MODEL: 323 GTX FWD BF1, 1989, hatchback, 3d
SILNIK: 1.6 DOHC TURBO, B6T
MOC: seria @ 0.4 bar - 150 KM @ 6.000 rpm, 195 Nm @ 5.000 rpm, aktualnie 1,2 bara, 200+ KM
UKLAD PALIWOWY: wtryski 326 cc z Probe 2.2T, ciśnienie na listwie 4,0 bar podniesione przez FPR Autogauge, Walbro 255 lph
UKLAD DOLOTOWY: większa turbina IHI VJ-11 z Probe 2.2T, FMIC od Iveco TD 2.5, BOV Greddy RS style, stożek Simota, MBC ProPerfekt
UKLAD WYDECHOWY: custom made DP z osobnym kanałem 40 mm na wastegate + wydech 2,5" pełen przelot z nierdzewki, tłumik środkowy przelotowy VEGA
ELEKTRONIKA: wskaźniki boosta, temp. oleju, ciśnienia oleju i woltomierz, Ecumaster DET II
UKLAD NAPĘDOWY: seria FWD, shortshifter
ZAWIESZENIE: obniżone, utwardzone, rozpórka przednia górna D&W
KOŁA: Toyo R888 205/50/R15 przód, białe 15" z Escorta RS (?)
UKLAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: dokładki i spoiler GTX, czerwony pasek na listwach, czarna maska, wycięty przedni zderzak pod IC
ŚRODEK: Momo Corse w germańskim rozmiarze 32 cm, naba Momo, kubeł Bimarco C, pasy Schroth, noname gała skórzana, na sezon pełna wydmuszka
CAR-AUDIO: Clarion DXZ388RGUSB + Clarion SRR1028 + Alpine jakieś, częściej poza autem niż w - w końcu waży :]
WAGA: zważone 1015 kg bez tylnej kanapy i z 1/3 baku, 950 kg w sezonie
INNE: Uniden 520XL + Sirio AS-100
PLANY: spiek, EBC dla ustabilizowania doładowania
ZDJECIA:






Bardzo ładna BF'ka z B6T pod maską! Aby było co raz więcej zadbanych 323 BF/BG GTX/GTR w odpowiednich rękach.

doloty zostawiasz tak jak są czy dajesz większe? Jak z głośnością wydech?
dzięki, dolot jak narazie zostawiam, jak będzie za wąsko przy 1 bar to będe ogarniał cały od nowa, póki co ważne że szczelny.
wydech jak na zupełny brak tłumików to całkiem znośny, jestem mega ciekawy jak to będzie brzmieć na 2.5 cala.
mega fajne auto będzie jakaś elektronika sterująca tym wszystkim?

p.s. jak gra ten Clarion DXZ? Oczywiście w tych niewielu chwilach kiedy jest w aucie
Ale cichociemne auto!
Co do elektroniki to tak jak napisałem w opisie - wleci ecumaster det II, do tego map sensor i będę się pozbywał przepływki, mam nadzieję, że da się to ogarnąć bez większych kłopotów, jestem na etapie zbierania potrzebnego info w necie.
Clarion gra fajnie, w porównaniu z poprzednim JVC KD-G322 to nie ma porównania.
Z tą cichociemnością to nie spodziewałem się, że aż tak ludzie będą zlewać ten samochód na ulicy, na dodatek przez to że nie mam żadnych emblematów poza GTX ludzie najczęściej nie mają pojęcia co to za samochód, na CB jakiś koleś mnie ostatnio jechał zaczynając od "kolego z tej białej KII".
Zajebiosty cichociemny przecinak
Sprawdzałeś jak wygląda konfrontacja Twojego byłego d16 vs gtx ??
Powodzonka w modzeniu
Thx, przyda się trochę szczęścia przy modach w tym aucie coś czuję.
Bezpośrednio nie sprawdzałem, ale Clio II Sport kolegi, które mi zawsze lekko odchodziło od 80-100 km/h w Civie idzie z GTX'em równo do końca trójki, a potem zaczyna powoli zostawać w tyle, więc już jest lepiej, a to początki.
auto kocur sam kiedyś chorowałem na taką
a tak z ciekawości zapytam... jak się kształtuje spalanie takiego B6T?

