Nie mogłem dogrzebać więc zakłądam taki mały temat .. stoje przed wyborem Performer-X czy Victor-X ?? Jak dotąd jest przelotowy wydech na ebayowym kolektorze .. + stożek.
Czy po montażu którego z w/w kolektorów dolotowych i montażu wałków od b18c6 zbliże sie do 200 ?? dzieki za wyppowiedź. pozdr.

ps. na koniec strojenie crome by RYŚ ...
Tak... zbliżysz się... a po doprężeniu (nie wiem czy jest w planie) jest duża szansa że przekroczysz
Czy po montażu którego z w/w kolektorów dolotowych i montażu wałków od b18c6 zbliże sie do 200


A kto na to pytanie odp ci w 100% zrob, napiszesz efekt potomni będą wiedzieć
Co za roznica, czy bedzie mial 199, czy 201? Bez przekroczenia 200KM nie da sie jezdzic?
Niektore egzemplarze na takim setupie beda mialy >200, a niektore <200.
Jak pojedziesz na jedna hamownie bedzie >200, na innej <200.

Siedze juz troche czasu na roznych forach i wciaz nie kumam, o co chodzi z ta pogonia za papierowymi koniami...moim zdaniem priorytetem powinien byc spokoj, ze nic sie nie wysra, wartosc momentu, przebieg momentu, itd.
Hahahaha, niby tak, ale jak sie wtedy pochwali chlopakom na forum, albo na spocie
Hahahaha, niby tak, ale jak sie wtedy pochwali chlopakom na forum, albo na spocie



Ale nawet majac na uwadze to nudnawe 400m, wolalbym sie chwalic, ze majac 180KM, zloilem podobne auto majace 200, niz chwalic sie, ze mam 200KM pod maska, a slabsze auta sprawiaja mi lomot.

Moze faktycznie, ja jestem jakis dziwny.
Ehh, nie pojmujesz zasad bałnsu i lansu
Chwalisz sie, ze masz 200 koni i loisz auta 250+, nigdy w druga strone
Nie po prostu dostrzegłeś, to co inni jeszcze długo nie zobaczą... że nie jeździ się papierem
Kurde też tego nie rozumiem, przecież kurde auto na hamowni jest mierzone inaczej niż gdyby jechało normalnie, i na dodatek hamownia tylko "zgaduje" ilość koników.
Czas reakcji, ludzie response, są takie przecież modyfikacje, że auto nie ma więcej koni na hamowni, a szybciej jedzie.
Dlatego, jeśli efektów jakieś modyfikacji (zwiększająca moc/moment/itp) nie mogę zmierzyć za pomocą stopera, to tak naprawdę nic nie dało.
Ehh, nie pojmujesz zasad bałnsu i lansu
Chwalisz sie, ze masz 200 koni i loisz auta 250+, nigdy w druga strone



No tak, tyle ze nie mozna sie z nikim scigac, bo jak mnie zloi jakie 180-, to czar prysnie.
papierowe konie, chwalenie na spocie dla ziomków ... heh tak o to mi chodzi
<bag> papierowe konie, chwalenie na spocie dla ziomków ... heh tak o to mi chodzi



Jedz na dowolna hamownie ze slizgajacym sie sprzeglem, popros zeby dodatkowo zmienili wspolczynnik "k", a na wykresie bedziesz mial ze 300KM.

stoje przed wyborem Performer-X czy Victor-X ?

i nad czym sie zastanawiasz? tak ogolnie mozna przyjac, ze ten pierwszy jest do wolnossacego, a drugi do doladowanego.
Dzięki ARTX ;] w dalszym ciagu licze na pomoc ,a nie posty w sensie papierowe konie ;/
ale jaka pomoc? dostales juz odpowiedz, ze zblizysz sie do okolic 200 koni. jak doprezysz, to powinienes je przekroczyc. albo i nie.

zawarles tu jeszcze jakies pytania, czy ja mam cos z oczami?
tak tak... i zapewne nie klepnales tego dla zasady, zeby sie ze mna nie zgodzic
lepiej wogole nie ruszaj kolektora albo kup zwykly od C6 , powieksz troche przepustnice + dobry dolot i to styka.
pozostawienie seryjnego ssacego w c4 to nie jest jakis szczegolnie szalowy pomysl..
do 200 styknie , a jak jest do wziecia to zwykly od C6 bedzie idealny.
a jak jest do wziecia to zwykly od C6 bedzie idealny.


