MODEL: '91-99 sc 400
SILNIK, MOC: 1UZ-FE, 4,0 l, V8, 266 hp
OSIĄGI: 6,9s 0-100km/h
CHARAKTERYSTYKA:
Auto N/A RWD z silnikiem wolnossącym. mało wiem.

Co myślicie o możliwościach tego auta? jeśli chodzi o mody także.
Zrób wg. wzoru.
Hehe, wlasnie trafiłeś na świeżego właściciela SC300

Zacznijmy od tego że SC to była w Japonii Toyota Soarer bo przez długi czas marki Lexus na ich rynku nie było. A na płycie podłogowej Soarera zbudowano nic innego jak Supre Mk.IV. Dużo części, a właściwie całe zawieszenie, hamulce, dyfery, silniki, skrzynie (w przypadku swapu na 2JZ-GTE, 1JZ) jest bliźniacza, wymienna. Stąd kupując np. sportową zawieche do Lexa kupujesz taką od Mk.IV
Silnik 1UZ-FE ma duży potencjał ze względu na baaaaardzo wytrzymały blok silnika oraz wał które są praktycznie nie do zajechania. Świetna baza pod turbo albo kompresor choc najczęściej wrzucany jest poprostu 1JZ/2JZ-GTE bo mało komu chce się bawić z dwiema turbinami na które nie za bardzo jest miejsce, z manualem do którego potrzeba specjalnej przejściówki żeby podpasował itp. Generalnie 1UZ jest zajebisty jak będziesz jeździl serią albo wpakujesz wiecej hajsu niż na swap, duzym utrudnieniem jest też fakt że z tym silnikiem oraz w tym modelu nie bylo nigdy manuala. Odwrotnie jest z SC300 bo tam choc baaardzo rzadko spotykany i bardzo ceniony obecnie, był też sprzedawany manual (W58, 5 biegówka z Mk.IV NA). Zresztą bardzo mnie to nie dziwi bo w połączeniu z 2JZ-GE jest świetną bazą pod turbo Manual można do automatycznego SC300 także dość prosto włożyć i to za stosunkowo nie duzy hajs (części plus skrzynia W58 ~400-500$,za to getrag V160 ~3 tyś $ za sama skrzynie ).
Generalnie radził bym poprostu kupno SC300 jeżeli chcesz iść w turbo, silnik już przerobiony w Polandii, z 1UZ-FE walczył w polsce tylko jeden facet spod krakowa i skończyło się na 1JZ-GTE
Mój egzemplarz jest z 97 roku czyli po liftingu i z ostatniego roku bez VVT-i któro wiązało się ze śmiesznie kruchym korbami, w SC400 bodajże też była zmiana in minus od rocznka 98. Jak byłbyś chętny to mógłbym pomóc w sprowadzeniu SC z USA, mój jeszcze stoi w porcie i niedlugo będzie wysyłany, widziałem go tydzień temu podczas krótkiem wizyty w NYC Nie wiem czy juz się rozglądałeś za SC w Polsce, ale ja przeglądając allegro, otomoto i inne widze tylko sam syf walony 1000 razy, co widac na zdjęciach, i moze z 1/2 warte ogladniecia auta, ale za troche za duzą kase. Ja swojego z przebiegiem ~120 tyś km z 97, wnętrze, silnik, buda igłą, wyceniam na 35 tyś zł, w USA za takiego trzeba wybulić ~10-12 tyś $.
Odnośnie SC300 mój ojciec przez długi czas miał GS300 I gen. Natłukliśmy nim 130 tyś km przez 5 lat, był z 94 roku i do samego końca zachowywał się wzorowo, całkowicie bezawaryjnie a przy tym komfortowo i wg. mnie górując jakością wykonania nad niemiecką konkurencją z tamtego rocznika.