po za tym to samochód bardzo fajny
w trasie 7,5l/100 przy jeździe 110-130, więc wypas (jedna z nielicznych zalet długiej skrzyni - na 5tce przy 100 km/h mam 2.750 rpm ) natomiast w mieście jest tragedia - od 12-tu do 20-tu przy dobrym lataniu, ale z tego co wiem to można tym autem poniżej 10l/100 w mieście zejść przy jeździe poniżej boosta, podejrzewam lambdę do wymiany, ale nie chcę jej ruszać póki błędów z ecu nie zczytam.
Masz małe spalanie, u mnie na pierwszym zbiorniku wyszło spalanie 16,5... teraz będzie już chyba mniej bo wymieniłem termostat i potrafię się opanować aby nie deptać na maxa.
Jak jedziesz poniżej boosta to spalanie może zaskoczyć, ale masz tą przewagę że fwd zawsze spali mniej od 4wd, gdzie opory napędów są większe. Chcesz mieć osiągi to lej do baku
to tylko 1.6, do tego lekkie, więc przy spokojnej jeździe nie może brać więcej niż 10l.
jeżeli to nie sonda ani żaden inny błąd to przy strojeniu się ściągnie trochę paliwa na niskich obrotach, afr napewno za bogaty w tej chwili mam.
ile Ci się nagrzewa po zmianie termostatu i jak wcześniej było?
bo ja swoim 5-10 km muszę przejechać, ale wydajne chłodzenie toto ma, więc obstawiam że to norma.
Przed zmianą termostatu wolno się nagrzewał i jak włączyłem ogrzewanie to wskazówka od temp. silnika spadała. Po zmianie termostatu nie ma tego problemu, wszystko jest chyba tak jak powinno być. Zobaczymy jak zrobię pełen tysiąc km i zmienię olej na Valvoline Vr-1 Racing lub jakiś inny dobry.
Temat spalania raczej rozwiązany - sprawdziłem lambdę i okazało się, że jest kompletnie martwa, zamówiłem już ngk i liczę na to, że będzie sporo lepiej.
Wymieniłem jakiś czas temu wszystkie plastiki, zaślepki, kratki nawiewu, itp, które miały jakieś mankamenty, został uchwyt schowka, ale z 3 które do tej pory widziałem każdy miał połamane mocowanie.
Kiera i naba Momo wreszcie na miejscu, kierownica na początku wydawała mi się jednak trochę za mała, ale po 3 dniach stwierdzam, że nie chcę żadnej innej.
3 fotki jak to teraz wygląda, do wywalenia został emblemat mazda i turbo, ale trochę się boję, że potem kleju nie doczyszczę i póki co zostawiłem.



Wkrótce kierunki boczne clear (zamówione), bo na te chrom już patrzeć nie mogę i przez święta będę się starał drugą maskę ogarnąć, bedzie trochę zabawy bo nigdy bad looka jeszcze nie wspawywałem, ale efekt powinien powalić na kolana.
Acha, no i nierdzewka 2,5" na wydech i downpipe zamówiona, co do DP to wymyśliłem sobie coś w stylu corksporta z osobnym kanałem na wastegate, mam nadzieję, że w miarę gładko pójdzie zrobienie tego ustrojstwa.
chcesz robić bedluka???
chcesz robić bedluka???


ta, do tego wlot od evo na maskę wpadnie i zastanawiam się nad listwą z diód pod grill, jak myślisz niebieska, czy czerwona będzie lepiej wyglądać?

