pisze z pamieci bo
www.323gtx.co.uk lezy, jak juz wstanie to polecam-chyba wszysto tam znajdziesz-m.in. dokladna liste roznic pomiedzy wersjami
zarowno GTX i GTR byly 4x4,
GTX ~168KM,
GTR ~185KM,
byla tez chyba fwd gtx, ale w starszej budzie ~130koni.
GTR z wygladu latwo poznac-duze reflektory w zderzaku, otwory w masce
GTX wyglada seryjnie
oba samochody maja silnik 1,8turbo
GTR ma:
-duza turbina IHI VJ-23 - wstawiona pod homologacje rajdowa, na codzien daje sporego laga.
-zmodyfikowany dolot
-zawory wypelnione sodem dla leszego chlodzenia
-chyba ostrzejsze walki
-FMIC
GTR zrobiono pod katem homologacji w gr.A w rajdach. Wyprodukowano ich 2500sztuk. Z czego 300 to byla GTAe czyli baza pod rajdowki (lzejszy, krotsza skrzynia itd).
Ciekawostka to fakt ze wneka na zapas nie byla w stanie zmiescic odpowiedniej wielkosci 15'', wiec wneke przykryto, a zapas przychodzil w eleganckim pokrowcu
Samochod popularny w UK/Australli/Nowej Zelandii, wystepuje tez pod nazwa Mazda Familia.
GTR to rarytas, jak Escort Cossie np.
Do jazdy na codzien, czy katowania w rajdach mozna z powodzeniem brac GTX. Ma sporo mniejsza turbine, przez co ladniej sie zbiera od dolu.
Tak jak Pati mowi skrzynia 4x4 to slaby punkt tego samochodu. Po pierwsze trzeba ja dobrze zlozyc, po drugie uzywac z umiarem-na ¼ mili sie raczej nei nadaje.