osiągana moc z takiego b16a2? a przez dodatkowe chłodzenie masz na myśli IC oraz chłodnicę kompresora o której pisaliście wcześniej? jeśli tak jakie są koszty takiego chłodzenia kompresora?
nie mam tego na mysli.

a ty jestes kolejnym a'la dlugi. zamiast cokolwiek poczytac, zeby wiedziec o co tak wlasciwie pytasz, to zadajesz pytania bez sensu. co to jest ic oraz chlodnica kompresora? jaka chlodnica kompresora?

i dlaczego nie umiesz czytac/ogladac ze zrozumienem? wkleilem zdjecia rdzeni laminova, a potem podalem moja cene za ich wstawienie.
Ej Markos odczep sie

na 0.6bara 215km 199Nm bez kucia.

Porównując ceny ,kompresor jest łatwiejszy w założeniu, i w sumie taniej wychodzi ale kto co woli, kompresor jest fajny bo ciagnie od dołu nie masz jakiejś dziury, problem jest z chłodzeniem przy większych doładowaniach.
!markos, ok czyli z tymi rdzeniami dwoma co pokazujesz na fotkach że wpakowałeś można dmuchać pełną mocą czyli 0.9 Bara tak? i jaką moc wtedy się osiągnie? oraz zastanawia mnie jeden aspekt jak bardzo zmieni się spalanie, bo np na soft turbo spalanie przy zwykłej jeździe się nie zwiększa, dopiero przy pałowaniu na turbinie jest większe... a jak to jest z kompresorem skoro on ciągnie od dołu wraz z obrotami silnika coraz bardziej to i pewnie nawet przy zwykłej jeździe auto spala więcej? ale czy znacznie?

oraz kolejna sprawa czyli max rozwojowość kompresora kończy się na 0.9 Bara? i jak chce się więcej mocy to już tylko turbo?
Nie wiem czy moge przytoczyć tu przykład osoby, która jakiś czas temu też chciała dmuchać 0,9 bara i kilka osób mówiło, że 0,9 bara to 0,9 bara nie ważne czy na kompresorze czy na turbo i będzie to za dużo na seryjny silnik. Nie wiem ile w końcu było dmuchane, ale osoba ta z tego co wiem skończyła bardzo szybko swoje seryjne b16.
z kompresorem tez mozna jezdzic na podcisnieniu, nikt ci nie kaze deptac w podloge z samego dolu i niepotrzebnie zwiekszac spalanie podczas normalnej jazdy.

nie ma rozwojowosci. 0.9-1bar z m62 to koniec, a do tego mocy mniej niz z tego samego doladowania z turbo.

schlodzony 1bar wladowany w b16 powinien dac ponad 260 koni, zalezy od reszty gratow. imo zabawa bez sensu jak sie chce wiecej niz 230 koni. potem juz tylko turbo, albo jakis rotrex.
spalanie wzrasta o jakis 1l/100km
ja pierdziele dlugi.. wez przestan pisac w technicznym i nie wydawaj takich ocen. dopoki jezdzisz na podcisnieniu, to spalanie nie wzrasta, bo silnik ciagnie takie same ilosci powietrza jak wczesniej, bez doladowania. jak jezdzisz na doladowaniu, to wzrasta sila rzeczy.
!markos, dzięki, Twoje odpowiedzi były mi pomocne w wyborze odpowiedniej drogi.

jednak brak rozwojowości zsuwa kompresor na drugi plan...
zamierzasz scigac sie na cwiare prolans?

bo 260 kuca z kompresora to i tak niezly killer... z lepsza reakcja na gaz i niezawodnoscia , o elstycznosci nie wspomne...
ja pierdziele dlugi.. wez przestan pisac w technicznym i nie wydawaj takich ocen. dopoki jezdzisz na podcisnieniu, to spalanie nie wzrasta, bo silnik ciagnie takie same ilosci powietrza jak wczesniej, bez doladowania. jak jezdzisz na doladowaniu, to wzrasta sila rzeczy.



przy mieszanej jezdzie MArkoskuskusku<bangin>
przy mieszanej jezdzie MArkoskuskusku<bangin>


długi, a czemu nie o 1,5l? Jednemu będzie palić 20, innemu 11. Na prawdę zastanów sie nieraz 5 razy odpowiadając na takie tematy
bo 260 kuca z kompresora to i tak niezly killer

szczegolnie z m62 jrsc. max co da sie uzyskac, no idealna sprawa.
moze cofnij sie troche.. przeczytales, ze 260 koni to jest max co uda sie uzyskac z dodatkowo chlodzonego jacksona? widzisz sens ladowac 1bar w b16 i je*ac sie z dodatkowym chlodzeniem, zeby miec 260 koni, czyli tyle, ile wychodzi z turbo na polowe mniejszym doladowaniu?
ma sens ,i ja sie bede w to ladowal.
moze nie bedzie to mega przewuj na cwiare,ale na kille na miescie w sam raz.

wiem ze to max ,ale pomysl ze dla niektorych to bedzie wystarczajaco.
zupelnie nie o to mi chodzi. chodzi mi o wykorzystanie wydajnosci danego sprzetu na max - to nigdy nie jest madre. w zadnej dziedzinie.
z tym sie zgadzam.ale czy Twoje turbo nie bedzie wykorzystywne na maksa?

1500 to cena z rdzeniami ?
300-350 koni z 3071r i zakutego b18c6 to max? lol.

tak, z rdzeniami. jak dokladnie sobie przemysle co i za ile, to ewentualnym zaintersowanym podam dokladna cene na pw.
Markos nie snij na jawie

Fawor opierałem sie na wypowiedzi Carlosa ktory napisal ze wzroslo mu mniej wiecej o 1l/100km jazda do 4tys o ile dobrze pamietam ale tez czasami przycisnał.
dlugi ku*wa blagam...
spalanie nie wzrasta na podcisnieniu.
Jednak gwizd rotorów prowokuje
Mi max 1 litr wzrosło jednak nigdy przy tankowaniu do pełna nie przekroczyło 11l/100
Inna kwetsia to dobre wystrojenie całego sprzętu bo bez tego nie da się latać.

