No więc moja kolej

Marka i Model
Mazda MX-3 1.8 v6
Pełne wyposażenie na ówczesne czasy, czyli klima, elektryka szyby, lusterka, abs

Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
do tego: nowe wszystkie filtry, wszystkie uszczelki OEM (dolot, wydech, pod pokrywami, pod glowicami), nowe pierscienie, uszczelniacze zaworów oraz usczelniacze wałków rozdządu, planowanie glowicy i podstawowa obróbka. swiece NGK, przewody WN NGK, kompletna regenaracja aparatu zapłonowego, wymienione wszystkie płyny.
Olej 10w60 Gulf Racing

Układ Dolotowy
kolektor Curved-Neck z Xedos 9
Przepustnica KLZE
Będzie CAI z carbon air-box

Układ Wydechowy
Seria
Będzie przelot 2.25 na tłumiku środkowym i twin-loopie OBX

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
ECU z KLZE

Układ Napędowy
Nowa skrzynia biegów z K8 + nowy olej
kompletne sprzęgło, docisk i łożysko oporowe Exedy do K-series
short-shifter


Układ Hamulcowy
regeneracja zacisków
przód: tarcze Speedmax + nowe klocki + Motul RBF600
tył: tarcze seria

Modyfikacje Zawieszenia
4 nowe amortyzatory Kayaba Exell-G
Sprężyny z przodu h&r, tył Jamex (to będzie do poprawy bo przód za twardy, tył wysoki)
Nowe wszystkie tuleje

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
Seria i kaseciak

Body KIT i Oświetlenie
Seryjny pakiet V6, będzie zderzak Mazdaspeed JDM
DR-23 16x7 Rally Bronze
Opona: Yokohama AVS Sport 205/50/16

Do upalania seryjne 15" ENKEI
Opona R888 (będzie)


Fabryczna Moc i Moment:
seryjnie powinno być:
200hp @ 6500obr
230nm @ 5500obr

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
bez wydechu i dolotu pewnie jakies 175-180hp

Zdjęcia 2010





Zdjęcia 2009



klika fotek z prac:

tak auto pojechało do Lukstera, gdzie była robiona przekładka 8)

Hebel:


Zawiasik:


Zestaw na swap:




Głowica po obróbce:


i już poskładana:



Opona:


Koło:

(czekam az troche połatają dziury)

Pozdrawiam
no fajna,cos innego
zapodaj foty na nowej feldze
bardzo przyjemne auto
w dobrych rękach jest -GRT
fajna mazdka, pokarz jakieś foto od przodu.
jak widze fajne auto i takie gówniane felgi do niego to ........ ehhhhh
Dobre auto, podoba mi się na trzeciej focie od końca.
Co do felg to gaseb ma racje. Myślałem, że Drag i inne Roty padły razem z ich ostatnim bastionem w Radomiu
Ciekawy i oryginalny kolor!
Miałem kiedyś MX-3 V6 bardzo fajne auto. Prowadziło się o wiele lepiej niż S13...
Dobre auto, podoba mi się na trzeciej focie od końca.
Co do felg to gaseb ma racje. Myślałem, że Drag i inne Roty padły razem z ich ostatnim bastionem w Radomiu



Nie przesadzajmy. Nie kazdy musi wydac 4 kafle na uzywane Sprint Harty, czy inne rodzynki...zeby pozniej sie stresowac, czy ktos mu nie pod*ierdoli w nocy 25% wartosci auta.
Jesli sie nie upala auta po dziurach i czy na slickach, to Rota jest sensownym wyborem.
nie wiem jak wasze miasta, ale Bydgoszcz to jest ser szwajcarski nie droga - szkoda ładnej felgi. A tu się pognie to się kupi nową i tyle (gdzie dostanie jednej sztuki jakies rzadkiej felgi to dramat).

Aktualnie Madzia jest troche naked, będzie poprawa paru rys na lakierze + full auto detailing.
autko ładne tylko czemu fabrycznie ma więcej mocy niż po modyfikacjach, bo tak podałeś...
seryjnie K8 ma 130, seryjnie dla silnika KLZE po swapie 200hp, dla silnika po swapie na serii K8 wydechu i dolocie ~170
Nie przesadzajmy. Nie kazdy musi wydac 4 kafle na uzywane Sprint Harty, czy inne rodzynki

nie trzeba od razu popadać ze skrajności w skrajnosc.

wg mnie o wiele lepiej by tu siadly jakieś grafitowe OZ albo ATS DTC, tanie i wytrzymałe.
Wystarczyło serie (te srebrne Enkeie?) przemalować na jakiś fajny kolor, wzór tych dragów porywający nie jest, a autko fajne.
przemalować na jakiś fajny kolor


na jaki? zielony czy pomarańczowy?

Dajcie sobie spokój z felgami, auto ma jeździć również w zakrętach a na 15tce jest 55 profil, teraz będzie 50 na dobrej oponie + większy habel (który pod 15 nie wejdzie). Waga, cena, wykonanie draga też jest bardzo korzystne.
Obijanie czy zdarcie rantu z dobrej felgi na naszych fajnych drogach wg mnie mija się z celem. Chyba, ze auto ma być tylko do lansu czy robienia fotek.
nie wiem jak wasze miasta, ale Bydgoszcz to jest ser szwajcarski nie droga - szkoda ładnej felgi. A tu się pognie to się kupi nową i tyle (gdzie dostanie jednej sztuki jakies rzadkiej felgi to dramat).



a czemu od razu nowe kupować, felgi się prostuje bez problemu za realtywnie spoko pieniądze.
czasem po solidnym strzale w dziure juz nie ma co prostowac
w moim przypadku taniej wyjdzie kupić nową niż bawić się w prostowanki
co do kola masz racje na bydgoszcz szkoda dobrego kola
btw. to twoja madzia stoi na fordonskiej w komisie ??
pewnie, ze nie - tamta jest seryjna i na świeckich blachach.
Teraz już sie nie da pomylić

Z nowości:
Młotkiem i determinacją mam zamiar zamontować to:



Zacisk z Mazdy RX7 FC 4 tłoczki pod tarcze ~280mm.

