MARKA: Mazda

ROK PRODUKCJI: 1991

MODEL: 323f, BG, 5D

SILNIK: 1,8 SOHC, 16V, 103 PS, BP, odświeżona komora silnika, każda "nieładna" blaszka/mocowanie zostala pomalowana na czarny mat,

UKLAD DOLOTOWY: stożek AOMA + wypolerowany przepływomierz

UKLAD WYDECHOWY: wycięty katalizator, końcówka 90mm z kwasówki

ELEKTRONIKA: seria

UKLAD NAPĘDOWY: seria

ZAWIESZENIE: każdy element pomalowany na czarno, po ówczesnym dokładnym wyczyszczeniu i zapodkładowaniu, w planach jest gleba -35mm w przyszłym roku

UKLAD HAMULCOWY: seria, w planach są tarcze MIKODA + klocki Ferodo z przodu

BODY-KIT: tylny zderzak według mojego pomysłu wykonany przeze mnie (brakuje jeszcze dyfozora), przedni zderzak zespolony z austriacką dokładką FOSAB i powiększony wlot centralny, wszystkie plastki (listwy drzwiowe i w zderzakach, obramówki świateł, listwy dachowe, listwy słupków A) pomalowane zostały na czarny mat, zmodyfikowane listwy zbierające wodę z szyb drzwiowych (nie są poszczerbione jak w większośći BG), usunięcie przetłoczenia na drzwiach i błotniku przednim (przeważnie od tego przetłoczenia spód był malowany na czarno)

ŚRODEK: wymiona foteli na fotele o lepszym stanie, drewniana kierownica SELM, gałka zmiany biegów JACKY + mieszek, elementy konsoli centralnej, obudowa licznika/stacyjki, pomalowane na czarny mat, wymiana wszelkiego rodzaju popękanych elementów na niepopękane, uzupełnienie brakujących zaślepek itp.

CAR-AUDIO: radio: Pioneer DEH-1300R, wzmacniacze: przód+subwoofer BOSS Audio 4x50W RMS, tył BLAUPUNKT 2x75W RMS, głośniki przód 130mm Boschmann 100W RMS, głośniki tył 6x9" Boschmann 350W RMS, w planach jest wymiana komponentów na lepsze (JBL) i radio Kenwood (już jest zamówione), całe okablowanie w peszlach, kable do głośników 2x2,5mm2, zasilanie 4mm2, cinche LEXTON

INNE: tylne lampy pomalowane bezbarwnym lakierem, przerobione światła pozycyjne i stopy z tyłu, żółte halogeny z przodu, sprzężone ze światłami długimi, lecz możliwe do włączenie osobno, trzecie światło stop w blendzie, auto alarm na pilota, przerobione otwieranie tylnej klapy (elektryczne), klimatyzacja i wszytkie rurki wypolerowane


Może trochę historii o moim aucie
Więc moje zamiłowanie do Mazdy zaczęło się wtedy jak tata kupił Mazdę 626 '88 GD 2.0D, wtedy nie miałem jeszcze prawo jazdy tata dawał mi czasami Mazde żebym pojeździł po drogach wyłączonych z ruchu , z markę tą zżyłe się bardziej po remoncie silnika przeprowadzonym przez dziadka (w poprzednim silniku pękło mocowanie sworznia w tłoku). Potem znalazłem na allegro model coupe, który bardzo chciałem sobie kupić w momencie posiadania prawa jazdy (odległa przyszłość). Następnie uzbierałem pieniądze ok 2 500zł i szukałem wymarzonego modelu, ale rodzice zaczęli mnie przekonywać że jest to za duże auto i że są w nim za duże silniki (najpopularniejsze 2,0 i 2,2) więc zacząłem szukać czegoś mniejszego i padło na 323F BG, dosyć tanie autko, znalazłem kilka modeli, ale padło na auto z chrzanowa, które miało przyzwoite wyposażenie i silnik 1,8 SOHC 16V. Więc kupiłem to auto za całe moje oszczędności a nawet mi brakło 100 zł, więc tata mi pożyczył. Nie miałem jeszcze w tedy prawa jazdy był to 3 maj 2008r a prawo jazdy miałem zdawać na początu czerwca (zdałem za pierwszym razem xD). Zacząłem jeździć Mazdą, i polubiłem brawurwą jazdę nie mając żadnego doświadczenia na drodzę. Około 26 stycznia 2008r. miałem poważny wypadek, a mianowicie przy prędkości 110 kph przy wyprzedzaniu przed zakręte wpadłem w poślizg na lekko mokrej nawierzchni i dachowałem 4 razy mogę dodać że auto które wyprzedzałem to Fiat Stilo 5d, zaczął przyśpieszać i potem uciekł z miejsca wypadku, spadając na koła, zatrzymało się kilka aut, a m.in koleg który jechał za mną i pomógł mnie wypchać z resztą osób i wróciłe na kołach do domu, gdyż to stało się ok 400 m od mojego domu. I tak skończyła się przygoda z mazdą z której byłem bardzo zadowolny. Niemiałem pieniędzy na drugie auto, ale moi kochani dziadkowie obiecali mi kupić karoserię, więc znalazłem taką w Chrzanowie i kupiłem ją za 500 zł (karoseria, przednie drzwi, szyba przód i klapa tył i przywóz). Ciąg dalszy pod zdjęciami .

