Temat który wielu z nas dotyczy.
Pokrywa zaworów ma sobie ponad 200 tys km i jak wiadomo jej lakier tez odczuł ten wiek jako by nie bylo. Więc pod względem estetyki pozostawia wiele do zyczenia.

Chciałbym pomalowac na jednolity kolor, choc jak ktos ma dobry pomysl na zmontowanie szablonu to chetnie z takowej porady skorzystam (np pokrywa Patiego......hmm piekna!!)

Wiadomo najpierw trzeba zdrapac stary lakier.. tylko jak to zrobic najlepiej??
(najchetniej nie zdejmowalbym pokrywy z silnika jesli to mozliwe, a zamiast tego osłonil wszystko i pozaklejal)

Nastepnie...jaka farba?? Puszka czy spray only??
Jakies porady?? np jaka tania farba z Ciastoramy (tudziez dobrego sklepu tuningowego , hehe) sie nada??
lektura do czytania! VHT WRINKLE PLUS

http://uk.geocities.com/h...ockercover.html
Chcesz pomalowac pokrywe bez zdejmowania? :rotfl:
a tu masz link typa z PL co zrobił foto relacje z malowania swojej pokrywy

http://www.grafix.dolsat....wa_zaworow_WHT/

druga sprawa to taka, że wiem, że Pati chce kupić puche, ja też chce i może Ty byś chciał, więc może zorganizujemy jakiś zakup grupowy!!!
Proponowałbym jednak zdjąć pokrywe
Jeszcze jedna przetłumaczona porada na polski do kolekcji
http://civic5gen.prv.pl/forum/viewtopic.php?t=22
To i ja dorzucę kolejny tutorial:
http://www.civic4g.pl/for...ghlight=pokrywy
Nastepnie...jaka farba?? Puszka czy spray only??
Jakies porady?? np jaka tania farba z Ciastoramy (tudziez dobrego sklepu tuningowego , hehe) sie nada??



Adam R. na gey klubie ma VHT za 55 plnów
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=14918
Myśle że do usunięcia starej farby nada się prepart z CASTORAMY o nazwie Scansol (mała puszka w pełni wystarczy)

Stare lakiery usuwa perfect, więc i tu się raczej nada. Kosztuje bodajże ok 30 zł za puszke. Jest to taka maź o konsystencji galaretki. Nałóż dokładnie i grubo ( nie żałuj ). Poczekaj ok 20 min i potem jakimś drewienkiem to zeskrob. Rób to na otwartej powierzchni, w garażu lub gdzieś gdzie smród nie będzie Ci przeszkadzał.

Ważne - unikaj kontaktu ze skórą (boli ) i nie wdychaj !
oka, czyli sciagac trzeba i nie ma dyskusji
Farba to jak rozumiem VHT Wrinkle Plus zeby uzyskac strukture chropowatą.

Rozpuszczalnik czy tam płyn do usuwania lakieru bede miał, bo kumpel zakupił to zmycia lakieru z felg.

CHyba dam rade
co do Scansolu to może powodować choroby nowotworowe :przestraszony:
ale lakier schodzi ładnie
nie musisz sie nim smarowac
ani go pić :hyhy:
co do Scansolu to może powodować choroby nowotworowe :przestraszony:
ale lakier schodzi ładnie



Jesli to prawda to co poniektorym z cultystyla niewiele juz zycia zostalo... :wstyd:

Do zmywania starych lakierow scansol albo kazdy inny srodek do zmywania starych powlok lakierniczych ciastorama obij i inne markiety.