Co do mocy to na prawde jest fajnie. Warszafka to inny swiat, tam 300hp to standard, jednak pełen profesjoanizm i doświadczenie w budowie aut w stolycy pozwala na robienie turbo burbo. Niestety wiele regionów w Polsce moze sobie pomażyć o dobrych i bezawaryjnych turbawkach bo nie ma ich kto robić. I dla nich jest np JRSC
Markos nalamuj swój świat i wskakuj do niego tam będziesz najmądrzejszy..bez urazy ale zejdz ze mnie...

tu chodzi raczej o dodatkowy pasek i ociazenie niz o jazde na podcisnieniu, ale co ja wiem przeciez ja sie nie znam...
Warszafka to inny swiat



a to w Polsce jest??
generalnie uwazam, ze nie ma co porownywac home made kompressor z IC a Jacksona....

uwazam ze sam Jackson w sobie to kupa... nie jeden sie stroil i niech sie wypowie jaka temepratura dolotu byla ?? wiekszosc nie moze wycisnac pelnej mocy z tego setupu bo temperatu dolotu jest za wysoka.... niektorzy podpinaja chlodzenie ciecza...
zreszta widac jak jacksony zmieniaja wlascicieli w polsce....

a homemade ma moze dluzsza droge do silnika... ale ma po drodze IC'ka, ktory naprawde duzo daje..... takim setupem mozna duzo wiecej wyciagnac z silnika...

przyklada carlosa D seria.... 214 koni czy jakos tak ... na 0,6 bara...
takze b16a2 na 0,6 bara + IC + homemade SC powinien dac ok 240 - 250 koni .... zalezy to oczywiscie od kompressora i od wielkosci IC'ka....

Markos pisze ze ze powyzej 230 koni to tylko turbo... nie zgodze sie z tym
a kompressor eaton m90 lub wyzsze modele...... ktore maja duzy potencjal??
niektorzy cisna spokojnie pod 400 koni na kompressorze...

Albo projekty z dwoma eatonami m62 ??? ktore dmuchaja bez problemu 1,5 bara nie meczac sie ??

pozatym chcialbym zobaczyc 350 konnego civica turbo na torze vs 350 konnego civic SC


pozdr
m90 albo wiekszy np. do b18? a gdzie go chcesz wlozyc? zamiast maski, czy zamiast silnika?

2 eatony m62? no to juz sie trzeba z glupim na glowe zamienic zeby pchac 2 kompresory zamiast jednej turbosprezarki..
hehe widać ,że każdy chwali swój wybór
tu nie chodzi o wybor, tylko o sens. wlozylbys 2x m62, ktore hooj wie gdzie wcisnac i z czego napedzic, zamiast jakiegos duzego turbo? toz to bzdura do kwadratu..
m90 albo wiekszy np. do b18? a gdzie go chcesz wlozyc? zamiast maski, czy zamiast silnika?



jak sie popiesci to sie zmiesci !!!




basta

no i teraz już muszę się wtrącić i poprę !Markosa nie ma co rzeźbić i robić prototypów i czegoś co nie wiadomo jak pojeździ, skoro w naszej okolicy większość młodych ambitnych ogarnia dosyć "fajnie" T , taki projekt o którym Ty mówisz jest owszem fajny , ale nie na dłuższą metę i nie na serujną demonstrację mocy , to można zrobić ale w jednym aucie i na pokaz. Jeśli ktoś chce upalac i mieć radochę, a nie tylko satysfakcję, to turbo i tyle !!!

aha skąd Ty wogóle jesteś że takie mądre rzeczy wiesz ,pochwal się opis coś itd. nie męć w głowie chłopakowi tutaj !
aha skąd Ty wogóle jesteś że takie mądre rzeczy wiesz



nie trzeba byc z wawy zeby takie rzeczy wiedziec ....

się rozpisałeś , ale i to dobrze , pokazujesz na co Cię stać i to Ci wolno

nie podoba mi się tylko że przy okazji krytykujesz innych , ktoś chce mieć auto jakie zamarzył więc robi po swojemu i nic Ci do tego (uważam że to jest jeden z niewielu na poziomie projekt profi) chce to i całe auto może wyanodować nawet !!!

a z mąceniem to właśnie to robisz , koszty będą drastycznie inne,
dostępność częsci - (minus)
zrobienie projektu -
robocizna -
żywotność -
itd. -

więc nie mów , proszę,
autor postu jak wiem nie ma ochoty wielkiej być na okładce gazety , ale chce latać żeby mieć z tego satysfakcję i to przeważa na rzecz Turbo !!!

pozdr
nie podoba mi się tylko że przy okazji krytykujesz innych



czy ja pisalem konkretnie o kims ??


sam piszesz o autach na pokaz powyzej... no to napisalem co uwazam za auto na pokaz....

ale nie ma co robic OT.....


a jakoś dziwnie mam poczucie "myśli" że cię znam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


koniec OT
na nikogo nie najezdzam , tylko sie udzielam w temacie....


najeżdżasz markosa za to, że nie zgadza sie z Twoim tokiem myślenia. Chcesz się 'kłócić' w sprawach technicznych - rozmawiaj na poziomie.

najeżdżasz markosa za to, że nie zgadza sie z Twoim tokiem myślenia.



co znowu najezdzam ... jedni bardziej klada nacisk na wyglad a drudzy mniej...
dla niego kompresor jest glupim pomyslem ale dla mnie anodowanie turbiny...
function over fashion....

Turbo jest fajne. Kompresor również.
Nie rozumiem Cię !markos - w kompresorze fajna jest charakterystyka krzywych mocy i momentu. Do miasta na upalanie wybrał bym kompresor - jeździłem autami z oboma systemami doładowania, więc wiem o czym piszę. Znacznie fajniej się jeździ mając cały czas zapas pod nogą, praktycznie z każdych obrotów masz fajne odejście.
Przy turbo fajny jest "strzał" mocy gdy turbina się napędzi i duże moce możliwe do uzyskania. Nie neguję tego, ale na miasto ok. 250KM do fajnego ganiania w zupełności wystarczy - a to jest do osiągnięcia nawet ja majkelu z chłodzeniem.
Argument żywotności jest tutaj nietrafiony, bo silnik lepiej zniesie liniowy przyrost mocy niż charakterystykę turbo. I nie piszę tutaj o kutych elementach, bo nie takie jest założenie.