Jeszcze troche o tym projekcie. Jak zauważyliście dawniej bardziej przyciągały mnie neony i diody, a teraz tylko i wyłącznie JDM. Jako że mam 19 lat i jeszcze się ucze więc nie pracuje i nie mam pieniędzy np na tuning silnika o którym marze (ale mój ma narazie kompresje 12,5bara na wszystkich cylindrach) Wszystkie modyfikacje które przedstawiam na zdjęciach wykonałem w stu procentach własnoręcznie. Malowanie i szpachlowanie to również moja robota, pierwszy raz w życiu malowałem pistoletem pożyczynym od dziadka (bodajże ma ok 40 lat :]) Wiem że to nie jest idealna baza do przeróbek, ale w końcu to MADE IN JAPAN.


Tak wyglądała Mazda jak ją kupiłem:




Tutaj wypolerowałem seryjne fele 6x13"


Zakup nowych felg za okazjonalną cenę Viper by Rial 7x15" z oponami 195/50 r15


Kilka fotek obecnego stanu wizualnego



Rejstracja przeniesiona na lewą stronę i siatex w przednim zderzaku


Czarne światła, które miały przypominać japońską wersję


Trochę zdjęć powypadkowych






Nowa eFka



Przednie zawieszenie i jego renowacja







Zaciski oraz przewody hamulcowe






Short shifter


Lakier na nadwozie i podwozie



Malowanie wewnątrz oraz komory silnika




Malowanie nadwozia




Słupki tak jak fabrycznie na czarno


Pierwszy wyjazd na własnych kołach po malowaniu



Malowanie "pierdółek" pod maske


Składanie komory oraz wkładanie silnika







Pierwsze spasowanie przodu z powypadkową wyklepaną maską



Mazda i zadowolony z wykonanych prac właściciel


Pomalowany przód



Pożądek pod maską jak w nowym aucie



kolejne fotki



Światła pomalowane bezbarwnym (klosze) a obramówki na czarny mat


Kolejne etapy powstawania przedniego zderzaka













Oznaczenie przedniej dokladki


Projekt tylnego zderzaka








Efekty polerki




Plastiki wnętrza pomalowane na czarny mat




Przednie pozycje pomalowane bezbarwnym


Fele wróciły z piaskowania


Jedna z pomalowanych felg


Nowe oponki Toyo t1r




Przeróbka świateł

Ściągnięty klosz

Wyciągnięte lustro

Dodatkowa oprawka którą zdobyłem z rozbitych lamp (oczywiście dwie sztuki)


Kolejne etapy przeróbki licznika












Okleina karbonowa znalzała się między tarczami



Zmiana kontrolek (teraz świecą same znaczki) dorobiłem również kontrolkę otwarcia drzwi



Przeróbka panelu nawiewu






Praktycznie złożone całe auto tylko bez tylnego zderzaka


Najnowsze fotki
















Najnowsze fotki licznika z zielonym fabrycznymi wskazówkami (insparcję dał mi licznik SPOON'a)


Nowe halogeny żółte oczywiście



Gratuluje włożonej pracy, ale chyba pomyliłeś fora.
ale chyba pomyliłeś fora


czemu? bo nie mam Hondy?
Napracowales sie, auto wyglada fajnie, ale troche malo jdm, a wlascie nic, oprocz samochodu. Pati zaraz napisze ''got jdm?'' i po wątku.
sporo pracy włożone w auto, efekt niezły, zmieniłbym tylko felgi i dał niżej tak z 5cm
ale troche malo jdm


wszystko w swoim czasie narazie kasy nie mam
czemu? bo nie mam Hondy?


tak właśnie dlatego, brawo mózgu
Brak jakiegokolwiek JDMu, zarówno w obecnym setupie jak i w planach.