[ Dodano: 2009-04-14, 17:40 ]
Maska od środka jak najbardziej mi się podoba
Fajna furka no i nie kolejna Honda
Prawde mówiąc nie podobaja mi sie te matowe zderzaki potraktowałbym je jakimś czernidłem. . .
Wygląda spoko, tylko mogłeś w trochę innej skali je namalowac, żeby więcej ramion/promieni miało. No i... większe fotki wrzucaj!
Dokładnie pomysł ciekawy troszke wykonanie kuleje więcej promieni powinno być i dodało by to estetyczngo wrażenia wyższej jakości przebudowy . . .
Mi się podoba
No Adrian juz gratulowalem Ci zakupu Madzi, teraz tylko nie nakladaj tyle szpachli na maske bo przestanie jezdzic jak twoj Edek a tak na serio to powodzenia i zderzaki w kolor bedzie pieknie.
więcej pasków to więcej roboty, a malowanie tego na tak nierównej powierzchni jaką jest spód maski naprawdę nie należy do przyjemności, im mniej tego obklejania tym łatwiej.
tak to teraz niejedzie
dźwięk trochę opóźniony i jedynki do końca nie dociągnąłem, ale coś tam widać.
http://www.youtube.com/watch?v=gZgVBNVvvSg
SLEEPER...
Nie chce myśleć ile osób dziennie się na Ciebie nacina i jak wygląda Twój pokój z trofeami głów kierowców bmw i tym podobnych i nie tylko
nie no, głów nie zbieram , ale zabawa na mieście jest przednia, ludzie mnie kompletnie zlewają na początku, a pierwsze pytanie po opuszczeniu szyby to w 99% przypadków "co to za samochód?", a dopiero potem o silnik i niedowierzanie, że seryjnie to wkładali do takiego sztrucla z minionej epoki.
Adriano ładnie Ci wyszła ta maska, ja myślę nad pomalowaniem pokrywy zaworów w taki motyw, ale znając życie skończy się na czarnym macie i spolerowanych napisach bo już ręce bolą od polerowania silnika z Junaka.

Ja tak ruszyć ostro nie mogę, ale jak zapnę dwójkę to ogień do odcinki. Kochane 4wd, ale w zimę mam lepiej W piątek latałem na szutrach na poligonie i dopiero wtedy widać przewagę FWD nad 4WD.
Nagrałbyś dźwięk BOV'a jak syczy, bo wszystkie psy z okolicy uciekają jak jedzie GTX.
czarny mat taki za zwykły mi się wydaje, rising sun na pokrywie fajna sprawa, tylko ogólnie biały na pokrywie zaworów to strasznie mało praktyczny kolor, każdą kroplę oleju widać.
u mnie pierwsze pytanie zazwyczaj po otwarciu maski to czy ta pokrywa tak seryjnie była pomalowana na czerwono.
Dla mnie te skrzynie 4x4 w maździe to minus, a nie plus.
W zimę fakt - super sprawa, ale w lato lipa straszna, że nie można z kreski ostro wyrwać.
BOV'a prawie nie słychać, bo go wydech zagłusza, ale pracuję nad tym.

Swoją drogą jest 323 GT 1.6T na allegro za 1500 zł do negocjacji
http://moto.allegro.pl/it..._turbo_bf1.html
polecam jako materiał na taniego killera - z przełożeniem do nowej budy i remontem wszystkiego co go wymaga pewnie z 4-5k wyjdzie, a radości z jazdy to auto dostarcza naprawdę spoooro.
Będę miał turbo do tego auta w dobrym stanie do opylenia niedługo jakby to kogoś powstrzymywało przed zakupem.
Głowicę chyba Cukierek ma, więc wszystko jest do dostania.
Adriano mam całą kompletną górę silnika(bez bloku, ale z głowicą, oba kolektry z wtryskami, turbina, sonda, ecu, itp.), ale jak bym poszukał to znalazło by się coś jeszcze w tym parę intercoolerów z różnych aut i innych ciekawych gratów w tym elektryczne zawieszenie do BF GTX 4WD... auto z allegro warte kupna, ale parę tysięcy trzeba włożyć w przekładkę i najlepiej zrobić od razu remont silnika na oryginalnych częściach tak jak zrobił brat. Jakby ktoś potrzebował pomocy w doborze części i co i jak zrobić gdy przekłada się silnik z BF do BG niech pisze na pw bo roboty jest naprawdę duuużo.
2 pracowite dni w garażu i gtx dorobił się nowego wydechu i downpipe'a z nierdzewki oraz większego turbo.
porównanie średnic - poprzedni wydech miał w najwęższych miejscach 38 mm.

