Witam wszystkich.
Mazda 323 BF GTX 4WD TURBO, znana również na rynkach daleko-wschodnich jako Famillia BFMR.

MODEL: 1988, wersja na rynek szwajcarki
SILNIK: seryjne 1.6 16V turbo, doładowanie 0.4 bara
UKLAD DOLOTOWY: seria, seryjna turbina IHI VJ-14, BOV typ I by Properfect Bydgoszcz
UKLAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria
UKLAD NAPĘDOWY: stały napęd na 4 koła (Full Time 4wd) z blokadą centralnego dyferencjału
ZAWIESZENIE: sprężyny seryjne, gumy w zawieszeniu wymienione na nowe- zrobione
UKLAD HAMULCOWY: tarcze, klocki przód tył wymienione na nowe+ nowy płyn hamulcowy- zrobione
BODY-KIT: seryjny zestaw spojlerów identyczny jak w wersjach rajdowych, dodatkowo nowy grill z halogenami hella- zrobione
ŚRODEK: seryjny w bardzo dobrym stanie
CAR-AUDIO: brak
INNE:
-wymieniona skrzynia- zrobione
-wyspawanie podwozia( rudy)- zrobione
-kompletna konserwacja podwozia i odświeżenie nadwozia z malowaniem paru elementów- zrobione
-dołożony szklany, elektryczny szyberdach z drugiego egzemplarza kupionego na części- zrobione
-nowe amortyzatory Sachs'a- oczekiwanie na paczkę
-dodatkowe zegary monitorujące pracę silnika( boost, temp. oleju, ciś. oleju, temp. spalin)- do założenia
-MBC by Properfect-do założenia
-kosmetyka komory silnika(VHT lub polerka pokrywy zaworów)- do zrobienia
-wydech przelotowy z tłumikiem a'la Apexi na 2,5 cala z kwasiaka- do zrobienia
-duży Intercooler+ orurowanie 2,5 cala- do zrobienia
MOC: seryjnie 153km przy doładowaniu 0.4 bara, stopniowe zwiększanie doładowania do 1 bara. Kolega w identycznym modelu, tyle że FWD przy 1 barze miał ok.230km.


a tak podczas jazdy

Auto podczas jazdy powoduje duuużego banana na twarzy, warto było się męczyć i poświęcać tyle czasu aby przywrócić BF'kę do życia. Warto spełniać marzenia! Mazda będzie służyła jako auto do jazdy w czasie wolnym i ma sprawiać frajdę, takie też było założenie, zaś do jazdy na co dzień są 2 fiaty.

Poprzedni właściciel próbował "trochę" tuningować auto. Założył obrzydliwy wlot powietrza na maskę dziurawiąc ją nipotrzebnie, pomalował parę elementów wnętrza jak i grill na biało pędzlem i farbą chyba olejną!? Za długo się nie nacieszył bo zajeździł skrzynię biegów, którą to postanowił sam naprawić. Na szczęście nie udało się to i tak auto trafiło w moje ręce, zastąpiło Mazdę 323F BG 93r. Dużo pracy jak i kasy wymagało odbudowanie auta, zostało jeszcze parę kosmetycznych rzeczy, ale już jest dobrze. Dziękuję bratu, wujkowi,tacie i kuzynowi za pomoc przy odbudowie i nieprzespane noce.
Jeśli można to wrzucę fotki z odbudowy.

Jeśli coś zrobiłem źle to przepraszam i pozdrawiam wszystkich!
o kawafa! Projekt naprawdę robi robotę Gratulacje!

Jeśli można to wrzucę fotki z odbudowy.



Dawaj i poka jak wyglądała w dniu kupna.
takich japońców trzeba na tym forum klasyka przełomu lat 80 i 90. gratuluje zapału w pracach.
ojjjjj kozakiem jest.
Zabójczo wygląda pocięty zderzk pod wielkiego ICka. Jak już wyląduje na swoim miejscu, będzie się można bać tego przodu

Gratki pięknej maszyny.
Tak wyglądała jak ją kupiłem, tragedii nie widać ale nie było tak ładnie. Auto było zapuszczone, brud wżarty w lakier, komora silnika to silnik i dziura po osprzęcie, wał napędowy pod autem, graty wrzucone do bagażnika. Kupiłem auto i części w środku. Nawet kierowca lawety powiedział że takiego szrota by nie kupił, jakby nie wiedział co to jest.



Decyzja o kupnie zapadła po 10 minutach od telefonu o większą ilość zdjęć auta, po tym jak sprzedałem godzinę wcześniej 323F BG. Jechałem wynajętą lawetą do Białegostoku(300km) kupić auto w ciemno, nie ważne w jakim byłaby stanie to i tak postanowiłem ją kupić. Auto stało z wykręconymi świecami pod chmurką ok. 1,5 roku, nie dało się auta odpalić bo skrzynia wyjęta, osprzęt silnika wyjęty i kupiłem w ciemno nie wiedząc czy auto w ogóle odpali. Miałem najgorsze myśli jeśli chodzi o wnętrze silnika, ale po paru tygodniach jak skończyliśmy Patrola, wkręciliśmy nowe świece i podłączyliśmy wszystkie czujniki, kabelki i obudowę skrzyni odpaliła bez problemu. Jedynym minusem było straszne kopcenie, ale musiała spalić cały ten syf, na następny dzień odpaliła już bez żadnego kopcenia.