Pozdrawiam
Wojtek
Bardzo dziękuję za obszerną wypowiedź, choć przyznam, że nie do końca rozumiem.
Skoro mówisz o konieczności swapowania na 1JZ-GTE, to czy nie lepiej od razu kupić Suprę MkIV?
Co przemawia za SC400 (a właściwie 300), że warto w niego inwestować?
Oczywiście wygląd to kwestia gustu.
Bo Mk.IV NA w manualu jest 2 razy droższa od SC300 a Mk.IV TT jest 3 razy droższa Wygląd to kwestia gustu jak mówiłeś. Jeżeli uturbisz SC300 w manualu będziesz miał coś jak ma FilipN (ma Mk.IV NA manual plus turbo) z streetracing.pl czyli lajtowe ~400KM którym zrobił już 50 tyś km, tylko że zadbana Supra NA manual jest trudna do dostania no i kosztuje jak mówiłem 2 razy więcej na start
OK, to ma sens.
A czy pozostanie przy standardowym 1UZ-FE w przypadku SC400 ma jakikolwiek sens? Napisałeś, że to silnik nie do zajechania, ale czy daje jakąkolwiek frajdę z jazdy? No i jak to auto zachowuje się w przy standardowym a jak przy sportowym zawiasie?
O automat nawet nie pytam
Szczerze to SC400 miałem okazję się przejechac tylko dwa razy i to w stanie agonalnym w NYC, ale jak się o to dba to rekordowy znany mi egzemplarz na orginalnym silniku zrobił 600 tyś mil czyli ~1mln km Świetne auto do wożenia dupy ze względu na dużo momentu z samego dołu. Możesz dużo poczytać na temat 1UZ-FE w internecie, zdobył dużo nagród w latach produkcji i był uznawany za najcichsze i najregularniejsze V8 na rynku, w akcji promocyjnej odpalano silnik i jeżdzono LS400 z wierzą z kieliszków z szampanem Pozatym jest to jeden z najlżejszych i najkompaktowszych V8, 2JZ jest dużo cięższy ze względu na swój jednolity (nie ma tulej) żeliwny blok. Projektów uturbiania 1UZ-FE jest bardzo dużo z bardzo fajnymi rezultatami, dużo mozesz sie dowiedzieć np. tutaj http://lextreme.com/ polecam też clublexus.com
Co masz na mysli przez "o automat nie pytam" ?
generalnie automat nie nadaje się do żadnego "poszalenia" (tylko o to mi chodziło). zastanawiam się czy ten silnik w ogóle do tego się nadaje..
co z zawiasem?
Odnośnie zawiasu to powiem jak zaczne cokolwiek modować w moim, wydaje mi sie że to trochę większa kanapa jak Mk.IV, ojciec bodajże w 1997 przez pewien czas jeżdził SC300 ale ja wtedy gówniarz byłem, z relacji taty było komfortowo ale swietnie się trzymał drogi.

Jak SC400 to dupowóz. Jak auto do zabawy to SC300 plus turbo plus manual, takie jest moje zdanie

Automat w 400 i 300 jest ten sam, przez 5 lat nie narzekalismy na niego wogóle, 4 biegowy ale cholernie wytrzymały ~450KM według amerykanów wytrzymuje bez problemu