downpipe - 63,5 mm wydech + 40 mm wastegate vs mikro 48 mm wydech+wastegate.

tak to wygląda na aucie.

stary wydech

wydech calutki 2,5 cala, jak narazie bez żadnych tłumików, ale jest rzeźnia, więc zamówiłem już środkowy przelot długości 50 cm w RM-Motors, powinno solidnie wyciszyć przynajmniej w niskim zakresie rpm.
z tyłu zostanie rurka 2,5 cala - moim zdaniem idealnie wpisuje się w sleeperowy klimat auta.


zamiast stockowej turbiny VJ-14 pozwalającej kręcic do 1.0 bara włożyłem VJ-11 z probe 2.2T, można ją katować bez obaw do 1.2 bara.
kupiłem też większe wtryski od probe - 326 cc vs 300 cc seria, przy 4 barach na listwie powinno spokojnie wystarczyć do 230-240 KM i tyle bym chciał w tym sezonie zobaczyć na wykresie.
najbliższy mod to wymiana gorącej strony turbiny, bo jest pęknięta, powiększenie wastegate'a bo przeladowuje na trojce i boostcut mnie nęka, a zaraz potem strojenie na ecumasterze det II - map sensor już jest, ecumaster też - teraz pora na 1.0 bara (tyle ile wyda seryjna pompa paliwa), a jak już się przyzwyczaję i zrehabilituję z funduszami to walbro, fpr i stroimy na 1.2.
w międzyczasie spodziewam się, że seryjne sprzęgło mimo że identyczne montowali w wersji 4x4 powie papa i trzeba będzie w spieka zainwestować, więc tym bardziej nie spieszy mi się z 1.2 bara...
Pięknie adriano, pięknie. W Borsku będziesz ? Popatrzę sobie jak lata Twoje nowe autko
Dzięki rojass, będę i mam zamiar coś powalczyć w open, także okaże się ile mi jeszcze do doładowanych Hond brakuje.
Kaczka i Adi raczej nie startują, a Zonka chyba zjesz na śniadanie
Nie ma co jest kozak
Tak z ciekawości, ile mocy wytrzymują seryjne bebechy oraz skrzynia??
Kaczka i Adi raczej nie startują, a Zonka chyba zjesz na śniadanie


Stachu ma jechać i jakieś B18 na vortechu 280 HP, więc i tak będę miał pozamiatane.
W sumie to chciałbym z ciekawości stanąć z Kaczką o ile nie podłubał za dużo od zeszłego Borska, ale jak nie tam to gdzie indziej.

dziękówka za info, też sobie w Borsku oblukam tego Twojego gtx'a life
Dobrze Ci to idzie...
Dzięki, staram się wyrobić z tematem na wszystkie majowe imprezy, stąd dobre tempo.
Mazda ogarnięta, nie chce mi się rozpisywać ile było problemów z przeładowującym turbo, za późno otwierającym się wastegatem, itp, ale po trzech dniach walki jest OK, tak to teraz jedzie na 0,75 bara, kocham trzeci i czwarty bieg w tym aucie.
http://www.youtube.com/watch?v=v3JnBdO_-WU
Jest bardzo konkretnie
Byłeś już na hamowni??Ważyłeś padake??
Idzie jak zła
a wydeszek też niczego sobie gaworzy
Ważyłem, przy aktualnym setupie 980 kg na rezerwie.
Hamować będe, ale jeszcze się łamię czy mierzyć auto przed i po strojeniu - muszę ogarnąć porządne gumy na przód i każda złotówka się liczy, a trochę się wyprułem z kasy przez ostatnie mody.
Dźwięk wydechu powyżej 3-4k jest fajny, szczególnie na zewnątrz, ale przy spokojnej jeździe jest słabo, chodzi trochę jak żuk bez wydechu.
Zresztą dowód straciłem z tego powodu w sobotę.
kocham trzeci i czwarty bieg w tym aucie



