Witam chciałbym się dowiedzieć jaki silnik lepiej będzie się sprawował w Civicu 4 generacji. Silnik zostanie zakuty i będzie zamontowane turbo.
Silniki niewiele sie roznia, poza pojemnoscia, wiec lepszy B18. Koszty te same, pojemnosc wieksza.
i pod duze moce skrzynia z C4 troche lepsza pod turbo
prosta kalkulacja w b16 na pol bara masz ok 230KM
w b18 na pol bara masz ok 250KM
Ależ bzdura. Jak to wyliczyłeś?
umnie na softach i a2 i c4 na 0,5b na jednakowych sprezarkach td04 mialy ok 250 koni
a liczac to :
a2 160 x 1.5 = 240
c4 169 x 1.5 = 253,5

wg mnie poszedl bym w a2 trzoszke taniej bedzie troszke mniej Nm bedzie z dolu latwiej sie bedzie ruszalo i glowica pod turbo odrazu lepsza ma mniejsza komore spalania
a c4 zawsze wiaze sie z kosztami wymiany ssacego bo skrzynie mozna sobie zamienic bo chodza w podobnej cenie

ps. do zelazka to b16a1 jak i tak do kucia idzie
dlaczego wymiana ssącego twoim zdaniem to konieczność?
b16a2 ma mniejszą komore spalania?
wiesz po co się 'zamyka' komorę spalania?
fakt odwrotnie napislaem :
c4 ma mniejsza a a2 ma wieksza kto wie to wie czeski blad
b18 po zakuciu ma dużo większa moc od zakutego b16.
a wyliczanie 160x 1,5 to bzdura. nie mówiąc już o różnicy NM która jest potrzebna na co dzień do elastyczności.
b18 po zakuciu ma dużo większa moc od zakutego b16.



moc bedzie proporcjonalnie wieksza lub mniejsza w zaleznosci o ile odprezymy silnik i niema na to zasady czy b16 czy b18
b18 ma podstawową przewagę nad b16 - pojemność a co za tym idzie lepszy spool sprężarki i mniejszy lag. Reszta już jest nie istotna