Kilej jak chlapniesz pokrywe vht to sie pochwal koniecznie!!
Jesli to prawda to co poniektorym z cultystyla niewiele juz zycia zostalo... :wstyd:



Haha, dokładnie, kazdy tam poleruje felunek
Chyba trzeba ich poinformowac o szkodliwosci scansolu :cwaniak:
a powiedzta ludzie jak Wam się podoba efekt czarnej VHT, bo się zastanawiam nad tym kolorkiem! choć idealna dla mnie jest pokrywa koloru brązowego, ale nie wiem czy jast taka VHT

fotki:


VHT jest tylko czarne, czerwone lub szare.
Jesli chcesz by litery i logo były nadal niepomalowane to przed malowaniem pokrywy posmaruj je cienką warstwą czegoś tłustego-wazeliną chociażby. Po malowaniu i wyschnięciu łatwo usuniesz farbę z liter.
krem nivea jest dobry a wazelina to się czasem przydaje
A co, koledzy przychodzą? :hyhy:
:wstyd:
:rotfl:
Kilka moich przemyśleń z malowania pokrywy zaworów farbą VHT Wrinkle Plus:

- koniecznie malować w temp. przynajmniej 20 st.; w niższej temperaturze farba strasznie słabo kryje
- przed malowaniem VHT pomalować (przypruszyć) pokrywę zwykłą farbą żaroodporną o docelowym kolorze; przede wszystkim pokryć kolorem boki (przy krawędziach) i szparę między osłoną rozrządu
- farba bardzo wolno schnie; poczekać 24h przed montażem
- wszystkie miejsca, które mają zostać niepomalowane pokryć smarem; po pomalowaniu wystarczy zdjąć np. żyletką czy plastikową szpachelką farbę z tych miejsc
- zastosować 3 równomierne warstwy, każdą nakładać malując w innym kierunku (pionowo, poziomo, po skosie); w 3-5 minutowych odstępach
a tu masz link typa z PL co zrobił foto relacje z malowania swojej pokrywy
http://www.grafix.dolsat....wa_zaworow_WHT/




nick typa to grafix :hyhy:

przy malowaniu czerwonym moze wystapic na poczatku DEFFF ... farba jest malinowa i swieci sie jak psu j....

jak wyschnie robi sie piekna struktura i macik ...
Odgrzewam temat, jestem właśnie po malowaniu pokrywy. I szkoda że nie przeczytalem tego tematu wcześniej bo popełnił bym kilku błędów mniej

Do usunięcia starej farby użyłem Remlak-a, potem mycie, odtłuszczanie, suszenie, malowanie VHT WRINKLE PLUS, niestety zapomniałem posmarować literek , jak podeschła to wsadziłem ja na godzinę do pieca, temp ok 70 stopni, po 48h jest gotowa. A plastikowy dekiel podobnie tylko zamiast używać remlak-a po prostu zmatowiłem go włóknina. Do pomalowania użyłem tej samej farby tylko w kolorze czarnym. Efekt? Sami oceńcie.



















Dobra robota. Niestety nie dales podkladu i widac przeswity starego aluminium.
Ja oddałem do piaskowania, koszt 40 zł, nie wiem ile te rozpuszczalniki i złuszczacze farby kosztują, ale napewno te 20 zł trzeba na nie wydać, a mamy bezproblemów i mazania się w śmierdziuchowych chemikaliach. Przy malowaniu jednak popełniłem dwa błędy przed malowaniem zapomniałem dać podkład i w zły sposób pokryłem szpare między pokrywą rozrządu i silnika co skutkuje troche większa chropowatością w tym miejscu, ale ogólnie jestem zadowolony nie widać prześwitów. Literki pokryłem smarem. Sorry za słabą jakość fot, robione telefonem.
...nie dales podkladu i widac przeswity starego aluminium.



Dokładnie, tez żałuje że tego nie zrobiłem. Myślałem o tym, ale stwierdziłem że VHT powinno pokryć takie różnice kolorów, myliłem sie i są lekkie prześwity. Widać je gdy robie fotki z fleszem ale w dziennym świetle sa ledwo zauważalne. Następnym razem będę już wiedział jak zrobić to w 100% dobrze
A ile warstw psikałes ??
3 warstwy w odstępach 15 min.
Cze mati Ale marudzisz . Pokrywa wyszła kozacko . Jak będę chciał swoją zrobić to przyjdę po porady
A czy koniecznością jest wkładanie do pieca? Ja będę lakierował kolektor dolotowy i nie bardzo mam gdzie go przypiec
jak go nie rozgrzejesz to sie nie pomarszczy
jak go nie rozgrzejesz to sie nie pomarszczy



