Mam pytanie odnośnie lekkiego koła pasowego i lekkiego koła alternatora.
Wpływają w jakiś sposób na przyspieszenie, moc - czy to tylko zbędny bajer, który dobrze wygląda, ale na nic nie wpływa ?
pozdrawiam
rojass
Pomijajac fakt, ze lekkie pasowe moze byc niebezpieczne dla silnika to daja bardzo niewiele.
Możesz napisać, dlaczego mogą być niebezpieczne dla silnika ?
lekkie kola nie maja tlumikow drgan oraz wytrącają z rownowagi uklad korbowo tlokowy.
Dokladnie. Moze (zaznaczam moze, nie zawsze na 100%) sie zdarzyc, ze lekkie pasowe spowoduje dodatkowe wibracje na wale...a to przy 8+krpm jest mocno niezdrowe.

I tak (sztandarowy argument) B16B maja pasowe bez tlumika drgan - ale uklad korbowo-tlokowy jest w nich pomyslany z uwzglednieniem tego. W B16A niestety nie.
Czyli lepiej się w to nie pchać. Zyski zapewne minimalne, a zagrożenia spore.
Dzieki za odpowiedzi
Czekam jeszcze na info o lekkim kole alternatora - może powodować jakieś zagrożenia ?
A czy seryjne koło pasowe z EC8 może nie mieć tłumika drgań? Bo waży podobno 30% tego z ED7.
I tak (sztandarowy argument) B16B maja pasowe bez tlumika drgan - ale uklad korbowo-tlokowy jest w nich pomyslany z uwzglednieniem tego. W B16A niestety nie.

co to znaczy uklad korbowo tlokowy pomyslany do wspolpracy z lekkim kolem pasowym bez tlumika? bo wlasnie kupilem kolko n1, chetnie poznam jakies wyjasnienie.
Również chętnie poznam, bo nie słyszałem o jakiś problemach po instalacji takich kółek.
co to znaczy "wywazone z uwzglednieniem drgan"? jak mozna uwzglednic drgania podczas wywazania?
Pytaj malych skosnych
Albo uznali, ze wal jest w B16B tak zajebisty, ze nic mu nie zaszkodzi.
troche lipa, bo juz raz mialem wszystko wywazane
No to chuj. Chodzi o to, że przy wysokich obrotach powstaja drgania które niszczą panewki. Po to są fluid dampery itp.
no dobra.. to jak to sie ma do tego, ze fabrycznie nawet wal z kolem pasowym nie sa idealnie wywazone? i to miejscami takie nawet solidne korekty byly grane z tego co widzialem na swoim wale i kole pasowym.. a tu nagle z powodu kolka n1 bez tlumika ma sie cos rozpasc? do tej pory zrobilo 120000km i sie nie rozlecialo

[edit]
jeden telefon na krasnobrodzka i juz wiem o co chodzi. wywazane sa osobno wszystkie elementy ukladu. jesli bede zmienial pasowe, to mam je przywiezc na ewentualne poprawki fabrycznego wywazenia i spokojnie moge zakladac. po problemie
No...jakie to proste

Moral: lekkie pasowe nie jest takie sobie p&p
Cuda panie, cuda....
sie okaze czy takie cuda
i jak z tym kolem n1? bo ciekawy jestem jak sie sprawuje? bo niechcialbym rozbierac u siebie dolu aby to razem wywazac...
do tego chce dac lekkie kolo zamachowe , czy jakbym zawiozł to na ,,krasnobrodzka '' osobno kolo zamach i pasowe bez walu to bedzie dobrze?? nic sie nie powinno dziac ?
czy jakbym zawiozł to na ,,krasnobrodzka '' osobno kolo zamach i pasowe bez walu to bedzie dobrze?

ostatni post na poprzedniej stronie.

silnik pracuje normalnie, nie wiem co masz na mysli pytajac "jak sie sprawuje".
Zna ktoś może wagę seryjnego koła pasowego z D13B2, chodzi konkretnie o to teoretycznie najlżejsze z seryjnych bo z wypasów jest tam tylko alternator zastanawiam sie, czy opłaca mi sie je wogole wymieniać na aftermarket... lekki zamach dał zajebiste rezultaty i zastanawiam sie teraz nad odchudzeniem wału i wymianie koła pasowego.
ja mialem w d15 i teraz w b16 lekkie pasowe i nic nie wywazalem a auto smiga kilka lat z takim cudem

jedyne co sie spierdolilo to kulko na alternatorze bo nie chwytal gwint jak nalezy i sie wyoralo
Zna ktoś może wagę seryjnego koła pasowego z D13B2



d13 i d14 bez wspomy, sam alternator - ok. 0,7 kg
d15 na 3 pasy - 1,5 kg (ja takie mam, nie wiem ile wazy na 2 pasy jesli jest)
d16 sohc (na 2 pasy) - ok. 2,8 kg.