też bym kochał fajnie Ci to lata
No i po Borsku, udało się przywieźć puchar za I-sze miejsce w open, ale zdobyłem go tylko dlatego, że Popo w 5gen b18 na vortechu 290 KM zgubił trakcję na trójce akurat w finałowym przejeździe ze mną.
Czasy porażka - 15.4 bodajże wykręciłem, całą 1/4 padało, warunki jak widać na foto.

Coś tam się w projekcie zmienia - ecumaster założony, niestety steruje jedynie paliwem - zapłonu się ruszyć podobno nie da.
Są problemy typu peak na 0,95 bara a potem spadające doładowanie, co zresztą świetnie widać na wykresie z ecumastera - różowa linia to doładowanie z map sensora.

Aktualnie wtryski w peaku chodzą na 100% a i tak mam AFR pod 13.0 przy 4.000 rpm, dostałem już kostki do nowych wtrysków 326cc z Probe więc mogę je zakładać, ale zacząłem się zastanawiać czy ma to sens - to jedynie 26cc więcej niż seria, więc bez podnoszenia ciśnienia paliwa na listwie niewiele mi to da, a DC rzędu 100% to zdrowe przegięcie - chyba będę musiał zmienić koncepcję.
440 ccm ładuj...
zapłonu się ruszyć podobno nie da.



ecumasterem można cofać zapłon
wczoraj przeliczyłem dokładnie co mi da podniesienie ciśnienia na listwie z 3 na 4 bary i wyszło, że z wtrysków 326 cc zrobi się 380 cc, czyli 27% więcej niż aktualne 300 cc, a to już spokojnie powinno mi wystarczyć do jazdy na 1,1 bara z DC rzędu 85%, więc raczej zostanę przy pierwotnej koncepcji, jeżeli się nie sprawdzi to wejdą 440-tki, w sumie niczym nie ryzykuję bo wtryski już leżą na chacie, a zmiana to max parę godzin.

że ecumaster może sterować zapłonem to jasna sprawa, tylko podobno nie ogarnia GTX'owego sygnału.
podobnie było zresztą z przepływką pod którą chcieliśmy się podpiąć na początku - samochód chodził na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu gasł i niestety nic się z tym nie dalo zrobić - Mazda ma jehowy system, polegający na tym, że napięcie na przepływce spada z 5V do 0 wraz z wychyleniem klapki zamiast na odwrót.
Szkoda że w Borsku było mokro ale i tak furacz dawał radę
Szkoda że w Borsku było mokro ale i tak furacz dawał radę


dzięki, chociaż dawał do czasu, przed 1/4 "coś" się sypnęło i mi auto zaczęło przerywać na pierwszym i drugim biegu, dopiero na trójce zaczynało normalnie jechać.
wczoraj wymieniłem wtryski na te 326cc z Probe 2.2T o których wcześniej pisałem i jak ręką odjął - problem rozwiązany.
wtryski przed włożeniem wyczyszczone i przetestowane czy aby napewno równo leją
http://www.youtube.com/watch?v=KdbvRanAhP0

profi przygotowane urządzenie testujące.