Żeby nie było - nie chcę wywoływać wojny, nie jest to żaden atak i proszę tego posta w taki sposób nie odbierać. Peace
nie chciałem tego pisać , ale mój stan para-fizjolo-normalny w tej chwili mi na to pozwolił


NIECH TO JUŻ KTOŚ ZAKOŃCZY ,

czy ktoś tu ma władzę
jeżeli ktoś się zna na robocie wyspawa stelaż w jeden dzień, koszt założenia kompresora również wydaje się być mniejszy niż turbo i sam kompresor jest mniej awaryjny. nie przesadzajcie z tymi prześladowaniami.
sam kompresor jest mniej awaryjny

nie rozkladales i nie wymieniales w swoim wszystkiego, prawda..?
rozkładałem i wymieniałem ale teraz się już nie martwię o jego zużycie.
Jako że ja założyłem ten temat, to ja go skwituję
Kompresor jest super nie ma tzw. ,,strzała’’ i nie obciąża tak silnika, i jest od samego dołu, i nie potrzeba aż tak wielkiej ingerencji w silnik, ale są też minusy, duże koszta JRSC, bo tylko w takim rozwiązaniu można zostawić klimatyzację..
Właśnie, duże koszta JRSC, na gotowo to koszt ponad 10tys, turbo można zrobić spokojnie taniej…
Eaton oczywiście wychodzi taniej, ale nie mam zamiaru wywalać klimatyzacji, przecież nie po to kupowałem samochód z klimą żeby ja wywalać..
Nie wiem, nie znam się zbytnio na regeneracji kompresora, ale z tego co pamiętam Markos to robił ,i nie było kolorowo, z turbina jest łatwiej, a i też dostępność JRSC w PL nie jest taka jak turbo… kolejny problem to chłodzenie …w turbo nie ma takich problemów.
Tak wiem to nie temat gdzie porównuje się turbo do kompresora, jednakże tak jakoś się stało że zaczęliśmy porównywać.
Ja już podjąłem decyzję i wiem co będzie za wszystkie odpowiedzi, podpowiedzi i szyderkę dziękuję.
nie potrzeba aż tak wielkiej ingerencji w silnik

do softa tez nie potrzeba. nawet zadnej, a nie wielkiej.
do softa tez nie potrzeba.


który to soft za niższe ( a nawet niech będą podobne ) pieniądze wypluje ~40KM więcej. Strasznie mnie dziwią wypowiedzi, że na kompresorze nie ma 'strzała'. Sami chwalicie, że kompresor nie ma laga, więc ( powiedzmy ) 200Nm przy 3k rpm to nie jest dla silnika strzał? Bo wg mnie jest i to dość znaczny. Nie powielajcie ślepo przeczytanych wydumek, przeanalizujcie sobie chociaż kilka wykresów z JRSC i porównajcie 'zajebistość' charakterystyk...
eee... bzdura z tymi 10k za JRSC...
eee... bzdura z tymi 10k za JRSC...



nie...policz sobie wszystko, a bedziesz miał wynik $$
uzywka...
uzywka 4500zł, wtryski 400zl, pompa paliwa 300zł, przejsciówka 250zł, komp400zł, strojenie 700zł, zegary 800zł, chłodzenie 1500zł, sprzegło 1000zł, wydech 1500zł, dolot 200zł, robocizna 2000zł. o czymś zapomnialem??
no mozna troche taniej nie przesadzajmy

bo spieka mozesz sobie zrobic w wawie za 350zl... i daje rade.
pompa paliwa do 250konikow nie jest konieczna... choc zalezy od jej stanu...
kompa nie wszyscy kupuja... bo czesc ma juz orginalnie p27 lub p30.
a robocizna... to zalezy , kto ile sam umie zrobic...
z reszta cen jak najbardziej sie zgadzam
przy 250Km pompa na 90% bedzie potrzebna, te spieki podobno super nie są, kompa i tak jeszcze trzeba przerobić, a jeżeli sm ktoś nie grzebie to 2 tyski to jest minimum i po dobrej znajomosci
o czymś zapomnialem?

jedynie o tym, ze 3/4 z rzeczy, ktore wymieniles nie jest potrzebna na podstawowe cisnienie doladowania z zestawu jrsc do b16/b18.
czyli ile w końcu??? najlepiej nich sie wypowie osoba która robiła taki mod!!!
witam panów za tydzień zaczynam montaż JR do b18c6 w integrze dmuchnięcie ok 0,4 bar chętnie opowiem z jakimi problemami się spotkałem , jakie koszty się narobią na gotowo i co tym uzyskam [bez przypuszczeń] pozdro
czyli jak będziesz montował JR to podaj jakie koszty już poniosłeś!
ja już założyłem i to były moje koszta.
czyli ile w końcu??? najlepiej nich sie wypowie osoba która robiła taki mod!!!



mowa tylko o JRSC czy tez homemade + IC ??
zakladalem kompresor do b16a2

JRSC caly zestaw 4000zl ( uzywka )
wtryski z boxem 400zl
montarz ze strojeniem 1500zl
sprzeglo ( w tej pozycji popelnilem zonka ) 500zl ( spiek )

z silnika nietrzymajacego serii ~148ps wyszlo mi 215ps ( 0,55bara na seryjnym wydechu)


Razem ~6500zl

Z tego co wiem pompa potrzebna przy >250ps ( Kaczka mial 250ps T bez pompy i jezdzil )


no dobra
Prosze, JRSC od markosa z rdzeniami w moim EG9.
Na seryjnym wydechu, a koncowy to chyba zVTEC-E wastawiony, wszystko seryjne.
Temp pomiaru 32stopnie więc duzo. Dołdowanie standardowe 0,4bara
Temp w dolocie przy strojeniu ok 60stopni.