Więcej fotek z całej odbudowy wrzucę jutro jak wrócę z garażu gdzie pomagam bratu (w zamian za pomoc przy odbudowie auta) w szlifowaniu elementów silnika(kolektror ssący, pompa wody, itp) od Efini RX-7 FD3S, które będą wypolerowane.

Co do zderzaka to jest seria, tak wyglądała rajdówka
Drugi zderzak który został mi po drugiej BF'ce zostanie przystosowany z czasem do dużego IC, a do tego muszę szukać oryginalnych spryskiwaczy reflektorów.
cudowne sa te stare japończyki
gratki za ten projekt!!!
o z moich rejonów niegdyś Super auto
to musi być mały killer ze stałym 4WD życzę udanych zmian w projekcie, bo auto ma mega potencjał..
Cudo po prostu. Genialny dżapański oldschool...nie mozna tego nie lubić.
Jak dla mnie świetne auto z dużymi możlwościami
Marzyło się kiedyś o GTXie:) wydaje mi się, że z czystym grillem i czarnymi lusterkami wyglądała by lepiej, zresztą jak ta rajdówka, którą wkleiłeś. Ogólnie szacunek za kupę pracy
A Ja się zapytam, co powie skrzynia na 1 bar?? Zawsze chciałem mieć GTX/GTR czy to BF czy BG ale problem skrzyni vel. główki odstraszał mnie skutecznie na kilometry. Powodzenia.
Świetny klasyk!
Cfaniak faktem jest że to najsłabszy element napędów w tych mazdach ale tylko wtedy gdy nie ma odpowiedniego serwisu, przeglądów. Co jakiś czas warto sprawdzać luz na dupce skrzyni. Skrzynia spokojnie wytrzyma 1Bar w BF, oczywiście wiadome jest że nie rusza się 4x4 tak jak FWD czy to RWD czyli wysokie obroty i strzał sprzęgła bo to ogromne obciążenie dla układu napędowego Kolega z Garwolina ma GTR'a który ostatnio na hamowni w VTG na doładowaniu 1,3Bar wypluł ponad 290KM, normalnie jeździ na 1Bar i mocy 256KM A jak chce się pobawić ładuje 1,4 Bara Skrzynie nie padają same z siebie tylko z głupoty i niewiedzy ich użytkowników. Poprostu trzeba wiedzieć jak je użytkować. A chcesz wiedzieć co padło w starej skrzyni? Centralny dyferencjał zmieliło... Ale co chcieć skoro poprzedni użytkownik rozbijał się po krawężnikach tym autem bokami.
wysokie obroty i strzał sprzęgła bo to ogromne obciążenie dla układu napędowego



Wiem co nie zmienia faktu że powinno to wytrzymać, moje zdanie jest takie że to świetny samochód ale fakt że tak newralgiczny element i to jeszcze tak rzadki i drogi można tak łatwo popsuć dyskwalifikuje ten samochód w mojej perspektywie.

Witam kolegę z MS :]
auto naprawdę świetne, jednak japończyki z tych lat są świetne
super się prezentuje i na pewno jeszcze nie jedna osobę zaskoczy
Cukierek napisał/a:
wysokie obroty i strzał sprzęgła bo to ogromne obciążenie dla układu napędowego

Wiem co nie zmienia faktu że powinno to wytrzymać, moje zdanie jest takie że to świetny samochód ale fakt że tak newralgiczny element i to jeszcze tak rzadki i drogi można tak łatwo popsuć dyskwalifikuje ten samochód w mojej perspektywie.



I wytrzymują to te auta. Naprawdę. Ale musiałbyś to zobaczyć na własne oczy. Ja widziałem Weź na to Subarynki... tam też skrzynie padają bardzo często... ale jakoś nikt o tym chętnie nie mówi Np. do nowszych imprez WRX nie podchodź bo to złom... lekko podniesiesz moc i skrzynia pada Jeśli nowsza impreza to tylko STI bo ona coś wytrzymać potrafi Celica turbo 4x4? Także skrzynie padają... Impreza GT? Także... Co zrobić... Wystarczy dobry serwis i przeglądy i będzie ok

A jeśli ktoś katuje auto 4x4 głównie na asfalcie i zapomina o dobrych przeglądach napędów a potem narzeka... to cóż... niech kupi sobie rower

Np. Michał Smejda przejechał wiele rajdów przez kilka sezonów i jakoś nie narzekał na skrzynie? A dlaczego? Bo wie co to przeglądy i serwisowanie skrzyni... Nie mówie o ASO bo oni g.... wiedzą...