Nie wiem czy nie obejdzie się bez przejścia na 5śrub z przodu. Dobrze, ze dragwheels robi koła takie i takie :mrgreen:
Młotkiem i determinacją mam zamiar zamontować



Zgodnie z teoria: nic na siłę wszystko młotkiem
zaadoptuj tarcze z czegoś innego albo nawierć tarczę z FC
najogólniej rzecz ujmując, są 2 wersje:

1) piasta,zwrotnica 323F na 5śrub + dystans zmieniający rozmiar piasty + ori tarcza z rx7 280mm-290mm + adapter + zacisk

2) mam nadzieje - seria piasta, dystans zmieniający rozmiar piasty + tarcza 4x100 , 280mm (juz mam cos na oku) + adapter + zacisk

Do tego nowe przewody i pewnie nowa pompa.

Narazie szukam po szrotach elementów zeby je wrzucić do inventora i potem zaczne rzeżbić
weede, odnośnie zacisków z rx7, to ktoś proponował na forum mx5 dobrać tarczę 280mm z corrado, tam był rozstaw 4x100
weede, odnośnie zacisków z rx7, to ktoś proponował na forum mx5 dobrać tarczę 280mm z corrado, tam był rozstaw 4x100


tak ale z corrado wystarczy stoczyć 1mm z otowru na piaste tarczy hamulcowej, u mnie jest piasta 54mm i nie ma nić w pobliżu nawet tej wartości w tym rozmiarze tarczy. Dlatego wole dobrać większa np 65mm i dorobić dystans.
a dasz rade tez tyl zmienic na 5 srub?
tak to bez problemu, wchodzi z 323 - ale narazie będe robił wszystko zeby zostać przy 4x100. Nie chce iść na żywioł, dlatego pokupuje takie piasty z 323 i mx3 ze szrotów i poprzymierzam na sucho, potem jak będzie grało porobie na nowych gratach. Tarcza już w sumie jest:



Zacisk właśnie idealnie jest pod fi280mm TH 22mm i minTH 20mm
Jaka super nie Honda.

Kolejny ciekawy projekt.

Zawsze mnie fascynowało jak oni wcisnęli taki silnik w tak małe auto.

Mam kilka pytań.

Legendy głoszą, że KL-ZE z Japonii w MX-3 to około 6 s do setki. To ile to waży skoro takie wyniki? Ile waży MX-3 z wszepem KL-ZE?

Ile ten silnik waży w stosunku do zwykłego 1.8?
Legendy głoszą, że KL-ZE z Japonii w MX-3 to około 6 s do setki.


Heh, to nie legendy ja aktualnie zchodze poniżej 7s. 400m powinno być wysokie 14 na zdrowym klze.

No 6.9 to nie 6.

Ile jest tak realnie przy dobrym wjeżdżeniu?

Masa całkiem zacna. Biorąc pod uwagę pojemność i ruchliwość auta jest git.

Muszę się kiedyś z takim czymś ustawić.
No 6.9 to nie 6.


teraz jest bardziej 7.0s na zmęczonej zyciem oponie, powinno być 6.5 przy seryjnej mocy

[ Dodano: 2010-04-10, 20:47 ]
bardzo fajnie wygląda na tych felgach, choć szczerze, to nie wyglądają na 16"
brak jej gleby, ale jako, że jestes z Bydgoszczy to Cie rozumiem...
co jest takiego w białych samochodach że są takie pociągające?
felgi zacnie się prezentują na tej MX-3
Zajebiście pasują te felgi jeden z lepszych wzorów!!!!!!
No i jak to wychodzi teraz?
Poniżej 7?

Koniecznie muszę swoje auto przymierzyć do KL-ZE. Trochę te szacunki mi nie pasują po prostu do moich pomiarów mojego potworka, który jest lżejszy.
hehe nie wiem tego, nie mierzyłęm

Dojechał tłumiczek:




przelotowy Twin-Loop 2,5" , czekam jeszcze na środkowy przelot 2,25 m-tech i jakoś w maju będzie w aucie razem z dolotem.

I wtedy zmierze obiecuje

[ Dodano: 2010-04-23, 11:24 ]
co nowego w temacie ?
Dzisiaj poraz drugi po wydechu i dolocie pojechałem na hamownie do Superchip:


Wynik mnie oczywiście rozczarował, bo liczyłem na ok 180hp. Powodem ubytku paru koników można zrzucić na wysoką temperaturę dwa razy większa niż przy pierwszym pomiarze. Widac wyraźnie, ze motor odetkało na górze i są wyraźne zyski ktore czuć dupohamownią - nawet dużo bardziej niż świadczyłyby o tym kreski z wykresu.

No nic teraz w kolejności kolektory ebay, pompa paliwa walbro 255 (to elementy, które nadal są seryjne z K8) i jakieś strojenie na smt6 chyba, głupio byłoby nie dobić do seryjnych 200km