Przyznaj się, znalazłeś "okazyjnie" SC400?
zupełnie szczerze przyznaję.. ostatnio chodzi mi po głowie Celica GT4, ale wczoraj na ulicy zobaczyłem ładnego SC400... no i jakoś tak samo wyszło
To mówie szczerze że jak chcesz modować auto to bierz SC300, jak chcesz zostać przy serii to SC400, no i szukaj auta raczej za oceanem bo u nas jest w 90% gruz który sprzedaje sie pare lat i sprzedać nie może
Może jak mój się sprowadzi to się dogadamy?
chętnie, ale pewnie zaraz dostaniemy po głowie od admina za prywatne rozmowy, więc przejdźmy na pw
To moze i ja przyłącze sie do rozmowy na temat Sc 400 . Jestem właścicielem takiego właśnie modelu użytkuje go juz jakis czas , ogólnie nie narzekam. Co do samochodu wszystko zalezy czego sie spodziewasz po aucie. Dla mnie osobiście po przesiadce z 3000gt VR4 to auto powiedzmy sobie szczerze nie jedzie , ale grono osób które smigalo tym autem twierdza ze jedzie całkiem przyjemnie:) . Co do wyboru czy SC300 VS SC400 to powiem tyle jeżeli nie jedzie dla mnie SC 400 to co dopiero SC 300 W Sc 300 nic nie da nawet Manualna skrzynia biegow( zbiera sie to wtedy podobnie jak np Camry 3,0 ) Za to gdyby do SC400 wsadzic tam skrzynie biegow manual to wtedy by nawet niezle sie zbieralo.
Jest jeszcze inna opcja calkiem nie droga a mianowice kupuje sie SC obojetnie czy 300 czy 400 a nastepnie kupujemy Soarera Angola z silnikiem 2,5 Twin Turbo np z manualna skrzynia biegow . Byl jakis czas temu taki na allego caly na sprzedaz za ok 6tys,zl .
Co do Automata w SC400 faktycznie jego minusem jest to ze jest troche wolny ale po za tym nic wiecej . Ja to auto cenie za to ze jest bardzo rzadko spotykane na polskich drogach za wspanialy silnik V8(na przerobionych wydechach brzmi pieknie) No i za wyglad obecnie jest auto opuszczone na ziemie przod 4,5cm tyl 3,5cm zalozone felgi Yokohama 18 tył 9,5'' przod 8,5'' i uwierzcie mi nic temu autu nie potrzeba . Wyglada poprostu super a ze nie jest szybkie no coz i tak wycina 90% aut w PL , a po drugie i tak juz powoli nie ma gdzie sie rozpedzic nastawiali tych kamer i fotoradarów ze co raz mniejszy sens jest ladowac sie w co raz szybsze auta.
Wedlug mnie SC nie jest moze jakims rasowym sportowym autem ale przypomina bardziej luxusowe coupe , co nie zmienia faktu ze przy odrobinie wysilku moze byc to wspaniala baza do auta ktore ma driftowac , zreszta w tym sezonie chyba w Poznaniu juz wystartuja 2 SC ktore beda braly udzial w zawodach Driftu ,i zycze im powodzenia i mam nadzieje ze dokopia BMW .
kilka fotek SC



















JEZELI KOMUS PODOBA SIE SC POLECAM FILMIK:

http://www.youtube.com/watch?v=2hUAjjoB7b8

POzdrawiam
Driftować się da, ale nie jest to jakaś rewelacyjna baza ze względu na masę tego auta, to ciężka krowa.
Ja moim jeżdżę już prawię rok i jestem bardzo zadowolony, wygodne auto na codzień, przez swoje wymiary stabilne przy wyzszych prędkościach na trasie. Z zapchanym katalizatorem dostałem tylko jakieś dwie długości od E46 330Ci.
W czasie produkcji SC w amerykańskiej prasie powszechnie mówiono że 25HP wiecej i 0,5s do paki między 300 a 400, nie są za bardzo wartę prawie 10tyś $ różnicy w cenie, teraz na rynku wtórnym różnica w cenie jest pomijalna. Ja jednak jestem zdania że jak ktoś chcę SCka wzmacniać, to lepszą opcją jest 300ta, koszty uturbienia 400ty albo wstawienia kompresora są wyższe, i nie tak rozgryzione jak 2JZ-GE.

maxkow, felgi Yokohama?
BeeMix kupilem felgi Yokohama Oryginal Wheel Design Siena Generation II tak jak pisalem wyzej przod 8,5'' tyl 9,5'' oponki 235/45/18 tyl 245/40/18



BeeMix faktycznie jezeli ktos chce wzmacniac SC to faktycznie 300 jest lepsza bo mozna wszadzic turbo , ale wedlug mnie lepiej zrobic swap na 2,5 twin turbo wychodzi napewno taniej bo jak pisze masz cale auto za ok 6-7tys.zl na czesci.

Mam do ciebie pytanie z tego co piszesz wyzej miales zapachany Katalizator !! Czym to sie u ciebie objawialo?? Czy auto po wywaleniu Kata jest znacznie glosniejsze?? I czy komp nie wywala bledu CHECK ??

Masz moze service manuala do sc??

Pozdrawiam i gratuluje dobrego wyboru mam nadzieje ze gdzies na drodze sie zobaczymy.
wooooow, konkret zapodaj zdjęcie całego auta, może być na PW
BeeMIx narazie nie mam żadnych zdjec , jak sie podgoda zrobi to zrobie kilka fotek . Jak koledzy sie nie obraza to wystawie na forum
Jasne ze sie nikt nie moze obrazic !!! To Auto wedlug mnie jest Piekne, pod kazdym wzgledem !!! Tylko gleba, taka felga jak wlasnie nabyles i bedzie ladniutkie