Do ilu obr można zakręcić seryjne B16? Seria idzie do 8500 na liczniku, realne 8 tys. Z tego co wiem, można bezpiecznie go podkręcić o 250-500 obr. Co o tym myślicie?
seria kreci się 8200... wiecej niz 8500 bym nie ryzykował...
moc rosnie do konca i po zakreceniu wyzej wyprodukujesz jej jeszcze wiecej?
bo jesli nie, to wyzsze krecenie nie ma sensu.
moc rosnie do konca i po zakreceniu wyzej wyprodukujesz jej jeszcze wiecej?
bo jesli nie, to wyzsze krecenie nie ma sensu.



to już trzeba sprawdzić na rolkach. Pytanie o ryzyko i sens.
Doktor krecil do realnych 9. dawalo rade.
Doktor krecil do realnych 9. dawalo rade.



tyle nie ma potrzeby. Myślę max o realnych 8500. Dodam, ze do odcinki kręce bardzo rzadko. Z tą skrzynią 1/4 kończę wbijając 4 na ostatnie 30-40m. W przyszłym sezonie będzie ciut większe koło, jeżeli dodam z 200 obr to skończe na 3
jak bedziesz mial wiecej mocy i szybciej bedziesz nabieral predkosci, to bedziesz wczesniej wbijal 4
Też prawda, ogólnie i tak zaczynam polować na skrzynię z ITR, zapodam 4 z VTi i 5 z integry LS i powinno być spoko
Do ilu obr można zakręcić seryjne B16? Seria idzie do 8500 na liczniku, realne 8 tys. Z tego co wiem, można bezpiecznie go podkręcić o 250-500 obr. Co o tym myślicie?


ja mam przeniesioną odcinkę z 8200 na 8400 i absolutnie żadnych problemów. Myślę że spokojnie da się zakrecić, więcej bez żadnych obaw. Podejrzewam, że u mnie przy następnym strojeniu też coś pójdzie w górę na serii.
Marcin a hamowałeś się z podniesioną odcinką? Ciekaw jestem jak rośnie moc w tych ostatnich kilkuset obrotach


Nie Michale, nie hamowałem się nawet bez podniesionej odcinki. Po prostu nie odczuwam takiej potrzeby jechać na rolki.
Po prostu nie odczuwam takiej potrzeby jechać na rolki.

zachlapalbys podloge, rolki czy cos jeszcze, oplata za pomiar moglaby troche wzrosnac
Marcin zrób to błagam to Markos przestanie sobie wreszcie używać
Ale ma pojechać na rolki czy zaspawać??
Ciekaw jestem jak rośnie moc w tych ostatnich kilkuset obrotach

u mnie też odcinka 8400, dalej nie ma sensu kręcić bo seryjne wałki nie dają rady.
Tu nie chodzi tylko o to czy na gorze daja rade walki, czasami dokrecenie 200-300 obrotow w gore daje super efekty po przezuceniu biegu na wyzszy, poprostu jestes w bardziej efektywnym zakresie obrotowym silnika i to ze zaczyna spadac tam moc, nie znaczy ze leci w ciagu tych 200-300 obrotow na leb, moze to byc tak, ze jest roznica kilku koni, ale przezucasz bieg na kolejny i w ostatecznym rozrachunku masz duzo wiecej na starcie na wyzszym biegu, dochodzi do tego to, ze dluzej jedziesz na nizszym przelozeniu.
Do ilu obr można zakręcić seryjne B16? Seria idzie do 8500 na liczniku, realne 8 tys. Z tego co wiem, można bezpiecznie go podkręcić o 250-500 obr. Co o tym myślicie?



Troszkę samochodów przewinęło się przez moje ręce i przy strojeniu zazwyczaj 8400 wystarcza aby efektywnie wykorzystywać vteca po zmianie biegu
Co nie znaczy ze 8400 to max (ale jednocześnie nie znaczy ze polecam wyżej kręcić).

Generalnie mój sie kreci "troszkę" wyżej na seryjnych gratach
Ale możne nie będę mówił do ilu dokładnie rpm bo niektórym mogę zmienić światopogląd

Jak pokazuje doswiadczenie (ludzi z tego forum rowniez) to krecenie 9k majac seryjny blok jest, delikatnie mowiac, mocno nieodpowiedzialne. I nie chodzi bynajmniej o to, ze niedomagaja walki czy sprezynki, ale o fundamentalna sztywnosc bloku i masy wirujace. Wystarczy popatrzec ile np. robi Spoon w swoich wydumkach dla wzmocnienia bloku, albo ze B16B z fabryki (mimo tych wszystkich modow) krecil jednak troche ponizej 9k.
Zreszta krzywe w B16 (a nawet seryjnym B18C) sa takie, ze 9k to sie ewentualnie oplaca dokrecic na 1 i 2. Na wyzszych biegach bez sensu - wykres za bardzo leci na ryj, a przelozenia sa zbyt do siebie zblizone.
Czyli większość osób potwierdza, że warto dorzucić przy strojeniu 200 obr. Do 9 k nie zakręciłbym za Chiny. Myślę, że 200 obr więcej + skrzynia s80 z 4 biegiem z Vti da dobry efekt
Zreszta krzywe w B16 (a nawet seryjnym B18C) sa takie, ze 9k to sie ewentualnie oplaca dokrecic na 1 i 2. Na wyzszych biegach bez sensu - wykres za bardzo leci na ryj, a przelozenia sa zbyt do siebie zblizone.



A moim zdaniem warto mieć zapas. Czasami dodatkowe 200-300rpm powoduje, że nie trzeba wbijać następnego biegu przed zakrętem, a to jest spory plus.
wykres za bardzo leci na ryj, a przelozenia sa zbyt do siebie zblizone.


Tak z ciekawości... co u Ciebie znaczy "leci na ryj" ?
Spadek mocy względem najwyższego punktu o 2KM, 5KM, 25KM przy 9K na seryjnych gratach?
A jaki spadek Nm?
Konkretnie się wypowiedz, pewnie wszyscy będą ciekawi.

Tak z ciekawości... co u Ciebie znaczy "leci na ryj" ?
Spadek mocy względem najwyższego punktu o 2KM, 5KM, 25KM przy 9K na seryjnych gratach? A jaki spadek Nm? Konkretnie się wypowiedz, pewnie wszyscy będą ciekawi.


Wiesz, kazdy przypadek bedzie troche indywidualny. Ale na przyklad:
Widac piekny spadek, a to B16 bylo zakrecone jedynie do 8700.

rys_ds napisał/a:
I jeszcze jedna ważna rzecz... jak wiadomo obrotomierz żyje własnym życiem względem silnika wiec nie sugerował bym się jego odczytami, raczej dane fabryczne lub laptop podłączony na którym widać dokładnie jakie sa obroty.

To chyba dla kazdego jest oczywiste. Zwlaszcza, ze obrotki w B16 i B18 to wyjatkowi klamcy potrafia byc



Wypraszam sobie. Mój nie oszukuje nic - widać to było w BRE.
u mnie faktycznie odcina przy 9k, na obrotomierzu pokazuje 9,5k...
Wlasnie dlatego napisalem: "potrafia byc"...bo wyjatki oczywiscie bywaja