Koni - tańsze.
Bilstein - przez jeżdżących w zawodach uznawany (aczkolwiek "tylko grubasy").

Nie znam granicy, do której trzeba się zbliżyć, by poczuć różnicę.
Zapraszam do dyskusji - najchętniej kogoś po przejściach... :looka:

edit:
Mówimy o zestawie amory + sprężyny.

EDIT: BILSTEIN (jedno "L")
Jaki bilstein ??

B8 można regenerować więc dla mnie plus
moze jednak kyb agx regulowana tania i barzdo dobra
tylko Bilstein
No wlasnie co lepsze...ja sie sklaniam ku Bilsteinie i zamierzam nabyc B8 w ciagu paru tygodni najblizszych. No, ale moze mnie przekonacie, ze niewarto A i jak sie ma sprawa z KYB??
Ostatnio wymieniałem u przyszłej teściowej przednie amortyzatory z seryjnych (jeden szlag trafił) na KYB *toyota corolla 3D '99 i natychmiast było czuć różnicę. Nie wiem natomiast jak sprawdzają się w hondach ale myślę, że firma godna polecenia.
W czasach Civica miałem najpierw Koni (bez regulacji) ze sprężynami H&R. To miałbyć setup na kręte drogi z nierównym asfaltem (wybicia na łukach, zagłębienia, półki itp.). Nie nadawał się do niczego poza idealnie równym asfaltem. Ja wiem że Civic ma tendencje do skakania ale to co się działo to było jakieś nieporozumienie. Zawias sprzedałem i kupiłem Bilsteiny B4 a do nich sprężyny Vogtland o dosyc miękkiej charakterystyce. Rozwiązanie było idealne bo Bilsteiny mają cholernie szybkie odbicie więc cały czas opona miała kontakt z nawierzchnią a bardziej miękka sprężyna powodowała szybszy ich powrót do swojej neutralnej pozycji (nie było efektu wybijania w górę po wjechaniu w jakiekolwiek zagłebienie).
Śmieszne, przecież B4 to zwykła seria. To co dopiero B6?

Ja też jestem za Bilsteinem. Nasze drogi preferują dość miekkię zawieszenia z dużym skokiem- szutrowe zawiasy są idealne

P.S. Gruba rura w Bilsteinie jest tylko do McPhersonów, Cify do 6gen. nie miały kolumn, więc grubej rury do Cifa raczej nie ma- bo jest zbędna

Do jakiej granicy trzeba się zbliżyć aby poczuć różnice? Trzeba zapier.... po dziurawych asfaltach :hyhy:
A ja np. dzisiaj założyłem 4 Bilsteiny :hyhy:

PS:
Który debil dopisał b6?
civic hatchback eg6 z lat 91-95 bilstein b12 bedzie Cie kosztowal 2200 brutto z faktura termin oczekiwania najbardziej pesymistycznym wariancie to koniec maja niestety gdybysmy sie zgadali kilka dni wczesniej mialbys to na dniach a tak trzeba czekac na kolejna wieksza dostawe z bilsteina, chyba ze interesuje cie expresowa przesylka to wtedy jeszcze okolo 100 EUR extra



http://www.bilstein.pl/strona/oferta.html
trza poszukać

i co Wy na to
jest brane
mam bilstein B6 + seryjne springi
trzymanie b.dobre, aczkolwiek nie mozna powiedziec zeby były komfortowe,
setup ustawiany po rozebraniu amora, niezależnie ustawiane na ściskanie jak i rozprężanie (czego nie ma ani koni ani kyb agx),
do tego mozliwosc przesuwania dolnego oparcia springa na dowolną wysokość (oczywiscie w granicach rozsądku)
noi jeszcze jedna zaleta, mianowicie po jakimś zonku dziura itp można po prostu wymienić w nich uszkodzoną czesc i dalej jazda (a nie cały amor)
minus - jest tylko 1 serwis w PL - wawa na ul.uczniowskiej
serwisy są w wawie bodajże 3, aczkolwiek 1 autoryzowany
Wbitka w temat:


Czy B8 do ED9 podejdą do EE? Ja uważam że i owszem.
Pewnie mocowania są te same tylko charakterystyką przód się rużni. Mam teraz rozebrane zawieszenie przednie to moge wyjąć kolumne i można porównać do tego co Pit ma w piwnicy.