Na prawde jest fajnie. Na miescie cięzko trafic na auto które moze mi złoć tyłek. Na trasie można latać jak automatem. Ja osobiscie jestem bardzo zadowolony, a jak widać to dopiero początek
czytalem caly temat i troche szitu narobiliscie , wiec chce zapytac wp[rosrt , pod kompresor nie kuje sie silnika ? a jesli tak to dlaczego ? w jaki sposob kompresor jest lagodniejszy dla silnika od turbo ? czy chodzi wlasnie o liniowy przyrost mocy jak pisal kolega wyzej ?
tak wiecej widac:


podlez, podlaczyliscie juz obieg wody w dobra strone?

chcesz to zakuj ygor. nie chcesz, to nie kuj. zalezy pod jaki kompresor i jakie doladowanie.
tyle to moglem sobie sam powiedziec ... chodzi mi o JRSC i doladowanie doladowanie powyzej 0,5 bo wiem ze te 0,5 to chyba zestaw daje seryjnie bez zmiany kolek i mozna to zrobic na seryjnym silniku, nie myle sie ? a co z wiekszym doladowaniem ?
to samo.

tak samo z turbo. nawet jak ladujesz 1bar to mozesz, ale nie musisz
dziekuje
to samo.

tak samo z turbo. nawet jak ladujesz 1bar to mozesz, ale nie musisz



!markos chcial powiedziec ze jesli dmuchasz wiecej ,to warto zakuc ,bo jest szansa ze cos sie wysra

z tego co sie orientuje 250 kuca w b16 na seryjnych gratach to juz stapanie po cienkim lodzie...
zrozumialem
dla niego kompresor jest glupim pomyslem ale dla mnie anodowanie turbiny...
function over fashion....

mialem nie odgrzebywac, ale jak czytam takie pierdoly, to az mna rzuca o sciane..

1. anodowanie jest zajebiscie function, bo dzieki temu element jest calkowicie odporny na pozniejsza korozje i bardzo odporny na zarysowania
2. anodowanie kosztuje mnie najczesciej 0pln i troche czasu

porownanie anodowania zimnej strony sprezarki do instalacji kompresora w miejsce pompy klimatyzacji jest tak glupie, ze chyba nikt jeszcze na tym forum nic glupszego nie wymyslil
ok , a gdzie najlepiej(u kogo?) zestroić JRSC,jestem z podkarpacia i wszędzie daleko
Doktor, Warszawa
Umawiasz sie na jakis weekend i tyle.
300zl za wache, ewentualnie 200zl za hotel to stosunkowo niewielki wydatek przy takim projekcie. A masz pewnosc, ze nie detonujesz silnika przez kiepski program.
poza hondata mamy tez crome, ktory tak samo swietnie sie do tego nadaje i jest tanszy, tez nic nie wybuchlo i tez w warszawie.

poza tym spoon - chyba nie wyobrazasz sobie takiej podrozy niewystrojonym autem na kompresorze..?
Zajrzyj w moj podpis.
mając zegar doładowania, wydaje mi sie że spokojnie można dojechać do wawy na podciśnieniu.
poza tym spoon - chyba nie wyobrazasz sobie takiej podrozy niewystrojonym autem na kompresorze..?



ja bedzie jechal na niskich obrotach to nie powinno sie nic stac...
zalezy tez, czy wtryski przekladales... choc sonda powinna reagowac i dawkowac w miare dobrze paliwo...
A najlepiej jak wyslesz kompa osobie ktora bedzie cie stroic... niech wgra ci mape wstepna pod twoj setup ... pod dane wtryski itd i ci go odesle. Wtedy bez obaw mozesz dojechac, oczywiscie bez palowania... zreszta jak bedziesz mial EGT to widzisz mniej wiecej czy cos jest nie halo...
ok , a gdzie najlepiej(u kogo?) zestroić JRSC,jestem z podkarpacia i wszędzie daleko



A kuki nie ogarnie strojenia?? Z tego co wiem to posluguje sie Crome, a i mial bys dosc blisko.
Wtedy bez obaw mozesz dojechac


bardzo mocno niekoniecznie, bo nawet po wstepnym przekalibrowaniu mapy pod nowe wtryski komp może wyrzucić błąd 43 i 'laweta welcome to'
no moze wyrzucic... na seryjnych wtryskach tez dojedzie bo wyrabiaja na niskich obrotach... poprostu nie mozna cisnac...
Pytanie związane z kompresorem więc nie zakładam nowego wątku.. Czy D seria z kompresorem zmieści się w budzie 4 gen.. jak patrze na fotki widzę, że nie ma tam za wiele miejsca.
miesci sie
miesci sie



Podziękował
a czy w civicu z kompresorem eaton m62 mozna polaczyc z turbo ?? teoretycznie jest ciagniecie od dolu i strzal na wysokich lecz jak wyglad to w praktyce ?? mija sie z celem ??
widzialm cos takiego w nowszych autach wiec pytam

jezeli eaton m62 posiada lozysko to chyba jak sie go wylaczy to bedzie mozna dojechac do wawy na seryjnym ecu ??

i ostatnie pytanie montujac kompresor tak jak Przema72 ze kreci sie w lewo nadal trzeba rezygnowac z klimy ??

nie bluzgajcie mnie pytam sie bo widze ze ogarnieci sa ludzie w tych tematach i mysle ze z tych pytan tez skorzysta nie jedna osoba
Ramzees, eatona można połączyć z turbo w sumie w każdym aucie - kwestia upchnięcia go pod maskę i odpowiedniego montażu na strojenie bez problemu możesz dojechać autem, wystarczy że pojedziesz na seryjnych wtryskach i z wyłączonym kompresorem lub z założonym seryjnym dolotem a na miejscu zmieniasz wtryski i włączasz kompresor lub zakładasz dolot z kompresora / intercoolera na przepustnice. Co do klimy to nie musisz z niej rezygnować kwestia jest tylko tego typu żebyś tak zamontował kompresor żeby się zmieścił razem z klima i możesz dać po prostu dłuższy pasek klinowy który napędzi naraz klime i sc
klimatyzacja, kompresor i turbo? pomyslowego dobromira trzeba do tego zatrudnic, bo kazdy inny polegnie...
aż tak to może nie ale turbo + sc wykonalne Klima + sc duża rzeźba ale też by upchnął
sebas_g chcesz powiedzieć, że do nadwozia 6 gen. z b-serią da się włożyć kompresor (oczywiście poza JRSC) pozostawiając klimę???
comptech coś ci mówi?
comptech coś ci mówi?



