Hej,
noszę się ze zmianą amortyzatorów w EK4. Czy ktoś może coś powiedzieć na temat tych amorków ? Jak z ich twardością, czy jest spora przepaść pomiędzy nimi a tymi z zestawu 1130 z regulacją twardości ?
Ich ustawienie fabryczne odpowiada dużo twardszemu od serii czy może zbliżonemu bardziej do " tapczana" ? Dodam, że mam obecnie sprężyny APEX -50mm i przydałoby się coś twardszego o krótszym skoku.
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
rojass
Ja mam Str.T w coupe EJ8, zmienione było z zupełnej serii. Porównując do tego co było, to siadło 25-30 mm (katalogowo "do 35") i się odczuwalnie poprawiło prowadzenie. Czuć, że jest sztywniej, ale głównie na zakrętach i przy hamowaniu. Jeśli chodzi o nierówności i koleiny, to są trochę bardziej wyczuwalne i auto się bardziej przechyla przy małej prędkości. Przy większej prędkości, tak pow. 50kmph, mam wrażenie że lepiej wybiera małe nierówności, a zakręty pokonuje nieporównywalnie lepiej. Jeśli chodzi o komfort codziennej jazdy, to moim zdaniem jest dobrze, a jeżdzę po Wrocławiu

1110 od 1130 różnią się regulacją odbicia i frezami do ustawienia wysokości (tylko po demontażu amora). Ponoć twardość 1110 jest jak ustawienie w połowie w 1130, sprężyny są te same. Do codziennej jazdy moim zdaniem StrT jest korzystniejszą opcją (1800 vs 2500zł), ale jak ktoś lubi dokładnie regulować, albo chce utwardzać na "weekend warrior", to 1130 wydają się ciekawą opcją za mniejszą kasę niż gwint. Ja w każdym razie nie żałuję wyboru.

PS. Str.T wychodzi też taniej niż KYB AGX + Eibach ProKit - taki był mój pierwotny plan, a wyraźnej różnicy z coupe kolegi nie zauważyłem.
Amory str.t roznia sie troche wiecej od sportow niz tylko regulacja tlumienia i frezami, z tego co mi wiadomo nie maja krotszego skoku i napewno nie dadza rady przy -60 tak jak sporty.

Mialem przyjemnosc jezdzic na 1110 STR.T 6genem i w porownaniu z moimi sportami plus weiteckiem, str.t to kanapa. Fakt wybiera ladnie, napewno jest sztywniejsze niz seria, prowadzi sie lepiej niz seria w zakretach ale to nie jest amor do obnizenia -60.

Poza tym Rojass napisal wyraznie, ze ma Apex'a -50 i interesuja go same amory wiec nie rozumiem po co info o sprezynach.

Jak dla mnie twardosc str.t a sportow to przepasc odpowiadajac na pytanie z pierwszego postu. Odpowiadajac na pytanie z ckpl, wg mnie po testach drogowych 1110 str.t w 6gen jest miekszy niz 1130 sport tez w 6gen na rozkreceniu na max miekko. Mowa oczywiscie o calych kitach z tymi samymi sprezynami i 1130 mielismy ustawione na minimalne obnizenie bez ruszania frezami, cyzli mniejwiecej to samo co daje 1110.