Właśnie CMQ masz może rozkminioną zawieche do EE?? Patrzyłem w katalogu bilsteina i są tylko amorki B4 i zestaw B14, to wszystko ?? Ile taki B14 kosztuje ??
Mam na 99% rozkminkę. Wszystko od ED powinno pasować. Niech tylko jeszcze powie Lake Tahoe, Nebraska czy jak mu tam. O, Nevada!
nie jestem pewien, ale raczej powinno podejść
Alabama, Ty powinineś być pewien
A jak jest z seryjnymi sprezynami i B8 w ED?? Gadalem z MTS Bilstein i mowil, ze dlugosc B8 taka sama jak w seryjnym amorze.
B8 to krótszy amorek. B6 ma standardową dlugość. Oklahoma powinien potwierdzić.
B8 jest krótszy, ale ED9 idzie wcisnąć seryjną sprężyne do niego
jak coś można przenieść mocowanie sprężyny by było jak w seryjnym amorku

Ciastosz, idź na weekend na dworzec, zarób 700zł i kup Eibachy -30mm :hyhy:
Hehe, ale miejscowke na dworcu zajal Elmer z nowa non-JDM fryzura Z tego co mowil gosc z MTS, w niektorych modelach Hondy, w tym ED, B8 ma wlasnie standardowa dlugosc (pytalem o B6, ktorego nie ma). Ze ogolnie rzecz biorac B8 jest krotszy, ale w przypadku ED ma dlugosc "seryjna".
nowa fryzura? cholera, w końcu jakieś newsy! :hyhy:
Normalnie chlopaka nie poznalem dzisiaj :wstyd:
Dziewczyny dajcie spokój :wstyd:
B8 jest twardy i to jest przede wszystkim ważne. Mocowanie sprężyny można przenieść, więc nie widze problemu żeby go zakładać zarówno do seryjnych springów, jak i gleby.
zamknij morde, daj se spokój z Bilsteinem
dawaj zdjęcie w nowej fryzurze !
Zapomniales "umyj dupe".
NIe chcecie tego zobaczyc :wstyd:
w takich topicach trzymac jakis poziom glomby. :wstyd:
Czy B8 podejdzie pod springa Eibacha Pro Kit? I czy to wszystko bez problemu podejdzie do mojego EJ9??
spring to pewnie standard eibach -30mm, a taki z radoscią podejdzie do B8.
zdecydowanie bedzie dobrze.
Czy ktos potwierdzi że amory b6 z jajka sa krótsze od ori b6 do 6gen-a i że pasują. Mam taka informacje od znajomka, chłopak raczej wie co mówi, ale jak mam je kupic to potrzebuje z kilku źródeł .
A moze ktos pomoze. To ze chce bilsteiny b8 to juz wiem ale sprezeny moge wybierac miedzy vogtland a apex. Ktore lepsiejsze pomijajac aspekt cenowy ( apexy moge miec taniej )
nie wiem jak vogtland ale apex to taka chińska PO-dróbka, ma tylko dobrą nazwę..
szukałbym eibach or H&R
h&r mam teraz i go nie chce , cenie swoje narzady wewnetrzne
no to eibach
do seryjnego B8 w CRX ED/EE założyłbym tylko i wyłącznie seryjną sprężyne, amor ma seryjną długość i na krótkiej sprężynie zachowuje się niewłaściwie
do seryjnego B8 w CRX ED/EE założyłbym tylko i wyłącznie seryjną sprężyne, amor ma seryjną długość i na krótkiej sprężynie zachowuje się niewłaściwie


B8 na krótszej sprężynie zachowuje się niewłaściwie ? dobrze Cie rozumię ?

to skoro B8 źle sie zachowuje (w Twojej opinii) to co można założyć wg Cie do springów H&R ?
B8 w EE + H&R - 30 i regulacja amorka i jest po prostu cudownie. O wiele lepiej niż na serii.
Ponawiam pytanie, bo w sklepie mi powiedzieli zę jak 6 gen to amorki od 6 gena, a jak 5gen to do 5 i koniec.

pytanie : Czy ktos potwierdzi że amory b6 z jajka sa krótsze od ori b6 do 6gen-a i że pasują z 5gen b6 do 6gen. Mam taka informacje od znajomka, chłopak raczej wie co mówi, ale jak mam je kupic to potrzebuje z kilku źródeł .
nie ma b6 do jajka, sa tylko b4 i b8
do ek4 jest z kolei tylko b6

maja zupelnie inne indeksy, wiec pewnie CZYMS sie roznia..
A ja odkopie stary temat bo mam problem. Mam ED6 i Pan z MTS mówi, ze nie ma B8 do ED6 są tylko B4 GAS. Czy ma ktoś numer katalogowy amorka? I jeszcze jedno pytanie, tylne wahacze wleczone mam od EE czy nie ma różnicy czy trzeba coś kombinować przód inny a tył inny ?
Bo są do CRX'a, a z kolei pasują do Civica