Cytuję Michała: "Tak Jak Krzyniu powiedział trzeba umiejetnie operowac sprzęgłem i dzwignia ...JA po wymianie łożysk i spawaniu sruby w dupce raz była skrzynia na przegladzie i nic nie było do wymiany...zalewam olejek Hipol gl5 zmieniam go w miare często tzn-w sezonie 5 razy....
Jak silniczek sie rozgrzeje to biegi ładnie już wchodzą...

.No mażeniem moim jest X-Track ale jeszcze troche wody musi upłynac by były tanie ...."

A jest jeden taki człowiek który serwisuje te skrzynie i śmiem stwierdzić że dla ludzi z całej polski Po serwisie skrzyni u niego Smejda przejeździł cały sezon rajdowy i potem przegląd no i wymiana olejów w sezonie najważniejsza Zresztą on sam użytkuje 323 4x4 i skrzynia bezproblemu wytrzymuje strzały ze sprzęgła a widziałem na żywo jak latał nią na asfalcie bokami

wypowiedź innego użytkownika GTR'a : "Choć z tego co wiem Michał (szmejdzioch) po takiej regeneracji jeździł rok w rajdach i po rozłożeniu skrzynka została skręcona bo nie było co robić więc te skrzynie nie są takie słabe jak o nich mówią tylko trzeba mieć trochę rozumu i wiedzieć jak się z nią obchodzić."

http://pl.youtube.com/watch?v=pT9K2ZJ9R8U

http://pl.youtube.com/watch?v=FKL3V-sTx2o

http://pl.youtube.com/watch?v=IShsEL2n7Oc
Genialne auto, i genialnie że wszedłeś w ten temat.
A jest jeden taki człowiek który serwisuje te skrzynie i śmiem stwierdzić że dla ludzi z całej polski



Chodzi Ci o TRAX?

Chodzi o człowieka o nicku Tomekrvf z forum Mazdaspeed i GTRproject...

To jedyna osoba której oddałbym do robienia skrzynie od GTX/GTR To on serwisuje skrzynie wielu ludziom z całej Polski do GTX/GTR. Dla niego serwis takiej skrzyni to pryszcz

Problem w kupieniu skrzyni od GTX/GTR BF/BG ? Eeeee tam głupie gadanie... jak się chce to wszystko się załatwi Jak my drugiego GTX'a (wyrejestrowanego - silnik pali,a raczej palił bo już leży wyjęty z auta spięty jeszcze razem ze skrzynią, jak i wszystkie inne części) a auto już przestało istnieć
Kozak auto... zazdroszczę
stary ale jary. extra!
GTRproject



Właśnie byłem zarejestrowany na tym forum i teraz chciałem się wbić ale mam konto nieaktywne, więc musze poczekać na ponowną aktywacje.
No niestety, to już decyzja admina i zarazem założyciela forum.
genialny projekt!
Dzisiejsze na szybko jak GTX prezentuje się w śnieżnym puchu, czyż on nie jest niewinny, niepozorny, spokojny?





Jutro może pojadę z młodym na jakiś plac/parking i zrobimy fotki auta w jeździe i to co potrafi.
Gratuluje zakupu, znam potencjał i możliwości auta, dbaj o nie i nie dawaj nikomu dotykać
ale skrzynia w tych mazdach to sheet ...
ale jest na to lekarstwo

TAADAAAAAAAA

sheet?
kartka?
dokładnie ! taka delikatna
Wracając do padających skrzyń to konia z rzędem temu kto w st205 i mocy do 400koni zajeździ skrzynię. Przy st185 niestety nie jest tak wesoło bo skrzynki potrafią się wysrać przy większych mocach. Skrzynie te można podmienić i problem znika.

Niestety nie wiem jak to jest w innych 4x4 bo nie drążyłem tematu,
Bo Toyota wymyśliła w poprzednich ST165/185 pojebany system 3 synchroniztorów i to pada ale też nie tak często i gęsto.

Ps. GRE rozumiem że to jakiś wkład PAR'a ? Mozna z tym walić na odcięciu ze sprzęgła na asfalcie?? Dajesz na to jakąś gwarancje?? I ile takie coś z czystej ciekawości.... może być pw.
jasne gwarancja 12mcy
reszta pw
gre, witam
pytanko , możesz coś wiecej o tym napisac moze byc na PW
bo jakoś do mnie to nie przemawia , bardziej przemawia to ze skrzynka jest na prostych ... to w tym wypadku jest lepsze rozwiazanie
pozdrawiam
ni9e zasmiecajmy tematu piszcie co chcecie wiedziec na PW
akurat takimi rzeczami można "zaśmiecać" ten temat bo to ważne info, choć kosztowne
Cudo.
no czy tam czy tak fura wypas aby dupka wytrzymała