bede musial jakas pizzerie poprosic o pomoc
Ja nie wkładałem do pieca, a farba się pomarszczyła jak się masz Wiktor.
dziwne. pierwsza pokrywa jaka malowalem nie wkladalem do pieca i wyszla z dupy. generalnie gladka z jakimis pomarszczeniami mocno nieregularnymi. Tak wiec polacem jednak metode "do pieca"
Elmier a czy przypadkiem nie użyłeś opalarki ??
Niby użyłem, ale dopiero po kilku godzinach od zakończenia malowania ostatniej warstwy, bardziej w roli suszarki No chyba, że to też miało wpływ.
http://passwordjdm.pl/vie...hlight=arszenik

polecam SCANSOL do zdejmowania poprzedniej warstwy lakieru z pokrywy...
nie malowalem VHT bo da sie morke zrobic kazdym lakierem...

moze komus to pomoze
a ja mam pytanie z serii podstawowych, czy jedna puszka wystarczy do pomalowania pokrywy 3 warstwami?
jedna puszka czego??
Długi, każdy normalny człowiek domyśli się, że chodzi o VHT (Ty jesteś tylko jakiś ciężko myślący)
Nie malowałem nigdy VHT ale myślę, że powinno starczyć - nie chcę wprowadzić Cię w błąd dlatego niech napisze jeszcze ktoś, kto miał do czynienia z malowałem VHT.
jedna puszka czego?

napewno nie tego co loisz na kazdym spocie
Długi, każdy normalny człowiek domyśli się, że chodzi o VHT (Ty jesteś tylko jakiś ciężko myślący)
Nie malowałem nigdy VHT ale myślę, że powinno starczyć - nie chcę wprowadzić Cię w błąd dlatego niech napisze jeszcze ktoś, kto miał do czynienia z malowałem VHT.



wrozka jestes czy jak??

no nie wiem odp arszenika byla ze nie malowal vht wiec pewnie spray, takze nie wiem czy chodzi o vht czy spray, jezeli spray to powinno wystarczyc zal;ezy jakie te warstey beda...vht jak najbardziej wystarczy(zalezy jak malujesz)jezeli 1warstwa jest taka jak ostatnia czyli grubsza to nie wystarczy, jezeli 1warstwa jest warstwa podkladowa i druga tez i dopiero 3 jest warstwa grubsza kryjaca wsio to zarowno spray jak i vht wystarczy
Dzieki za info,

czy znacie kogos kto oprócz Adama R. ma VHT (na razie nie mam jeszcze od niego odpowiedzi), ponieważ na allegro jest ktos ale chce znacznie wiecej niz ceny które widziałem (czyli 55 zł)
Sprawa pilna, ponieważ najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu oddaje autko do salonu piękności (czyt. lakiernika), gdzie przy okazji zrobią mi pokrywe
nie będę się musiał bawić ze Scansolami, czy innymi azbestami

PS. Długi: ładny podpis, taki prosty, a jednak człowiek nie zawsze w ten sposób myśli
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=1909
Dziękować, mail poszedł

[EDIT] i już zamówione
Kilka moich przemyśleń z malowania pokrywy zaworów farbą VHT Wrinkle Plus:


- przed malowaniem VHT pomalować (przypruszyć) pokrywę zwykłą farbą żaroodporną o docelowym kolorze; przede wszystkim pokryć kolorem boki (przy krawędziach) i szparę między osłoną rozrządu



a czy mozna za podkład użyć farby do malowania zacisków???
Trza obczaić jakie to farby żeby się nie zwarzyło.
wczoraj zabrałem sie za lakierowanie kolektora. Niestety moja puszka VHT była fabrycznie uszkodzona i nie dało sie nią malować. Ponieważ nie miałem czasu czekać na kolejna puszkę (mógłbym zapomnieć jak zamontować spowrotem kolektor ) musiałem coś wykombinować wiec spuściłem farbę do słoika i poprosiłem kolegę modelarza o pomalowanie pistoletem. Malowałem w piwnicy (dość zimno) i nałożyłem ok 3 warstw. W przerwach miedzy malowaniem podgrzewałem z bardzo bliskiej odległości opalarką. Na koniec jeszcze z 10min opalarki. Dziś jak poszedłem sprawdzić to morda mi sie mega cieszyła