Niewiele... ale pewnie jest to gotowy kit podobny jak oferuje JR. Do tej pory w tym wątku przewijało się głównie rozwiązaie homemade SC + IC. Stąd moje pytanie... jakim cudem w 6 gen. z b-serią, nawet z dużą rzeźbą upchnąć takie rozwiązanie! Moim zdaniem jest to niemożliwe! Jeżeli się mylę to mnie poprawcie...

tak wyglada, calkiem fajne rozwiazanie
dobra, zjebałem. miałem na myśli Vortecha:
dobra, zjebałem. miałem na myśli Vortecha



Najlepszym się zdarza...
Jak przeczytałem Twojego posta to pomyślałem o rozwiązaniu Vortecha... dopiero po chwili dotarło do mnie, że napisałeś Comptech. To rozwiązanie znam, ale jak wiemy nowy kit kosztuje worek pieniędzy!
ale jest bardzo wydajny. jest jeszcze jedna firma mające podobne rozwiązanie, ale kompresor montowany jest zamiast klimatyzacji. tak samo wydajny diwajs.
stosując vortecha realne jest posiadanie wspomagania, klimy, kompresora oraz turbo.
seremaq, wychodzę z założenia że jak się popieści to się zmieści Można sc zamontować z napędem na takim wydłużonym wale i odsunąć go od klimy. Tylko że rzeźba straszna
ale pamietasz ze tam jeszcze jest kolektor wydechowy?
stosując vortecha realne jest posiadanie wspomagania, klimy, kompresora oraz turbo


Z tym się zgodzę... tylko, że to by była chyba sztuka dla sztuki!

Pati, kolektor można wyspawać samemu...

Zmieścić się pomieści ale tak jak napisałem rzeźba straszna i dobry magik jak np Przema72 musiałby to robić U niego pod maską nawet nie ma miejsca żeby rękę wsadzić a kompresor śmiga
seremaq, wychodzę z założenia że jak się popieści to się zmieści Można sc zamontować z napędem na takim wydłużonym wale i odsunąć go od klimy. Tylko że rzeźba straszna



mysle ze, jak przerobi lape od klimy to powinna wejsc klima + SC .
Jedno na drugim .

Najwiekszy problem by byl z chlodnica klimy....
trzeba by ja wepchac przed chlodnice wody... wiec jest opcja ze silnik zacznie sie za bardzo grzac... ale jakby zalozyl szersza chlodnice to mysle ze dalaby rade.

Troche dlubania... ale jak komus zalezy na klimie to czemu nie...
i gdzie ta szersza chlodnica wody? tam gdzie jest kompresor i tam gdzie wczesniej byla chlodnica klimy..?
W szerszej chłodnicy będzie można przecież wyciąć otwór na kompresor
nie wiem gdzie wy macie problem u mnie by się zmieściła dużo miejsca zostało
i gdzie ta szersza chlodnica wody? tam gdzie jest kompresor i tam gdzie wczesniej byla chlodnica klimy..?



za chlodnica klimy, czyli na orginalnym miejscu. w 6 genie jest opcja wlozyc chlodnice klimy przed zwykla chlodnice, nie wiem jak w 5 genie, ale chyba tez jest na tyle miejsca
przecież niekoniecznie trzeba umieszczać kompresor gdzieś na dole

z klima i wspomaganiem kompresor można umieścić nad kolektorem wydechowym , lub zrobić wałek i umieścić go tam gdzie seryjna puszka filtra , wszytko sie da

tutaj w mazdzie kompresor umieszczony zamiast filtra powietrza , przy tamtym silniku my mamy prawie pusto pod maską
http://www.zoopedup.com/b...-enginepic0.jpg
Przema72 jak dasz radę upchnąć w EK4 z klimą Eaton'a M62 + IC... to w przyszłym roku przyjeżdżam na montaż

Odświeżę trochę temat...Bo szukam i nie mogę znaleźć(lub źle szukam)...Ile może nadmuchać Eaton M62 w B16A2...Znajomy przymierza się do takiego zestawu i czekamy na jakieś pomocne opinie lub sugestie:


Silnik: B16a2 - Świeżo po remoncie
- Eaton M62
- Wtryski Prelude 310cc lub 440cc RC(zależności od budżetu)
- Intercooler Iveco lub Sprinter
- Blow Off Greedy Style lub F1Z
- Gruba Chłodnica Wody Alu
- Kolekotor 4-2-1 2.5" + pełen przelot 2.5"
- Stożek Fujita
Napęd:
- Skrzynia S9B LSD
- XTD STG.3 + Lekki Zamach Fidanza
Elektonika:
P30 + Crome
Zegary: Boost,Oil Press&Temp, Water Temp,EGT-Auto Gauge SM Peak

W chwili obecnej po dolocie Cai Fujita i Wydechu z kolektorem 2.5" jest 177km i 182Nm oleju między wymianami nie ubywa w ogóle...Dodatkowo zrobione jest przeniesienie napędu wypisane u góry...
podróbki kompresora nie było? bedzie sie wyróżniał od reszty towarów...
Ile może nadmuchać Eaton M62 w B16A2

bzdurne pytanie. a ile mozna nadmuchac w seryjny silnik? 1 bar i czekac az cos wyjdzie bokiem?
podróbki kompresora nie było? bedzie sie wyróżniał od reszty towarów...



Może po prostu nie każdy ma sporo kasy aby od razu zrobić wszystko profi...

Jak widać po kilku projektach na tym forum nie wszystko musi być HKS,Greedy itp.za grube pieniądze aby dawało radę...

Bardziej chodziło mi o informacje czy M62 nadmucha 0.5bara,ale już wiem że zrobi to bez problemu
skoro w zestawie jacksona dmucha tyle, a nawet wiecej, to i w innej konfiguracji tyle nadmucha. pewnie nawet z lepszym skutkiem. tylko niech nie kreci sie w dupe strone....
czyli albo jackson albo vortecha tylk oze ceny tych zestawow troszke kosztuja a nie daloby sie np zamontowac eatona tak samo jak jackosona ?? bo klimy nie chce sie pozbywac
jackson racing to najzwyklejszy eaton z zestawem montazowym. nie podejrzewam, zeby komukolwiek chcialo sie za rozsadna kase wyprodukowac kolektor ssacy taki jak w zestawie jackson racing, a wiec nie - zamontowanie eatona tak jak w zestawach jackson racing nie jest mozliwe bez poniesienia duzych kosztow (zapewne wyzszych niz zakup calego kompletu jr).

ps.
to nie jest po polsku:
!markos, dziekuej za wyczerpujaca odpowiedz a tamto co nie jest po polsku chopdizlo mi o to ze caly kit JR lub vortecha jest 3 krotnie wyzszy niz eatona teraz mysle ze napisalem po polsku

czyli generalnie jak komus sie zpesul kompresor to moge od niego kupic caly zestaw i wsadzic eatona i bedzie smigac ?
tylko niech nie kreci sie w dupe strone....