Ale nie bardzo rozumiem , przeciez ten ssak nie pasi do c4
Bo nie był wystrojony. Na prawdę pozostawienie seryjnego kolektora jest bardzo "niemądrym" pomysłem..
Bo nie był wystrojony. .



o ktorym konkretnym przypadku teraz mowisz ?
bylo pare przypadkow ze ktos zalozyl edelbrocka i byl mocno nie zadowolony.


o którymś z tych, bo na pewno wszyscy wystrojeni nie byli A nie ma opcji, żeby nie dał nic po strojeniu.
daniel, po co na sile przepychasz ciagle to c6 c6 c6? ludzie zakladaja edelbrocki i jest git, wiec nie wiem dlaczego tak zaciekle bronisz niepasujacego c6, albo skunka. masz gdzies porownanie s2 vs. edelbrock, ze tak marudzisz na edelbrocka?
c6 nie przepycham od momentu jak sie dowiedzialem ze nie pasuje chodzilo mi o to ze do osiagniecia 200km wystarczy tanszy kolektor, poza tym edelbrock lepiej sie spisuje z mocniejszymi walkami niz seryjne - krecac sporo wyzej.

a porownania s2 vs edelbrock nie mam ale jesli zakladana moc mozna osiagnac na tanszej opcji to nie widze sensu przeplacania, dodatkowo to co pisalem wczesniej na temat przypadkow nie zadowolenia po zalozenia edelbrocka, przynajmniej 2 w wawie

pisze to nie znajac aktualnych cen i nie chce mi sie ich sprawdzac ale s2 byl zawsze tanszy, moze teraz jest inaczej

to tyle , jedynie sugestia
100$ roznicy. idac dalej tym tropem mozna kupic bloxa - jest jeszcze tanszy. tak sobie mysle, ze w prawie seryjnym silniku wszystkie 3 pewnie spisza sie podobnie... ale to co pisze i to co ty napisales teraz troche rozni sie od wczesniejszego "nie wymieniaj seryjnego, jest spoko". nie jest. nie w c4.
konkrety ?


tak samo jak ja nie podaje konkretów, że działa, tak samo Ty nie podajesz konkretów, że nie działa To jest po prostu kolektor na poziomie Skunk2, nie walczy się tutaj o każde 0,1KM, żeby coś "dobierać". Po strojeniu po prostu musi być lepiej
Moim zdaniem najlepsza opcja budżetowa na kolektor do C4 to seryjny B16 z przespawaną flanszą od C4. Idzie coś takiego złożyć za grosze
Ludzie kolektor w c4 ma te kurewskie zmienne dlugosci czy jak to tam sie zwie. Szkoda, ze Rychu jest na urlopie bo by napisal dlaczego zaleca bardzo mocno zmiane kolektora na aftermarket przed strojeniem. Cos tam nie do konca sie lubi z obd1 i tyle, pomijam fakt, ze te kolektory sa do dupy... wykonane .
costam sobie grzebalem i na takie cos trafilem: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2137420
no właśnie, szkoda że nikt nie robił porównania dla NA performerX i skunk2 pro series/OEM ITR...
Co do seryjnego z c4 to obd1 standardowo nie obsługuje zmienny długości kanałów dolotowych, ale gdzieś czytałem że podobno da się to włączyć. Ten kolektor jest dobrze wykonany jak każdy OEM, więc nie za bardzo wiem o co chodzi ?
Zmieniać tego kolektora przed strojeniem nie trzeba. Widziałem, że Furious bardzo ładnie wystroił c4 na samym wydechu.
więc nie za bardzo wiem o co chodzi ?

