Zakupiłem sprężyny H&R czerwone - podobno są dosyć twarde. Aktualnie bawię się w regulację amortyzatorów Koni Sport - żółte, niestety z regulacją na wyjętym amorze po wciśnięciu tłoczyska. Mam dwa pytania:
1. o sposób regulacji, znalazłem takie instrukcje:
Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.
http://www.racingforum.pl...showtopic=74639
i ze stronki Koni
1. Ścisnąć amortyzator do końca wykonując lekki obrót osłoną przeciwkurzową (lub tłoczyskiem) w lewo tak by wyczuć zasprzęglenie mechanizmu regulacyjnego. (Rys.1)
Uwaga: Niektóre amortyzatory mają pod pokrywą przeciwkurzową gumowy zderzak, który należy zdjąć przed regulacją. Należy pamiętać o powtórnym jego zamontowaniu po regulacji
2. Trzymając amortyzator ściśnięty wykonać jeden pełny obrót w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), kolejne regulacje przeprowadzać półobrotami. Maksymalny zakres regulacji odpowiada 5 półobrotom. (Rys. 2)
3. . Unieść tłoczysko w górę ok. 1 cm dla rozprzęgnięcia mechanizmu regulacji. Sprawdzić czy można wykonać swobodny obrót tłoczyskiem.
http://www.koni.com.pl/osobowe.php?go=31
To zasprzęglenie regulacji czym ma się objawić ? Po tym pierwszym pełnym obrocie zgodnie z ruchem wskazówek zegara jakie mamy ustawienie amora ? Tak jakby seria ?
I jak jest potem ze stopniami twardości ? 0-720 czyli 4 półobroty czy 5 półobrotów jak na stronce Koni ? Czy da się przy regulacji "przekręcić" mechanizm regulacyjny i w jakiś sposób uszkodzić amortyzator ?
Jeździł ktoś na takim setupie ? Jak ustawiliście te amory, żeby przy współpracy ze sprężynami H&R uzyskać charakterystykę w miarę pośrednią, aby auto było stabilne, przy czym wybierało nierówności w sposób przynajmniej dostateczny.