Co Ci przeszkadza to że ktoś kręci kompresorem w lewo a nie prawo skoro nie ma to żadnego negatywnego skutku i już nie raz było udowodnione? Nie wiem jaki masz z tym problem... silnik Hondy też się kręci w lewo a nie w prawo jak wszystkie inne i działa

skoro nie ma to żadnego negatywnego skutku i już nie raz było udowodnione?

zmierzyles to, czy tak ci sie wydaje?
sebas_g napisał/a:
skoro nie ma to żadnego negatywnego skutku i już nie raz było udowodnione?
zmierzyles to, czy tak ci sie wydaje?



widze ze dalej rozkmina z tym
tak jak mowilem , z Eatona pisali ze jedyny minus krecenia w druga strone to lekko wyzsza temperatura.

Zreszta patrzac na auta ktore maja zalozonego Eatona (krecacego sie niezgodnie ze strzalka na obudowie ) nie widze jak narazie zadnych problemow... nikt nie narzeka na jakies przegrzewanie sie, spadek mocy itd itd... tylko wszyscy maja banana na pysku

Wiec nie wiem po co dalej ta rozkmina... w najgorszym wypadku, jakby mi sie mial spierdolic po 4 latach uzytku to kupie nowy.... lub wymienie jakis element ktory ulegl zniszczeniu poprzez nasze bezmyslne i niepoprawne uzytkowanie jednostki

ja jestem zdania ze Eaton choc sie kreci w druga strone to i tak bedzie mniej zawodny niz turbo.....
ja jestem zdania ze Eaton choc sie kreci w druga strone to i tak bedzie mniej zawodny niz turbo

bardzo ciekawa teoria, moglbys ja czymkolwiek poprzec?
Markos nie chodzi mi o turbo wysokobudzetowe takie jak ty masz.
Tylko zlozone turbo sredniej klasy... Patrzac po forach to czesto widac ze cos sie wysralo po czasie....
Zreszta kompressor wymaga mniej uwagi niz turbo...
Patrzac nawet na to ze:
-nie musisz schladzac kompressora po jezdzie,
-nie musisz zwracac uwagi na olej, zeby sie nie zartarl.. A w turbo nawet zle ulozony przewod od oleju potrafi narobic wielkie szkody
-kompressor ci dmucha caly czas stala dawke powietrza (mowa o tych mniejszych typu eaton m62 bez boostcontrolera) , takze nie ma obawy ze np. Wastegate sie spierdoli i nagle turbina dmuchnnie wiecej niz powinna
Tylko zlozone turbo sredniej klasy... Patrzac po forach to czesto widac ze cos sie wysralo po czasie....


po turbo wysrywają się rzeczy mechaniczne, a nie same turbiny To, że ktoś nie potrafi założyć odpowiedniego smarowania to kwestia montażowa, tak samo, jakby np Przema nie potrafił rozkminić nieprzecinania paska.

Patrzac nawet na to ze:
-nie musisz schladzac kompressora po jezdzie,
-nie musisz zwracac uwagi na olej, zeby sie nie zartarl.. A w turbo nawet zle ulozony przewod od oleju potrafi narobic wielkie szkody
-kompressor ci dmucha caly czas stala dawke powietrza (mowa o tych mniejszych typu eaton m62 bez boostcontrolera) , takze nie ma obawy ze np. Wastegate sie spierdoli i nagle turbina dmuchnnie wiecej niz powinna


a te argumenty to w ogóle...

1. silnika po katowaniu nie musisz schładzać?
2. nie musisz kontrolowac poziomu oleju w silniku?
3. od tego są boost cut'y ustawiane przez strojącego.
i jak widac kazdy ma odmienne zdanie... wiec nie ma co dyskutowac na ten temat

jak masz kompresor, to tez gasisz dopiero po tym jak spadnie egt, right? czy palujesz, czekasz 20 sekund i gasisz nie patrzac co mowi zegar?
jak masz kompresor, to tez gasisz dopiero po tym jak spadnie egt, right? czy palujesz, czekasz 20 sekund i gasisz nie patrzac co mowi zegar?


oj tak tak , EGT zazwyczaj spada dłużej niż 20sek, ale pan brednie piszesz ,
no i nie wiem tak naprawdę na co mam czekać z tym egt ? żeby mi si wydech nie przepalił ? bo egt po zdjęciu nogi z gazu spada po 2-3 sekundach
krzyczysz tylko hasłami "nie w lewo " " nie to , nie tamto " a nic z tych rzeczy nie podpierasz choćby teoriami z mechaniki , ja już dawno nie traktuje cie poważnie
w turbo egt spada zazwyczaj duzo dluzej niz 2 sekundy po zdjeciu nogi z gazu. w kompresorze spada ci od razu po odjeciu gazu? no coz.. czlowiek cale zycie sie uczy i nie musisz tak sie od razu podniecac, ze nie traktujesz mnie powaznie. to chyba nie ma za duzego zwiazku z tematem?

ty poparles teoria z mechaniki: "bo w eatonie mowia, ze bedzie sie tylko mocniej grzac". a w skunku mowili, ze tuleje w ich wahaczach sa niezniszczalne i nie ma opcji, zeby wykruszyly sie tak jak u mnie. i co z tego? ze tak powiem.. gowno.
w turbo egt spada zazwyczaj duzo dluzej niz 2 sekundy po zdjeciu nogi z gazu


mi sie wydawało ze rozmawiamy o kompresorze ale cuż widać jak zwykle sie myliłem
a egt w turbo spada wolniej bo turbo grzeje sondę i kolektor

bo turbo grzeje sondę i kolektor

przepraszam.. co robi turbo? moze mam pokazac zdjecie gdzie jest kolektor, termopara, a gdzie sprezarka?
Przema zrob oddzielny temat w dziale technicznym odnosnie krecenia sie kompressora w druga strone z fotkami. Jezeli oczywiscie jeszcze masz checi

