Witam,

Jak w temacie, chciałbym poszerzyć trochę wiedze o tym samochodzie. Wiem że są GTXy i GTRy, nie wiem dokładnie jak je odróżnić, potrzebowałbym specyfikacji i opinii. Wiem ze auta mają niemały potencjał, nie wiem zaś jakie mają słabe punkty itp.
o ile pamietam, to GTX to ośka, a GTR to awd. słąbe punkty awd - skrzynia i tylny most. powyżej 230 koni umierają.
pisze z pamieci bo www.323gtx.co.uk lezy, jak juz wstanie to polecam-chyba wszysto tam znajdziesz-m.in. dokladna liste roznic pomiedzy wersjami

zarowno GTX i GTR byly 4x4,
GTX ~168KM,
GTR ~185KM,
byla tez chyba fwd gtx, ale w starszej budzie ~130koni.

GTR z wygladu latwo poznac-duze reflektory w zderzaku, otwory w masce
GTX wyglada seryjnie

oba samochody maja silnik 1,8turbo
GTR ma:
-duza turbina IHI VJ-23 - wstawiona pod homologacje rajdowa, na codzien daje sporego laga.
-zmodyfikowany dolot
-zawory wypelnione sodem dla leszego chlodzenia
-chyba ostrzejsze walki
-FMIC

GTR zrobiono pod katem homologacji w gr.A w rajdach. Wyprodukowano ich 2500sztuk. Z czego 300 to byla GTAe czyli baza pod rajdowki (lzejszy, krotsza skrzynia itd).
Ciekawostka to fakt ze wneka na zapas nie byla w stanie zmiescic odpowiedniej wielkosci 15'', wiec wneke przykryto, a zapas przychodzil w eleganckim pokrowcu
Samochod popularny w UK/Australli/Nowej Zelandii, wystepuje tez pod nazwa Mazda Familia.

GTR to rarytas, jak Escort Cossie np.
Do jazdy na codzien, czy katowania w rajdach mozna z powodzeniem brac GTX. Ma sporo mniejsza turbine, przez co ladniej sie zbiera od dolu.

Tak jak Pati mowi skrzynia 4x4 to slaby punkt tego samochodu. Po pierwsze trzeba ja dobrze zlozyc, po drugie uzywac z umiarem-na ¼ mili sie raczej nei nadaje.
Dziękuję :padam:
jedno tylko jeszcze GTR/GTX to chyba nie byla 323F

musialbys poszukac co F oznaczalo, mi sie wydaje ze to byly 5drzwiowe.
Słusznie. F mi się napisało jakoś dziwnie....
aaa przypomnialo mi sie
gtx piasty na 4 sruby
gtr na 5
znalazlem w domu artykul z WRC o gtxie, http://rapidshare.de/file...o_4_WD.pdf.html

widze ze z tymi mocami to cos sie rozpedzilem: 168KM gtx, 185 gtr :zawstydzony:
Też mi się tak wydawało ale wolałem zapytać.
GTX wygląda jak seryjna Madzia 323 3d, GTR Ma inny przedni zderzak, w dużymi halogenami, wloty na masce, tylną lotkę, oraz progi, większe hamulce, piast na 5 śrub.
Najsłabszym punktem GTR-a jest główka mostu.



tak wygląda GTR
To już wiem, pytałem tylko o detale.
przeciez GTX ma seryjnie tez delikatny bodykit i lotke z tyłu.
GTR ma dodatkowo delikatne 1-1,5 cm nakładki na nadkola...
duzo info tu: http://www.mazdaspeed.pl/modele/323_gtxr.php

Co do body kitu wersji GTX to był on taki jak w wersjach GT (1,8 BP - NA 128-140KM)
A czy była wersja (nie pamiętam dokładnie) GSRi lub GRSi? Kumpel miał taką 323 z napisami na drzwiach wyglądającymi na fabryczne - zawsze się zastanawiałem co tam miał pod maską a ponieważ mam Mitsu to jakoś nie było okazji poszukać... :wstyd:
oprócz tego co już zostało napisane to jeszcze GRT miał chyba inne niz GTX siedzonka i kiere