wlasnie o te klapki.

nie jestem pewien czy
wykonanie tych klapek też jest ok ... że przy tuningu są nie potrzebne to jest inna sprawa.
Jaka tu kultura osobista, tak z miejsca wycieczki osobiste, aż się chce kontynuować rozmowę....
ale ze co? jakie wycieczki? mozna jasniej?

nie mowie o wykonaniu. mowie o tym, ze ten kolektor nie jest nastawiony na max osiagi, a zwykle na tym wlasnie zalezy osobom swapujacym wieksze silniki.
ja nie mówie o tym co ty mówisz, tylko o tym co napisał nitro.
Jak to jakie wycieczki ? O co ci chodzi z tym Furiousem, ja jestem bardzo zadowolony z usług tego człowieka...
ja nie. i nie ma tu zadnej wycieczki osobistej.
ja nie. i nie ma tu zadnej wycieczki osobistej.



Ja tez zdecydowanie nie ,pozniej problemy z odebraniem kasy ,w koncu chlopak sie ogaranal .wynik 164hp i 167nm szalonych ,samochod przelany totalnie ,check wywalalo anajbardziej rozmieszylo mnie tekst ze b18c4 nie trzyma mocy ,ze te silniki maja to od siebie .teraz jest duzo duzo wiecej ale to juz zasluga Macka . tak troche nie na temat ale trzeba takie sprawy poruszac i mysle ze nie jestem jednym z wielu nie zadowolonych z uslug tego pana .

[ Dodano: 2009-09-03, 11:25 ]
u mnie wszystko wyglądało profi i efekt końcowy też tak wygląda, w dodatku skorzystałem z usług z polecenia kilku osób, dlatego dziwi mnie co piszecie. No ale nie o tym temat, EOT.
Moim zdaniem najlepsza opcja budżetowa na kolektor do C4 to seryjny B16 z przespawaną flanszą od C4. Idzie coś takiego złożyć za grosze



podepnę się pod temat:

na podstawie powyższej wypowiedzi wnioskuję, że w b16a2 nie ma sensu zmieniać ssącego jeśli w planach moc ma być w okolicach 180KM ?
jesli chodzi Ci o to czy ssacy "wydoli" to tak spokojnie zaopatrzy silnik w odpowiednie powietrze



rozumiem, że ważniejsza jest kwestia odpowiedniego dolotu/odgrodzenia.

Co chcesz zrobic w silniku, zeby ta moc uzyskac ??



dolot parówa z odgrodzeniem, wydech (kolektor (jeszcze nie wiem jaki) + przelot 2,25"), regulowane kółka + strojenia.pl
mozesz tez doprezyc troszke silnik uszczelka
Jeśli silnik zdrowa seria ale wydech profi zrobiony oraz doprowadzenie zimnego powierza to na fabrycznym kolektorze B18C4 z "klapkami" (IAB) powinno być 180-190KM.

Niestety nie wszystkie komputery P28 wkładane do B18C4 miały dołożoną obsługę "klapkami" (IAB) ale warto zrobić strojenie na komputerze z pełnym sterowaniem "klapkami" (IAB).

Kwestie założenia kolektora Skunk2 pozostawiam właścicielowi... ale na Skunk2 większość projektów miała 190+
Niestety nie wszystkie komputery P28 wkładane do B18C4 miały dołożoną obsługę "klapkami" (IAB) ale warto zrobić strojenie na komputerze z pełnym sterowaniem "klapkami" (IAB).



a jak było w b16a2? jak wygląda w praktyce obsługa tego IAB, co to daje tak po polsku?
w b16a2 jest tak, ze ten silnik nigdy nie mial takiego kolektora
Czy P28 standardowo nie obsługuje IAB czy na pinie sterujacym wysyła nie wlasciwy sygnal?