[ Dodano: 2009-06-16, 20:59 ]
pierwsza opcja kolorystyczna wydaję się lepsza...
yyy. druga tez ladna
Czerwona felga wygląda lepiej
Up, temat trochę przycichł bo było sporo walki z autem, ale wreszcie złożyłem i bangla.
Nowe turbo trzyma 1.0-1.1 bara do samej odcinki, Mazda przestała jechać, zaczęła zapier****ć.
Udało mi się już zaliczyć 2 ciekawe sparingi, z czego jeden z civem 4G H22 (byłe auto kolegi LukasJuve), znowu zmieniło właściciela i tym razem trafiło do Trójmiasta do znajomego z którym udało mi się stanąć.
1 i 2 problemy z trakcją w obu autach, na trójce GTX lekko odchodził, ale różnica niewielka - w sumie podobna moc i masa - 4G trochę lżejsze za to u mnie więcej momentu, kuni raczej tyle samo.
Wyscig zreszta nagrany kamerka, moze jeszcze dzisiaj wrzucę filmik.
Drugi wyscig był z 400-konnym EVO IX znajomego które wykręciło na raceamerica 12.470. :]
Ja z pasażerem, evo tylko kierownik.
Początek filmiku to drugi bieg, ok 60 km/h, potem trójka do 160, czwórka do 200 km/h i chwila na długaśnej piątce na której nie miałem już czego szukać.
Chyba nie jest źle.
http://www.youtube.com/wa...JMbHdriY&fmt=22
Za 2 tyg. jadę na zlot Mazdaspeedu do Sochaczewa to i jakiś czas się wreszcie wykręci, przydałoby się też odwiedzić hamownię mimo że to jeszcze nie koniec modów - myślę że wyniku już się nie będę wstydził.
Na koniec 2 fotki, trochę ogarnąłem pod maską, do tego wpadły zapinki i regulator ciśnienia paliwa.

EDIT:
obiecany filmik z H22, niewiele w sumie widać
http://www.youtube.com/wa...MaC_A1m0&fmt=22
Czyli jednak zawory nie są pogięte?
Nie sa, silnik jest bezkolizyjny.
Trochę to jeździ!!
Szacun
no i po zawodach.
wykręciłem 14.004, ale na doładowaniu skręconym do 1.0 bara i z uślizgiem sprzęgła po każdej zmianie biegu - po założeniu R888 seryjne sprzęgło powiedziało dość, a nie było już szans żeby zdążyć z wymianą - będzie sporo lepiej jak ogarnę spieka.

przejazd półfinałowy klasy Turbo, na prawym MX-5 1.8T 245 KM Five'a, który zrobił 13.7.
http://www.youtube.com/watch?v=V6RoGL-2e_s
uaktualniłem opis w pierwszym temacie, trochę się pozmieniało ostatnio.
Jak jeszcze nie pomalowałeś to oczywiście zieleń
Troche sie ostatnio w GTXie pozmienialo, wpadl m.in. spiek 4-lopatkowy, dodatkowe strojenie i pare pierdol ogarnalem, dzisiaj wybralem sie na rolki, wynik jak dla mnie petarda - 215 KM, 303 Nm.
O ile KM się powyżej 200 spodziewałem o tyle Niuton zdrowo mnie zaskoczył - ponad 100 więcej niż w serii cieszy mordę.
Wykres do poprawy, ale nie wyglada zle.

auto jedzie teraz mniej wiecej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=SKTU4u4HeHI
lekko podnioslem doladowanie od krecenia tego filmiku
Napędza się solidnie. Gratuluję!
Hihi seria 140 ma być ok 200 No to masz ponad 200
szybkooooooooooooo
Fura mistrz ! Nic tylko jeździć z aparatem i robić miny objechanych kierowców do albumu

Jak jeszcze nie pomalowałeś felg to rób je na czerwono, albo jeszcze lepiej na czarno z czerwonym lipem. Ten zielony fajny, ale tu nie pasuje
To to lotto
co do kół to nie maluj, po prostu je zmień na coś konkretnego
Felgi beda na czerwono malowane, sam wzor pasuje do tego auta idealnie, wiec nie bede ich zmienial, jedyne co mi w nich przeszkadza to dosc spora waga.
No i git !

Nie myślałeś, żeby klosz postojowych pomalować, albo wymienić na kolor ?



Troche kasztaniasta fota, ale wyglądało by to fajnie IMO
myslalem, ale skupilem sie na mechanice i w sumie glownie to w tym roku ogarnialem, w przyszlym moze go troche podpicuje, chociaz to auto nie musi wygladac, dzieki temu bardziej wkur**a na swiatlach.
Jak by wyglądało jak na focie co dał KAMILcom, to dopiero by był mistrz.