Kilka fotek (jeśli moderator uzna ze niepotrzebne to prosze o usunięcie)




Moderator uznaje fotki za potrzebne gdyż ta fura to rarytasik.
323 GTR- cudo

jedno z niewielu 4WD z większym procentem mocy na tylnych kołach, co daję super frajde z jazdy- seryjnie mocno uzbrojone, za niewielkie pieniądze można miec 3XX koni
(seryjnie duże turbo i wtryski)

pięta Achillesowa- przeniesienie napędu (jak we wszystkich 4WD początku lat 90tych z poprzecznie umieszczonym silnikiem)

Wszystko o GTR: hwojtek i kazushito yakitaki (hwojtek chyba tu kiedyś był)
Generalnie wszytsko co można było napisać o 323 GTR/GTX jest na sr.pl
Sam mam takiego furacza z silnikiem od GTX-a z napędem na przód i lata ładnie jedyny duzy minus brak trakcji na pierwszych 2 biegach,jak jest mokro gubi spokojnie trakcje nawet na 4 biegu .Ogólnie jestem zadowolony chodz mam ochote jeszcze doiwestowac silniczek wieksze turbo ,wtryski ,ic ,itp potencjał ma dosyc spory wiec czemu go nie wykorzystac:)
W GTR'ze podniesienie doładowania do 1.0 Bara daje ok.260km, przy 1.3 Bara- 290km, przy 1.5 Bara powinno być ok.330km. Mowa oczywiście o seryjnym silniku, ze zmienionym wydechem na 2.5 cala.

Raflo, Ty masz BG GT z silnikiem od GTX'a, a oryginał to oryginał. Poza tym skrzynia z BG GT też nie należy do mocnych, ale cóż poradzić.

Jeśli chodzi o skrzynie biegów to jak rusza się normalnie, bez strzałów ze sprzęgła, nie katuje się jej na asfalcie(bączki i podobne), wymienia się olej regularnie i sprawdza luz na dupce to można jeździć spokojnie.
Auto bardzo fajne, niepozorne, dające dużą frajdę z jazdy.
Tyczy się to zarówno BG GTX/GTR jak i BF GTX. Te same wady, te same zalety.
W GTR'ze podniesienie doładowania do 1.0 Bara daje ok.260km, przy 1.3 Bara- 290km, przy 1.5 Bara powinno być ok.330km. Mowa oczywiście o seryjnym silniku, ze zmienionym wydechem na 2.5 cala.

Raflo, Ty masz BG GT z silnikiem od GTX'a, a oryginał to oryginał. Poza tym skrzynia z BG GT też nie należy do mocnych, ale cóż poradzić.

Jeśli chodzi o skrzynie biegów to jak rusza się normalnie, bez strzałów ze sprzęgła, nie katuje się jej na asfalcie(bączki i podobne), wymienia się olej regularnie i sprawdza luz na dupce to można jeździć spokojnie.
Auto bardzo fajne, niepozorne, dające dużą frajdę z jazdy.
Tyczy się to zarówno BG GTX/GTR jak i BF GTX. Te same wady, te same zalety.




Orginał czy nie ale musisz przyznać kolego ze oby dwie wersje nieżlę się odpychają:) nieprawdasz ????:P
Popularne jest wymiana ukladu napedowego na ten z Evo7, ale to juz duza inwestycja-tylko dla milosnikow marki.
Odpychają się i to jest najlepsze!
spoonPL, co do tej zmiany wymian napędów z 323 GTR na Evo to jest baaardzo kosztowna. Kolega zmieniał napędy z GTR na napędy z Evo 3 lub 4 i trochę to kosztowało, ale auto jedzie jak marzenie. Bardziej opłacalna jest zmiana skrzyni, wału, tylnego mostu na ten z Toyoty Celicy GT-4, obecnie składa się takie auto(mazda 323 GTR)-więc będzie fajnie. No i koszt zakupu tych części z Celicy jest o wiele mniejszy niż koszt zakupu skrzyni od GTR'a. Przekładka o wiele łatwiejsza i wytrzymalsza.