Tak jak pisałem na początku, gratuluje własnoręcznej włożonej pracy w samochód ale JDMu brak, więc proponowałbym się wstrzymać z umeiszczaniem projektu do momentu aż coś się ruszy w kierunku, którego dotyczy forum.
nie wiem czy ta mazda brzydsza była w czerwieni czy gorzej wyglada w bieli
pracy faktycznie wiele włożonej ale obiekt mało wdzieczny do przeróbek, paskudny jest ten model mazdy
podziwiam Cie za ogrom wlożonej pracy i pposwieconego czasu, z tego modelu nie bedzie nigdy cudu, ale jest OK
które z modyfikacji idą w strone JDM style?
może masz jakieś plany związane z JDM?
Ja bym dał chłopakowi szansę, większość z nas nie zrobiła 1/10 tego co on przy aucie. Widać zapał i miejmy nadzieję, że to, że zaczyna go interesować JDM będzie nie długo widać.
gratulacje i szacunek za włożoną pracę w samochodzie.
pomimo iż temat powinien zakończyć się krótkim postem 'got jdm?', dam mu szanse. powodzenia w realizacji planów.
dzieki chłopaki że daliście mi szanse
Ciesz się z gestu wujasa Patasa
Faktycznie mazda i tak ladniejsza od 99% tych które jeżdża po drogach.
Pracy ogrom, aczkolwiek non jdm. Zacznij od dobrego felunku.
Temat może zostać, bo pracy włożyłes w to auto bardzo dużo..skasuj tylko te zdjęcia z 'srodka' historii auta, bo są one nie potrzebne i jest ich za duzo, podswietlenie nóg też
gratulacje i szacunek za włożoną pracę w samochodzie.
pomimo iż temat powinien zakończyć się krótkim postem 'got jdm?', dam mu szanse. powodzenia w realizacji planów.

wnioskuje, że wstałeś prawą nogą? hahaa fajnie bo szkoda by bylo zamykać wątek komuś kto tyle pracy włożył w auto
skasuj tylko te zdjęcia z 'srodka' historii auta, bo są one nie potrzebne i jest ich za duzo, podswietlenie nóg też


zamieściłem je specjalnie żebyście widzieli jaką wieś przedtem odstawiałem
a wiec do przodu! Masz szansę, musisz ja wykorzystać. Zaglądaj, czytaj nie rób niczego pochopnie, wcześniej przemyśl. Zacznij od zderzaków
Gratuluje zapału to podstawa
Lektura-----> http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=19
Ujeła mnie historia samochodu i ilość pracy weń włożona. Kierowca młody, ale wygląda że czegoś się nauczył. A i podejście do samego samochodu ma właściwe.
Gdybym zamknął temat to jakbym chlasnął chłopakowi z liścia.
Pati, jakiś szlachetny

No ba
tylko sobie nie myśleć że mi tak zostanie...
Gratuluję zapału w rzeżbieniu tej Mazdy. Tak jak już ktoś napisał - zdecydowanie obniżyć zawias.
Kilka nowych fotek









Moje zegary za dnia :]


Zagościła u mnie również klimatyzacja

Patrze na ten przód i widzę, że rejestracja przymocowana na górnej części zderzaka wyglądała by znacznie lepiej w sensie mniej tjunersko. No chyba, że będzie boost i mega IC
Skasuj ten nadmiar zdjęć z pierwszej strony, jak prosiłem, inaczej skasuje cały temat.
Skasuj ten nadmiar zdjęć z pierwszej strony, jak prosiłem, inaczej skasuje cały temat.



Sorka Pit już je skasowałem, wyleciało mi to z głowy

[ Dodano: 2009-11-14, 18:19 ]