Ja juz widzialem ten temat i naprawde szacun
nie nie będę robił nowego tematu to jest bezcelowe i w sumie mi sie nie chce

przepraszam.. co robi turbo? moze mam pokazac zdjecie gdzie jest kolektor, termopara, a gdzie sprezarka?


no jest taki termin przewodnictwo cieplne metali , owijasz kolektor w bandaż i pięknie trzyma temperaturę , a rozgrzane tubo ładnie tą temp podtrzymuje i wydaje ci sie ze egt długo jest wysokie , a ty ze już nie masz sie kogo i czego czepiać to uczepiłeś sie egt w kompresorze ,
ale znów pisze a miałem sie nie odzywać
-nie musisz schladzac kompressora po jezdzie,

ja moze odniose sie do chlodzenia turbo bo to juz w mity rozne obrasta. owszem, turbo nalezy schlodzic ale tyczy sie to glownie ostrego upalania. w normalnej codziennej jezdzie jesli wiem, ze za 0,5-1km koncze trase to jade sobie bardzo spokojnie, parkuje, wylaczam silnik. zawsze robie tak samo i turbo ostatnio przeszlo inspekcje - stan idealny!
jest taki termin przewodnictwo cieplne metali , owijasz kolektor w bandaż i pięknie trzyma temperaturę , a rozgrzane tubo ładnie tą temp podtrzymuje

jak przylozysz do korpusu termopary temperature, to wskaznik pokaze ta temperature - czy to wlasnie chciales napisac? bo wiesz.. koncowka termopary to od kolektora i sprezarki nie ma jak sie nagrzac.. no chyba, zeby gaz lecial w druga strone.. to moznaby sie zastanowic.. ale nie leci.
markos, ale przeciez cały zestaw turbina+kolektor, nawet po odpuszczeniu gazu, cały czas emituje ciepło, ponieważ materiał został rozgrzany przez przepływające spaliny. Emituje je do wewnątrz, ponieważ z zewnątrz jest szczelnie owinięty bandażem. Dlatego też zaraz po odpuszczeniu gazu EGT nie spada lawinowo, trzeba poczekać, aż oba elementy się wychłodzą dzięki temperaturze spalin, tym razem niższej niż temp. w/w. Termopara po prostu ją czyta, nie rozróżni czy pochodzi ona ze spalin czy kolektora i turbiny.
grzeje sie od gazu w kolektorze. nie od sprezarki, ktora jest dalej i nie moze fizycznie podgrzac termopary, bo kierunek przeplywu jakby troche sie nie zgadza.

to teraz ciag dalszy, bo sam jestem ciekaw - czym rozni sie nagrzewanie kolektora do wolnossacego i kolektora do doladowanego? czy kolektor do wolnossacego nie nagrzewa sie do wysokich temperatur i nie trzyma ich tak jak kolektor pod turbo? bo nie rozumiem w czym moze sie to roznic.
A ja to wszystko tak sobie czytam i dalej niewiem jakie jest zło kręcenia sie kompresora w złą strone, i jaka może być jego awaryjność bo mam taki rozebrany w domu i z jego budowy wynika ze powinien mieć lepszą wydajność kręcąc sie normalnie ale na forum CRX ktoś to sprawdzał i kręcac sie w lewą strone była minimalnie mniejsza wydajność a co do samej awaryjności to raczej jak pisano wcześniej to co tam sie może zepsuć?
Turbo w seryjnych samochodach jest częst awarią głównie przez zawczesne gaszenie silnika ponieważ po zgaszeniu wirnik sie kręci a smarowanie ustaje po zgaszeniu silnika
nie od sprezarki, ktora jest dalej i nie moze fizycznie podgrzac termopary, bo kierunek przeplywu jakby troche sie nie zgadza.


a kolektor nie może się nagrzać od rozgrzanej do czerwoności częsci gorącej turba?
grzeje sie od gazu w kolektorze. nie od sprezarki, ktora jest dalej i nie moze fizycznie podgrzac termopary, bo kierunek przeplywu jakby troche sie nie zgadza.


no akurat fizycznie podgrzać sie może ponieważ :
- nagrzana turbina i kolektor emitują promieniowanie podczerwone i nawet gdyby termopara miała izolowaną obudowę to ogrzewała by sie od promieniowania i tu kierunek przepływu gazów niema nic do tego
- termopara jako czujnik jest zamontowana w metalowej osłonie ta znów jest przykręcona do rozgrzanego kolektora i wspomniane przewodnictwo cieplne metali robi swoje
robie remont b16a2 i zastanawiam sie zanim wszystko poskładam czy nie założyć później kompresora i mam takie pytania:

ile można wycisnąć mocy z b16a2 + eaton m62 z chłodzeniem ??
Jaka skrzynia będzie lepsza w tym przypadku ? ta a b16a2 czy dłuższa ze szperą z b18c4? Opłaca sie zmieniać korby i tłoki czy stopień sprężenia w b16a2 będzie optymalny pod kmpresor eaton m62 ?
250-260, ale albo pojezdzi, albo sie popsuje, to juz duza moc jak na seryjne b16. cr odpowiednie. skrzynia jaka wolisz.

dol zmienia sie glownie po to, zeby byl mocniejszy, a przy okazji po to, zeby odprezyc. raczej nie odwrotnie.
a na kutych tłokach celować w seryjne cr czy odprężyć ??
wiadomo ze odprezyc
jak pod male doladowanie to nie widze powodu do znacznego odprezania. do kompresora nie potrzeba tak samo niskiego cr jak do turbo.