Na pw więcej.
I rzeczywiscie najlepiej na seryjnych sprezynach? Nie ukrywam, ze samochod to zabwaka na wieczory i szybkie przeloty Komfort jest zbedny, chce dobra przyczepność ale tez koszty sie licza .. Nie stac mnie na zawias za 4000PLN np:/
Nie. Do B8 najlepiej sprężynę np. z Eibacha -30mm, Weiteca, Teina czy jakokolwiek inną byle nie seryjnej wysokości.
a co z tym co pisał na wcześniejszej stronie Nevada i Elmer?
Moim zdaniem skoro jest to B8 należy się krótsza sprężyna. Generalnie za 1.5 tygodnia przyjeżdża mój komplet B8 do CRX'a więc nieomieszkam porównać. Nie chce mi się jednak wierzyć, żeby był seryjnej długości.
No wlasnie tu jest pytanie, bo jedni mowia tak a inni inaczej. A co sadzicie o sprezynach i amorach FK automotive?
mam juz w drugim aucie i dobry to zawias jest
mówisz o tych fk automotive?
Legenda głosi, ze FK korzysta z wkładów Koni. Akurat trafiło mi sie teraz auto na tym zawieszeniu, przejechało już na nim podobno ponad 30 tysięcy i jest wg mnie zajebiste, nie odrywa kół, nie dobija, nie kołysze.
dzieki wielkie za info:D Pozdrawiam..
Gr00bY, i jak doszly amory?
Pytanko... Mam na wydanie okolo 2500 na zawias do ej6... czy jest wstanie mi ktos doradzic co by lepiej pasowalo patrzac ze jezdze nie tylko po ulicach ale wjazd na tor Poznań czy uczestnictwo w SuperOES-ie nie jest mi obce... Koni 1130?, KYB AGX? Czy moze macie jakies inne propozycje... Pozdrawiam
Pytanko... Mam na wydanie okolo 2500 na zawias do ej6... czy jest wstanie mi ktos doradzic co by lepiej pasowalo patrzac ze jezdze nie tylko po ulicach ale wjazd na tor Poznań czy uczestnictwo w SuperOES-ie nie jest mi obce... Koni 1130?, KYB AGX? Czy moze macie jakies inne propozycje... Pozdrawiam




Pepis wkładaj Bilstein'a B8 + Eibacha, będziesz zadowolony.
Pytanko... Mam na wydanie okolo 2500 na zawias do ej6... czy jest wstanie mi ktos doradzic co by lepiej pasowalo patrzac ze jezdze nie tylko po ulicach ale wjazd na tor Poznań czy uczestnictwo w SuperOES-ie nie jest mi obce... Koni 1130?, KYB AGX? Czy moze macie jakies inne propozycje... Pozdrawiam


Amor Koni Sport ze springiem Weitec'a / HR'a.

Nie ma Bila B8 do 6gena jest tylko B6. A te z 5gena nie pasują bo mają zbyt krótkie widełki z większym rozstawem.
beddom. Chłopaki mieli rację. Są seryjnej długości. Ale na szczęście w bilu są rowki i amorki są już o tokarze, także nie będzie to dla mnie problemem.
Panowie a moze sie ktos wypowiedziec na temat KYB-ow AGX??? Ktos je ma badz jezdzil na nich?? jezeli tak to przy jakiej konfiguracji i w ogole... Pozdrawiam
No ja mam u siebie w komplecie z Weiteciem. Imo trochę za miękko. Aczkolwiek coś jeszcze wybiera
dla mnie faworytem jest jednak KONI wszystkie zolte amorki koni mialy reg. twardosci kwestia tylko czy z kikutem na gorze tloczyska czy regulacja po wcisnieciu tloczyska na wyjetym amortyzatorze
Bilstein jest spoko ale niestety regulacji twardości samemu się nie ustawi trzeba rozebrać amor do tego po za tym w bilsteinie skok amora tez jest ograniczony odbojem zabudowanym wewnątrz amora i tylko po jego rozebraniu można go np. skrócić w przypadku koni nie ma tego problemu bo są tradycyjne tłoczyska
różnica pomiędzy B6 a B8 podejrzewam ze polega na tym ze w B6 jest dłuższy odbój a w B8 krotki przystosowany do niższych sprężyn (znam historie jak w gwincie Bilsteina albo H&Ra po obniżeniu okazało się ze fura stanęła na odboju i nie da się niżej ustawić )
w każdym innym amorze wystarczyło by skrócić odbój...