Przed



Po

calkiem w cyc
rozumiem, ze jak sie nie zmarszczy zaraz po malowaniu (po podeschnieciu), to potem na sucho nie ma juz szans tego zmarszczyć?
nie ma
No to powiem tak, łatwiej o dobrze pomalowany zderzak u lakiernika, niż o poprawne polakierowanie pokrywy przy uzyciu VHT (nawet jak ma instrukcje w ręku)


następnym razem sam sobie pomaluje

EDIT:

mam jeszcze takie pytanie. Jak myślicie, czy jezeli na to co mam w tej chwili pomalowane, nalozlbym jeszcze 1-3 warstw nowego lakieru, porządnie opalił, to czy nowa farba zmarszyłaby się? Krótko mówiąc czy mozna polozyc nowe warstwy bez zdzierania starego/nowego lakieru???

Chodzi o to, ze najwiecej roboty jest przy zdzieraniu starej farby, wolalbym tego uniknac
zdzieranie lakieru to 2 godziny - scansol i jechane
Jak smarujesz na myjni recznej z karcherem to pol godziny roboty max. 15 min az scansol spuchnie lakier a potem obierasz strumieniem wody.
Czy ta farba nie spadnie z kolektora latajac dosc czesto z EGT powyzej 900 stopni?
ale to ssący kolektor jest...
Lol ale osiol ze mnie, nie zwrocilem uwagi
Czy ta farba nie spadnie z kolektora latajac dosc czesto z EGT powyzej 900 stopni?



Czy to normalne że ta farba jest taka miękka po 24h schnięcia ?
farbę vht sie suszy w piecu - wtedy nabiera struktury oraz się utwardza. jak nie masz pieca, moze byc opalarka, ale trudno uzyskac wtedy równomierną strukturę.
tak luzem to bedzie schła do usranej śmierci.
i nigdy nie bedzie dobrze wygladala. czytales w ogole instrukcje na opakowaniu?
ja swoja wczoraj upieklem w piekarniku i efekt bardzo dobry
Odgrzeje.

Jakiego podkładu najlepiej urzyć pod czerwone VHT?

A drugie nieśmiałe pytanie. Wypalacie je w domowych piekarnikach gdzie zaraz żona robi kurczaka?
Wypalacie je w domowych piekarnikach gdzie zaraz żona robi kurczaka?


mozesz jakas suszarka podmuchac albo inna dmuchajaca nagrzewnica
Jakiego podkładu najlepiej uzyć pod czerwone VHT?



ja użylem czegos takiego:


Malowanie w opcji bardzo budżetowej:
1. Starłem stary lakier papierem nawet nie wiem jakim, bo to jakiś ogryzek 5x5cm
(pokrywę prawdopodobnie piaskował poprzedni właściciel, ale lakier zszedł po dwóch rozłożeniach silnika)
2. Kupiłem lakier za całe 17zł do zacisków marki do
3. Odtłuściłem rozpuszczalnikiem
4. Napisy pokryłem delikatnie smarem
5. położyłem 7 warstw, bo lakier był do pupy i prześwitywał ...
6. Małym śrubokrętem mniej więcej usunąłem lakier z napisów
7. I przetarłem papierem 1200





Tak to wyszło
Środek pokrywy to oryginalny pełnoletni lakier
A tu moje dzieło farba do felg w sprayu i lakier też do felg

Jeżeli chodzi o schodzenie farby lub cos w tym stylu - odpowiadam z czystym sumieniem - nic a nic nie schodzi

Pozdrawiam

Foto:






o fak... sam wybrales te kolory?
Mi się podoba
Julo dobrze to wyszło zadbaj o ta "mechaniczna pomarańcze" co miała spotkanie z tramwajem
"mechaniczna pomarańcze" co miała spotkanie z tramwajem



Szkoda że były właściciel nie powiedział tego wcześniej Ale staram się by była w pełni sprawna i robię ja pod swój i tylko swój gust

Pozdro 4 All

P.S- a mógłbyś napisac jak bardzo miała spotkanie z tym Tramwajem?!