(a jak widac u mnie tloki dobrane pod kompresor, nie odprezajace mocno, dzialaja rownie dobrze na wyzszym doladowaniu i z turbo)
do kompresora nie potrzeba tak samo niskiego cr jak do turbo.


dokladniej z jakiego powodu? Bo z kompresora nie bedzie sie krzesać tyle mocy co z T?

mi tez nie uklada sie to w jakas dobrze zgrana calosc, ale gdzie nie spojrzysz - wszedzie pisza, ze do kompresora nie trzeba odprezac az tak jak pod turbo.

imo wyzsze cr nie powoduje jedynie przesuniecia stuku, a takze to, ze silnik lepiej zbiera sie z dolu.

aha - ciezko powiedziec jak mam wystrojony silnik, sadze, ze do granicy daleko, na prawym siedzial dobry bezpiecznik
imo wyzsze cr nie powoduje jedynie przesuniecia stuku, a takze to, ze silnik lepiej zbiera sie z dolu.


wyższe CR to przyspieszenie wystąpienia stuku, a więc wada. Lepszy dół przy wyższym CR jest zaletą. U Ciebie w jednym zdaniu zabrzmiało jak kumulacja zalet

A z bezpiecznikiem to wiadomo - zawsze lepiej, żeby wybuchnął on, a nie silnik
chodzilo mi o to, ze poza tym, ze przesuwa granice stuku (w ta mniej pozadana strone), to przypadkiem poprawia tez reakcje na dole.
mi tez nie uklada sie to w jakas dobrze zgrana calosc, ale gdzie nie spojrzysz - wszedzie pisza, ze do kompresora nie trzeba odprezac az tak jak pod turbo



bo to prawda , zobaczmy charakterystyk pracy turbo :
doładowanie ustala zawór WG , turbo napędzają spaliny , wiec ustawiamy np 0.5 bara i turbo ładuje 0.5 bara a jego największa skuteczność przypada na moment maksymalny obrotów silnika , jak wiadomo moment maksymalny to wartość kiedy efektywność napełniania cylindrów równa jest 100% ,wiec w tym punkcie mamy punkt najsilniejszego ciśnienia wybuchu przy najmniejszych obrotach

natomiast kompresor działa inaczej , jego doładowanie jest uzależnione od obrotów ale też pośrednio od zapotrzebowania silnika na powietrze , kompresor ładuje liniowo ale silnik nie pobiera liniowo , w efekcie tam gdzie silnik ma 100% napełniania tam boost będzie spadał , a powyżej i poniżej gdzie skuteczność napełniania jest mniejsza boost będzie większy , czyli przy średnim booscie 0.5bara , cr może być większe dla kompresora niż dla turbo ponieważ przy maksymalnym napełnianiu boost zmaleje

oczywiście dla kompresorów rootsa nie trzeba aż tak bardzo odprężać bo trudno jest przekroczyć 0.8 bara
przema - z czego wyssałeś teorie doładowania turbosprężarką?
spaliny owszem napędzają sprężarkę, ale to nie działa tak, że albo ładuje nic albo cisnienie zadane na wg. turbo też się rozkręca i na pełnym bucie od samego dołu doładowanie rośnie aż osiągnie maksymalne zadane ciśnienie. jeśli jedziesz na 'półgazie', spokojnie można się poruszać na podciśnieniu. tu doładowanie zależy od ilości spalin, a nie od obrotów jak to jest w kompresorze...
hehe źle mnie zrozumiałeś ;] ja pisałem to w kontekście otwartej przepustnicy na maxa , tak jak to się odbywa na hamowni 2 tyś rpm i wyciągamy charakterystykę do odcinki
jak wiadomo moment maksymalny to wartość kiedy efektywność napełniania cylindrów równa jest 100%


Nie jest równa 100% tylko jest najwyższa z możliwych do osiągnięcia
Nie jest równa 100% tylko jest najwyższa z możliwych do osiągnięcia


wiadomo ze nie jest , ale rozmawiamy o tym tylko teoretycznie wiec można się tą wartością posłużyć

nie wiem gdzie ty przeczytałem ze wsp napełniania mniejszy niz boost , nigdzie tak nie napisałem , napisałem osobno o booscie a osobno o wsp napełniania


aj, fakt. Zwracam honor.

ale to jest 0,7 bara czy nie? Dążysz do tego, że kompresor przy tym samym booscie co turbo wytwarza ładunek o mniejszej gęstości?


nie no po prostu w celach objaśnienia trochę to podkoloryzowałem ,
może posłużę się przykładem z moich projektów
3tyś-0,4b
4tys-0.6b
5tys-0.5b
6tys-0.55b
7tys-0.6b
8tys-0.7b

po wskaźniku można by wywnioskować ze doładowanie jest 0.6 bara , natomiast tam gdzie największe ryzyko stukowego czyli przy momencie maksymalnym tam doładowanie chwilowe jest 0.5 bara , natomiast potem kompresor podbija ładnie wykres ładując 0.7 bara przed odcinka
turbo by tu ładowało tyle ile ustawimy ponieważ za doładowanie odpowiada WG , a doładowanie kompresora określa różnica ilości "wypychanego" powietrza przez kompresor do ilości jaką silnika jest w stanie zassać
czyli upraszczając wyższe CR może nadgonić tam, gdzie kompresor nie daje rady.. ?

Tendencja do spalania stukowego niekoniecznie występuje tylko w punkcie maksymalnego momentu obrotowego.
no nie tyle co nie daje rady tylko wynika to z jego charakterystyki , która raczej jest korzystna ponieważ rozpłaszcza wykres , wiesza korzyść jest gdy nm nie jest dużo ale są w szerokim zakresie , niż jakiś nagły skok potem spadek

zresztą jest tyle innych jeszcze rożnych czynników ze chyba żaden człowiek nie jest w stanie tego jednoznacznie rozkminić



głowny czynnik to polskie paliwo !!
polecam wystrojic jakiegos softa na waszce z UK choc by dla frajdy

[ Dodano: 2010-01-28, 00:21 ]
qowax, specjalnie pojade do UK po waszke żeby wystroić sobie na niej auto dla frajdy
a v-power na shelu to zabraklo ?? jedyne paliwo ktore nie jest produkowane w polsce i chyba taniej niz jechac po wache do UK
co nie znaczy ze w polce go nie ochrzcili.
haha tak się składa pracuje na shellu i vpowera mi pod dostatkiem

tylko racing nie jest produkowany w Polsce - reszta to te same paliwa co na orlenie i bp...
pytanie z troszke innej beczki ma ktoś jakieś foto pogladowe gdzie widać róznice między m62 a m90 chodzi mi tu o gabaryty o ile m90 jest większy od m62 no i jak to sie ma z wydajnością przykładowo m62 dmucha ok 0,6 w d serii a ile dmuchnie m90 ??
w d serii przy kółku pasowym z z6 i kółku kompresora 4,2 cala nadmucha 18 psi.

przy max swoich obrotów po zabawie kółkami nadmucha i 30psi