ktoś coś pisał o FK tak zgadza się były FK na wkładach KONI i są to mega fajne zawieszenia nawet 1 wariant FK na zwykłych wkładach fajnie się zachowuje na naszych polskich drogach a na wkładach koni jest bajka
podobnie jest z KW z tym ze w 1 wariancie ma wkłady Alko i w większości przypadków 1 wariant jest mega twardy 2 wariant to Koni wiec jest super

nie rozumiem wiec osób które piszą ze Koni jest TWARDE widocznie nie wiedzieli nawet ze jest tam reg twardości i były porostu tak ustawione

w życiu nie kupiłem nowych amortyzatorów i zawsze śmigam na używkach w bilsteinie z używkami trzeba uważać bo często tłoczyska są albo porysowane albo maja wżery ( znowu wina jest grube tłoczysko które nie zawsze ma odpowiednie osłonki ) większość koni które miałem nawet po duuuzych przebiegach pracowało b.dobrze i nie było tego typu problemów

ps: co do regeneracji - koni może zregenerować każdy pan Heniek zajmujący się regeneracja amortyzatorów i wymiana uszczelnienia będzie nas kosztowała grosze a Bilsteina trzeba będzie zawieść do zerkopolu i za regeneracje zapłacimy sporo więcej i nie wiem czy będzie to opłacalna operacja
Zakupiłem sprężyny H&R czerwone - podobno są dosyć twarde. Aktualnie bawię się w regulację amortyzatorów Koni Sport - żółte, niestety z regulacją na wyjętym amorze po wciśnięciu tłoczyska. Mam dwa pytania:

1. o sposób regulacji, znalazłem takie instrukcje:

Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.

http://www.racingforum.pl...showtopic=74639

i ze stronki Koni

1. Ścisnąć amortyzator do końca wykonując lekki obrót osłoną przeciwkurzową (lub tłoczyskiem) w lewo tak by wyczuć zasprzęglenie mechanizmu regulacyjnego. (Rys.1)
Uwaga: Niektóre amortyzatory mają pod pokrywą przeciwkurzową gumowy zderzak, który należy zdjąć przed regulacją. Należy pamiętać o powtórnym jego zamontowaniu po regulacji
2. Trzymając amortyzator ściśnięty wykonać jeden pełny obrót w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), kolejne regulacje przeprowadzać półobrotami. Maksymalny zakres regulacji odpowiada 5 półobrotom. (Rys. 2)
3. . Unieść tłoczysko w górę ok. 1 cm dla rozprzęgnięcia mechanizmu regulacji. Sprawdzić czy można wykonać swobodny obrót tłoczyskiem.

http://www.koni.com.pl/osobowe.php?go=31

To zasprzęglenie regulacji czym ma się objawić ? Po tym pierwszym pełnym obrocie zgodnie z ruchem wskazówek zegara jakie mamy ustawienie amora ? Tak jakby seria ?
I jak jest potem ze stopniami twardości ? 0-720 czyli 4 półobroty czy 5 półobrotów jak na stronce Koni ? Czy da się przy regulacji "przekręcić" mechanizm regulacyjny i w jakiś sposób uszkodzić amortyzator ?

Jeździł ktoś na takim setupie ? Jak ustawiliście te amory, żeby przy współpracy ze sprężynami H&R uzyskać charakterystykę w miarę pośrednią, aby auto było stabilne, przy czym wybierało nierówności w sposób przynajmniej dostateczny.
zasprzęglenie objawia sie tym ze po wcisnieciu tloczyska na max krecisz nim obojetnie w ktora i tloczysko powinno po chwili wskoczyc jeszcze nizej i wtedy dopiero reguluje sie twardosc
ja zawsze ustawiam tak ze po wcisnieciu i zaskoczeniu regulacji krece oporowo na twardo (czyli w prawo) i odkrecam przod np 2 obroty a tyl 3 i tyle wyciagsz tloczysko i czujesz roznice nawet "w reku" stestowalem i dla mnei sie tak najlepiej jezdzi jak tyl jest bardziej miekko od przodu

regulacja dziala przy samym koncu wiec nie ma co krecic od najbardziej miekkiego do twardego